بهترین زمان سال برای سفر به سوئیس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوئیس زیبایی‌های طبیعی خیره کننده‌ای دارد که دلیل میزان بالای گردشگری در آن هستند؛ اما بهترین ماه سفر به این کشور چه زمانی خواهد بود؟

تور اروپا

فصل‌های اوج گردشگری در سوئیس، زمستان و تابستان هستند. در ماه‌های سردتر سال دامنه‌های این کشور پر از اسکی‌بازان و اسنوبوردرها شده و برخی دیگر نیز فقط دوست دارند در برف آفتاب بگیرند. در ماه‌های تابستان‌ هم دمای ثابت هوا و برخی از بهترین و بزرگ‌ترین فستیوال‌های اروپایی جمعیت را به این کشور می‌کشانند. راهنمای ما را دنبال کنید و بسته به چیزی که دوست دارید بهترین زمان سال برای سفر به این سرزمین زیبا را انتخاب کنید.

زمستان

ژانویه: اگر ژانویه به سوئیس سر بزنید می‌توانید این کشور را غرق در زمستان ببینید. این ماه سردترین زمان سال در سوئیس بوده و خورشید معمولاً حوالی ۹ صبح طلوع می‌کند و حوالی ۵ نیز می‌توانید غروبش را تماشا کنید. بسیاری از شهرها و شهرک‌ها به زیبایی زیر برف سفید پنهان می‌شوند و به همین دلیل می‌تواند زمان مناسبی برای بازدیدشان باشد. البته نواحی با ارتفاع پست‌تر مانند «تیچینو» (Ticino) در نزدیکی مرز ایتالیا، کمتر شاهد بارش برف می‌شوند. با توجه به اینکه پوشش برف در اکثر نواحی کشور ایده آل است اکثر اسکی باز‌ها در این ماه به سمتش سرازیر می‌شوند.

فوریه: هوا در ماه فوریه کمی گرم‌تر می‌شود. برف هنوز در ارتفاعات به چشم می‌خورد و می‌توانید بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین تفریحگاه‌ها را ببینید که پر از گردشگران مختلف می‌شوند که برای اسکی به اینجا آمده‌اند. البته این را برای پشیمان کردن شما از سفر به سوئیس نمی‌گوییم زیرا چیزهای بیشتری برای سرگرمی وجود دارند. در بازل می‌توانید به دیدن کارناوال سه روزه معروفی بروید که اواخر فوریه و اول مارس برگزار می‌شود.

مارس: اگر بخواهید در ماه مارس اسکی کنید، هنوز هم می‌توانید در تفریحگاه‌های مرتفع‌تر برف پیدا کنید و با پرتوهای گرم‌تر خورشید روبرو شوید. البته هنوز هم هوا در سرتاسر کشور سرد است اما همه چیز کم‌کم رو به گرم شدن می‌رود و در نواحی جنوبی و حوالی دریاچه ژنو حال و هوایی ایده‌آل برای بازدید پدیدار می‌شود. در انتهای مارس اکثر پیست‌های اسکی می‌بندند.

سوئیس در زمستان

بهار

آوریل: در ماه آوریل، بهار با تمام قوا ظاهر می‌شود و دیگر هیچ امکانی برای اسکی نخواهید یافت. آوریل به خاطر نبود اسکی‌بازان اندکی ساکت‌تر خواهد بود و به خاطر آن‌که هنوز مسافران تابستانی سفرشان را شروع نکرده‌اند می‌توانید به راحتی در شهر‌های بزرگ و کوچک گردش کنید و با جمعیت زیادی روبرو نشوید. دمای هوا هنوز هم خیلی بالا نیست اما روز به روز گرم‌تر می‌شود. از این ماه مسیرهای کوهپیمایی کم‌کم باز می‌شوند و می‌توانید برخی از زیباترین مناظر طبیعی سوئیس را تماشا کنید. در بهار گل‌های زیبایی در علفزارها و دره‌ها می‌رویند و گردش در آن‌ها را بسیار پیشنهاد می‌کنیم.

می: ماه می در سرتاسر سوئیس می‌تواند همزمان ماهی جذاب و بد باشد زیرا آب و هوا غیر قابل پیش‌بینی شده و هر روز تغییر می‌کند؛ اما علیرغم این موضوع، این ماه می‌تواند بهترین زمان برای تجربه نوشیدنی‌های عالی سوئیس باشد. بسیاری از تولیدکنندگان محلی درهای خود را به روی مردم و خارجی‌ها باز می‌کنند تا تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی داشته باشند.

ژوئن: ژوئن در سوئیس آرامش قبل از طوفان است. این ماه گرم و نسبتاً خشک بهترین زمان برای کاوش در بهترین مقاصد گردشگری بوده و به ویژه برای برجسته‌ترین نواحی طبیعی ایده آل است. از اینجا به بعد کم‌کم مسافران تابستانی به این کشور سرازیر می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً زیباترین دریاچه‌های سوئیس را هم ببینید.

دریاچه بلاوزی سوئیس

تابستان

جولای: در جولای هوا واقعا شروع به گرم شدن کرده و جمعیت گردشگران به سمت مقاصد گردشگری بزرگ مانند لوگانو، یونگفرا و غیره سرازیر می‌شوند. همچنین فستیوال‌های زیادی هم در این ماه برگزار شده و از میانشان می‌توانیم به «پالئو» (Paléo) در «نیون» (Nyon) اشاره کنیم که بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی فضای باز سوئیس است. فستیوال موسیقی جاز مونترو هم در همین ماه برگزار می‌گردد. دریاچه‌های نزدیک شهرهای بزرگ بسیار محبوب می‌شوند و ریلکس کردن و صرف نوشیدنی در شب‌ها جزو کارهای مورد علاقه مردم در این ماه است.

آگوست: در اکثر نواحی کشور دمای هوا کمتر از ۳۰ درجه نخواهد بود و با این حساب آب خنک دریاچه‌ها می‌تواند گزینه محبوبی برای همه باشد. سوئیسی‌ها اولین روز این ماه را به عنوان روز ملی خود جشن می‌گیرند. هر شهر کوچک و بزرگ برای خود جشن، آتش بازی و موسیقی دارد. در حوالی نیمه آگوست هم زوریخ میزبان یک مهمانی یک روزه می‌شود که «بزرگ‌ترین تکنو پارتی جهان» نام گرفته است.

سپتامبر: سپتامبر یکی از بهترین زمان‌های بازدید از سوئیس است زیرا هوا هنوز خشک بوده و گرمای ماه‌های قبل را ندارد. البته شهرها نیز اندکی خلوت‌تر شده‌اند. اگر در انتهای این ماه به سمت کوهستان بروید، نشانه‌هایی از پاییز را خواهید دید زیرا برگ درختان کم‌کم شروع به زرد شدن و ریختن می‌کنند.

زوریخ در تابستان

پاییز

اکتبر: روزها کوتاه‌تر، سردتر و خیس‌تر می‌شوند. کوهپیمایی هنوز هم ممکن است ولی برای کسانی که آشپزی و غذا را در ذهن دارند، اکتبر یکی از بهترین زمان‌ها برای امتحان کردن غذاهای کلاسیک مانند فوندوی پنیر خواهد بود. این غذا به روزهای سرد سال تعلق دارد. می‌توانید در طی این ماه از شهرهای قرون وسطایی مانند «گرویر» (Gruyères) هم دیدن کنید زیرا جمعیت گردشگران بسیار کمتر خواهد بود.

نوامبر: نوامبر معمولاً ماهی سرد و خیس است و برای آنکه پیست‌های اسکی دوباره باز کنند باید کمی صبر کنید. کسانی که طاقت ندارند تا دسامبر صبر کنند باید به ارتفاعات بروند و کمی برف پیدا کنند، اما ضمانتی برای آن وجود ندارد و باید حتماً از قبل از امکان آن اطمینان حاصل کنید. اولین بازارهای کریسمس در انتهای این ماه شروع به ظاهر شدن می‌کنند و اگر می‌خواهید به شلوغی آخر سال نخورید پیشنهاد می‌کنیم در این ماه به سراغشان بروید.

دسامبر: در ماه دسامبر سرما دوباره به کشور بازمی‌گردد اما سوئیسی‌ها را اذیت نمی‌کند زیرا با آماده شدن برای کریسمس هم معنی است. در سرتاسر کشور بازارهای زیبای کریسمس برپا می‌شوند ولی هیچ‌کدام به اندازه بازار مونترو جذاب نیستند. بازل هم میزبان بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس سوئیس شده و محله قدیمی را با نورپردازی خیره کننده‌ای تزئین می‌کند. ژنو نیز با شکلات‌های خوشمزه و مسابقه‌های هیجان انگیز در شیب‌های محله قدیمی این ماه‌ را جشن می‌گیرد.

پنیر فوندوی سوئیس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}