رزرو تور

نگاه کلی تور هند و گوا


مقاصد:

دهلی نو 3 شب
آگرا 2 شب
جیپور 3 شب
بمبئی 3 شب
گوا 4 شب

خدمات تور هند و گوا

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • پرواز داخلی
  • ترانسفرهای فرودگاهی و زمینی
  • اقامت در هتل ۵ ستاره با صبحانه
  • ویزا
  • بیمه مسافرتی
  • گشت شهری به همراه تورلیدر فارسی زبان و راهنمای محلی

برنامه سفر تور هند و گوا

این برنامه سفر مربوط به آخرین توری می‌شود که اجرا شده است، بنا به دلایل مختلف ممکن است برنامه سفر تغییر کند

روز اول: پرواز به سمت دهلی

سفر ما از فرودگاه امام خمینی آغاز می شود تا پس از گرد آمدن کلیه همسفران و بازنگری مدارک، بار خود را تحویل داده و کارت پرواز را دریافت نماییم. پس از فرود آمدن پرواز در فرودگاه دهلی و کنترل گذرنامه و ویزا به همراه سایر همسفران و راهنما به هتل محل اقامتمان منتقل می شویم. در هتل پس از دریافت کلید اتاق ها و استراحتی کوتاه، فرصت داریم تا از اولین روز اقامتمان در دهلی لذت ببریم. 

روز دوم: گشت شهری دهلی

امروز پس از صرف صبحانه همراه با راهنمای خود هتل را ترک می‌کنیم تا با پایتخت شگفت انگیز هندوستان، بیشتر آشنا شویم. گشت خود را از بافت قدیمی شهر آغاز کرده و از مسجد جامع، بزرگترین مسجد هند و آخرین شاهکار معماری شاه جهان، بازدید خواهیم کرد و در ادامه گشت از یادبود راج گات، مکانی که ماهاتما گاندی در آن سوزانده شد نیز بازدید می‌نماییم. در ادامه به بافت جدید دهلی رفته و از «راج پات» یا همان مسیر پادشاهان گذر خواهیم کرد و در این مسیر با کاخ ریاست جمهوری، ساختمان پارلمان و دروازه هند آشنا خواهیم شد و گشت خود را با بازدید از مجموعه قطب منار،بلندترین مناره هندوستان، ادامه می دهیم.

روز سوم: گشت شهری دهلی

در سومین روز اقامت‌مان در دهلی، به بازدید از معبد آکشاردام، یکی از بزرگترین معابد و مکان های مذهبی دنیا که بلیت ورودیه آن از قبل تهیه شده است خواهیم رفت. 

روز چهارم: حرکت به سمت آگرا

امروز دهلی را به مقصد آگرا ترک می کنیم. پس از رسیدن به این شهر و تحویل گرفتن اتاق‌هایمان به دیدن یک نمایش سنتی که بلیت‌های ورودیه آن از قبل تهیه شده خواهیم رفت. این نمایش در حقیقت آشنایی اولیه ما با تاج محل و داستان آن است.

روز پنجم: گشت شهری آگرا

گشت امروز را با دیدن تاج محل، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شروع خواهیم کرد، بنایی که به دست پادشاه مغول «شاه جهان» و به یادبود مهر و عشق درونی‌اش به همسر محبوب خویش، «ممتاز محل» صورت پذیرفت. در ادامه به دژ آگرا می‌رویم که به دست پادشاه بزرگ مغول، اکبر در سال ۱۵۶۵ بنا شد. در طی دوره پادشاهی جهان شاه، دژ با ماسه‌سنگ قرمز تغییر کاربری یافت و به صورت بنیادین با سنگ‌های مرمر مرمّت شد.

روز ششم: حرکت به سمت جیپور و بازدید از قلعه فاتح پور سیکری

روز ترک آگرا و عزیمت به جیپور فرا رسیده است. امروز پس از تحویل دادن اتاق ها، به سمت آگرا حرکت خواهیم کرد و در طول مسیر این فرصت را خواهیم داشت تا از قلعه فاتح پور سیکری که زمانی پایتخت امپراطوری مغول بوده و تلفیقی از معماری هندو و اسلامی است بازدید نماییم. این بنا که به قصد زنده کردن شکوه و جلال دوباره بناهای ایرانی، از سنگ‌های سرخ ساخته شده، نماینده‌ی بارز سبک معماری مغولی، همراه با طراحی و هنری کم‌نظیر است. در  انتها پس از طی کردن ادامه مسیر به جیپور خواهیم رسید.

روز هفتم: گشت شهری در جیپور

امروز با جیپور، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای هند و شهری که به رنگ های زنده، خیابان‌های باریک و بیشتر از همه یادمان های تاریخی مسحور کننده‌اش شناخته می‌شود، آشنا می‌شویم. این شهر که به خاطر سازه‌هایی که از ماسه سنگ صورتی ساخته شده‌اند، به شهر صورتی نیز شهرت دارد و بازدیدکنندگان، محققین و عاشقان تاریخ را از هر گوشه جهان به سمت خود می‌کشد. گشت خود را با دیدن از قلعه امبر، پایتخت کهن راجستان که بلیط های ورودی آن از قبل رزرو شده است آغاز می‌کنیم و به بازدید از معبد کالی، شیش محل باشکوه یا کاخ آینه و جای ماندیر می پردازیم. سپس در ادامه گشت به بازدید از شهر صورتی که در قلب جیپور واقع شده و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است می‌پردازیم.  در نهایت گشت امروزمان را با بازدید از کاخ شهر و رصدخانه جانتار مانتار به پایان می رسانیم.

روز هشتم: روز آزاد و گشت اختیاری جیپور

امروز با وقت آزادی که در اختیار داریم می‌توانیم به پیشنهاد راهنما از سایر جاذبه‌های دیدنی جیپور دیدن کنیم.

روز نهم: حرکت به سمت بمبئی

وقت آن رسیده است که با شهر جیپور خداحافظی کنیم و راهی بمبئی شویم. امروز پس از تحویل دادن اتاق‌ها، راس ساعت مقرر به سمت فرودگاه جیپور حرکت می‌کنیم تا با هواپیما به سمت بمبئی پرواز کنیم. پس از فرود آمدن پرواز در فرودگاه بمبئی و تحویل گرفتن بارها به سمت هتل حرکت می کنیم.

روز دهم: گشت شهری بمبئی

گشت شهری امروز را با بازدید از دروازه هند شروع می‌کنیم و به دیدن مانی باوان که زمانی ماهاتما گاندی برای ملاقات هایش در آن جا اقامت داشت می‌رویم. سپس توقفی کوتاه مقابل ساختمان ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی یا همان ترمینال ویکتوریا خواهیم داشت که توسط معماری انگلیسی به نام فردریک ویلیام استیونز در سبک گوتیک طراحی شده است. در ادامه این گشت به معبد ایسکون یا بازار کرافورد مارکت بمبئی سری می زنیم که مشهورترین بازار این شهر است.

روز یازدهم: روز آزاد و گشت اختیاری بمبئی

امروز با وقت آزادی که داریم می‌توانیم به پیشنهاد راهنما از سایر نقاط دیدنی شهر بمبئی که موفق به دیدنشان نشده ایم بپردازیم.

روز دوازدهم: حرکت به سمت گوآ

وقت آن رسیده است که با بمبئی خداحافظی کنیم و راهی گوآ شویم. امروز پس از تحویل دادن اتاق‌ها، راس ساعت مقرر به سمت فرودگاه بمبئی حرکت می کنیم تا به سمت گوآ پرواز کنیم. پس از فرود آمدن پرواز در فرودگاه و تحویل گرفتن بارها به سمت هتل حرکت می کنیم و بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و اندکی استراحت، فرصت داریم تا از اولین روز اقامتمان در گوآ لذت ببریم.

روز سیزدهم: گشت شهری در گوآ

گشت امروز را با بازدید از بافت قدیمی گوا شروع خواهیم کرد و در حین گشت از بزرگترین کلیساها و صومعه های قدیمی و تاریخی، مانند باسیلیکای قدیمی گوا که به سبک باروک ساخته شده است، کلیسای سنت فرانسیس خاویر، بازدید می‌کنیم که در دسته بزرگ‌ترین کلیساهای آسیا قرار می‌گیرند. سپس مسیر خود را تا به بلندای تپه آلتینهو ادامه می‌دهیم و به تماشای منظره زیبای پانجیم و رودخانه ماندووی و چشم انداز بزرگترین بندر طبیعی گوا لذت خواهیم برد.

روز چهاردهم: روز آزاد گوآ

امروز با وقت آزادی که داریم این فرصت را داریم تا از امکانات تفریحی هتل محل اقامتمان نهایت استفاده را ببریم.

روز پانزدهم: روز آزاد گوآ

آخرین روز اقامت در گوآ را می‌توان به گشت اختیاری دیگری اختصاص داد و به پیشنهاد راهنما به بازدید سایر نقاط دیدنی گوآ بپردازیم.

روز شانزدهم: بازگشت به سمت تهران

هنگام بازگشت به خانه فرا رسید! پس از عبور از بخش کنترل گذرنامه و دریافت بار با همسفران خداحافظی می‌نمائیم؛ هر چند می‌دانیم این خداحافظی چندان طولانی نخواهد بود زیرا همراه با سایر اعضای تور، برای سفر بعدی با ایوار برنامه ریزی کرده‌ایم.

دیدگاه مسافران

16 دیدگاه
عالی خیلی خوب متوسط تقریبا ضعیف ضعیف

متن بررسی

متن پاسخ

مدارک مورد نیاز تور هند و گوا

1) اصل گذرنامه با امضاء

الف) مدت اعتبار حداقل ۱۲ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم

ب) ارائه گذرنامه های قبلی در صورت داشتن ویزای هند

2) 2 قطعه عکس ۵*۵ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

3) کپی شناسنامه و کارت ملی

* تکمیل فرم ویزای هند بصورت کامل و دقیق

* حضور کلیه مسافرین در سفارت جهت ارائه مدارک الزامی می‌باشد.