تاریخچه جالب میدان آیونتاپینتو والنسیا

الی کاک اشکیانی
  • الی کاک اشکیانی
  • 1396/5/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان «آیونتاپینتو»، یکی از بهترین محل‌هایی است که می‌توانید گشت‌‌های خود در شهر والنسیا را از آن آغاز کنید.

تور اروپا

سفر به شهر بندری والنسیا در تورهای اسپانیا

میدان بزرگ «آیونتاپینتو» (Plaza del Ayuntamiento)، که معنای نام آن «میدان عمارت شهرداری» است، از اصلی‌ترین میدان‌های شهر «والنسیا» و شاید بهترین نقطه برای آغاز گردش در این شهر تاریخی محسوب شود. بخش عمده‌ی میدان، عمارت خیره‌کننده و چشم‌نواز شهرداری، با سبک معماری نئوکلاسیک است و همچنین ساختمان باشکوه اداره پست مرکزی (Edificio de Correos) که توسط معماری به نام «میگل آنخل ناوارو» در یک سبک زیبای گزینشی طراحی شده که ترکیبی از ویژگی‌های مدرن با فضای داخلی الهام‌ گرفته از سبک باروک است. سایر ساختمان‌های اطراف میدان به سبک مدرن ساخته شده‌اند. در وسط میدان نیز یک حوض و آب نمای نورپردازی‌ شده قرار گرفته که دور تا دور آن را با گل و چمن پوشانده‌اند و شب‌ها به شکلی زیبا با رنگ‌های مختلف چراغانی می‌شود.

میدان بزرگ آیونتاپینتو والنسیا

یکی دیگر از دلایل شهرت این میدان، نام‌های متعدد آن در برهه‌های مختلف تاریخی است. نام این میدان ابتدا «امیلیو کاستلار» (Emilio Castelar) بود؛ اولین رئیس جمهور اسپانیا در بین سال‌های 1873 تا 1874 (در واقع فقط به مدت یک ماه، نه یک سال)! سپس به میدان «کائودیو» (Caudillo) تغییر نام داد. لقبی به معنای رهبر که منتسب به دیکتاتور مشهور اسپانیا، فرانسیسکو فرانکو بود. همانطور که قابل تصور است، این نام در تمام دوران حکومت او یعنی از سال 1939 تا 1978 باقی ماند. بعد از آن دوران، نام میدان دوباره تغییر کرد. نام جدید میدان، «پائیس والنسیانو» (País Valenciano) به معنای کشور والنسیا بود. سرانجام در سال 1987 نام این میدان به نام فعلی، یعنی آیونتاپینتو تغییر کرد که به معنای عمارت شهرداری است.

میدان بزرگ آیونتاپینتو والنسیا

این میدان به یک محل مشهور برای قرار ملاقات گذاشتن در بین مردم والنسیا تبدیل شده است و اغلب گل‌فروش‌های دوره‌گرد به وفور آنجا دیده می‌شوند. در واقع این یک رسم محلی است که به سال 1924 بر می‌گردد. از این مکان، هم می‌توانید گشت و گذار در خیابان‌های باریک و سرزنده‌ی شهر قدیمی والنسیا را آغاز کنید و هم می‌توانید برای خرید از فروشگاه‌های جذاب و دیدنی به خیابان‌های اطراف بروید. میدان آیونتاپینتو همچنین محلی برای جشن گرفتن فستیوال‌ها و رویدادهای محلی است. از «مهمانی صندوق عقب»  قبل از مسابقات ورزشی (جمع شدن اتومبیل‌ها در حالی که درب صندوق عقب باز است و در آن غذا و نوشیدنی سرو می‌شود)، جشن کریسمس و جشن روز اتحاد والنسیا گرفته تا فستیوال سالیانه‌ی «فالاس» (Falles) که سرتاسر میدان لبریز از شور و نشاط و نمایش mascletas (برنامه آتش‌بازی انفجاری) می‌شود.

میدان بزرگ آیونتاپینتو والنسیا

الی کاک اشکیانی الی کاک اشکیانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}