16 مورد از جاهای دیدنی کنیا که باید ببینید!

    محسن مرادی
    • محسن مرادی
    • 1403/2/8
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاهای دیدنی کنیا سفری به سرزمین حیات وحش و مناظر شگفت انگیز در آغوش طبیعت آفریقا است.

    تور اروپا

    کشورهای اندکی در این جهان چنین روح ماجراجویانه و عاشقانه‌ای را تداعی می‌کنند. تنوع جاهای دیدنی کنیا همه بازدیدکنندگان را مسحور می‌کند و تماشای حیات وحش منحصربه‌فرد این کشور در صدر جاهایی هست که یک گردشگر باید در برنامه خود داشته باشد. شما می‌توانید برای دیدن برترین جاهای دیدنی کنیا و مکان‌های طبیعی که حتی در فیلم «خارج از آفریقا» هم به تصویر کشیده شده است، به نایروبی سفر کنید. اگر از مسافران یا علاقمندان سفر با تور کنیا هستید به شما توصیه میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    جاهای دیدنی کنیا

    جاهای دیدنی کنیا که باید ببینید!

    • پارک ملی ماسای مارا
    • پارک ملی آمبوسلی
    • پارک ملی ساوو 
    • پارک‌های ملی سامبورو، بوفالو اسپرینگز  و شابا
    • پارک ملی دریاچه ناکورو
    • جزیره لامو 
    • دریاچه نایواشا
    • نایروبی
    • پارک ملی نایروبی
    • مهد کودک فیل‌ های دیوید شلدریک
    • مرکز زرافه‌ ها
    • مالیندی 
    • مومباسا 
    • پارک ملی کوهستان کنیا
    • پارک ملی دروازه جهنم
    • منطقه حفاظت‌شده اُل پجتا

    ۱. پارک ملی ماسای مارا 

    پارک ملی ماسای مارا (Maasai Mara National Reserve) یکی از باشکوه‌ترین منابع طبیعی آفریقاست. این منطقه که با تانزانیا هم‌مرز است، در شمال سرنگتی واقع شده است و یک کریدور حیات وحش بین دو کشور را تشکیل می‌دهد. نام این منطقه از اقوام ماسایی با لباس قرمز الهام گرفته شده است که در پارک زندگی می‌کنند و حیوانات خود را در آن پرورش می‌دهند، همان‌طور قرن‌ها این کار را انجام داده‌اند. کلمه «مارا» در زبان آن‌ها به معنای «لکه‌دار» است، که به بازی نور و سایه درختان اقاقیا و آسمان پر از ابر در علفزارهای وسیع اشاره کند. این پارک به خاطر مهاجرت گسترده حیواناتش شهرت دارد. هر ساله هزاران حیوان وحشی، گورخر و غزال تامسون در طول ماه‌های جولای تا اکتبر به سرنگتی مهاجرت کرده و بازمی‌گردند.

    پارک ملی ماسای مارا 

    ۲. پارک ملی آمبوسلی کنیا

    پارک ملی آمبوسلی (Amboseli National Park)، که کوه کلیمانجارو، بلندترین قله آفریقا را مانند تاجی بر سر دارد، یکی از پارک‌های گردشگری محبوب کنیا است. نام «آمبوسلی» از یک کلمه ماسایی به معنای غبار شور گرفته شده است که توصیفی مناسب از آب و هوای گرم و خشک پارک است.

    این پارک از بهترین مکان‌های آفریقا برای مشاهده گله‌های بزرگ فیل‌ها از نزدیک است. این پارک محل زندگی گربه‌ سانان بزرگی مانند شیر و یوزپلنگ است که در کنار زرافه، ایمپالا، الند، واترباک، غزال و بیش از ۶۰۰ گونه پرنده زندگی می‌کنند. دوستداران طبیعت می‌توانند پنج زیستگاه مختلف را در اینجا ببینند که شامل بستر خشک شده دریاچه آمبوسلی تا تالاب‌هایی با چشمه‌های گوگرد، ساوانا و جنگل‌ها سرسبز است. در اطراف پارک، می‌توان مردم محلی ماسایی را دید که در منطقه زندگی می‌کنند.

    پارک ملی آمبوسلی کنیا

    ۳. پارک ملی ساوو 

    بزرگ‌ترین پارک کنیا، ساوو (Tsavo)، به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است. این دو قسمت روی هم چهار درصد از مساحت کشور را تشکیل داده و شامل رودخانه‌ها، آبشارها، ساوانا، تپه‌های آتشفشانی، فلات عظیم گدازه‌ای سنگی و تنوع چشمگیر حیات وحش هستند.قسمت شرقی در میانه‌ی دو منطقه نایروبی و مومباسا، به خاطر دیدن گله‌های فیل بزرگ که در غبار قرمز غلت می‌زنند و حمام می‌کنند، مشهور است. رودخانه گالانا (Galana River) با حاشیه پر از نخل خود که چشم انداز متفاوتی با دشت خشک اطرافش دارد در پارک می‌درخشد.

    از دیگر نقاط برجسته این منطقه می‌توان به فلات یاتا (Yatta)، طولانی‌ترین جریان گدازه در جهان اشاره کرد. قسمت غربی معمولاً مرطوب‌تر و از نظر زیستی متنوع‌تر است و برخی از زیباترین مناظر در این ناحیه از پارک وجود دارد. چشمه‌های مزیما (Mzima)، مجموعه‌ای از چشمه‌های طبیعی با جمعیت زیادی از اسب‌های آبی و کروکودیل‌ها، از نقاط برجسته این منطقه است. به دلیل پوشش گیاهی متراکم، دیدن حیات وحش در قسمت غربی به راحتی امکان‌پذیر نیست، اما مناظر زیبای منحصربه‌فرد آن این نقص را جبران می‌کند.

    پارک ملی ساوو 

    ۴. پارک‌ های ملی سامبورو، بوفالو اسپرینگز و شابا

    پارک‌ های ملی سامبورو (Samburu)، بوفالو اسپرینگز (Buffalo Springs) و شابا (Shaba) در سواحل رودخانه اواسو نایرو (Ewaso Nyiro River) در منطقه‌ای خشک واقع در شمال دورافتاده کنیا واقع شده‌اند. پارک ملی شابا یکی از دو منطقه است که جورج و جوی آدامسون شیر ماده معروف خود یعنی السا (Elsa) را بزرگ کردند و این داستان در فیلم «بورن فری (Born Free)» به تصویر کشیده شده است.حیات وحش در هر سه زیستگاه این منطقه به آب‌های رودخانه بستگی دارد و بسیاری از گونه‌ها با شرایط خشک و بی آب و علف منطقه سازگار شده‌اند. این گونه‌ها شامل گورخرهای گریوی، شترمرغ سومالیایی و ژنروکس (بز کوهی با گردن دراز که برای رسیدن به شاخه‌های تازه در بالای درختان بر روی دو پا عقب ایستاده است) می‌شود.

    یکی از جاذبه‌های برتر در ذخیره‌گاه ملی سامبورو، چاه‌های آواز سارارا (Sarara) است. جنگجویان سامبورو در حالی که آب را برای نوشیدن گاوهای خود می‌کشند، در این چاه‌ها آهنگ‌های سنتی می‌خوانند. همچنین، ممکن است در این منطقه گربه‌ سانان بزرگ و سگ‌های وحشی را نیز ببینید.

    پارک‌ های ملی سامبورو، بوفالو اسپرینگز و شابا

    ۵. پارک ملی دریاچه ناکورو

    پارک ملی دریاچه ناکورو (Lake Nakuru National Park)، که در مرکز کنیا واقع شده است، به خاطر گله‌های بزرگ فلامینگوهای صورتیش معروف است. این پرندگان در دریاچه ناکورو، که یکی از دریاچه‌های سودا در دره ریفت است و تقریباً یک سوم مساحت پارک را تشکیل می‌دهد، در گروه‌های بیشماری جمع می‌شوند.

    این پارک در سال ۱۹۶۱ تأسیس شده و بیش از ۴۵۰ گونه پرنده در آن ثبت شده است، همچنین تنوع غنی دیگری از حیات وحش نیز در آن یافت می‌شود. شیر، پلنگ، تاگ، مار پایتون و کرگدن سفید تنها بخشی از حیواناتی هستند که شما می‌توانید در اینجا مشاهده کنید، و مناظر آن شامل علفزارهای گسترده در حاشیه دریاچه تا صخره‌ها و جنگل‌ها می‌شود.

    پارک ملی دریاچه ناکورو

    ۶. جزیره لامو 

    جزیره کوچک لامو (Lamu) در شمال شرقی مومباسا، جذابیت‌های باستانی فراوانی را به تصویر می‌کشد. شهر قدیمی لامو، که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است، قدیمی‌ترین سکونتگاه مسکونی در کنیا است و ریشه آن به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد. پیاده‌روی در خیابان‌های پرپیچ‌وخم، یکی از تفریحات برتر در این مکان است. شما می‌توانید تاریخچه تجارت در جزیره را که بر روی ساختمان‌ها نقش بسته مشاهده کنید. ویژگی‌های معماری عربی، اروپایی و هندی در این منطقه قابل مشاهده هستند. درهای چوبی حکاکی شده، ساختمان‌های سنگی مرجانی، حیاط‌ها، ایوان‌ها و پاسیوهای از ویژگی‌های مشترک همه آن‌ها محسوب می‌شوند.

    گشت و گذار در این منطقه مانند گام برداشتن در گذشته است. قایق‌ها بندر را احاطه کرده‌اند و تعداد کمی وسیله نقلیه موتوری در اینجا وجود دارد. الاغ‌ها همچنان مانند قرون گذشته در خیابان‌ها مشغول رفت و آمد هستند. بیشتر جمعیت لامو مسلمان بوده و هم مردان و هم زنان لباس‌های سنتی خود را می‌پوشند. از جاذبه‌های برتر جزیره می‌توان به موزه لامو، که فرهنگ این منطقه و تاریخ دریایی آن را شامل می‌شود، اشاره کرد. قلعه لامو و پناهگاه نزدیک آن نیز از جاذبه‌های دیدنی هستند.

    همچنین، جزیره لامو ساحل شلا را نیز شامل می‌شود که یکی از بهترین سواحل آفریقا محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این منطقه حمام آفتاب گرفته و یا برنامه‌ریزی کنید تا ماجراجویی‌های بیشتری را تجربه کنید. در چند سال اخیر، این جزیره به یک مقصد محبوب برای کایت سواری تبدیل شده است. فضاهای باز با ترافیک کم، باد مناسب، آب گرم و کم عمق برای یادگیری کایت‌سواری مناسب است.

    جزیره لامو 

    ۷. دریاچه نایواشا کنیا

    دریاچه نایواشا (Naivasha) که مانند بهشتی برای پرندگان است، در بالاترین نقطه دره بزرگ ریفت قرار دارد. بیش از 400 گونه پرنده از جمله عقاب ماهی‌خوار آفریقایی، ژاکانا، زنبور خوار پیشانی سفید و چندین گونه دیگر در اینجا مشاهده شده است. یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای حیات وحش این منطقه قایق است. اسب‌های آبی در آب می‌چرخند و زرافه‌ها، گورخرها و گاومیش‌ها در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند. همچنین باید مراقب میمون‌های کلوبوس در سایه درختان باشید. درست در جنوب دریاچه نایواشا، پارک ملی هلز گیت واقع است که طیف گسترده‌ای از حیات وحش را در خود دارد که فرصت عالی برای مشاهده دو آتشفشان خاموش و صخره‌های قرمز را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که دریاچه نایواشا به طور قابل توجهی در مواقع خشکسالی شدید کوچک می‌شود و شکوفایی صنعت گل‌کاری در این منطقه نیز بر سطح و کیفیت آب تأثیر می‌گذارد. اما دریاچه به طور معمول سرسبز و پر از زندگی است.

    دریاچه نایواشا کنیا

    ۸. نایروبی

    اگر در کنیا به دنبال تجربه‌های متنوع‌تری غیر از سافاری هستید، در پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، یعنی نایروبی (Nairobi)، انتخاب‌های فراوانی وجود دارد. نایروبی به دلیل تاریخ استعماری پر رنگ خود، به شهری نمونه برای آزادی طلبی تبدیل شده است. در گذشته، این شهر به عنوان پایتخت استعماری بریتانیا در شرق آفریقا شناخته می‌شد و مهاجرانی که به اینجا آمده بودند تا سرمایه خود را در صنایع قهوه و چای سرمایه‌گذاری کنند را به خود جذب می‌کرد. شما اکنون می‌توانید مکان‌های تاریخی معروف شهر و جاذبه‌های عالی مرتبط با حیات وحش را مشاهده کنید. اگر به جاذبه‌های فرهنگی کنیا هم علاقه‌مندید، در نایروبی، می‌توانید چندین مکان ارزشمند را برای بازدید پیدا کنید. موزه ملی نایروبی یک مکان بی‌نظیر برای تماشای مواردی درباره تاریخ، طبیعت، فرهنگ و هنر معاصر کنیا است. باغ‌های گیاه‌شناسی در مجاورت موزه نیز از اماکنی است که شما می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

    همچنین، موزه کارن بلیکسن (Karen Blixen Museum) که سابقاً محل زندگی نویسنده دانمارکی کتاب «خارج از آفریقا»، با نام مستعار آیزاک دینسن (Isak Dinesen) است نیز یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی محبوب است. برای دیدن حیات وحش بدون نیاز به سفر دور و دراز، بهترین گزینه بازدید از پارک ملی نایروبی است. این پارک که اکنون به عنوان پناهگاه کرگدن سیاه شناخته می‌شود، بیشترین تعداد این گونه حیات وحش را در خود جای داده است و همچنین میزبان انواع دیگری از حیات وحش آفریقا است.

    شهر نایروبی

    ۹. پارک ملی نایروبی

    چه کسی می‌گوید برای لذت بردن از سافاری باید از نایروبی مسافت زیادی را طی کرد؟ تنها با 15 دقیقه رانندگی از پایتخت کنیا، می‌توانید شیرها یا زرافه‌های زیبا را ببینید. اگر در نایروبی اقامت دارید، بازدید از این پارک غنی از حیات‌وحش یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، و یک سفر یک روزه را برای این کار برنامه‌ریزی کنید. پیاده‌روی سافاری نایروبی فرصتی ارزشمند برای مشاهده حیات وحش با پای پیاده و دیدن بیش از 400 گونه پرنده را فراهم می‌کند. البته باید گفت که هیچ بازدیدی از پارک بدون دیدن مهد کودک فیل‌های دیوید شلدریک (David Sheldrick)  با نام وایلد لایف تراست (Wildlife Trust) در دروازه اصلی پارک کامل نمی‌شود.

    پارک ملی نایروبی

    ۱۰. مهد کودک فیل‌ های دیوید شلدریک

    سر و کله زدن با یک بچه فیل، فقط کار افراد مجرب و متخصصی است که قادر به حفظ و مدیریت صحیح آن هستند. بچه‌های فیل، در ابتدا به طور معمول توسط کارکنان و متخصصان پناهگاه‌ها و مراکز حفاظتی تربیت و پرورش می‌یابند. این افراد آموزش‌های لازم را در زمینه مراقبت و تربیت بچه‌ فیل‌ها دیده‌اند و توانایی مدیریت رفتار و نیازهای آن‌ها را دارند. در پناهگاه دیوید شلدریک (David Sheldrick) که یک پناهگاه معروف حیات وحش در نایروبی است، بچه‌های فیل یتیم نجات داده شده و از آن‌ها مراقبت می‌شود. شما در این مرکز می‌توانید از نزدیک با این موجودات دوست‌داشتنی آشنا شوید. در این پناهگاه مخصوص، بچه‌ فیل‌های جوان تا دو یا سه سالگی با دست تغذیه می‌شوند و شما می‌توانید از نزدیک شاهد غذا دادن به آن‌ها توسط متخصصان باشید.

    پس از اینکه بچه‌ فیل رشد می‌کند، کارکنان پناهگاه آن‌ها را به مرکز ادغام مجدد در پارک ملی تیساوو شرقی منتقل می‌کنند تا آمادگی لازم برای رهاسازی در طبیعت را کسب کنند. اگر می‌خواهید به این حیوانات شگفت‌انگیز کمک بیشتری کنید، می‌توانید یک بچه فیل، زرافه یا کرگدن یتیم را به فرزندی قبول کرده و درباره آن‌ها به صورت روزانه اطلاعات کسب کنید. از طرفی، پارک ملی نایروبی و مرکز دیوید شلدریک در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، بنابراین شما می‌توانید در یک روز این دو جاذبه گردشگری معروف را ببینید.

    مهد کودک فیل‌ های دیوید شلدریک

    ۱۱. مرکز پرورش زرافه‌ ها

    مرکز پرورش زرافه‌ ها که در نزدیکی مهد کودک فیل‌های دیوید شلدریک قرار دارد، مکان مهمی است که باید در نزدیکی پارک ملی نایروبی از آن بازدید کرد. این مرکز به بازپروری و رهاسازی مجدد زرافه روچیلد به پارک‌های حیات وحش کنیا اختصاص دارد. در ابتدای بازدید از این مکان، کارکنان وظایف خود را طی یک مرور کلی 15 تا 20 دقیقه‌ای توضیح می‌دهند. بازدید از این مکان به شما امکان می‌دهد از نزدیک با این غول‌های مهربان آشنا شوید و به این موجودات کنجکاو غذا بدهید. جای مخصوص غذا دادن به حیوانات روی یک سکوی برجسته قرار دارد که شما را به سر زرافه نزدیک می‌کند، زرافه‌ها کمی خم می‌شوند و زبان‌های غول پیکر سیاه و خاکستری خود را دراز می‌کنند تا آنچه را که در کاسه غذاست را جمع آوری کنند. اگرچه شاید به زیبایی زرافه‌ ها نباشد، اما چندین سگ زرافه نیز در این ملک پرسه می‌زنند و در صورتی که تمایل داشته باشید با آن‌ها به اشتراک بگذارید، حاضرند غذای زرافه را بخورند.

    مرکز پرورش زرافه‌ ها

    ۱۲. مالیندی 

    مالیندی (Malindi)، شهری ساحلی است که در شمال مومباسا واقع شده است. یک قسمت از این شهر بافتی تاریخی و قسمتی دیگر بافت توریستی و مدرن دارد. با توجه به تاریخ تجاری غنی آن، مالیندی یک مرکز فرهنگی است که به طور گسترده‌ای به چهار راه فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف تبدیل شده است.مسافران بسیاری از اروپا به مالیندی می‌آیند تا از ساحل زیبای سفید رنگ واتامو (Watamu) لذت ببرند و در پارک‌های ملی دریایی مالیندی و واتامو به غواصی بپردازند. اگر به دنبال فعالیت‌های رایگان در کنیا هستید، شما می‌توانید از حمام‌ آفتاب در سواحل زیبای مالیندی لذت ببرید.

    مالیندی 

    ۱۳. مومباسا از جاهای دیدنی کنیا

    مومباسا (Mombasa)، مانند یک آهنربای گردشگری چند فرهنگی است. همچنین دومین شهر بزرگ کنیا و بزرگ‌ترین بندر آن به شمار می‌رود. مهاجران بریتانیایی، پرتغالی، عرب، هندی و آسیایی به غنای این ترکیب فرهنگی اضافه کرده و تأثیر آن‌ها در معماری و همچنین انواع مختلف غذاهای مختلف مشهود است. مومباسا در واقع جزیره‌ای است که با گذرگاه‌های آبی، پل‌ها و کشتی‌ها متعدد به سرزمین اصلی متصل می‌شود. صخره‌های مرجانی به طول 480 کیلومتر ساحل را فراگرفته و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای غواصی به‌ویژه در پارک ملی دریایی مومباسا و اطراف جزیره واسینی فراهم می‌کنند. تماشای دلفین و ماهیگیری در اعماق دریا نیز از کارهای پرطرفدار در مومباسا است. جاذبه های گردشگری زیادی در امتداد سواحل کنیا خواهید یافت. علاقه مندان به تاریخ از کاوش در قلعه عیسی و شهر قدیمی قرن شانزدهمی با خیابان های باریک، خانه‌های باستانی ساحلی، بازارها، و فروشگاه‌های سوغاتی لذت خواهند برد. 

    مومباسا 

    ۱۴. پارک ملی کوهستان کنیا

    پارک ملی کوهستانی کنیا واقع در ارتفاعات مرکزی این کشور و در شرق دره بزرگ ریفت قرار دارد. این پارک یک سایت ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. این پارک در بلندترین کوه کشور کنیا واقع گردیده که ارتفاع آن 5199 متر است. این رشته کوه به دلیل فوران‌های آتشفشانی متعدد که در گذشته رخ داده است، شکل گرفته و از سه قله اصلی با پوششی از یخچال‌های طبیعی تشکیل شده است. بلندترین قله آن باتیان (Batian) نام دارد و پس از آن قله نلیون (Nelion) در رتبه دوم قرار دارد. قله سوم که کوتاه‌تر از این دو است، لنانا (Lenana) نام داشته و صعود به آن آسان‌تر از دو قله قبل است.

    مناظر این منطقه شامل یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها، چشمه‌های معدنی، جنگل‌های انبوه و بزرگ‌ترین جنگل بامبو در جهان است. این منطقه فرصت‌های ارزشمندی برای سافاری فراهم می‌کند. در بین حیات وحش اینجا می‌توانید میمون‌های کلوبوس سیاه و سفید، بوفالو، فیل، پلنگ و کفتار را مشاهده کنید.

    پارک ملی کوهستان کنیا

    ۱۵. پارک ملی دروازه جهنم

    پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم (Hell's Gate National Park)، یکی از معدود پارک‌هایی در کنیا است که به شما امکان کمپینگ را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا با پای پیاده یا با دوچرخه به گشت و گذار بپردازید. دروازه جهنم با دو آتشفشان خاموش، فرصت های عالی برای کوهنوردی و پیاده‌روی ارائه می‌دهد. صخره‌های قرمز، غارهای ابسیدین و ستون نوک تیز سنگی معروف به برج فیشر از دیدنی‌های این ناحیه هستند. ویژگی‌های زمین شناسی این منطقه شامل چشمه‌های آب گرم و آبفشان‌های طبیعی هستند که بخار را از طریق دریچه‌های پوسته زمین به بیرون می‌پاشند. این پارک همچنین از طیف گسترده‌ای از حیوانات از جمله پلنگ، بابون، حشره، شترمرغ، غزال و بیش از 100 گونه پرنده میزبانی می‌کند.

    پارک ملی دروازه جهنم

    ۱۶. منطقه حفاظت‌ شده اُل پجتا 

    در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از شمال شهر نایروبی و در نزدیکی پارک ملی کوهستانی کنیا، مکانی بسیار جالب به نام منطقه حفاظت‌شده اُل پجتا (Ol Pejeta)، وجود دارد که به شما امکان لمس حیات وحش را می‌دهد. این پارک خصوصی با مساحت ۹۰۰۰۰ هکتار، یک محیط حفاظتی کلیدی بوده و هدف آن کمک به حفظ و پایداری حیات وحش است. در اینجا شما می‌توانید پنج حیوان بزرگ (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و گاومیش) و همچنین حیوانات دیگری مانند یوزپلنگ، کفتارها، گورخر و حشرات را مشاهده کنید. همه این تجربه‌ها در کنار پس زمینه فوق‌العاده زیبای کوهستان برفی قرار می‌گیرد.

    این منطقه حفاظت شده به علت وجود کرگدن‌های سفید و نیز باراکا (Baraka) که یک کرگدن سیاه کور است، شناخته شده است. افراد خوش‌شانس می‌توانند فرصتی بیابند تا به این کرگدن‌ها غذا بدهند و با آن‌ها در ارتباط باشند. شما می‌توانید بازدید از این مکان را با یا بدون راهنما انجام دهید. همچنین گردش در این پارک شامل بازدید از پناهگاه شامپانزه‌ها می‌شود. اگر تمایل دارید تجربه ماجراجویانه خود را در بیابان گسترش دهید، می‌توانید یک شب را در اقامتگاهی در این مرکز سپری کنید. این اقامتگاه شامل کمپ‌های صحرایی، کلبه‌های سافاری و خانه‌های روستایی است.

    منطقه حفاظت‌ شده اُل پجتا 

    پرسش‌های متداول

    بهترین زمان بازدید از کنیا چه ماه‌هایی در سال است؟

    بهترین زمان برای بازدید از کنیا بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر است که در این مدت بارش باران کمتر و هوای خوبی در اکثر مناطق شهری و بیابانی کشور وجود دارد.

    آیا قبل از سفر به کنیا باید واکسن‌های خاصی بزنیم؟

    واکسن‌هایی مانند واکسن ضد آبله، تیفوئید و همچنین واکسن‌های ضد مالاریا ممکن است توسط پزشک توصیه شوند.

    محسن مرادی محسن مرادی
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}