تپه مونجوئیک، بام بلند بارسلون

شبنم قدیرنژاد
  • شبنم قدیرنژاد
  • 1397/10/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

چه کسی دلش نمی‌خواهد شهر زیبای بارسلونا را از بالا تماشا کند؟ تپه‌ مونجوئیک، یکی از بهترین نقطه‌ها برای دیدن این شهر از بالا است.

تور اروپا

مونجوئیکِ (Montjuic) فوق‌العاده، منطقه‌ای در جنوب شرقی بارسلون در اسپانیا است که از المپیک الهام گرفته و جاذبه‌های بی‌نظیری دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. این منطقه دارای موزه‌های مختلف، یک قلعه‌ی تاریخی و نمای بسیار زیبایی از شهر بارسلون است و همچنین تفریحات مختلفی دارد که شما را سرگرم خواهد کرد. در ادامه با فعالیت‌هایی آشنا خواهید شد که می‌توانید در این منطقه‌ی زیبای اسپانیایی انجام دهید.

تماشای مناظر اطراف از تپه‌ مونجوئیک

این تپه، به طور کامل به بارسلون اشراف دارد و یکی از دلایل محبوبیت آن هم، همین چشم‌انداز فوق‌العاده است. بی تردید پیشنهاد ما این است که خود شهر بارسلون را با پیاده‌روی در کوچه پس‌کوچه‌های آن کشف کنید اما هیبت و زیبایی شهر از این بالا را هم به هیچ‌وجه نباید از دست دهید. پس به بالای تپه‌ی مونجوئیک بیایید و چند دقیقه‌ای را در آرامش و سکوت اینجا به تماشای بارسلون مشغول شوید.

نمای بارسلون از تپه‌ی مونجوئیک

تله‌ کابین مونجوئیک بارسلون

احتمالا هیجان انگیزترین روش رسیدن به این بالا و البته لذت بردن از مناظر اطراف، استفاده از تله‌کابین است که شما را درست به بالای تپه می‌رساند. این تله‌کابین به شما فرصتی می‌دهد تا در کابینی 8 نفره نشسته و به راحت‌ترین و دیدنی‌ترین روش ممکن به مونجوئیک برسید. البته شما می‌توانید پیاده هم به بالای تپه بیایید اما شاید مسیری با شیب تند برای همه مناسب نباشد.

تله کابین تپه‌ی مونجوئیک

قلعه مونجوئیک بارسلونا

کسانی که می‌خواهند چشم‌اندازهای فوق العاده‌تری را تماشا کنند باید به داخل قلعه مونجوئیک بروند که قدمت آن به سال 1640 برمی‌گردد. این قلعه‌ی نظامی در گذشته برای سرکوب آنارشیست‌ها در قرن نوزدهم و نگه‌داری از زندانیان سیاسی تحت رژیم فرانکو، مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر به عنوان مرکزی زیر نظر شهرداری بارسلون استفاده می‌شود. بازدید از قلعه به روی عموم باز است و میهمانان می‌توانند قسمت‌های مختلف تاریخی آن را کشف کنند و همچنین روی یکی از صندلی‌ها نشسته و مشغول دیدن نمای اطراف شوند.
قله‌ی مونجوئیک

کاخ ملی

کاخ ملی که امروزه تحت عنوان موزه هنر ملی کاتالونیا هم شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی هنر کاتالان در جهان را در خود جای داده است. این بنای شگفت‌انگیز حتی از نمای بیرونی هم ارزش دیدن دارد. کاخ ملی در سال 1929 به منظور برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ساخته شد و نقش مهمی در رویدادهای معتبر اسپانیا داشته است. امروزه فضای داخلی کاخ نه تنها به هنر کاتالان تعلق دارد، بلکه آثار هنری رومی، گوتیک، رنسانس و مدرن در آن نگهداری می‌شود که همه‌ی این‌ها به ارزش دیدن آن افزوده است.

کاخ ملی

پوبله اسپانیول

این روستای اسپانیایی نیز در تپه‌ مونجوئیک واقع شده و نمایشگاهی بین‌المللی از سال 1929 است. پوبله اسپانیول که یک موزه‌ی فضای باز است، نمونه‌هایی به اندازه‌ی واقعی از 117 ساختمان در سراسر اسپانیا، نظیر کاستیا، آندالوسیا و همچنین کاتالونیا را دارا است. شما چه تنها باشید و چه با یک یا چند همسفر، می‌توانید از این موزه همراه با یک تور بازدید کنید و به تحسین هنر پیشه‌ورانی نظیر شیشه‌‎گران مشغول شوید.

پوبله اسپانیول، نه تنها شما را با تاریخ و زندگی اسپانیایی آشنا می‌کند بلکه پر از رستوران و کافه‌های دوست‌داشتنی است و البته گه‌گاهی رقص فلامنکو هم در اینجا اجرا می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که این جاذبه، مقصدی با میدان‌ها و خیابان‌های واقعی و البته شخصیتِ منحصر به‌فردی است که انگار شما را به یک افسانه‌ی رویایی وارد می‌کند.

پوبله اسپانیول

بنیاد خوان میرو

اگر به آثار هنرمند اسپانیایی «خوان میرو» علاقه دارید، چه جایی بهتر از بنیاد خوان میرو (La Fundacio Joan Miro) که به‌طور خاص به نمایش آثار او پرداخته است. این موزه که اولین نمایشگاه خود را در سال 1986 افتتاح کرد، با هدف جایی برای الهام گرفتن به جنبش هنر مدرن ساخته شد. موزه‌ خوان میرو، نه تنها آثار او را در خود جای داده است بلکه آثار هنرمندان معاصر دیگری را هم به نمایش می‌گذارد. این فضای پویا، یکی از بهترین جاذبه‌های تپه‌ی مونجوئیک است و از آنجایی که میرو یکی از نمادین‌ترین هنرمندان کاتالان بوده، بهتر است حتما از این موزه دیدن کنید.

بنیاد خوان میرو

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی در سال 1999 با هدف حفظ بیش از 1500 گونه گیاهی مدیترانه‌ای افتتاح شد. این جاذبه، یک مقصد خانوادگی عالی محسوب می‌شود، زیرا در آن فعالیت‌های باغبانی مخصوصا برای کودکان 7 تا 14 ساله ارائه می‌شود. باغ گیاه شناسی مکانی فوق العاده نه تنها برای شناخت گیاهان یا آشنایی با مسائل زیست محیطی است، بلکه مقصدی برای تماشای زیبایی‌های خالص گیاهان مدیترانه‌ای در فضای 14 هکتاریِ آن محسوب می‌شود. گیاهان این باغ در شش منطقه‌ی متفاوت به نمایش گذاشته شده‌اند.

باغ گیاه شناسی بارسلون

فواره‌ی جادویی

فواره‌ی جادوییِ مونجوئیک (Font Magica of Montjuïc) در کنار کاخ ملی، توسط 3 هزار کارگر طی کمتر از یک سال ساخته شد و اولین اجرای خود را در سال 1929 به نمایش گذاشت. این پروژه‌ی بلند پروازانه آبشارها و استخرهای زیبایی دارد که در آن نمایش‌هایی به همراه نورپردازی، موسیقی و رقص آب، اجرا ‌می‌شود و در نهایت این حس را به ببینده القا می‌کند که انگار واقعاً فواره‌ای جادویی پیش رویش قرار گرفته است.

فواره‌ی جادوئی تپه‌ی مونجوئیک

پارک صنعتی اسپانیا

این جاذبه که در سال 1985طراحی شده است، روی سایت یک کارخانه‌ی نساجی قدیمی ساخته شد و در ابتدا بخشی از طرحی بود که هدف آن ایجاد فضاهای باز بیشتر بود. این پارک نه تنها از درختان، دریاچه‌ای مصنوعی و فواره‌های زیبا ساخته شده است، بلکه در آن مجسمه‌های منحصر به‌فردی هم به چشم می‌خورد. معروف‌ترین مجسمه‌ی آن «اژدها، بدون سنت جورج» است که توسط آندرس ناگل ساخته شد.

پارک صنعتی اسپانیا

رفتن به رستوران زولوژیک

اگر دلتان می‌خواهد تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز در کنار میل کردن ناهار یا شام خود داشته باشید، این رستوران را فراموش نکنید. رستوران زولوژیک (Zoologic)، تقریبا مانند تمام رستوران‌های اطراف این منطقه، غذای مدیترانه‌ای سرو می‌کند اما یک فرق عمده با تمام آن‌ها دارد. در اینجا شما لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه می‌کنید؛ چراکه موسیقی، سرگرمی‌های مختلف و کارائوکه را هم در آنجا خواهید داشت. اجراهای مختلف هیجان‌انگیز برای شما به نمایش گذاشته می‌‎شود و همه‌ی این‌ها دلیلی برای این است که یک غذای به یادماندنی در کنار لحظاتی پر شور را در این رستوران تجربه کنید.

رستوران زولوژیک

شبنم قدیرنژاد شبنم قدیرنژاد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}