جاهای دیدنی بنتوتا، نگینی در ساحل غربی سریلانکا

    یلدا نوبخت
    • یلدا نوبخت
    • 1403/2/2
    • 2 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    در جاهای دیدنی بنتوتا می توانید در آب های فیروزه ای اقیانوس هند غوطه ور شوید و در دل طبیعت بکر قدم بزنید.

    تور اروپا

    سواحل رویایی، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، غارهای رازآلود و کوه‌های سر به فلک کشیده، تنها بخشی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز بنتوتا هستند. بنتوتا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در سریلانکا‌ است که بازدیدکنندگان خود را با زیبایی‌های طبیعی، فعالیت‌های دریایی و فرهنگ محلی آشنا می‌کند. این شهر در استان کلمبو واقع شده و دارای یک ساحل شنی زیبا و آب‌های آرام است که با ارائه امکانات تفریحی و تورهای محلی برای بازدیدکنندگان، جذابیت بسیاری دارد. هتل‌ها، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های محلی نیز از دیگر امکاناتی هستند که گردشگران می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. اگر مسافر تور سریلانکا هستید، با ما همراه باشید تا شما را با برترین جاهای دیدنی بنتوتا آشنا کنیم.

    جاهای دیدنی بنتوتا

    لیست جاهای دیدنی بنتوتا که باید دید!

    1. باغ بریف
    2. ساحل بنتوتا
    3. جزیره دارچین
    4. شهر آمبالانگودا
    5. منطقه تاریخی گالاپاتا ویهارا
    6. ساحل موراگالا
    7. مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا 
    8. سافاری در رودخانه مادوگانگا
    9. قلعه هلندی گاله
    10. مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا

    ۱. باغ بریف، رویایی واقعی

    از جاذبه‌های برتر و زیبای شهر بنتوتا، باغ بریف (Brief Garden) می‌باشد که جزو آرام‌ترین و لذت‌بخش‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در طراحی این باغ از سبک ژاپنی‌ها ایده گرفته شده است و حال و هوای باغ به گونه‌ای است که شما را یاد دوران استعمار می‌اندازد. ممکن است تاکنون اسم بویس باوا(Bevis Bawa) به گوشتان خورده باشد، از این رو لازم است بدانید که این باغ در زمان قدیم خانه او بوده است. بویس باوا یکی از معمارهای بسیار معروف بنتوتا بوده است که بدون شک در سفر به این شهر زیبا آثار بسیار متعددی از این معمار را مشاهده خواهید کرد. باغ بریف یا بریف گاردن در 8 کیلومتری شهر بنتوتا قرار دارد که توصیه می‌کنیم حتما از این باغ دیدن کنید و لحظه‌های آرامش‌بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

    باغ بریف بنتوتا

    ۲. ساحل بنتوتا، بهشت استوایی

    ساحل بنتوتا (Bentota Beach) از جاذبه‌های برتر و دل‌انگیز شهر کلمبو به شمار می‌رود که در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد و سالانه گردشگران بسیار زیادی از این ساحل بازدید به عمل می‌آورند و در کنار ساحل به آرامش و استراحت می‌پردازند. بدون شک شما نیز با رفتن به این ساحل موقعیتی بی‌نظیر برای به آرامش رسیدن و استراحت کردن را به دست خواهید آورد. این ساحل در گوشه و کنار خود دارای درختان تنومند نخل می‌باشد که بازدید از این چشم‌انداز بی‌نظیر را به هیچ وجه نباید از دست داد. به علاوه شما می‌توانید از تفریحات آبی این ساحل نیز استفاده کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرهایتان تجربه کنید.

    ساحل بنتوتا

    ۳. جزیره دارچین ملاقات با طبیعت بکر

    جزیره سینامون یا جزیره دارچین (Cinnamon Island) از دیگر جاذبه‌های بسیار بی‌نظیر شهر بنتوتا می‌باشد که در صدر جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار دارد و لازم است که حتما در سفر به بنتوتا از این جزیره دیدن کنید و تجربه‌های متفاوتی را از آن خود کنید. جالب است بدانید که این جزیره به مزرعه‌های دارچین شهرت دارد که نام آن نیز به معنی جزیره دارچین می‌باشد. این جزیره چندین نسل است که زیر نظر یک خانواده اداره می‌شود. در جزیره سینامون، شما فرصت دیدن فرایند کشت، برداشت و فرآوری دارچین را خواهید داشت و می‌توانید اطلاعات جالبی درباره‌ی تاریخچه، فرآیند تهیه و کاربردهای دارچین دریافت کنید. این تجربه متفاوت و جذاب برای گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ی فرهنگ و زندگی محلی هستند، بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است. بنابراین، حتماً در سفر به بنتوتا، از بازدید از جزیره سینامون لذت ببرید و لحظاتی بی‌نظیر را از این تجربه به دست آورید.

    جزیره دارچین بنتوتا

    ۴. شهر آمبالانگودا، ملاقات با طبیعت بکر

    شهر آمبالانگودا (Ambalangoda) یکی از شهرهای جذاب و مهم در جنوب سریلانکا است. این شهر به دلیل فرهنگ و هنر محلی خود، جاذبه‌ی گردشگری بسیاری را داراست. آمبالانگودا به عنوان مرکزی مهم برای صنایع دستی سنتی شناخته می‌شود. هنرمندان محلی در آمبالانگودا معروف به مهارت‌های بالای خود در ساخت این محصولات هنری هستند و گردشگران از دیدن کارهای زیبای آنها لذت می‌برند.

    شهر آمبالانگودا در بین گردشگران به رقصنده‌های شیطان شهرت یافته است. این رقصنده‌ها با ماسک‌های شیطان، رقص‌های بسیار زیبای سنتی و محلی اجرا می‌کنند که تماشای این رقصنده‌ها از تفریحات بسیار محبوب گردشگران در سفر به بنتوتا می‌باشد. شما نیز می‌توانید این ماسک‌های شیطانی را از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ اطراف تهیه کنید و رقصنده‌ها را همراهی کنید. این شهر در 24 کیلومتری شهر بنتوتا واقع شده است که بدون شک با رفتن به آن‌جا نهایت لذت را خواهید برد. به طور کلی، آمبالانگودا یک شهر پرانرژی و پر از رنگ و بوی محلی است که گردشگران می‌توانند در آن تجربه‌های خاص و متنوعی را داشته باشند و از فرهنگ و زندگی محلی این منطقه بهره ببرند.

    شهر آمبالانگودا سریلانکا

    ۵. منطقه تاریخی گالاپاتا ویهارا، تاریخ و معنویت در سریلانکا

    یکی دیگر از جاذبه‌های برتر و محبوب شهر بنتوتا، منطقه تاریخی گالاپاتا ویهارا (Galapata Vihara) می‌باشد که مقصد بسیار زیبایی برای علاقمندان به تاریخ و معماری می‌باشد. این منطقه جزو زیباترین دیدنی‌های شهر بنتوتا به شمار می‌رود که در قرن دوازدهم تاسیس شده است. در این منطقه یک تونل زیرزمینی وجود دارد که تمامی معابد مختلف را به یکدیگر متصل کرده است و این امر گردشگران را بسیار شگفت‌زده می‌کند. به علاوه در این مجموعه یک تندیس بزرگ تقریبا با ارتفاع 30 متر وجود دارد که به وسیله‌ی نقاشی‌های زیبا و حیرت‌انگیز پوشیده شده است. این معبد یک تاریخ پربار و غنی را پشت سر گذاشته است که شما می‌توانید از راهنما درخواست کنید تا تاریخچه این معبد را برای شما به طور دقیق شرح دهد.

    منطقه تاریخی گالاپاتا ویهارا بنتوتا

    ۶. ساحل موراگالا،آرامش حقیقی

    ساحل موراگالا (Moragalla) از دیگر جاذبه‌های بکر و آرام شهر بنتوتا می‌باشد که شما می‌توانید با رفتن به آن‌جا به آرامش حقیقی دست یابید. این ساحل هنوز به اندازه کافی در بین گردشگران شناخته شده نیست و به همین دلیل کسانی که تمایل دارند به دور از شلوغی در یک مکان دنج استراحت کنند، ساحل موراگالا می‌تواند پیشنهاد فوق‌العاده‌ای باشد. علاوه بر آرامش ساحل شما می‌توانید از ورزش‌های آبی نظیر موج‌سواری و غواصی در آب‌های زلال و شفاف نیز بهره‌مند شوید. همچنین این ساحل موقعیت بسیار مناسبی برای قایق‌سواری نیز به وجود می‌آورد که به هیچ وجه نباید این تجربه را از دست داد. ساحل موراگالا با گونه‌های گیاهی متفاوتی پوشش داده شده است که باعث زیبایی بیشتر این منطقه شده است و بدون شک با دیدن این منطقه به چشم‌اندازی بی‌نظیر دست خواهید یافت.

    ساحل موراگالا سریلانکا

    ۷. مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا، آدرنالین خالص

    یکی دیگر از جاذبه‌های هیجان‌انگیز گردشگری شهر بنتوتا، مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا (Diyakawa Water Sports Centre) می‌باشد که شما می‌توانید در کنار همسفرانتان از تفریحات مختلف این مرکز ورزش‌های آبی لذت ببرید. این جاذبه نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری کاملا مقرون به صرفه می‌باشد و همچنین از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. از جمله این تفریحات جذاب می‌توان به جت‌اسکی اشاره کرد که استفاده از آن سفر شما را بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. به علاوه شما می‌توانید همراه با مربیان حرفه‌ای از تمامی امکانات مدرن و هیجان‌انگیز این مرکز استفاده کنید و اوج ماجراجویی و هیجان را در سفر به بنتوتا تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید.

    مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا سریلانکا

    ۸. قایق سواری در رودخانه مادوگانگا، طبیعت بکر

    از دیگر جاذبه‌های برتر و محبوب گردشگری شهر بنتوتا، سافاری در رودخانه می‌باشد که یک موقعیت شگفت‌انگیز برای عاشقان طبیعت به وجود می‌آورد. با حرکت در رودخانه مادوگانگا (Madu Ganga)، گویا وارد بهشت شده‌اید و با تماشای حیات‌وحش بی‌نظیر آن جذابیت این تفریح چندین برابر می‌شود. جالب است بدانید که تقریبا حدود 111 گونه از پرندگان مهاجر و بومی در این منطقه زندگی می‌کنند که گردشگران می‌توانند این پرندگان را از نزدیک تماشا کنند و عکس‌های بسیار زیبایی را از این منطقه ثبت کنند. بدون شک قایق سواری در رودخانه و معاشرت با ساکنان این منطقه جزو خاطره‌های به یادمانی از سفر به بنتوتا خواهد شد.

    قایق سواری در رودخانه مادوگانگا در بنتوتا

    ۹. قلعه هلندی گاله، تاریخ پر فراز و نشیب بنتوتا

    قلعه هلندی (Galle Dutch Fort) یکی دیگر از جاهای دیدنی بنتوتا می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای علاقمندان به تاریخ می‌باشد. این قلعه اطلاعات بسیار جالبی از تاریخ، فرهنگ و سنت سریلانکا در دل خود جای داده است که شما می‌توانید با رفتن به این قلعه شگفت‌انگیز اطلاعات جالبی را به دست آورید. به علاوه شما می‌توانید هنگام بازدید از قلعه هلندی از مجموعه‌ی ارزشمند موزه‌های باستانی و کلیساهای قدیمی این قلعه نیز دیدن کنید و لذت ببرید. هم‌چنین در این قلعه فستیوال‌های هنری و ادبی بسیاری برگزار می‌شود که اگر مایل باشید می‌توانید در آن‌ها حضور پیدا کنید. این قلعه در 50 کیلومتری جنوب شهر بنتوتا واقع شده است که بدون شک بازدید از آن تجربه جذابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

    قلعه هلندی گاله در بنتوتا

    ۱۰. مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا

    مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery) از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهر بنتوتا به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که این مرکز پرورش لاک‌پشت، تنها مرکزی است که به لاک‌پشت‌ها اجازه زندگی طبیعی را می‌دهد و آن‌ها را زندانی نمی‌کند. از این رو شما نیز با رفتن به این مرکز می‌توانید زندگی طبیعی لاک‌پشت‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و از این مکان منحصر به فرد تجربه‌های متفاوتی را در سفر به شهر بنتوتا از آن خود کنید.

    این مرکز با ارائه تجربه‌ی چندین ساله و منحصر به فرد در مشاهده و پیگیری زندگی طبیعی لاک‌پشت‌ها ، برای علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت، یک مقصد بسیار جذاب است. با رفتن به مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا، شما فرصت خواهید داشت تا انواع مختلفی از لاک‌پشت‌ها را مشاهده کنید و اطلاعات بیشتری در مورد شیوه زندگی، تغذیه و محافظت از آنها به دست آورید. این تجربه‌ی آموزشی و سرگرم‌کننده برای همه افراد، به ویژه علاقه‌مندان به حیات وحش، بسیار جذاب و مفید است. به طور کلی، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا یک مقصد منحصر به فرد است که فرصتی برای ارتباط نزدیک با حیات وحش را فراهم می‌کند و تجربه‌های فرهنگی و طبیعی فراوانی را در سفر به شهر بنتوتا به شما ارائه می‌دهد.

    مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا بنتوتا

    سوالات متداول 

    1. جاهای دیدنی اصلی در بنتوتا کدامند؟

    ساحل بنتوتا، معبد کنیویلا، رودخانه مادو از جمله جاهای دیدنی بارز بنتوتا هستند.

    2. چه فعالیت‌های تفریحی در بنتوتا انجام می‌شود؟

    تفریحات دریایی مانند اسکی‌آبی، گردش در معابد و باغ‌های زیبا از جمله فعالیت‌های تفریحی موجود در بنتوتا هستند.

    یلدا نوبخت یلدا نوبخت
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}