موزه فیفا زوریخ محلی برای یادآوری تاریخ فوتبال

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/11/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

همانطور که می‌دانید از بین ورزش‌ها، فوتبال بیشترین طرفدار را در جهان دارد. موزه‌ی فیفا در زوریخ به این منظور تأسیس شده است تا تاریخ و روند پیشرفت فوتبال بین‌المللی را به نمایش بگذارد.

تور اروپا

«موزه فوتبال جهانی فیفا» (Fifa World Football Museum)، درست در مرکز شهر زوریخ قرار دارد و با اینکه مدت زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد، مورد توجه دوستداران ورزش در سوئیس و کشورهای دیگر قرار گرفته و به محلی برای گردهمایی طرفداران فوتبال از سراسر دنیا تبدیل شده است. در واقع درخواست ساخت این موزه را رئیس سابق فیفا، یعنی «سپ بلاتر» در سال 2012 داده بوده و 2 سال طول کشید تا با آن موافقت شود و در نهایت با حضور رئیس جدید فیفا، یعنی «جانی اینفانتینو» در سال 2016 از آن رونمایی شد. هدف از ساخت موزه‌ی فیفا این بوده که به همه‌ی جهان نشان دهند چگونه فوتبال، به زندگی عده‌ای ارزش بخشیده و زندگی بسیاری دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اگر شما هم جزو فوتبالی‌ها به حساب می‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم موزه‌ی فیفا را حتماً در لیست بازدیدهایتان قرار دهید.

این موزه، 3،000 متر مربع وسعت دارد و از 3 طبقه تشکیل می‌شود. طبقه‌ی همکف، همبستگی میان 211 ملت مختلف را نشان می‌دهد که این اتحاد، به وسیله‌ی فیفا میان آن‌ها برقرار شده است. طبقه‌ی 2-، طبقه‌ی تاریخی این موزه به شمار می‌رود و گالری «جام‌های جهانی فیفا» در این بخش قرار گرفته‌اند. همچنین در این قسمت می‌توانید از کاپ‌های جام جهانی فوتبال نیز دیدن کنید. بخش «زمین بازی» (Fields of Play) در طبقه‌ی 1+ قرار دارد و تأثیر جهانی فوتبال بر روی مردم کل دنیا را به نمایش می‌گذارد و می‌خواهد ثابت کند علاوه بر اینکه فوتبال ورزشی سرگرم‌کننده است و مردم را به هیجان می‌آورد، همان قدر هم به زندگی افراد زیادی انگیزه‌ می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که با کمک وسایل گوناگون، فوتبال از تمام جنبه‌ها در موزه‌ی فیفا مورد بررسی قرار می‌گیرد. بعضی از رویدادهای فرهنگی، نمایش‌های به خصوص و تورهای عمومی نیز معمولاً به صورت هفتگی در این موزه برگزار می‌شود.

موزه فیفا

بیش از 1000 وسیله و یادبود از جمله عکس‌ها و لباس تیم‌های ملی و بازیکنان بزرگ در نمایشگاه‌های انحصاری موزه‌ی فیفا قرار گرفته است. 60 صفحه‌ نمایش بزرگ نیز در این موزه می‌بینید که حدود 500 ویدیوی جذاب فوتبالی را برای بازدیدکنندگان پخش می‌کنند. همچنین یک قسمت بزرگ دیگر هم به بازی پین بال اختصاص داده شده که به جای بازی با دستگاه، خود افراد در جریان بازی شرکت می‌کنند و مهارتشان را محک می‌زنند. برای لذت بردن از این بازی، حتماً نباید فوتبالی باشید؛ بلکه همه با هر سنی می‌توانند در کنار عزیزانشان در این بازی خوش بگذرانند.

موزه فیفا

علاوه بر مجموعه‌های بی‌نظیرش، یک مرکز تحقیقات و کتابخانه نیز در این موزه ایجاد شده که بیش از 7،000 کتاب را در خود جای می‌دهد. برای رفع خستگی نیز می‌توانید به کافه یا رستوران موزه‌ی فیفا بروید و بعد از آن سری هم به مغازه‌هایش بزنید و برای خودتان سوغاتی تهیه کنید. برای بازدید از این موزه می‎توانید از سه شنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و از جمعه تا یکشنبه، از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به آنجا بروید. البته ساعت‌های آن ممکن است در فصل‌های مختلف تغییر کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه، حتماً ساعت‌ها را دوباره به صورت آنلاین چک کنید.

موزه فیفا


سفر به شهر لوکس زوریخ در تور ۷ روزه سوئیس

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}