شهرهای اروپایی که هزینه سفر کمی دارند

    صدیقه شجاعی
    • صدیقه شجاعی
    • 1396/5/31
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    شهرهای اروپایی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین نقاط دنیا هستند و با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و آثار تاریخی آنها بی‌دلیل نیست که شمار زیادی از گردشگران از سراسر جهان به این شهرها سفر می‌کنند.

    تور اروپا

    هزینه مسافرت به بسیاری از شهرهای اروپا بسیار بالا است، اما در این میان شهرهایی هستند که هزینه آنها با درآمد‌های کمتر جور درمی‌آید. در واقع شهرهای ارزانی وجود دارد که برای دیدن آنها باید از نقاط معروف فاصله گرفته و گزینه‌های دیگر را مد نظر قرار دهید. شهرهای اروپایی زیادی هستند که در عین زیبایی و جذابیت، برای گردشگران ناشناخته باقی مانده‌اند و مزیت اصلی آنها، هزینه‌های پایین‌شان است. پس کسانی که دوست دارند به این قاره سفر کرده و پول زیادی هم خرج نکنند می‌توانند همین شهرها را برای سفر انتخاب کنند.

    1. بوداپست، مجارستان

    بوداپست پایتخت مجارستان و یکی از مهیج‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود، اما به طرز باور نکردنی ارزان بوده و یک گزینه عالی برای سفر ارزان قیمت است. این شهر 2 میلیون نفری که در سواحل رود دانوب واقع شده، در گذشته متشکل از دو بخش «بودا» و «پست» بود که در اواخر قرن نوزدهم یکی شدند. بوداپست به تاریخ و معماری خارق‌العاده‌اش مشهور است، البته چند قلعه هم دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. هزینه سفر به این شهر زیاد نیست اما باید بدانید که سراغ کدام مکان‌ها بروید تا سفر ارزانی داشته باشید.

    پل زنجیری بوداپست

    2. چسکی کروملوف، جمهوری چک

    چسکی کروملوف (Český Krumlov) در جمهوری چک یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای اروپا است. مسافران اروپا نباید فضای عالی و خیابان‌های پر جنب و جوش این شهر را از دست بدهند. محله قدیمی شهر (Old Town) نیز بسیار تماشایی است که در نزدیکی رودخانه واقع شده و معماری تاریخی دارد اما تا کنون خیلی توریستی نبوده است. نکته عالی ماجرا قیمت‌های پایین، حتی در مرکز شهر بوده به طوری که می‌توانید هتل، غذا و فعالیت‌های مختلف را با قیمت‌های مناسب در شهر قدیمی و همچنین چسکی کروملوف پیدا کنید.

    چک اسلواکی

    3. استانبول، ترکیه

    استانبول در مرز اروپا و آسیا واقع شده و در سفر به این شهر حتماً از معماری تاریخی، بازارهای هیجان‌انگیز و جاذبه‌های متعدد آن لذت خواهید برد. این شهر در مسیر تنگه «بوسفورس» (Bosphorus) قرار گرفته و این موضوع یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود چراکه بخشی از شهر در داخل اروپا و بخشی دیگر در داخل آسیا قرار دارد. در سفر به این کشور با تاریخ‌های مختلفی مثل بیزانس، عثمانی و ترکیه مدرن روبه‌رو خواهید شد. باید بدانید که همه نقاط استانبول ارزان نیست، اما در این میان هتل‌ها، رستوران‌ها و سرگرمی‌های ارزان هم پیدا می‌شود.

    مسجد سلطان احمد استانبول

    4. براتیسلاوا، اسلواکی

    «براتیسلاوا» (Bratislava) با اینکه پایتخت اسلواکی است اما یکی از شهرهای کمتر شناخته شده‌ی این لیست محسوب می‌شود، جاذبه‌های متعدد و متنوعی دارد که مطمئناً یک تجربه مسافرت عالی را برای شما رقم خواهد زد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی می‌توانید از فرصت‌های فراوان سرگرمی و تفریح شهر نیز استفاده کنید. جذاب‌ترین ویژگی براتیسلاوا به تاریخ آن مربوط می‌شود که از ملیت‌های متعددی مانند اسلواکی، چک، آلمانی، اتریشی، مجار، کروات، صرب، یهودی و بسیاری دیگر تشکیل شده است. کسانی که به فرهنگ اهمیت می‌دهند حتماً عاشق موزه‌ها، گالری‌ها و تئاترهای این شهر خواهند شد.

    قلعه براتیسلاوا

    5. بروژ، بلژیک

    «بروژ» (Bruges) یکی از زیباترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. این گوهر بلژیکی در منطقه فلاندی (Flemish Region) واقع شده و به خاطر معماری، آبراهه‌ها و خیابان‌هایش در بلژیک معروف است. سفر به بروژ احساس سفر به یک قرن دیگر را برای شما تداعی می‌کند. مرکز شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده و زیبایی آن باعث شهرتش شده است. با اینکه اینجا جزو ارزان‌ترین شهرها نیست اما هزینه هتل، غذا و سرگرمی‌هایش مناسب است، فقط باید به دنبال مکان‌های ارزان باشید.

    شهر بروژ بلژیک

    6. بلگراد، صربستان

    این شهر پر جنب و جوش، در تقاطع رودخانه ساوا و دانوب قرار گرفته است. در سفر به بلگراد شاهد معماری، بناها و سبک‌های مختلف تاریخی خواهید بود پس برای افراد عاشق تاریخ و فرهنگ، یک مکان فوق‌العاده محسوب می‌شود. اگر قصد خوش‌گذرانی در این شهر را دارید پس به هدف زده‌اید چرا که بلگراد را به زندگی هیجان‌انگیز شب‌های پر جنب و جوشش می‌شناسند. در سفر به این شهر بازدید از قلعه بلگراد که مشرف به رودخانه‌ها و دشت پانونیان (Pannonian Plain) است را نباید از دست داد.

    جاذبه های گردشگری بلگراد

    7. والنسیا، اسپانیا

    والنسیا یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در اسپانیا است، اما بر خلاف دیگر شهرهای اسپانیا، قیمت‌های آن نسبتاً ارزان بوده و برای کسانی که به دنبال مکان‌های ارزان‌تر هستند یک گزینه عالی محسوب می‌شود. این شهر در منطقه خودمختار والنسیا واقع شده و یکی از شلوغ‌ترین بنادر اروپا را دارد. مرکز تاریخی والنسیا با آثار متعدد تاریخی و سایت‌هایی که به ثبت یونسکو رسیده، بسیار جالب و دیدنی است. جشنواره فالاس (Falles)، جشنوار اصلی شهر والنسیا بوده و از دلایل شهرت شهر به حساب می‌آید. کسانی که به دنبال داشتن اوقاتی خوش در اروپا هستند حتماً از سفر به این شهر لذت می‌برند.

    کلیسای جامع والنسیا

    8. زاگرب، کرواسی

    زاگرب، شهر بزرگی با غنای تاریخی و فرهنگی است. ساحل کرواسی در میان گردشگران محبوب است و همین موضوع باعث شده پایتخت کرواسی از نظر‌ها دور بماند؛ در صورتی که زاگرب دیدنی‌های زیادی دارد. این شهر در امتداد رود ساوا قرار گرفته و به خاطر معماری و آثار تاریخی به جا مانده از دوران مختلف، معروف است. زاگرب از نظر جغرافیایی نیز حائز اهمیت بوده و اروپای مرکزی را به بالکان و کشورهای حوزه مدیترانه متصل می‌کند. از مزایای دیگر سفر به این شهر، بازدید از پارک ملی دریاچه‌های «پِلیتیویچ» (plitvice) در نزدیکی زاگرب با مناظر بسیار زیبا بوده که لحظاتی به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

    پارک ملی زاگرب

    9.پورتو، پرتغال

    پورتو که یکی از زیباترین شهرهای شبه جزیره ایبرین و دومین شهر بزرگ پرتغال به شمار می‌رود؛ لقب «شهر جهانی» را یدک می‌کشد و شهری ارزان قیمت به حساب می‌آید. پورتو شهرت خود را مدیون غذاها، نوشیدنی‌ها و آثار تاریخی‌اش است، پس یک مکان عالی برای افراد عاشق سفر به اروپا محسوب می‌شود. علاوه بر نوشیدنی‌های ارزان، قیمت سایر امکانات شهر نیز به طرز شگفت‌انگیزی پایین است.

    پورتو، پرتغال

    10.لوبلیانا، اسلوونی

    پایتخت اسلوونی یک شهر زیبا و جواهری کمتر شناخته شده در اروپای مرکزی است. لوبلیانا (Ljubljana) بین دریای آدریاتیک و دانوب قرار گرفته و از تاریخی غنی برخوردار است. این شهر دیدنی تأثیرات اسلوونی و اتریشی-مجارستانی را در هم آمیخته و از نظر معماری و بناهای تاریخی معروف است. سعی کنید چند روزی را در این مکان معرکه سپری کنید و بعد به سراغ سایر نقاط اروپا بروید. هتل‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های بسیار عالی و در عین حال ارزان دارد، پس می‌تواند در لیست انتخاب‌های شما قرار گیرد.

    لوبلیانا، اسلوونی

    صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}