16 تا از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا که از خاطرتان نخواهد رفت!

    رقیه عینلو
    • رقیه عینلو
    • 1403/2/3
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاهای دیدنی سریلانکا آنقدر متنوع است که می توانید بارها و بارها به این کشور زیبا سفر کنید. بیایید با هم نگاهی به جاذبه ها بیندازیم.

    تور اروپا

    اگر هوای یک سفر هیجان‌انگیز را در سر دارید، شک نکنید که این کشور جزیره‌ای باید حتما در بین گزینه‌های اصلی باشد. اگر می‌پرسید چرا، کافی است لیست جاهای دیدنی سریلانکا را بخوانید تا بدانید وقتی می‌گوییم سریلانکا شگفت‌انگیز است، یعنی چه؟ سریلانکا کشوری جزیره‌‌ای در آسیای جنوبی است که طبیعت حیرت‌انگیزش هوش از سرتان می‌پراند. کشوری که گنجینه عظیم آسیایی و هزاران سال فرهنگ خود را در کنار قرن‌ها استعمار اروپایی‌ها حفظ کرده و مثل یک معجون عجیب‌وغریب است.شما می‌توانید در تور سریلانکا به تماشای فیل‌ها و پلنگ‌ها، سافاری، قدم‌زدن در معابد، جنگل‌های باستانی، موزه‌های منحصربه‌فرد، سواحل استوایی و تفریحات هیجان‌انگیز بپردازید. جاهای دیدنی سریلانکا آنقدر زیاد است که این لیست می‌تواند صفحه‌ها ادامه پیدا کند. 

    جاهای دیدنی سریلانکا

    فهرست جاهای دیدنی سریلانکا که باید ببینید!

    1. پارک ملی یالا
    2. معبد دندان مقدس
    3. پارک ملی اوداوالاوه
    4. برج لوتوس
    5. قلعه باستانی سیگیریا
    6. قله آدم
    7. معبد طلایی دامبولا
    8. قلعه گاله
    9. پل ۹ قوس
    10. پارک ملی مینریا
    11. پارک سافاری ریدیاگاما
    12. موزه ملی سریلانکا
    13. موزه ملی تاریخ طبیعی
    14. معبد گانگارامایا
    15. مسجد سرخ
    16. موزه ملی کندی

    ۱. پارک ملی یالا

    سافاری به‌سبک سریلانکا را تنها می‌توانید در «پارک ملی یالا» (Yala National Park) تجربه کنید. این پارک ملی وسیع، درست در همسایگی اقیانوس هند و در نزدیکی شهر «هامبانتوتا» (Hambantota) قرار گرفته است. یالا طیف گسترده‌ای از اکوسیستم‌های مختلف، از ساحل گرفته تا مراتع و جنگل‌های بارانی استوایی، را در خود جای داده است که آن را به یک پارک استثنایی تبدیل می‌کند. اما چرا این پارک در لیست بهترین جاهای دیدنی سریلانکا قرار دارد؟ پارک یالا فرصتی فوق‌العاده برا تماشای پلنگ‌ها است و بالاترین تراکم جمعیت پلنگ در جهان را دارد. همچنین فیل‌ها دومین و کروکودیل‌ها سومین ساکنین پرجمعیت پارک یالا است که احتمالا در مسیرهای داخل پارک با آن‌ها ملاقات خواهید کرد! بیش از ۲۰۰ گونه پرنده، از جمله چند گونه بومی سریلانکا، نیز در این پارک سکونت دارند. علاوه بر حیات‌وحش استثنایی، این پارک دارای دو معبد تاریخی بسیار محبوب است که گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. اگر سری به این پارک زدید، حتما از شهر «بوتالا» (Buttala) در مجاورت پارک یالا نیز بازدید کنید.

    پارک ملی یالا سریلانکا

    ۲. معبد دندان مقدس

    «کندی» (Kandy) یکی از مهم‌ترین شهرهای سریلانکا است که جاذبه‌های مهیجی برای دیدن دارد. یکی از این جاذبه‌ها «معبد دندان مقدس» (Sacred Tooth Relic) است که درست در کنار موزه ملی کندی قرار دارد. این معبد یکی از مقدس‌ترین اماکن بوداییان است که تاثیر زیادی هم بر سیاست سریلانکا دارد! در این معبد دندانی نگه‌داری می‌شود که گمان می‌رود متعلق به بودا است؛ طبق قانون سریلانکا هر کسی که این دندان را در اختیار داشته باشد، فرمانروای قانونی کشور است.

     معبد دندان که بخشی از مجموعه کاخ سلطنتی سریلانکا است، هر روز برنامه‌های ویژه‌ای دارد. در این معبد هر روز سه‌بار مراسم آیینی و مذهبی اجرا می‌شود؛ روزهای چهارشنبه نیز می‌توانید مراسم غسل را در این معبد تماشا کنید که به اعتقاد بودایی‌ها شفابخش است.

    معبد دندان مقدس

    ۳. پارک ملی اوداوالاوه

    «پارک ملی اوداوالاوه» (Udawalawe National Park) اگرچه از سایر پارک‌های ملی سریلانکا کوچک‌تر است اما یک انتخاب عالی برای دیدن فیل‌ها است و براي همین حتما باید در لیست جاهای دیدنی سریلانکا باشد. در مساحت ۳۱۰ کیلومترمربعی این پارک ملی، بیش از ۲۵۰ فیل زندگی می‌کنند؛ این یعنی هرجای این پارک که قدم بگذارید حتما فیل خواهید دید. البته به‌جز فیل‌ها پرندگان آبزی بومی سریلانکا نیز در این پارک زندگی می‌کنند. اگر قصد بازدید از این پارک ملی را دارید حتما به‌خاطر بسپارید که این پارک اغلب شلوغ است و همه می‌خواهند فیل‌ها را ببینند. رانندگان ماشین‌های سافاری نیز از این موقعیت استفاده کرده و اغلب روی کرایه چانه می‌زنند! پارک ملی اوداوالاوه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا است که تنها ۱۶۰ کیلومتر با کلمبو فاصله دارد. اغلب هتل‌ها و تور اپراتورهای کلمبو تورهای متعددی را به مقصد این پارک ملی برگزار می‌کنند.پارک ملی اوداوالاوه

    ۴. برج لوتوس

    سال ۲۰۱۹ میلادی بود که سریلانکا شاهد افتتاح بلندترین سازه مستقل جنوب آسیا در شهر کلمبو بود. این سازه مستقل که «برج لوتوس» (Lotus) نام دارد، مرکز شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و تلفن همراه این کشور است. برج لوتوس که ۳۶۸ متر ارتفاع دارد، با الهام از گل نیلوفر آبی طراحی شده است و مشرف به شهر کلمبو و اقیانوس هند است. لوتوس از زمان افتتاح به‌سرعت به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا تبدیل شد. اگر سری به این برج زدید حتما با آسانسور خودتان را به عرشه‌های مشاهده برج برسانید تا چشم‌اندازی چشم‌نواز از شهر کلمبو در آغوش اقیانوس هند ببینید. یک مرکز خرید در پایه برج و همچنین یک رستوران گردان در بالای بروج از دیگر جاهای دیدنی بروج لوتوس است. اگر هم به‌دنبال شکم‌گردی هستید، شانس خودتان را در فودکورت مرکز خرید لوتوس امتحان کنید؛ جایی که می‌توانید انواع غذاهای خیابانی سریلانکا را پیدا کنید. نمای بیرونی برج لوتوس نیز با نمایشگرهای ال‌ای‌دی پوشانده شده است و هر روز با غروب خورشید و گاهی در روزهای خاص می‌توانید به‌تماشای نمایش نوری برج بنشینید.

    برج لوتوس سریلانکا

    ۵. قلعه باستانی سیگیریا

    در میان جنگل‌های سرسبز سریلانکا ویرانه‌های یک کاخ سنگی باستانی خودنمایی می‌کند که «سیگیریا» (Sigiriya) نام دارد. این قلعه سنگی که در قرن‌های چهارم و پنجم میلادی ساخته شده است، روزگاری محل استقرار پادشاه جزیره در بالای کوه بوده است. قلعه سیگیریا بر بلندای یک صخره ۲۲۰ متری ساخته‌ شده و دیوارهای اطراف صخره نیز با نقاشی‌های غول‌پیکر آراسته شده است. در مسیر رسیدن به کاخ و در دل کوه، یک دروازه‌ غول‌پیکر قرار دارد که به شکل یک شیر است. در پایین صخره هم بقایای شهری به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های شهرسازی در هزاره اول میلاد در جهان است. همین توضیحات کافی است تا این جاذبه را در فهرست جاهای دیدنی سریلانکا قرار دهیم. برای اینکه به این قلعه باستانی و منظره شگفت‌انگیزش برسید، باید خودتان را به شهر «دامبولا» (Dambulla) برسانید؛ کاخ باستانی سیگیریا در فاصله کوتاهی از این شهر قرار دارد.

    قلعه باستانی سیگیریا

    ۶. قله آدم

    سریلانکا شگفت‌انگیز است؛ اگر باور نمی‌کنید سری به «قله آدم» (Adam's Peak) بزنید. بر فراز این کوه بزرگ و مقدس که ۲۲۴۳ متر ارتفاع دارد، صخره‌ای قرار گرفته است که برای همه ادیان اهمیت دارد. روی این تخته سنگ بزرگ، اثری شبیه رد پا وجود دارد؛ ردپایی که به‌اعتقاد بودایی‌ها متعلق به بودا است اما به باور مسلمانان و مسیحیان، رد پای حضرت آدم و برای هندوها رد پای شیوا است. فارغ از اعتقادی که دارید، قله آدم یک جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز نیز است و مسیرهای پلکانی متعددی برای رسیدن به قله تعبیه شده است. اگر می‌خواهید به قله صعود کنید باید خودتان را به روستای «نالاتانیا» (Nallathanniya) برسانید. از این روستا ۶ مسیر مختلف شما را به سمت قله می‌برد. طول و دشواری مسیرها، که برای سریلانکایی‌ها جنبه زیارتی دارد، با یکدیگر متفاوت است و پیمودن آن‌ها چند ساعتی زمان می‌برد. ماه‌های دسامبر تا می (آذر تا اردیبهشت) بهترین زمان برای صعود به قله آدم است. صعود به این قله در شب‌ها بسیار پرطرفدار است و اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند با طلوع خورشید به قله برسند. مسیرهای پیمایش قله شب‌ها روشن است و در طول مسیر ایستگاه‌های مختلفی برای استراحت تعبیه شده است که مواد غذایی نیز به فروش می‌رسانند.

    قله آدم

    ۷. معبد طلایی دامبولا

    معبد غار پدیده رایجی در سراسر سریلانکا است؛ غارهای طبیعی بزرگی که حفاری شده‌اند تا به معبد تبدیل شوند. قدم در داخل این غار معبدها که بگذارید، می‌توانید همانند سایر معابد، انواع و اقسام مجسمه‌های بودا و دیگر خدایان را ببینید. در این بین، معبد غار «دامبولا» (Golden Temple of Dambulla) بزرگ‌ترین مجموعه غار معبد در سریلانکا است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای دیدن این معبد استثنایی باید حدود دو ساعت از کلمبو فاصله بگیرید اما این سفر کوتاه حتما ارزشش را دارد. دیوارهای این معبد با نقاشی‌های رنگارنگ زیبا آراسته شده است و دولت سریلانکا تمهیدات فراوانی برای حفظ و نگهداری این نقاشی‌ها انجام می‌دهد؛ اما این تنها دلیل شهرت معبد دامبولا نیست. در پایین این معبد، یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا قرار دارد که سبب شده است تا آن را معبد طلایی دامبولا نامگذاری کنند.

    معبد طلایی دامبولا سریلانکا

    ۸. قلعه گاله

    جاذبه بعدی که قرار است از آن بازدید کنیم، یک قلعه به‌یادگار مانده از قرن شانزدهم میلادی است. «قلعه گاله» (Galle) یادگاری از دوران استعمار هلندی‌ها است که البته پرتغالی‌ها آن را ساخته‌اند اما بیشتر بخش‌های قلعه که امروزه آن را می‌بینیم مربوط به دوره استعمار هلند بر سریلانکا در قرن هفدهم میلادی است. از دیوارهای این قلعه عبور کنید تا قدم در روستایی کوچک و مستحکم با چندین خانه‌، کلیسا، مسجد، مغازه‌، هتل و چندین جاذبه دیدنی بگذارید. قلعه گاله که در ساحل جنوب‌غربی سریلانکا قرار گرفته است، حدود دو ساعت از کلمبو، فاصله دارد. این قلعه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا است و تعداد زیادی بوتیک هتل در اطراف و داخل آن قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. علاوه بر قلعه و متعلقاتش، حتما از  فانوس دریایی، موزه‌ها و مراکز خرید اطراف نیز بازدید کنید.

     قلعه گاله

    ۹. پل ۹ قوس

    در میان کارت‌پستال‌های سریلانکا، حتما تصویری از یک قطار دیده‌اید که روی یک پل افسانه‌ای در دره‌ای سرسبز در حال حرکت است. این تصویر، یادگاری زیبا از دوران استعمار بریتانیا بر این کشور است. پلی با ۹ قوس (Nine Arches Bridge) که بر فراز یک دره ساخته شده است و کار دست کارگران محلی و مهندسان بریتانیایی است. این پل صد ساله، که نامش را از تعداد قوس‌هایش وام گرفته است، در ارتفاع ۲۵ متری از سطح از رودخانه قرار دارد و در قلب سریلانکا در در نزدیکی شهر «الا» (Ella) قرار دارد. با وجود اینکه پل ۹ قوس یک قرن قدمت دارد، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از زیباترین مسیرهای قطار در سریلانکا و سراسر جهان است.

    معمولا قطارهایی که از شهر کندی به الا می‌روند، از روی این پل عبور می‌کنند. پل ۹ قوس درست بین ایستگاه‌های الا و «دمودارا» (Demodara) واقع شده است؛ بنابراین اگر سوار قطارهای این مسیر شوید، می‌توانید این سفر استثنایی را تجربه کنید. یک روش هیجان‌انگیز دیگر، عبور از روی پل با پای پیاده است؛ البته با رعایت احتیاط. اگر به شهر الا سفر کردید، با سه‌چرخه‌های موتوری معروف الا که «توک-توک» (tuk-tuk) نام دارند، خودتان را از شهر به پل برسانید و از این منظره نفس‌گیر لذت ببرید.پل ۹ قوس از جاهای دیدنی سریلانکا

    ۱۰. پارک ملی مینریا

    لیست جاهای دیدنی سریلانکا، بدون دیدن فیل‌ها محال است اما بهترین جا برای تماشای فیل‌های سریلانکایی کجا است؟ اگر دوست دارید فیل‌ها را در یک حیات‌وحش طبیعی و واقعی ببینید، باید به «پارک ملی مینریا» (Minneriya National Park) بروید؛ جایی که فیل‌ها پادشاهی می‌کنند. این پارک ملی در شمال مرکزی سریلانکا و در فاصله سه ساعتی از کلمبو، پایتخت سریلانکا، قرار دارد. پارک ملی سرسبز مینریا در فاصله ماه‌های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) یک پناهگاه بسیار مهم برای فیل‌هایی است که در مناطق جنگلی اطراف زندگی می‌کنند. فیل‌‌ها تنها ساکنین مهم این پارک نیستند و می‌توانید انواع میمون‌، گوزن، پلنگ و خرس را نیز در مینریا ملاقات کنید. سفر به پارک ملی مینریا یک روز کامل زمان می‌برد اما حتما ارزشش را دارد. بسیاری از تور اپراتورها و هتل‌های کلمبو، تور یک‌روزه بازدید از این پارک ملی را ارائه می‌کنند. به خاطر داشته باشید، پارک ملی مینریا یکی از عالی‌ترین مقاصد برای عکاسی از حیات‌وحش است؛ بنابراین حتما دوربین‌تان را به‌همراه داشته باشید.

    پارک ملی مینریا

     ۱۱. پارک سافاری ریدیاگاما

    اگر پارک‌های ملی سریلانکا نمایشی از گیاهان و جانوران بومی این کشور است، «پارک سافاری ریدیاگاما» (Ridiyagama Safari Park) یک پارک تمام آفریقایی است که جانورانی از سراسر این منطق و جهان را به نمایش می‌گذارد. پارک سافاری ۵۰۰ هکتاری ریدیاگاما، که در نزدیکی منطقه هامبانتوتا قرار گرفته است، سه بخش مختلف دارد؛ منطقه شیر آفریقایی، منطقه فیل سریلانکایی و منطقه جهانی. این پارک به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا یک تجربه سافاری آفریقایی داشته باشند و از تماشای شیرها، زرافه‌ها، گاومیش‌ها، گورخرها و سایر حیوانات بومی قاره آفریقا لذت ببرند. سفر به این پارک منحربه‌فرد یک تجربه خانوادگی است که می‌تواند همه افراد را سرگرم کند اما نگران نحوه رفتن به این پارک نباشید. بسیاری از تور اپراتورهای محلی و ریزورت‌های منطقه هامبانتوتا تور بازدید از این پارک سافاری را برگزار می‌کنند. این تورها از هتل محل سکونت مسافر آغاز می‌شود و پس از تجربه سافاری او را به هتل خود بازمی‌گردانند؛ بنابراین، اگر در یکی از ریزورت‌های منطقه هامبانتوتا سکونت دارید، شک نکنید که باید حتما سافاری در این پارک را تجربه کنید.

    پارک سافاری ریدیاگاما

    ۱۲. موزه ملی سریلانکا

    هیچ‌یک از جاهای دیدنی سریلانکا نمی‌تواند به‌خوبی «موزه ملی سریلانکا» (Sri Lanka National Museum) سرنوشت جذاب مردم این کشور و فرهنگ آن‌ها را روایت کند. برای بازدید از این موزه باید خودتان را به مرکز شهر کلمبو و «پارک ویهاراماهادیوی» (Viharamahadevi) برسانید. سال ۱۸۷۷ میلادی بود که یک ساختمان با معماری ویکتوریایی در این منطقه ساخته شد تا خانه یکی از منحصربه‌فردترین موزه‌های منطقه جنوب آسیا باشد. این موزه بزرگ که پیش از این موزه ملی کلمبو نامیده می‌شد، مجموعه‌ای عظیم از آثار باستانی مختلف، از جمله آثار هنری، جواهرات، سکه، پول، اسلحه و صنایع‌دستی است و طبقات متعددی دارد. هر یک از این طبقات نیز به‌ترتیب آثار باستانی سریلانکا از دوران ماقبل‌تاریخ تا دوران معاصر را به نمایش می‌گذارند.

    موزه ملی سریلانکا

    ۱۳. موزه ملی تاریخ طبیعی

    از موزه ملی سریلانکا، یکراست خودتان را به «موزه ملی تاریخ طبیعی» (National Museum of Natural History) برسانید که در همان نزدیکی، روبروی پارک ویهاراماهادیوی، در مرکز شهر کلمبو، قرار دارد. این موزه یک نمایش خلاقانه و جذاب از تاریخ حیات‌وحش و طبیعت این کشور دیدنی است و می‌توانید نمونه‌هایی از حیوانات، گیاهان و مواد معدنی بومی سریلانکا را یک‌جا ببینید. سفرتان در این موزه را از تماشای طبیعت ماقبل تاریخ این کشور جزیره‌ای شروع کنید و به داستانی گوش دهید که فسیل‌ها و اسکلت دایناسورها و دیگر جانداران و گیاهان از تاریخ حیات‌وحش روایت می‌کنند.

    موزه ملی تاریخ طبیعی از جاهای دیدنی سریلانکا

    ۱۴. معبد گانگارامایا

    اگرچه سریلانکا سرزمین معابد است اما «معبد بودایی گانگارامایا» (Gangaramaya Temple) با همه آن‌ها تفاوت دارد. این معبد قرن نوزدهمی در مرکز کلمبو و در نزدیکی «دریاچه بیرا» (Beira) قرار گرفته است. در وسط این معبد یک درخت مقدس قرار دارد که  بودایی‌ها معتقدند دسته‌ای از موهای بودا را در خود جای داده است. اگر به این معبد رفتید حتما از موزه مذهبی با نمایش مجموعه‌ای از سکه‌های مذهبی، جواهرات و مجسمه‌‌ها دیدن کنید. اگر شانس بیاورید و در ماه فوریه (بهمن‌ماه) از این معبد دیدن کنید، می‌توانید در مراسم مذهبی «پویا» ( Poya) یا همان «ماه کامل» شرکت کنید. در این مراسم فیلی که ساکن معبد است پیشاپیش همه حرکت می‌کند و یک جشنواره جذاب نیز برگزار می‌شود. اما آنچه معبد گانگارامایا را از بقیه معابد متفاوت می‌کند، موزه ماشین‌های قدیمی آن است. در بین این ماشین‌ها، یک مرسدس بنز مدل ۱۹۳۰ میلادی و یک رولز‌رویس کمیاب مدل ۱۹۲۰ میلادی وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست؛ به‌ویژه برای ماشین‌بازها!

    معبد گانگارامایا از جاهای دیدنی سریلانکا

    ۱۵. مسجد سرخ

    اگر سری به «میدان سرخ» (Red Square) در کلمبو بزنید، بنایی را خواهید دید که با آجرهای سفید و سرخ درهم‌تنیده‌اش، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. شاید تعجب کنید اگر بدانید این ساختمان منحصربه‌فرد که هر کشتی در بدو ورود به بندر کلمبو آن را می‌بیند، «مسجد سرخ» (Red Mosque) یا همان «مسجد جامع‌ الفار» (Jami Ul-Alfar Masjid) است. چشم‌انداز بیرونی مسجد سرخ آنقدر منحصربه‌فرد است که نمی‌توانید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنید. آنچه که این مسجد را ویژه کرده، سبک معماری خاص آن است. این بنا که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است، به‌ سبک معماری «هندو ساراسنیک» (Indo-Saracenic) است که سال‌ها محبوب‌ترین سبک معماری در آسیا بود. گنبدها، مناره‌ها و بخش‌های مختلف مسجد بیننده را در نگاه اول به‌یاد معماری کاخ‌های هندی می‌اندازد و تفاوت زیادی با مساجد کشورهای اسلامی دارد. علاوه بر نمای بیرونی، در داخل مسجد هم اغلب آثار هنری و مذهبی متعددی به نمایش گذاشته می‌شود. حتما این مسجد زیبا را در لیست جاهای دیدنی سریلانکا بگذارید.

    مسجد سرخ از جاذبه های سریلانکا

    ۱۶. موزه ملی کندی

    جاذبه‌های شهر مقدس و باستانی کندی تمامی ندارد. کندی که در مرکز سریلانکا قرار گرفته، آخرین پایتخت سلسله پادشاهی ۲۵۰۰ ساله سریلانکا است؛ پادشاهی که با آمدن استعمارگران بریتانیایی برای همیشه به تاریخ پیوست. خوب است بدانید، کندی هرگز تسلیم استعمارگران نشد و برخلاف سایر شهرهای سریلانکا، همیشه استقلال خود را حفظ کرد. تاریخچه بلند کندی سبب شده است تا این شهر زیبا و تاریخی، خانه یکی از غنی‌ترین موزه‌های ملی سریلانکا باشد که روایتی از سرنوشت این شهر در قرون ۱۵ تا ۱۸ میلادی است.

    «موزه ملی کندی» (National Museum of Kandy) از حرمسرای پادشاه گرفته تا ساختمان کاخ، بخش‌های مختلفی دارد و همیشه میزان نمایشگاه‌های متعددی است. علاوه بر نمایش اشیا تاریخی و باستانی، موزه ملی کندی یکی از مخازن اصلی نگهداری و نمایش آثار هنری بومی سریلانکا هم است و فرصتی استثنایی برای آشنایی با هنر سریلانکایی را فراهم می‌کند.

    موزه ملی کندی در سریلانکا

    سوالات متداول

    ۱. سریلانکا کجاست؟

    سریلانکا نام یک کشور جزیره‌ای است که در جنوب آسیا و در اقیانوس هند قرار دارد. این کشور که قبلا با نام «سیلان» شناخته می‌شد همسایه کشور هند و خلیج بنگال  است.  کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا است.

    ۲. جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا کدام است؟

    برج لوتوس، موزه ملی سریلانکا، موزه ملی تاریخ طبیعی، معبد گانگارامایا و مسجد سرخ، برخی از جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا است.

    رقیه عینلو رقیه عینلو
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}