گنجینه‌ های گردشگری در گلدکست استرالیا که برای شما ناشناخته هستند

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/5/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای گذراندن تعطیلات گلدکست را انتخاب کرده‌اید، با جاذبه‌های پنهان این شهر زیبا که در سایه‌ی شهرت سواحل آن ناشناخته‌ مانده‌اند، بیشتر آشنا شوید تا سفری تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید.

تور اروپا

 زمانی ساحل گلدکست در ایالت کویینزلند استرالیا تنها به خاطر برج‌های بلند، پارک‌هایی با تم‌های خاص و تفریحگاه‌های وسیع خود شناخته می‌شد، اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر رستوران‌ها، گالری‌ها و فروشگا‌ه‌های جدیدی سر برآورده‌ و این شهر را از مقصد گردشگری به قطب نوآوری و خلاقیت تبدیل کرده‌اند. همچنین در هر گوشه‌ی این شهر بازارهای شیک، آبشارهای مخفی و  جواهرات پنهانی برای کاوش پیدا خواهید کرد. اگر تصمیم دارید، همین تابستان از شهر ساحلی گلدکست دیدن کنید، این مکان‌های پنهان و تماشایی را به فهرست خود اضافه کنید.

ساحل اکو بیچ

بله گلدکست ۵۷ کیلومتر سواحل خوش‌منظره و بی‌همتا دارد، بااین‌وجود این شهر را بدون غوطه‌ور شدن در آب‌های کمتر شناخته‌شده‌ی ساحل اکو بیچ (Echo Beach) ترک نکنید. اکو بیچ یکی از زیباترین نقاط برای شنا کردن دارد که در پارک ملی برلی هدز (Burleigh Heads National Park) در سمت شمالی رود تاله‌بادجرا (Tallebudgera) واقع شده است. این نقطه‌ی امن، مکانی مناسب برای شنا کردن، موج‌سواری پارویی یا به زبان محلی‌ها ساپینگ و تماشای مردم محسوب می‌شود. برای کسانی که سواحل امن را برای شنا ترجیح می‌دهند، پلاژهایی با پرچم‌های ویژه‌ی شنا در آن‌سوی رود تاله بادجرا در ساحل پالم بیچ (Palm Beach) اختصاص یافته است. این خلیج کوچک تماشایی، برای گرفتن حمام آفتاب در زیر پرتوی‌ لذت‌بخش خورشید کویینزلند ایمن و ایدئال است؛ بنابراین بهتر است، خود را زودتر از شلوغی و ازدحام گردشگران به این ساحل زیبا و فوق‌العاده برسانید که تصاویر آن ارزش پست‌‌ در اینستاگرام را دارند.

ساحل اکو بیچ - گلدکست

ویلج مارکت ها

وقتی ماریسا بودن و سارا اسکولر در دوره‌ی بحران مالی جهانی از کار اخراج شدند، بهترین اتفاق برای آن‌ها و عرصه‌ی فرهنگی گلدکست رخ داد. این دو همکار به‌عنوان علاقه‌مندان به سفر و بازار، به‌ویژه بازار‌های خیابانی لندن مصمم بودند تا رویدادهای فرهنگی را به شهر توریستی تزریق کنند و سکویی در اختیار استعدادهای نوظهور برای ارائه‌ی طرح‌ها و هنرهای دستی خود قرار دهند. یک دهه‌ی بعد ویلج مارکت‌ها (The Village Markets) به یکی از بازارهای محبوب در استرالیا و سکوی پرتابی برای تبدیل برندهای محلی به نام‌های آشنا در صنعت مد بین‌الملل نظیر لباس شنای پئونی (Peony)، پوشاک کیواری (Kivari)، پوشاک بچه چیلدرن آو د ترایب (Children of the Tribe) و زیورآلات گریس بیجوکس (Grace Bijoux) بدل شد. این بازار در اولین و سومین یک‌شنبه‌ی هرماه در مدرسه‌ی برلی هدز استیت (Burleigh Heads State School) برپا می‌شود، بنابراین صبح روز یک‌شنبه می‌توانید در ساحل زیبای برلی در آب‌های اقیانوس شنا کنید و بعد قدم‌زنان از جاده عبور کرده تا به ویلج مارکت یا تی وی ام (TVM) برسید؛ در آنجا یک فنجان قهوه و مقداری غذا از ماشین‌های سیار فروش غذا تهیه کنید و روی یک زیرانداز بنشینید و به طنین صدای نوازندگان محلی مثل زیگی آلبرت گوش دهید یا از مجموعه‌ی ۱۰۰ غرفه‌ی انتخابی مد لباس، لوازم‌خانگی، سفال، لباس شنا، لباس راحتی و پوشاک بچه خرید کنید. اصول کاری بازارهای ویلج فرستادن (انرژی مثبت)‌ است و شما قطعاً آن را در فضای بازار احساس خواهید کرد.

ویلج مارکت های گلدکست - استرالیا

ساحل کارامبین

شاید تماشای این منطقه‌ی زیبای را به‌راحتی در حال رانندگی از فرودگاه یا در امتداد بزرگراه از دست بدهید؛ بنابراین حتماً در پناهگاه حیات‌وحش کارامبین (Currumbin Wildlife Sanctuary) توقف کنید که هنرمندان مطرحی نظیر اوا لونگوریا و پینک را به‌سوی خود کشانده است، سپس جاده را تا ساحل دنبال کنید تا در آنجا با یکی از زیباترین روستاهای ساحلی این منطقه روبرو شوید. کارامبین در ۲۵ کیلومتری جنوب سِرفرز (Surfers) قرار دارد و جنبش سبزها مبارزه‌ی سختی را در پیش گرفتند تا مانع از ساخت برج‌های بلند در این ناحیه شوند؛ بنابراین کارامبین فضای کاملاً متفاوتی با سواحل مهیجی مثل براد بیچ یا سرفرز پردایز (Surfers Paradise) دارد و محلی‌ها آن را به‌عنوان گلدکوست واقعی می‌شناسند. این منطقه‌ی زیبا از کافی‌شاپ سالت میل (Salt Mill) که در آن نزدیکی قرار دارد، یک ظرف اسموتی میوه‌ی آکای (Acai) با نارگیل و کاکائو و فنجانی قهوه‌ی‌ تلخ بگیرید و روی چمنزار به تماشای مناظر زیبا بپردازید. همچنین می‌توانید به دیدن فروشگاه‌های اطراف بروید یا در اَلی (Alley) موج‌سواری کنید. بهترین مکان برای شنا یا تمرین موج‌سواری پاروئی، دهانه‌ی رودخانه است؛ جایی که رود کارامبین با اقیانوس آرام برخورد می‌کند. برای خوردن ناهار می‌توانید سری به رستوران کارامبین سرف لایف سیوینگ کلاب (Currumbin Surf Life Saving Club) بزنید که در مقابل صخره‌ی الفَنت (Elephant) و در نزدیکی آب بنا شده است. از چهاردهم تا بیست و سوم سپتامبر این ناحیه تبدیل به گالری فضای باز برای برگزاری فستیوال اسوِل اسکالپچر (Swell Sculpture Festival) می‌شود که مجسمه‌هایی از هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

ساحل کارامبین گلدکست - استرالیا

آبشار پل طبیعی

شاید خط ساحلی گلدکست گردشگران زیادی را به این شهر بکشاند؛ اما زیبایی‌ طبیعی این منطقه فراتر از سواحل شنی سفیدرنگی می‌رود که به خاطر آن در دنیا شهرت یافته است. این سرزمین ساحلی باوجود جنگل‌های بارانی نیمه استوایی، درختان کهن و آبشارهای خروشان دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری نظیر پارک طبیعی اسپرینگ بروک (Springbrook National Park) است. اسپرینگ بروک یکی از جنگل‌های گسترده‌ی بارانی گاندوانا (Gondwana) در استرالیا محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. جواهر بی‌مانند این پارک ملی، پلی طبیعی است که آبشاری پرتلالو از درون حفره‌ی یک سازه‌ی غار مانند قوس‌دار به پایین سرازیر می‌شود. پل طبیعی پارک اسپرینگ بروک از طریق یک مسیر ۳۰ دقیقه‌ای قابل‌دسترسی است که از لابه‌لای درختان برافراشته‌ی کاج، انجیرهای عجیب، درختان انبوه آلو و رودخانه‌های جاری می‌گذرد و درنهایت به داخل غار منتهی می‌شود. این غار شگفت‌انگیز زیستگاه هزاران کرم شب‌تاب، خفاش‌های کوچک، قارچ‌ها و حشره‌های درخشان است؛ درنتیجه با فرارسیدن شب این چشم‌انداز، زیبایی متفاوتی به خود می‌گیرد. برای گشت‌وگذار در این مسیر می‌توانید با خود سبد پیک‌نیک بیاورید یا به کافه‌ی نچرال آرک (Natural Arch) که در چند کیلومتری پایین جاده قرار دارد، سری بزنید.

آبشار پل طبیعی گلدکست - استرالیا

گرمابه‌ گلخانه‌ ای

در شهر گلدکست هم مثل سایر نقاط دنیا شیوه‌ی زندگی گیاهی با بازگشایی رستوران‌ها، کافه‌ها، سوپرمارکت‌ها، اسپاها و سالن‌های زیبایی مخصوص گیاه‌خواران در اطراف شهر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ناتالی و چارلی ایوانز  چند سال پیش با افتتاح رستوران محبوب خود در گرمابه‌ی گلخانه‌ای یا گرین هاوس بث هاوس (Greenhouse the Bath House) واقع در منطقه‌ی میامی (Miami) گیاهخواری را از فرهنگ یک اجتماع کوچک به جریان اصلی جامعه تبدیل کردند. این گوشه‌ی دنج که از حمام‌های مراکشی الهام گرفته است، در پشت فروشگاه‌های منطقه‌ی تاله‌بودجرا وَلی (Tallebudgera Valley) قرار دارد و مکانی دلپذیر برای استراحت و تجدیدقوا محسوب می‌شود. پکیج‌های متفاوتی در این گلخانه وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها شامل استفاده از دو اسپای آب گرم درمانی، اتاق بخار و سونای چوب سدار قرمز، حوضچه‌ی منیزیم، غذای گیاهی و نوشیدنی می‌شود. برای کامل کردن این پکیج می‌توانید از ماساژ بدن با استفاده از روغن‌ها و کرم‌هایی که روی حیوانات تست نشده‌اند و کاملاً گیاهی هستند، لذت ببرید.

گرامابه گلدکست - استرالیا

بهشت شکم گردها

چشم‌انداز غذایی گلدکوست همانند عرصه‌ی فرهنگی این شهر باوجود رستوران‌های بی‌نظیر تکامل یافته است و شکم گردها را به‌سوی این منطقه فرامی‌خواند. رستوران هلنیکا (Hellenika) در ساحل نوبی بیچ (Nobby Beach) یک رستوران یونانی مدرن و باکیفیت در سطح جهانی است که یک‌بار پرجنب‌وجوش روی پشت‌بام آن برای صرف نوشیدنی وجود دارد. رستوران کیومی (Kiyomi) در هتل استار گلدکوست (Star Gold Coast) که جایزه‌ی کلاه سرآشپز را دریافت کرده است، تجربه‌ی خوردن غذاهای کم‌نظیر ژاپنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. رستوران آسیایی ریک شُرز (Rick Shores) جواهر دیگری در کنار ساحل است که با تهیه‌ی ساندویچ خوشمزه‌ی خرچنگ مورِتون بِی باگ (Moreton Bay bug) توانسته است در صدر ۱۰۰ رستوران برتر انتخابی مجله‌ی دیلیشز (Delicious) قرار گیرد. سرآشپز آلکس مونوز لبرت در رستوران شیک و جدید همسرش به نام لَبَرت (Labart) و همچنین رستوران فضای باز برلی پاویلیون (Burleigh Pavilion) از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ی استرالیایی را در آنجا امتحان کنید؛ درنهایت برای گذراندن شبی مفرح و دوست‌داشتنی، می‌توانید به بازارهای شبانه و دائمی غذا نظیر بازار برلیز باربی کیو (Burleigh’s Barbecue) و میامی مارکتا (Miami Marketta) بروید و از خوردن غذا و شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید.

رستوران های گلدکست - استرالیا

آبشارهای کوگال

منطقه‌ی انبوه و سرسبز (کارامبین ولی) در انتهای جنوبی ساحل یکی از زیباترین حوضچه‌های طبیعی سنگی کارامبین را دارد که در سال‌های اخیر تا حدودی پرازدحام و شلوغ شده است. با این‌وجود اگر کمی در امتداد جاده‌ی کارامبین کریک (Currumbin Creek) رانندگی کنید، در پایان جاده به پارکینگ کوه کوگال (Mount Cougal) در پارک ملی اسپرینگ بروک می‌رسید. یک مسیر آسفالته مخصوص پیاده‌روی شما را به آبشارهای کوگال می‌رساند. در این طبیعت چشم‌نواز مجموعه‌ای از حوضچه‌های زیبا و آبشارهای کوچک در میان انبوهی از جنگل‌های نیمه استوایی احاطه شده‌اند. اگر می‌خواهید بساط پیک‌نیک را پهن کنید، نقاط پر سایه‌ی فراوانی در این منطقه پیدا خواهید کرد. همچنین اگر یک کیلومتر در طول مسیر آسفالت شده حرکت کنید، می‌توانید از بقایای بازسازی‌شده‌ی کارخانه‌ی چوب‌بری و الوارسازی، میراثی به‌جای مانده از دهه‌ی ۱۹۴۰ دیدن کنید. در راه بازگشت به خانه سری به مزرعه‌ی ارگانیک فریمن (Freeman’s Organic Farm) بزنید و در کافه‌ی مزرعه از نوشیدن یک قهوه مطبوع و خرید محصولات تازه‌ی طبیعی لذت ببرید.

آبشارهای کوگال گلدکست استرالیا

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}