۱۲ جاذبه برتر گردشگری مکزیکوسیتی

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/10/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مکزیکوسیتی پایتخت کشور مکزیک و محل استقرار دولت است که در ارتفاعی بیش از 2200 متر در دره آناهیواک (Anahuac) در میان رشته کوه‌ها قرار دارد. بقایای بی‌شماری از گذشته در مکزیکو سیتی وجود دارند؛ اگرچه امروزه هنر و معماری ماقبل کلمبیایی تنها در بخش‌های دورافتاده و موزه‌های بازسازی شده قابل مشاهده است.

تور اروپا

همچنین تعدادی از کاخ‌ها و کلیساهای باشکوه سبک باروک که در اوایل دوره استعماری ساخته شدند به همراه نمونه‌های زیبایی از معماری مدرن مکزیک از دهه‌های 1950 و 1960 به جا مانده‌اند. اگرچه مکزیکوسیتی از لحاظ جمعیت و وسعت، شهر بزرگی است ولی بیشتر جاذبه‌های آن در مرکز تاریخی شهر به وسعت 15 کیلومتر واقع شده که جزء میراث جهانی یونسکو است و شامل بیش از 1400 بنای مهم از قرن 16 تا 19 است که این امر بازدید از مکزیکوسیتی را برای گردشگران آسان‌تر می‌سازد و می‌توانند با پای پیاده از آثار باقیمانده از آزتک‌ها و استعمار اسپانیا در شهر لذت ببرند.

1. میدان زوکالو | Zocalo

قلب تپنده‌ی مکزیکوسیتی، میدان زوکالو است که اولین قانون اساسی کشور در آنجا در سال 1813 اعلام شد. زوکالو به وسعت 57600 متر‌مربع، یکی از بزرگ‌ترین میادین جهان است که پس از تسخیر شهر تنوشتیتلان که پایتخت امپراتوری آزتک* بود به سرعت ساخته شد. در اوایل دوره‌ی استعمار از این میدان برای مقاصد متفاوتی از جمله مسابقه گاوبازی و برپایی بازار استفاده می‌شد، در حالی که امروزه برای برگزاری جشن‌ها، رژه‌های نظامی و تظاهرات از آن استفاده می‌کنند. برای دیدن مکزیکوسیتی، میدان زوکالو بهترین مکان برای شروع است، چرا که سه تا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر از جمله کاخ ملی، کلیسای جامع متروپولیتن (Metropolitan) و معبد مایور (Templo Mayor) با آثار به‌جامانده‌اش از امپراتوری آزتک در آن قرار دارند.

* آزتک‌ها، یک تمدن آمریکای مرکزی را در مکزیک مرکزی شامل می‌شدند که دارای اسطوره بسیار غنی بودند. آن‌ها خود را بیشتر مکزیکا صدا می‌کردند، که از آن امروزه نام کشور مکزیک مشتق شده است. آزاتک‌ها از سال ۱۳۲۵ تا ۱۵۲۱ فرمانروایی کردند و پس از جنگ‌های خونین، در ۱۳ اوت ۱۵۲۱، آخرین حکمران آزتک‌ها خود را تسلیم اسپانیایی‌ها کرد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

2. موزه ملی مردم شناسی | The National Museum of Anthropology

موزه ملی مردم شناسی که یکی از مهم‌ترین موزه‌ها در نوع خودش در جهان است، در پارک چاپولتپک قرار دارد. نادیده گرفتن این موزه به خاطر وجود پیکرهای عظیم درِ ورودی آن کار دشواری است. این موزه که در سال 1964 ساخته شد، نمونه موفقی از معماری معاصر به حساب می‌آید که علت شهرت آن گنجینه‌های باشکوه و هنری سرخپوستان است. قابل‌ توجه‌ترین قسمت آن، حیاط مرکزی موزه است که قسمتی از آن با سنگی عظیم مسقف شده و بر روی ستونی به بلندی 11 متر قرار گرفته و آبشاری از ستون جاری است. مجموعه عظیم داخل موزه به اندازه ساختمانِ آن دیدنی است که شامل یافته‌های باستان شناسی از فرهنگِ از بین رفته‌ی سرخپوستان به همراه جزئیات شیوه‌ی زندگی سرخپوستان معاصر مکزیک می‌شود. 

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

3. معبد مایور و هرم بزرگ تنوشتیتلان | Templo Mayor

با وجود نابودی گسترده‌ای که بعد از شکست آزتک‌ها صورت گرفت، تعدادی از مکان‌های مهم تاریخی‌شان حفاری و در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته شده است. مهم‌ترین آن‌ها معبد مایور است که بقایای معبد بزرگ تنوشتیتلان می‌باشد و اولین اثر که مجسمه‌ای گرد به قطر 3 متر و وزن 8.5 تن بود در سال 1978 در آنجا کشف شد. در حفاری‌های بعدی سکوی هرم با دیوارهای دست نخورده معبد و جمجمه‌ی قربانیان یافت شد که نتایج بررسی‌ها حاکی از آن بود که مکان معبد در 11 مرحله توسط آزتک‌ها و اجدادشان ساخته شده است. نکته قابل‌توجه این منطقه، کشف دالانی است که از منطقه اشرافی جنگجویان بالدار می‌گذرد و آثاری از اقامتگاه‌ها که با نقوش برجسته‌ی رنگارنگِ تزئین شده به چشم می‌خورد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

4. کلیسای جامع متروپولیتن Metropolitan Cathedral

کلیسای جامع متروپولیتن که در میدان زوکالو واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کلیساها در نیمکره غربی به حساب می‌آید. این کلیسا که روی بخشی از منطقه معبد قدیمی آزتک‌ها قرار گرفته، از سنگ بازالت و ماسه سنگ ساخته شده است. ساخت و ساز این کلیسا از سال 1525 شروع شد و تا بیش از 250 سال به طول انجامید. با وجود دو برج نئوکلاسیک و دیگر ویژگی‌های بارز آن، نمای خارجی به خاطر ستون‌های عظیم پیچ خورده، برج‌های ناقوس که در سال 1793 به آن اضافه شد و مجسمه‌های ایمان، امید و عشق که از سال 1813 روی برج ساعت نصب شده است به طور برجسته‌ای سبک باروک را به نمایش می‌گذارد. همچنین در قسمت داخلی کلیسا ترکیبی از سبک‌ها به چشم می‌خورد که شامل حکاکی محراب پادشاهان از 1739 و نقاشی مذهبی از عروج مریم مقدس می‌باشد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

5. کاخ ملی | The National Palace

کاخ ملی که در ضلع شرقی میدان زوکالو قرار گرفته از سنگ آتشفشانی ساخته شده و با نمایی به طول 200 متر، محل اقامت رئیس جمهور می‌باشد. این بنا که مقر نایب‌السلطنه‌های اسپانیایی در دوران استعمار بود، روی کاخ آزتک‌ها ساخته شده و در طی سال‌ها، تغییر و توسعه یافته است. یکی از ویژگی‌های چشمگیر این ساختمان قدیمی و زیبا، زنگ آزادی است که در 15 سپتامبر سال 1810 در آغاز جنگ استقلال به صدا درآمد (و هر سال در سالگرد این اتفاق، زنگ به صدا در می‌آید). کاخ دارای اتاق‌های بی‌شماری است که پیرامون 14 حیاطش ساخته شده است. چشمگیرترین قسمت کاخ، حیاط بزرگ آن به شمار می‌آید که با نقاشی‌های دیواری از تاریخ غنی کشور مزین شده است. 

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

6. پارک مرکزی آلامدا | Parque Alameda Central

پارک زیبای مرکزی آلامدا با فواره‌ها و مجسمه‌های باشکوه در سال 1592 در منطقه‌ای که زمانی بازار شلوغ آزتک‌ها بود ساخته شد (البته این منطقه همچنان شلوغ باقی مانده است، علی الخصوص در زمان کریسمس که به زیبایی تزیین و چراغانی می‌شود). از جاذبه‌های معروف این پارک می‌توان به موسیقی و لباس‌های رنگارنگی اشاره کرد که در اجرای رقص‌های سنتی مکزیکی در سالن تئاتر هنرهای زیبا از آن‌ها استفاده می‌شود. این سالن تئاتر بزرگ به خاطر پرده‌ی شیشه‌ای-موزایکی‌اش از شهرت زیادی برخوردار است؛ پرده‌ای که توسط شرکت تیفانی (از نیویورک) ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

7. میدان سه فرهنگ و سانتیاگو تِلاتِلولکو | The Square of the Three Cultures

یکی دیگر از میدان‌های مهم و تاریخی مکزیکوسیتی میدان سه فرهنگ است که در میدان اصلی شهر تلاتلولکو پیش از کشورگشایی اسپانیا واقع شده است، منطقه‌ای که یادآور آخرین مقاومت آزتک‌ها در سال 1521 بود (لوح یادبودی از این رویداد در میدان وجود دارد). نام میدان از ترکیب جالبی از بناهایش در سه دوره مختلف گرفته شده است: معابد و اهرام آزتک، کلیسای اسپانیایی و برج‌های مدرن! علاوه بر هرمِ اصلی، آثار دیگری از آزتک‌ها شامل تعدادی اهرام کوچک‌تر، سکو، پلکان، دیوار، محراب، دیوار جمجمه (Tzompantli) و نقوش برجسته زیبا از علامت‌های گاه‌شمار (تقویم) آزتک‌ها به‌جامانده است. در این میدان مراسم‌های یادبودی نظیر مراسم یادبود 68 که در آن یاد و خاطره 250 دانشجوی معترض که توسط نیروهای دولتی در 1968 قتل عام شدند نیز برگزار می‌شود. از دیگر نکات قابل بیان آن، کلیسای سبک باروک سانتیاگو تلاتلولکو است که در اوایل قرن هفدهم در مکانی که کلیسای کوچک صومعه فرانسیسیان سانتیاگو بود ساخته شد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

8. بلوار پاسیو دلا رفرما و فرشته استقلال | Paseo de la Reforma

بلوار «پاسیو دلا رفرما» که مرکز اصلی ترافیک شرق به غرب است، ازتلاتلولکو تا ناحیه مسکونی «لاس لوماس» (Las Lomas) به طول 15 کیلومتر ادامه دارد. در وسط این بلوار جذاب که پهنایش به 60 متر می رسد، نواری سبز رنگ واقع شده که بناهای تاریخی و مجسمه‌های بی‌شماری از قهرمانان ملی در آن قرار دارند. با وجود اینکه امروزه این منطقه، مکانی شلوغ برای گردش و خرید به شمار می‌رود، بسیاری از جاذبه‌های مهم که از زمان ماکسیمیلیان ساخته شده در این خیابانِ باشکوه گرفته است؛ از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بنای استقلال و فرشته استقلال اشاره کرد که الهه بالدار پیروزی را بر روی ستونی 36 متری به نمایش گذاشته است. علاوه بر مجسمه‌های قهرمانان جنبش استقلال طلبی کشور، مقبره‌ای مملو از جمجمه‌های شخصیت‌های مهم تاریخی کشور نیز در این بلوار قرار دارد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

9. پارک چاپولتپک | Chapultepec Park

پارک چاپولتپک با داشتن مساحت 4 کیلومتر مربع، پارک اصلی و بزرگ‌ترین پارک مکزیکوسیتی به شمار می‌آید. در گذشته این پارک دژ سرخپوست‌های تولتک بود وآزتک‌ها 1200 سال بعد از میلاد به این مکان کوچ کردند و بر طبق افسانه‌ها در اوایل قرن 15 این پارک را بنا نهادند. با گذر زمان، این تپه تبدیل به مکانی ییلاقی برای حکمرانان آزتکی شد؛ جایی که آب‌ها از چشمه‌ها به‌وسیله لوله‌های آب‌رسانی بر روی محوطه معبد در پایتخت سرازیر می‌شدند که هنوز هم بقایای آن در خیابان چاپولتپک به جای مانده است. تصویر قانون‌گذاران آزتکی بر روی سرازیری این تپه حکاکی شده که بقایای آن نیز قابل مشاهده است. امروزه این پارک به دلیل داشتن دریاچه، امکانات ورزشی، باغ گیاه شناسی، موزه تاریخ ملی و موزه ملی مردم شناسی و تفریحات بی‌شمار دیگر از قبیل کنسرت و اجرای تئاتر، از محبوبیت خاصی برخوردار است. از دیگر مکان‌های جالب این پارک می‌توان موزه هنر مدرن (Museo de Arte Moderno) را نام برد که در سال 1964 تأسیس شد و از نظر نگاه به گذشته هنری مکزیک چه در زمان استعمار و چه قبل از آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

10. کاخ هنرهای زیبا | The Palace of Fine Arts

یکی از رویدادهای مهم فرهنگی مکزیکوسیتی، کاخ هنرهای زیبا می‌باشد که از شاهکاری معماری به شمار می‌آید. این ساختمان مرمری عظیم که از پارک مجاور بلندتر است، توسط آدام بواری (Adamo Boari) معمار ایتالیایی با سبک آرت نوو (Art Nouveau) و تأثیرات سبک آرت دکو (Art Deco) طراحی شده است که ساخت آن در سال 1934 کامل شد. این کاخ با وجود اقداماتی جهت سبک کردن آن، که با برداشتن بخشی از گنبد عظیمش همراه بود، به دلیل سنگینی زیاد چهار متر نشست کرده است. در این کاخ همچون سالن کنسرت و اپرا، رقص‌های بین‌المللی و سنتی مختلف و برنامه‌های اپرا برگزار می‌شود. فراموش نکنید که اگر امکان تماشای اجرایی را به دست بیاورید، این شانس را خواهید داشت که از طراحی داخلی خیره کننده‌ی ساختمان و نقاشی عظیم دیواری آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

11. قصر سلطنتی بانو گوادالوپ | The Basilica of Guadalupe

گفته شده که در سال 1531 این قصر هم‌زمان با افتتاح، اولین بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. هر سال علی الخصوص در روز جشن 12 دسامبر، قصر کاتولیک بانو گوادالوپ میلیون‌ها بازدید کننده و عابد را به سمت خود می‌کشاند. این کاخ در مجاورت تپه‌ای ساخته شده که گفته می‌شود مریم مقدس در آن ظاهر شده است! این مکان شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها می‌باشد که مشرف به میدان عمومی پهناوری است که به‌وسیله مجسمه‌های مدرن و جالب، مانند صلیب بتونی بزرگی که ساعت و ناقوس منحصر به فردی بر روی آن قرار دارند مزین شده است. از نکات جالب این مکان می‌توان به محراب پر زرق و برق قصر قدیمی در قرن 16 میلادی که مختص به مریم مقدس است و قصر جدید گوادالوپ با ظاهر متمایز خمیده و مدرن که در سال 1976 ساخته شده اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

12. موزه تاریخ ملی | National History Museum

یکی دیگر از جاذبه‌های سطح جهانی مکزیکوسیتی موزه تاریخ ملی است. این موزه که در سال 1944 افتتاح شد، مجموعه‌ای چشمگیر از ابزار دوره قبل از استعمار، کپی کتاب‌های خطی و شرح گسترده‌ای از تاریخ کشور مکزیک قبل از پیروزی اسپانیا را در برمی‌گیرد. از جالب‌ترین بخش‌های این موزه می‌توان به سلاح و زره جنگی، اسناد، نقشه‌ها، برنامه‌های زمان پیروزی و عواقب بعد از آن، سرامیک‌ها، لباس‌ها، جواهرات و سکه‌های مربوط به سه قرن، آثار و یادگاری‌هایی از مبارزه برای استقلال و جنگ‌های انقلابی، پرتره‌هایی از تصویر چهره‌های انقلابی در تاریخ مکزیک، تعداد گوناگونی از کالسکه‌ها که بنیتو خوارس (Benito Juarez) و امپراتور ماکسیمیلیان بر آن سوار می‌شدند اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های این موزه می‌توان آپارتمان‌هایی را که ماکسیمیلیان و شارلوت (Charlotte) در آن زندگی می‌کردند نام برد که به سبک نئوکلاسیک و با مبلمانی اروپایی چیده شده‌اند.

جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}