خبر‌هایی از گردشگری که نباید از دست می‌دادید! (هفته دوم مهر)

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/7/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

همه‌ی کسانی که به صنعت گردشگری و توریسم علاقه دارند، اخبار مرتبط با سفر و جهانگردی را دنبال می‌کنند، وقت کافی برای چک کردن خبرگزاری‌های مختلف را ندارند، خبر‌های مورد علاقه خود را در انبوه اخبار نمی‌یابند و علاقه‌مندند که از مهم‌ترین رخداد‌های گردشگری باخبر باشند؛ هر هفته می‌توانند خلاصه‌ی خبر‌های برگزیده‌ی گردشگری را در ایوارنامه بخوانند...

با هم به مطالعه‌‌ی منتخب خبر‌ها می‌نشینیم تا ببینیم در هفته اخیر در صنعت گردشگری چه گذشته است.

تور اروپا

 

1. صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج کند | ایسنا

محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات است که می‌تواند باعث خروج ایران از اقتصاد تک محصولی شود. مدیرعامل بانک رفاه در پنل فرآیندها،‌ قوانین و مقررات مشوق‌ها و روش‌های تامین مالی در صنعت گردشگری ایران در سخنانی با عنوان نقش بازار پول و سیستم بانکی در تامین مالی حوزه گردشگری وگردشگران با تشریح بازار مالی و بازار سرمایه،‌ تفاوت‌ها و ماهیت‌های آن، اظهار داشت: بازار مالی مسئولیت تامین مالی پروژه‌های کوتاه‌مدت و خرد را برعهده دارد، در صورتی که بازار سرمایه مسئول تامین مالی پروژه‌های بلندمدت و کلان است. وی در ادامه ابزار امیدواری کرد بازار سرمایه با تقویت خود،‌ ایفاگر نقش اصلی در تامین مالی پروژه‌ها شود. مدیر عامل بانک رفاه مهم‌ترین مبحث در صنعت گردشگری را نحوه تامین مالی و سرمایه این حوزه دانست و خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده، بانک‌ها مسئولیت تامین مالی سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را برعهده داشته است. همچنین سهمانی بیان کرد: امیدواریم در پسابرجام با مرتفع شدن محدودیت‌ها  بازار سرمایه بتواند نقش‌آفرینی کند.

اخبار روز گردشگری

2. موزه عروسک های ملل بازگشایی می شود | ایرنا

مدیر موسسه خانه دوستان آشنا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازگشایی موزه عروسک های ملل در این موسسه افزود: خبر تعطیلی موزه عروسک های ملل به دلیل مشکلات اقتصادی چندی پیش در فضای مجازی منتشر و کمپینی برای حمایت از تعطیل نشدن این موزه تشکیل شد. سارا برقعی گفت: موسسه خانه دوستان آشنا در راستای پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان و با هدف حفظ موزه عروسک های ملل فضایی را با همکاری علی گلشن و مسعود ناصری(موسسان موزه) برای نگهداری و نمایش عروسک های ملل به صورت دائمی در این موسسه اختصاص داد. برقعی با بیان اینکه موزه عروسک های ملل روز جمعه (16مهرماه) به مناسبت روز جهانی کودک بازگشایی خواهد شد، اظهار کرد: در این روز علاقه مندان می توانند به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند.

اخبار روز گردشگری

3. فرانسه پلیس ویژه گردشگری ایجاد می‌کند |‌ ایسنا

با کاهش تعداد بازدیدکنندگان از شهر پاریس، یکی از مهمترین شهرهای توریستی جهان به سبب نگرانی‌های امنیتی، مسئولان بخش گردشگری فرانسه خواستار استقرار نیروهایی ویژه برای مبارزه با جرائم شدند که هدف آنها توریست‌ها هستند. پس از حملات تروریستی گروه تروریستی داعش و همچنین سرقت‌های مکرر از گردشگران چینی، انتظار می‌رود تعداد گردشگران بازدیدکننده از پایتخت فرانسه در سال جاری میلادی بین ۴ تا ۵ درصد کاهش یابد. چهره فرانسه به سبب بروز اتفاقات چند مدت اخیر مخدوش شده است و این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز صنعت گردشگری این کشور همچنان تحت تاثیر این اتفاقات باشد.

اخبار روز گردشگری

4. ایستگاه راه آهن مشهد ثبت ملی شد | میزان

حسین زارع صفت اظهار داشت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت راه و شهرسازی و با هدف ایجاد زمینه های لازم برای «ثبت جهانی میراث صنعتی راه آهن قدیمی ایران از شمال تا جنوب»، ایستگاه راه آهن مشهد که مشحون از خلاقیت های مهندسی و ارزش های فرهنگی تاریخی است، ثبت ملی شد.  در همین رابطه محمد رکنی، معاون میراث فرهنگی این اداره کل گفت: ساخت ایستگاه راه آهن مشهد از سال ۱۳۱۸ شمسی آغاز شد و تا سال ۱۳۲۰ که قوای متفقین وارد ایران شدند، ادامه داشت اما بعد از آن عملیات اجرایی تا سال ۱۳۲۹ متوقف ماند تا اینکه ساختمان ایستگاه راه آهن توسط معماران ایرانی حیدر غیایی، عبدالعزیز فرمانیان، محسن فروغی و یک معمار فرانسوی به نام فرناند پویون طراحی شد و ساخت آن به وسیله مهندسان یک کنسرسیوم و تحت نظارت مهندس غلامرضا کباری در ۲۵ شهریور ۱۳۳۴ شمسی و در ادامه در ۴ آبان ۱۳۴۵ شمسی دنبال شد و با دو ایستگاه باری و مسافری تفکیک شده و ۷ خط مسافری، باری و گمرکی، تعمیرات و… به بهره برداری رسید. 

اخبار روز گردشگری

5. کوچکترین «کافه دنیا» در فهرست میراث ناملموس ایران | ایسنا

«کوچکترین قهوه‌خانه (کافه) دنیا، در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسید.» با گذر از چند دالان باریک بازار بزرگ تهران، می‌توان به کوچکترین قهوه‌خانه یا به قول امروزی‌ها کافه دنیا رسید؛ «قهوه‌خانه حاج علی درویش» که با وجود داشتن مغازه‌ای کمتر از دو متر مربع، امروز میان گردشگران خارجی هم مشهور است و حالا این قهوه‌خانه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. فرهاد نظری، مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی با تائید ثبت این قهوه‌خانه در فهرست میراث ناملموس به ایسنا گفت: این قهوه‌خانه که در بازار تاریخی تهران قرار دارد، با توجه به دارا بودن خصوصیات و معیارهای میراث ناملموس، اوایل امسال در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

اخبار روز گردشگری

6.نرخ هتل‌ها در ایران آزاد می‌شود | ایسنا

مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پنل تخصصی "شفاف‌سازی قوانین سرمایه‌گذاری در ایران" که با همراهی وزیر راه، مسکن و شهرسازی،  رییس بانک مرکزی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی وزارت اقتصاد و نماینده سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از سرمایه‌گذاران خارجی در رابطه با این که آیا قرار است ایران نظام قیمت‌گذاری به شکل موجود را ادامه دهد یا تصمیم دارد به سمت آزادسازی قیمت‌ها حرکت کند گفت: استراتژی ما این است که به مرور به سمت آزادسازی نرخ برویم، مقدمات در حال انجام است. مطالعات صورت گرفته و با بخش خصوصی حرف‌زده شده و ساز و کاری ایجاد خواهیم کرد که شرایط رقابتی شود.

اخبار روز گردشگری

7. کشف 2 اثر سرقتی 'ون گوگ' پس از 14سال | ایرنا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری 'کرونوس'، این دو نقاشی مشهور که در یک پارچه نخی پیچیده شده بودند در خانه یک قاچاقچی مواد مخدر در 'کاستلاماره دی سابیا' در جنوب ایتالیا کشف شدند. این دو اثر مشهور از 'ونسان ون گوگ' نقاش هلندی قرن نوزدهم، که در ماه دسامبر سال 2002 از موزه آمستردام به سرقت رفته بودند، توسط پلیس مالیایی شهر ناپل کشف و ضبط شدند. پلیس در زمینه عملیات ضد مافیایی و علیه قاچاق مواد مخدر همچنین اموال مافیا را به ارزش ده ها میلیون یورو توقیف کرد. این دو اثر مشهور با عنوان 'کلیسای اصلاح شده نوئن' و 'نمای ساحل اسخیفنینگن' از سوی پلیس فدرالی امریکا نیز جزو 10 اثر تاپ جرایم هنری جهان قرار گرفته بود. کارشناسان بین المللی پس از کنترل این دو نقاشی، اصل بودن ان را تایید کردند.

اخبار روز گردشگری

8. کشف عمیق ترین غار زیر آبی جهان در چک | ایرنا

به گزارش ایرنا به نقل از استاندارد، عمق این غار دست کم 400 متری از زیر آب قرار دارد و از این رو می توان آن را عمیق ترین غار زیر آبی جهان معرفی کرد. به گفته این روزنامه اتریشی، کریستوف استارناوسکی سرپرست این تیم گفت که با کشف این غار در نزدیکی روستای هرانیتسا، احساس می کند کریستوف کلمب قرن بیست و یکم» شده است. این محقق 48 ساله لهستانی، و همکارانش روز سه شنبه یقین پیدا کردند که بخش هایی از این غار که حدود یک دهه پیش کشف شده است – حداقل در عمق 404 متری زیر سطح آب قرار دارد. وی با بیان این که هنوز انتهای غار مشخص نشده، اما تاکید کرد که می توانیم آن را عمیق ترین غار زیر آبی جهان بدانیم.

اخبار روز گردشگری

9. اسپانیا به رکورد 10 میلیون گردشگر در ماه رسید | ایسنا

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لوکال، موسسه ملی آمار اسپانیا اعلام کرد، در ماه اوت ۲۰۱۶ در مجموع ۱۰.۱ میلیون گردشگر خارجی از این کشور دیدن کرده‌اند تا رکورد ثبت جذب گردشگر ماهانه در این کشور توریستی شکسته شود. همچنین تعداد گردشگرانی که در ماه اوت امسال به اسپانیا سفر کردند در مقایسه با اوت ۲۰۱۵ با افزایش ۵.۸ درصدی همراه بوده است. بر اساس این گزارش، در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۵۲.۵ میلیون گردشگر از اسپانیا دیدن کردند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۰ درصد رشد داشته است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد جذب ۶۸.۱ میلیون گردشگر که در ۱۲ ماه سال گذشته ثبت شد دوباره شکسته شود. منطقه شمالی کاتالونیا پربازدیدترین منطقه گردشگری در اسپانیاست که یک چهارم از مجموع توریست‌های ورودی به این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا اوت در مجموع ۱۲.۵ میلیون گردشگر بین‌المللی از شهر بارسلون و دیگر مناطق ساحلی آن دیدن کردند.

اخبار روز گردشگری

10. معرفی برترین مقاصد گردشگری 20 سال گذشته توسط بانک جهانی | دنیای اقتصاد

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی برترین مقاصد گردشگری جهان طی 20 سال گذشته پرداخته است. فرانسه، آمریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان، انگلیس و روسیه به ترتیب برترین مقاصد اعلام شده‌اند. در این رتبه‌بندی کشورها که بر اساس داده‌های بانک جهانی از سال 1995 تهیه شده، تعداد پروازهای بین‌المللی ورودی در هر سال ملاک عمل قرار گرفته است. بر این اساس، در سال 1995 سهم کشورهای کم‌درآمد از کل درآمدهای گردشگری جهان تنها 17درصد بود و 83 درصد باقی‌مانده نصیب کشورهای پردرآمد می‌شد. در سال 2012، اما سهم درآمدهای حاصل از گردشگری در کشورهای کم‌درآمد یا دارای درآمد متوسط نسبت به درآمدهای گردشگری جهان 4 برابر آن میزان شد. امسال این سهم 28 درصد کل جهان است و سهم کشورهای ثروتمند به 72 درصد از کل درآمدهای گردشگری کاهش یافته است.

اخبار روز گردشگری

زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}