مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه، تجربه خریدی در سطح جهانی

    مریم براتی
    • مریم براتی
    • 1403/2/8
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه یکی از مشهور ترین محل های دیدنی پایتخت قطر است.

    تور اروپا

    این مرکز خرید در غرب دوحه- منطقه اَسپایر (اسپورت سیتی) - خیابان الوَعَب واقع شده است. مرکز خرید ویلاجیو مال با مجموعه‌ فروشگاه‌هایی از برندهای لوکس دنیا، رستوران‌های جذاب و مراکز تفریحی بی‌نظیر، تجربه خریدی در سطح جهانی را با چاشنی سرگرمی و گردشی ناب برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه، که به دلیل معماری خاص و متفاوتش ونیز خاورمیانه نامیده می‌شود، روزانه ۵۰هزار نفر را برای بازدید و خرید به غرب دوحه می‌کشاند و در ماه بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد. این عدد را باید گواهی بر کیفیت تجربه خرید در ویلاجیو و بازدید گردشگران از آن به حساب بیاوریم.در این مطلب مجله ایوار به سیر تا پیاز مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه می‌پردازیم تا پیش از سفر با تور قطر اطلاعات جامعی از تجربه گردشگری در مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه به دست آورید.

    مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه

    مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه به روایت اعداد

    در غربی‌ترین ناحیه پایتخت قطر که به اَسپایر (Aspire) یا اسپورت سیتی دوحه معروف است، خیابان بااهمیتی به نام الوعب (Al Waab) با مجتمع‌های ورزشی، استادیوم‌ها و آسمان‌خراش‌های مدرن وجود دارد. البته خیابان الوعب برای طرفداران پروپاقرص پاساژگردی و کالاهای لوکس هم نام بسیار آشنایی به حساب می‌آید، چون مرکز خرید ویلاجیو مال (Villagio mall، به عربی: مول فیلاجیو) را در خود جای داده است. مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه را این‌طور تصور کنید: زمینی به مساحت ۳۶۰ هزار متر مربع که در دل آن۱۸۳ هزار متر مربع بنای تجاری و تفریحی با معماری ایتالیایی در سرتاسر فضای داخلی برپا شده است. این معماری از نمای شهرهای تپه‌ای ایتالیا الهام گرفته شده و در همان طبقه همکف شما را شگفت‌زده می‌کند؛ پیش روی شما کانال سرپوشیده‌ای به طول 150 متر دیده می‌شود که می‌توانید سوار بر قایق‌های پارویی ونیزی از آن‌ عبور کنید؛ تجربه عجیبی است، نه؟ به سبک ونیز در قایقی روی آب‌ها شناور باشید، کانال از وسط مرکز خرید غول‌پیکری در حاشیه خلیج فارس بگذرد، اطرافتان را فروشگاه‌های لوکس فرانسوی و آمریکایی پر کرده باشد و معماری ایتالیایی چشمانتان را نوازش کند.

    در بخش تجاری مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه با وسعت کل ۹۰هزار مترمربع، بیش از 200 فروشگاه به محصولات برندهای لوکس و معروف ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا و آلمان اختصاص دارد. پارکینگ این مرکز خرید با 3300 جایگاه خودرو به خوبی پاسخگوی جمعیت بازدیدکننده است و مراکز تفریحی آن از فودکورت و هایپرمارکت فرانسوی کارفور (Carrefour) تا سالن‌های مجهز سینما، تم‌پارک و پیست اسکیت روی یخ، ویلاجیو را به یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی دوحه تبدیل کرده است.

    مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه در قطر

    خرید در ویلاجیو مال دوحه

    آن‌طور که در وب‌سایت مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه آمده، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مستقر در این مجموعه جهانی در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که از زیبایی و سلامت، مد و پوشاک، ساعت و جواهرات و عینک تا موبایل و لوازم الکترونیکی و مبلمان منزل متنوع است. البته تعدادی فروشگاه‌ چندمنظوره بزرگ و شعبه‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکداری و مالی هم در ویلاجیو مال فعالیت می‌کند. در این بخش همه برندهایی را که در مرکز خرید جذاب دوحه فروشگاه دارند، معرفی می‌کنیم، اما اول به سراغ برندهای لوکس وسوسه‌انگیز و پرهیاهوی این بازار مشهور می‌رویم.

    خرید در ویلاجیو مال دوحه

    برندهای لوکس مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه

    در فهرست برندهای لوکس مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه نام‌هایی به چشم می‌خورد که پایه و اساس بیشتر جشنواره‌ها در پایتخت‌های مد جهان به حساب می‌آیند:

    • کریستین دیور: پوشاک زنانه
    • لویی وویتون: کیف و کفش زنانه و چمدان
    • گوچی: عطر، لوازم آرایشی، پوشاک، کفش و لوازم دکوری منزل
    • والنتینو: پوشاک، کیف و کفش زنانه
    • پرادا: کیف و پوشاک؛
    • دلچه اند گابانا: پوشاک زنانه و مردانه
    • کارتیر : ساعت و جواهرات
    • بولگاری: جواهرات، ساعت، عطر، کالاهای چرمی
    • تیفانی اند کو: جواهرات، طلا و نقره
    • اودِمارس پیگِت: ساعت
    • فِندی: پوشاک، کیف و اکسسوری برای زنان، مردان و کودکان
    • باربِری: پوشاک، عطر و اکسسوری زنانه، مردانه و بچگانه
    • ژیوانشی: پوشاک و کیف زنانه و مردانه
    • یانگ ورساچی: پوشاک، کیف و کفش برای کودکان
    • میو میو: پوشاک و اکسسوری زنانه
    • جیمی چو: کیف و کفش زنانه
    • بوتِگا وِنِتا: کالاهای چرمی (کیف، کفش، لباس) و جواهرات
    • امیلیو پوسی: پوشاک و اکسسوری زنانه و مردانه
    • تام فورد: پوشاک، کفش، کیف، لوازم جانبی
    • له سیلا: کفش زنانه

    البته تصور نکنید در فروشگاه‌های مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه فقط می‌توانید لباس‌های لوکس یا جواهرات گران‌قیمت پیدا کنید یا باید حتما در رستوران‌های شیک غذا بخورید؛ گزینه‌های خرید و تفریح در ویلاجیو مال دوحه بسیار متنوع است.

    برند های لوکس مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه

    امکانات تفریحی ویلاجیو مال

    یکی از دلایل شهرت مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه، امکانات تفریحی چشمگیر آن است؛ از قایق‌سواری در میان فروشگاه‌های برند مشهور جهان تا سرگرمی‌های پرهیجان پارک موضوعی جوندولینیا، برای شما تجربه‌ای به‌یادماندنی از این جاذبه منحصربه‌فرد پایتخت قطر می‌سازد.

    سوار بر قایق ونیزی در احاطه برندهای لوکس

    گفتیم که در مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه می‌توانید قایق‌سواری کنید، آن هم به سبک ونیز ایتالیا؛ این قایق‌ها که به گوندولا (Gondola) معروف‌ است، بازدیدکننده‌ها را در طول یکی از مهم‌ترین بال‌های ویلاجیو پیش می‌برد و آنها را کنار ویا دومو (Via Domo) پیاده می‌کند که بهتر است بگوییم معبد محبوب عاشقان کالاهای لوکس است؛ چون در امتداد راهروهای پرتزئین و طلایی این گذرگاه، فروشگاه‌های شیک مشهورترین برندهای جهان، از جمله کریستین دیور، دلچه اند گابانا، لویی وویتون، بولگاری، کارتیر و فندی می‌درخشد.

    سوار بر قایق ونیزی در احاطه برندهای لوکس

     تفریحات هیجان انگیز در تِم‌ پارک جوندولینیا

    مشهورترین جاذبه تفریحی مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه، تم‌پارک جوندولینیا (Gondolania Theme Park) است که بزرگ‌ترین تفریحگاه خانوادگی در پایتخت قطر به حساب می‌آید. ممکن است در این پارک سرپوشیده از دیدن پیست‌های اسکیت و هاکی روی یخ که محل برگزاری مسابقات لیگ کشوری و رقابت‌های منطقه‌ای جام صحرا هم هست، تعجب‌زده شوید. اینجا تنها پیست یخ قطر است که ابعاد استاندارد برگزاری مسابقات المپیک را دارد. در تم‌پارک جوندولینیا می‌توانید به سالن بولینگ بروید، ترن هوایی و رولر گلایدر (Roller glider) سوار شوید، پینت‌بال لیزری (لیزر تگ) یا کارتینگ بازی کنید و همسفران کوچکتان را با وسایل سواری متنوع ویژه کودکان یا کیدی راید (Kiddie ride) سرگرم کنید. در مجموع باید گفت این پارک صرف نظر از سن بازدیدکنندگان، شهری کامل برای بازی و تفریح و سرگرمی‌های جذاب به شمار می‌رود. اگر روی صندلی‌های دیجیتالی نصب‌شده در سالن نمایش چهاربعدی تم‌پارک جوندولینیا به تماشای برنامه‌های پرهیجان بنشینید، جلوه‌های ویژه مثل انفجارهای بی‌ضرر هوایی، اسپری‌ آب، قلقلک‌دهنده گردن و پاها و لرزش صندلی‌ شما را غافلگیر می‌کند.

     تفریحات هیجان انگیز در تِم‌ پارک جوندولینیا

    سینما آی مکسِ ویلاجیو مال دوحه

    تماشاگران در سینما آی مکس ویلاجیو مال دوحه تجربه متفاوتی خواهند داشت که ترکیبی است از لذت نشستن روی صندلی‌های مخملی مجلل با غرق شدن در داستان فیلمی که از نمایشگرهایی مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا پخش می‌شود.

    سینما آی مکسِ ویلاجیو مال دوحه

    خدمات مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه

    در همه بخش‌های ویلاجیو مال، مهمان‌داران پشت میزهای خدمات منتظرند و با صبوری به همه سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهند. مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه خدمات زیر را هم برای راحتی بیشتر شما فراهم کرده است:

    • وای‌فای پرسرعت رایگان؛
    • دستگاه‌های خودپرداز مجهز و سریع؛
    • خدمات باربری؛
    • پارکینگ VIP و کارواش مستقر در پارکینگ؛
    • تابلوهای مسیریابی دیجیتالی در طبقات مختلف برای یافتن فروشگاه یا محل مورد نظر؛
    • نمازخانه؛
    • ویلچر رایگان؛
    • شعبه‌های شرکت خدمات حمل و نقل بین المللی دی‌اچ‌ال (DHL) برای ارسال کالاها به هر نقطه از دنیا؛
    • مراکز خدمات ماساژ و زیبایی؛
    • دفاتر اشیای گم‌شده و پیداشده.

    خدمات مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه

    جاهای دیدنی اطراف ویلاجیو مال دوحه

    یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه، پارک اسپایر (Aspire Park) با مسیرهای متنوع برای دویدن و پیاده‌روی، زمین بازی کودکان، و کافه است. این مجموعه ظرفیت میزبانی رویدادهای ورزشی مهم تا اردوهای آموزشی و همایش‌های مختلف را دارد و برخی از معروف‌ترین مراکز تشخیص آسیب، درمان و توان‌بخشی ورزشی قطر در آن فعالیت می‌کنند. استادیوم بین‌المللی خلیفه (Khalifa International Stadium) هم با آن معماری خیره‌کننده در مجموعه اسپایر قرار دارد؛ این ورزشگاه تاکنون میزبان رویدادهای ورزشی بسیار مهمی از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶، مسابقات جهانی دو و میدانی ۲۰۱۹، فینال جام جهانی باشگاه‌های فیفا، مسابقات جام جهانی فوتبال قطر در سال ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بوده است. بازار واقف (سوق واقف، Souq Waqif) در منطقه کورنیش دوحه از دیگر جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید ویلاجیو مال به شمار می‌رود. در سوق واقف می‌توانید ترکیب معماری سنتی و مدرن قطر را تماشا کنید و به خرید مهم‌ترین سوغاتی‌های این کشور، از لباس‌های ملی و پارچه‌های پرنقش‌و نگار تا ادویه‌ها و عطرهای خوشبو بپردازید.

    این مطلب مجله ایوار راهنمای کاملی از مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه بود و سعی کردیم به تمام اطلاعات مربوط به این مرکز خرید بپردازیم. اگر شما هم اطلاعات یا تجربه خرید در ویلاجیو مال را داشتید، حتما برامون بنویسید.

    جاهای دیدنی اطراف ویلاجیو مال دوحه

    پرسش‌های متداول

    روش‌های‌ دسترسی به مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه چیست؟
    به راحتی می‌توان با ماشین یا تاکسی یا اوبر دسترسی داشت اما سریع‌ترین روش دسترسی به ویلاجیو مال مترو است که کمتر از ۴ دقیقه پیاده‌روی تا این مرکز خرید دارد.
    ساعات کار مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه چگونه است؟
    مرکز خرید ویلاجیو مال دوحه شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۳:۰۰، روزهای جمعه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و یکشنبه تا چهارشنبه‌ از ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب خدمات می‌دهد.
    مریم براتی مریم براتی
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}