۱۰ پارک ملی کنیا، جذابیت بی‌ نظیر حیات وحش آفریقا

    تیم ایوار
    • تیم ایوار
    • 1403/2/6
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    پارک های ملی کنیا بهشتی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش هستند.

    تور اروپا

    در این پارک‌ ها می‌توانید شاهد تنوع زیستی بی‌نظیری باشید، از گله‌های عظیم گورخر و یوزپلنگ در حال مهاجرت گرفته تا شیرها، فیل‌ها، زرافه‌ها و دیگر حیوانات شگفت‌انگیز آفریقا. دشت‌های ساوانا، جنگل‌های انبوه و کوه‌های مرتفع، مناظر خیره‌کننده‌ای را در این پارک‌ها خلق کرده‌اند که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. علاوه بر طبیعت بکر و حیات وحش، پارک‌ های ملی کنیا فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم محلی ماسایی را نیز فراهم می‌کنند. صعود به کوه کنیا، بلندترین کوه آفریقا، تجربه ای چالش‌برانگیز و به یاد ماندنی برای کوهنوردان خواهد بود. عکاسان نیز می‌توانند در این پارک‌ها، عکس‌های منحصر به فردی از حیات وحش و طبیعت بکر آفریقا ثبت کنند. برای سفری خاطره‌انگیز به دنیای وحش آفریقا و پارک‌های ملی کنیا تور کنیا را انتخاب کنید. 

    پارک‌ های ملی کنیا

    لسیت پارک های ملی کنیا

    1. ماسای مارا
    2. پارک ملی آمبوسلی
    3. پارک ملی تساوو
    4. پارک ملی ابردره
    5. پارک ملی دریاچه ناکورو
    6. پارک ملی کوه کنیا
    7. پارک ملی دروازه جهنم
    8. پارک ملی نایروبی
    9. ذخیره گاه ملی سامبورو
    10. ذخیره گاه ملی شیمبا هیلز
    11.  بازدید از جذاب‌ ترین پارک‌ های کنیا 

    ۱. ماسای مارا؛ بزرگترین ذخیره‌ گاه حیوانات

    اگر به آفریقا سفر کردید، بازدید از پارک ماسای مارا را (maasai mara) از دست ندهید. این مجموعه از بزرگ‌ترین ذخیره گاه‌های حیات وحش در آفریقا است و در جنوب غربی کنیا واقع شده‌است. این مکان که با پارک ملی سرنگتی ادغام شده‌است و خانه امن حدود 95 گونه پستاندار و 570 گونه پرنده است. برای بازدید از این طبیعت بکر به شما توصیه می‌کنیم که ماه‌های جولای تا اکتبر را انتخاب کنید.

    ماسای مارا؛ بزرگترین ذخیره‌ گاه حیوانات

    ۲. پارک ملی آمبوسلی؛ پارک فیل‌ های غول‌ پیکر

    پارک ملی آمبوسلی (Amboseli National Park) در پای کوه کلیمانجارو، یکی از بهترین پارک‌ های ملی کنیا است. این پارک به صدها فیل غول‌پیکر با عاج‌های بزرگش معروف است و هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، این ذخیره‌گاه مملو از مناظر بکر و مسحورکننده‌ای است که می‌تواند خاطرات تکرار نشدنی را برای شما بسازد. به شما توصیه می‌کنیم در ماه‌های جولای تا سپتامبر (ژانویه و فوریه) از این پارک دیدن کنید. از جاذبه‌های اصلی آن به کمپ تحقیقاتی فیل، دریاچه آمبوسلی، دلتای سینت نیز می‌توان اشاره کرد. البته پیاده‌روی در کوه کلیمانجارو، بازدید از تپه مشاهده، ملاقات با قبیله ماسایی نیز می‌تواند جذابیت این طبیعت بکر را برای شما چندین برابر کند. نحوه دسترسی به این پارک ملی بسیار راحت و قابل دسترس است. مسیر نایروبی به نامانگا بسیار ناهموار است در حالی که اگر بخواهید از نامانگا به دروازه مشانانی بروید احتمالاً تجربه عبور از چاله‌های عجیب را در سفرتان خواهید داشت.

    پارک ملی آمبوسلی

    ۳. پارک ملی تساوو با آشتفشان خاموش

    پارک ملی تساوو (tsavo National Park)، جز یکی از بزرگ‌ترین پارک های ملی کنیا است. این پارک دارای گستره وسیعی است که مناظر صخره‌ای، آتشفشان‌های خاموش و علفزارهای کم‌ی را پوشش می‌دهد. این پارک ملی به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده‌است. اگر قصد بازدید از این جاذبه بکر را دارید، ماه‌های ژوئن،اکتبر، ژانویه و فوریه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر نگران اقامتتان هستید، اقامتگاه سرنا سافاری، اقامتگاه حیات وحش، کمپ وویجر زیوانی بهترین انتخاب برای شما است. برای دسترسی به این طبیعت بکر می‌توانید از نایروبی، مومباسا و مالیندی با وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس استفاده‌کنید. همچنین می‌توان از پروازهای چارتر استفاد ه‌کرد که در یکی از شش فرودگاه در جنوب یا 13 فرودگاه در شمال فرود می‌آیند.

    ۴. پارک ملی ابردره

    پارک ملی ابر دره (Aberdare National Park)، به طبیعت بکری که در صخره رشته کوه ابر دره آرام‌گرفته، مشهور است. این پارک برای محافظت از دامنه‌ها و جلگه‌های کوه ایجاد شده‌است. ارتفاع زیاد این منطقه را مه‌آلود و مستعد بارش‌های مکرر می‌کند. این پارک علی‌رغم اینکه در ارتفاع قرار دارد، دومین گله بزرگ گونه‌های در خطر انقراض کرگدن سیاه را، در خود جای داده است. جدای از این، بسیاری از حیوانات کنیایی مانند فیل‌های آفریقایی، پلنگ سیاه و بز کوهی بونگو را می‌توان در اینجا مشاهده کرد.

    پارک ملی ابردره

    ۵. پارک ملی دریاچه ناکورو

    شما با سفر به پارک ملی دریاچه ناکوورو (Lake Nakuru National Park)، می‌توانید از فاصله خیلی نزدیک گونه‌های مختلف پرندگان را تماشا کنید. دریاچه ناکورو در فصل اوج شلوغی از فلامینگوها و گونه‌های حیات وحش بومی استقبال می‌کند و بستری مناسبی را برای زندگی این حیوانات فراهم می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دریاچه ناکورو ژوئن تا مارس است از جاذبه‌های اصلی آن نیز می‌توان به دریاچه ناکورو، محوطه ماقبل تاریخ تپه هیراکس، آبشار ماکالیا اشاره کرد. اگر نگران محل اقامت خود هستید، اقامتگاه دریاچه ناکورو، اقامتگاه شیر تپه سارووا بهترین گزینه برای شما است. این پارک در فاصله 156 کیلومتری شمال غربی نایروبی واقع شده‌است. راحت‌ترین دسترسی به پارک از طریق دروازه اصلی است که حدود 4 کیلومتر با مرکز شهر ناکورو فاصله دارد.

    پارک ملی دریاچه ناکورو

    ۶. پارک ملی کوه کنیا

    پارک ملی کوه کنیا (Mount Kenya National Park)، دومین کوه بلند آفریقا، با ارتفاع 5199 متر است. این جاذبه طبیعی احاطه شده با چشم‌انداز بکر، از دریاچه‌ها، تارها، یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های معدنی و مشاهده گونه‌های مختلف حیوانات در حال انقراض و مزارع کوهستانی منحصربه‌فرد و بسیار دیدنی لحظات بسیار تکرارنشدنی را برای شما می‌سازد. بهترین زمان برای بازدید از این پارک، دسامبر تا مارس است. همچنین به شما توصیه می‌کنیم اگر به دیدن این جاذبه رفتید کمپینگ و غارنوردی را نیز در طبیعت آن تجربه کنید. برای اقامت و استراحت نیز می‌توانید اردوگاه سر اتریش و کلبه‌های اطراف پارک ملی را انتخاب کنید. این پارک در فاصله 175 کیلومتری نایروبی قرار دارد و می‌توان از طریق جاده نانیوکی-ایسیولو از طریق مسیر سیریمون یا جاده نیری-نانیوکی در نزدیکی نارو مورو به این پارک رسید.

    پارک ملی کوه کنیا

    ۷. پارک ملی دروازه جهنم

    پارک ملی دروازه جهنم (Hell’s Gate National Park یکی از مقصدهای گردشگری زیبا در کنیا است که از جانوران وحشی و گیاهان منحصربه‌فرد خودش بهره‌برداری می‌کند. این پارک ملی واقع در شرق کنیا و از مناظر طبیعی زیبا و تنوع گوناگونی از جانوران وحشی برخوردار است. بهترین راه برای رفتن به این پار کاین است که از پایتخت کنیا و نایروبی، به‌عنوان نقطه شروع استفاده‌کنید. می‌توانید با استفاده از خودرو شخصی یا خدمات تورهای گردشگری منطقه به پارک ملی دروازه جهنم بروید. مهم است که قبل از سفر، اطلاعات کامل در مورد مسیر، مجوزها و شرایط جوی منطقه را جمع‌آوری نمایید تا سفری امن و لذت‌بخش داشته‌باشید. بهترین زمان برای بازدید از این پارک، ژوئن تا مارس است. از جاذبه‌های اصلی گردشگری این منطقه می‌توان به ایستگاه زمین گرمایی اولکاریا اشاره کرد.

    پارک ملی دروازه جهنم

    ۸. پارک ملی نایروبی؛ پایتخت حیات وحش

    پارک ملی نایروبی (Nairobi National Park)، با عنوان "پایتخت حیات وحش جهان" نام‌گذاری شده‌است و تنها چند دقیقه با ماشین از منطقه تجاری مرکزی نایروبی فاصله دارد. ترکیبی جذاب از حیات‌وحش روستایی و جاذبه‌های شهری که در پس زمینه پارک قرار دارند. این پارک دارای طیف متنوعی از گونه‌های جانوری در حال انقراض مانند کرگدن سیاه، کفتار، شیر و همچنین پناهگاهی برای انواع پرندگان است. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های اصلی ژوئن تا سپتامبر است. مسجد نایروبی، مرکز خرید گالریا و موزه ملی نایروبی، مکان‌هایی هستند که به شما توصیه می‌کنیم حتماً به آن‌ها سر بزنید. البته دیدن کرگدن سیاه، مسیرهای پیاده‌روی در استخرهای اسب آبی نیز لحظات تکرار نشدنی را برای شما می‌سازد. این پارک ملی در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر نایروبی واقع شده‌است. نزدیک‌ترین فرودگاه به پارک ملی نایروب، فرودگاه بین المللی جو مو کنیاتا و فرودگاه ویلسون هستند که به‌راحتی از طریق آن‌ها می‌توانید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

    پارک ملی نایروبی

    ۹. ذخیره گاه ملی سامبورو

    ذخیره‌گاه ملی سامبورو (Samburu National Reserve) که در میان استان دره ریفت کنیا قرار دارد، از قبیله سامبورو کنیا گرفته شده‌است که برای مدت طولانی در این منطقه ساکن بودند. این پارک بدون حصار در اطراف، تقریباً یک ساوانای باز است که گونه‌های نادری از حیوانات و پرندگان مانند گرنوک گردن‌دراز، گورخر گروی و بیسا اوریکس را در خود جای داده است. برای بازدید از این طبیعت بی‌نظیر می‌توانید دسامبر-مارس و جولای-اکتبر را انتخاب کنید. جاذبه‌های اصلی آن هم ذخیره‌گاه ملی سامبورو، ذخیره‌گاه ملی شابا، ذخیره‌گاه ملی بوفالو اسپرینگز است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر به‌دنبال اقامتگاه امن و با قیمت مناسب هستید ما اقامتگاه سوپا سامبورو، سامبورو سرنا لاج، سارووا شابا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک ملی در فاصله 345 کیلومتری نایروبی واقع شده‌است که با پروازهای چارتری که از نایروبی به پارک ملی سامبورو متصل می‌شوند، شما به‌راحتی به این منطقه زیبا و بکر می‌رسید.

    ذخیره گاه ملی سامبورو

    ۱۰. ذخیره گاه ملی شیمبا هیلز

    ذخیره‌ گاه ملی شیمبا هیلز یکی از مقصدهای طبیعی زیبا در زیمبابوه است که از تنوع گیاهی و جانوری فراوانی برخوردار است. این منطقه شامل کلیه عناصر یک اکوسیستم سالم از جمله انواع گیاهان، پستانداران، پرندگان و پستانداران می‌باشد. حفظ و محافظت از ذخیره‌گاه شیمبا هیلز به‌عنوان یک میراث طبیعی بی‌قیمت از اهمیت به سزایی برخوردار است و نقش مهمی در حفظ تنوع زنده‌ای منطقه ایفا می‌کند.

    بهترین زمان برای بازدید از شیمبا هیلز (Shimba Hills National Reserve) ، ژوئن تا آگوست است. اگر نگران محل اقامت و غذا خوردن هستید ما شیمبا هیلز لژ را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اقامتگاه‌های آن به‌راحتی می‌توانید استراحت کنید و از غذاهای بسیار کم‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. برای رفتن به ذخیره‌گاه ملی شیمبا هیلز در زیمبابوه، معمولاً بهترین راه این است که از شهر هراره به‌عنوان نقطه شروع استفاده‌کنید.می‌توانید از هراره، با استفاده از خودرو شخصی یا اتوبوس‌ها و تاکسی‌های محلی به‌سمت ذخیره‌گاه ملی شیمبا هیلز بروید. معمولاً مسیرهای زیبایی از هراره به شیمبا هیلز وجود دارند که باعث می‌شود سفر شما لذت بخش و دیدنی باشد.

    ذخیره گاه ملی شیمبا هیلز

    بازدید از جذاب‌ ترین پارک‌ های کنیا 

    در ادامه این مطلب از مجله ایوار همراه ما باشید، چرا که به بررسی تک تک این پارک های ملی خواهیم پرداخت.در پایان، پارک‌ های ملی کنیا، به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند از تنوع طبیعی و حیات وحش بی‌نظیر و همچنین میراثی بی‌قیمت است، که برای نگهداری و حفاظت از آن به تلاش مستمر و همکاری جهانی نیاز دارد. با حفظ این پناهگاه‌های طبیعی و پارک‌ های ملی، امکان دستیابی به توازن بین انسان و طبیعت فراهم می‌شود و ارزش‌های بی‌قیمت محیط‌زیست حفظ می‌گردد. از این رو، لزوم همکاری جهانی و توجه به پایداری محیط زیست به‌منظور حفظ این پناهگاه‌های طبیعی، امری ضروری و اساسی است. به همین دلیل، هرگونه اهمال و تخریب این منابع طبیعی ارزشمند، به خسارت انسان و جانوران وحشی محلی و حتی جهانی منجر خواهد شد. امیدوارم این مقاله، شما را به کاوش بیشتر در برابر زیبایی و اهمیت پارک‌های ملی آفریقا الهام بخشد و به حفظ و حمایت از این منابع طبیعی یاری رساند.

    پارک‌ های ملی کنیا

    سوالات متداول برای اطلاعات بیشتر راجع به پارک ملی کنیا

    1.بهترین پارک‌های کنیا کدامند؟

    شیمباهیلز، ماسای مارا و دروازه جهنم از بهترین پارک های ملی کنیا هستند.

    2.بهترین زمان سفر به پارک های ملی کنیا چه زمانی است؟

    بهترین زمان سفر به پارک های ملی کنیا به طور کلی در فصل خشک، از ماه جولای تا اکتبر است. در این زمان، هوا آفتابی و صاف است و حیوانات به دلیل کمبود آب در اطراف منابع آبی جمع می‌شوند و دیدن آنها آسان‌تر می‌شود.

    تیم ایوار تیم ایوار
    {{selectedRate}}

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}