12 جاذبه برتر کوئینزلند

مارال گرگین پور
  • مارال گرگین پور
  • 1395/9/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کوئینزلند، ايالت سان شان (سرزمين تلألؤ خورشيد)، پرطرفدارترين مقصد گردشگرى استرالياست. سواحل طلايى، سواحل صخره‌ای حاشیه‌ی استوايى، مناطق گردشگرى بی‌نظیر، جنگل‌های انبوهى كه در لیست جاذبه‌های جهانى ثبت شده‌اند، رودها، صخره‌ها و آبشارها تنها بخشى از جواهرات طبيعى کوئینزلند به شمار می‌روند و این محیط آبی و آفتابی شرایط ماجراجویی در فضای آزاد را برای گردشگران تورهای استرالیا فراهم می‌کند.

تور اروپا

جزیره خیره کننده‌ی وایت ساندی و دیواره‌ی بزرگ مرجانی برای غواصی و غواصی به کمک لوله (snorkeling) فوق العاده است. جزیره فریزر (Fraser) با تپه‌های شنی محبوب شاسی بلند سوارها و منطقه‌ی کویری دلربای کنار ساحل کوئینزلند برای پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و ماهیگیری عالی است. محیطی متفاوت را می‌توانید در مرکز کوئینزلند، بریزبن بیابید؛ همزمان لذت جاذبه‌های شهرهای بزرگ و در عین حال حس زندگی در یک شهر کوچک. در جنوب بریزبن، ساحل طلای پرزرق و برق با تمامی خوش گذرانی‌های خود قرار گرفته است. مسافرانی که از مرکز به شمال سفر می‌کنند به مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های تفریحی خواهند رسید، از شهرهای ساحلی خواب‌آلود و دهکده‌های جنگل‌های انبوه گرفته تا بندر بسیار زیبای داگلاس و قطب گردشگری استوا، کنز (Cairns) ... . در ادامه ۱۲ جاذبه‌ی برتر کوئینزلند را معرفی خواهیم کرد.

1. دیواره‌ی بزرگ مرجانی | Great Barrier Reef

بزرگ‌ترین سازه‌ی زنده‌ی دنیا، دیواره‌ی بزرگ مرجانی، معمولاً رتبه‌های برتر عجایب طبیعی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. پارک دریایی دیواره‌ی بزرگ مرجانی، در ساحل شمالی کوئینزلند از «مک کی» (Mackay) تا گوشه‌ی شمال‌شرقی استرالیا کشیده شده است. این پارک بیش از 3000 صخره‌ی مرجانی، 600 جزیره بزرگ منطقه، 300 ساحل مرجانی و تعداد زیادی از جزایر گیاه شاه‌پسند را پوشش می‌دهد. تنوع حیرت‌انگیز صخره‌ها در دنیای زیر آب غواص‌ها را از سراسر جهان طعمه‌ی خود می‌کند. بیش از 1600 نوع از ماهی‌های استوایی در کنار کوسه‌ها، داگونگ ها (dugongs)، دلفین‌ها، لاک‌پشت‌ها، حلزون‌های عظیم و مرجان‌های سخت و نرم رنگارنگ در صخره‌ها زندگی می‌کنند. تماشاخانه‌های زیر آب و قایق‌ها با کفپوش شیشه‌ای پنجره‌ای به روی سرزمین عجایب زیرآب می‌گشایند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند

2. پارک ملی دِینتری | Daintree National Park

پارک ملی دِینتری منطقه‌ی مرطوب استوایی که از محوطه‌های ثبت شده‌ی جهانی می‌باشد، قدیمی‌ترین جنگل انبوه و بنادر باقی مانده‌ی کره‌ی زمین و یکی از مناطقی است که در جهان بالاترین آمار گونه‌های درخطر انقراض را دارد. این پارک در نقطه‌ی دوردست شمالی کوئینزلند قرارگرفته و دو بخش اصلی دارد که شامل آب‌های روشن و کریستالی تنگه موسمن (Mossman Gorge) و جنگل‌های سرسبز رنج کیپ (Cape Tribulation) می‌باشد و در آن جنگل‌های استوایی حاشیه‌ای از سواحل نیمه صخره‌ای از دریای مرجانی دارند. بیش از 18000 گونه‌ی گیاهی در کنار مجموعه‌ای از حیات وحش بی‌نظیر شامل کَسِوری (cassowaries) جنوبی، کروکدیل، بویدز (Boyd's) اژدهای جنگل‌های انبوه، ماهی خورک لاجوردی روشن، کاسکسز خال خال (cuscuses) و موش کانگوروهای مشک دار (musky rat-kangaroo) در پارک زندگی می‌کنند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند

3. جزیره فریزر | Fraser Island

در میان باندابرگ و بریزبن، جزیره‌ی ثبت جهانی فریزر، بزرگ‌ترین جزیره‌ی شنی جهان قرار گرفته است. ماجراجویان شاسی بلند سوار بهشت خود را در اینجا می‌یابند، همچنین گشت و گذار در دریاچه‌های جاری کریستالی روشن، دینگوها (dingoes)، جنگل‌های انبوه، سایت‌های بومی مقدس و صخره‌های رنگی برای همه دلچسب خواهد بود. ساحل هفتاد و پنج مایلی شاهراه اصلی جزیره است. برترین جاذبه‌های توریستی درون مرزی، شامل زمرد کبود دریاچه‌ی مکنزی (Lake McKenzie)، جنگل انبوه ایستگاه مرکزی (Central Station) و دریاچه‌ی وابی (Lake Wabby) که پشت سر آن تپه‌ی سرسخت شن و ماسه‌ای قرار دارد، می‌باشد. کوسه ببرها، دلفین‌ها و وال‌ها در آب‌های مواج شنا می‌کنند و پوشش جانوری جزیره اسب‌های وحشی، ناب‌ترین نژاد دینگوی استرالیا و بیش از 300 گونه از پرنده‌ها را شامل می‌شود. دسترسی به جزیره فریزر با کشتی از ساحل رنگین کمان (Rainbow Beach) و هِروِی بِی (Hervey Bay) امکان‌پذیر است. با توجه به شرایط جاده‌های جزیره داشتن وسیله‌ی نقلیه‌ی شاسی بلند برای تردد ضروری است.جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند

4. گلدکست | Gold Coast

گلدکست (ساحل طلا) یکی از بهترین مناطق توریستی شناخته شده در استرالیاست. طی دهه‌های اخیر، ساختمان‌سازی‌ها ساحل را به لاس وگاس گرمسیری با هتل‌هایی که روز به روز در حال گسترش هستند تبدیل کرده است. این ساحل که اشباع از جاذبه‌های گردشگری، هتل‌های بلند، با گنجینه‌ی همگون خورشید، دریا و شن یک قطب افسانه‌ای توریسم است. جمعی از گردشگران نیز به سوی پناهگاه حیات وحش کورومبین (Currumbin) و دنیای سینما روانه‌اند، جایی که فیلم‌های قدیمی توسط کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) مجدد بازسازی شده است. گردشگران می‌توانند تا فرودگاه کولانگتا در نزدیکی مرز کوئینزلند و نیو سوت ویلز (New South Wales) را با هواپیما به گلدکست سفر کنند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند5. جزایر وایت ساندی | Whitsunday

در سواحل کوئینزلند مرکزی، مجموعه‌ی وایت ساندی شامل 74 جزیره خیره کننده در طول دیواره‌ی مرجانی کشیده شده، این جزایر قاره‌ای هستند و قله‌های ساحلی آن از دریا ظهور کرده‌اند. به غیر از پنج جزیره، سایر آن‌ها همگی پارک‌های ملی هستند و تقریباً هشت جزیره از اقامتگاه‌های محبوب توریست‌ها به شمار می‌روند. معروف‌ترین اقامتگاه وایت ساندی را می‌توان در جزیره مجلل هِیمن (Hayman Island)، اقامتگاه دِی دریم (Daydream) و همیلتون (Hamilton) توسعه یافته که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی اقامتی جزیره می‌باشد، پیدا کرد. در بخش خالی از سکنه جزیره وایت ساندی، ساحل «وایت هِوِن» (Whitehaven)، با ماسه‌های پودری سفید و آب فیروزه‌ای دلرباترین ساحل دنیا محسوب می‌شود. ساحل ایرلِی (Airlie) شاید اصلی‌ترین قسمت برای شروع گشت و گذار در این جزیره حیرت‌انگیز باشد.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند6. بندر داگلاس | Douglas

بندر داگلاس با درختان نخل و انبه خال خالی خود معروف است، دهکده‌ای که زمانی متروک بود در حال حاضر اقامتگاه جذاب و محیطی محبوب برای سافاری‌های بیابانی و سفرهای صخره‌ای به حساب می‌آید. این شهر زیبا حدود یک ساعت با ماشین از راه جاده‌ی ساحلی با منظره‌ی بسیار زیبای بین ساحل و تپه‌های جنگلی انبوه، از شمال کنز فاصله دارد. این شهر نزدیک‌ترین شهر به دیواره‌ی بزرگ مرجانی است. گذشته از دامنه‌ی بلند بی‌نظیر 4 مایلی ساحل، بندر داگلاس با کافه‌های بامزه، فروشگاه‌ها و گالری‌های هنری، انرژی آرامش بخشی دارد. از چشم انداز چوب پرچم هیل می‌توانید منظره‌ی مهیج نخل‌های حاشیه‌ی ساحل که با دریای مرجانی فیروزه رنگ درآمیخته‌اند را ببینید و لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند7. کنز | Cairns

در میان دیواره‌ی بزرگ مرجانی و تپه‌های تیره‌ی آترون تیبلند (Atherton Tableland)، در محیطی عالی، کنز یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در شمالی‌ترین قسمت کوئینزلند قرار گرفته است. شهری که حاشیه‌ی خیابان‌ها و پارک‌ها با درختان نخل پوشیده شده و باغ‌های باصفایی دارد. سواحل زیبا از خلیج ترینیتی (Trinity Bay) تا بندر داگلاس و گردشگاه 5 کیلومتری کنز در کنار خلیج را در برمی گیرد. برترین جاذبه‌های گردشگری در شهر شامل باغ‌های گیاهی فلیکر (Flecker Botanic Gardens) با بیش از 100 گونه نخل و موزه جامعه‌ی تاریخی کنز می‌باشد. کنز محیط بسیار خوبی برای سفرهای یک روزه و تورهای بلند مدت‌تر در آترون تیبلند به سمت جنوب غربی با جنگل‌های انبوه، آبشارها و دهکده‌های کوهستانی جذاب کوراندا (Kuranda) می‌باشد. خط آهن بسیار زیبای کوراندا یا خطوط کابل‌های هوایی منظره‌ی بی‌نظیری در پس انبوه جنگل‌های سرتاسر پارک ملی بارون جورج (Barron Gorge National Park) به وجود آورده است. همچنین کنز سرآغاز محبوبی برای بازدید از دیواره‌ی مرجانی در جزایر همسایه است. تنوع قایق‌ها، کلک‌های تندرو، هواپیماهای آبی و هلیکوپترها روزانه توریست‌های زیادی را به اینجا می‌آورد.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند8. کوراندا | Kuranda

در سفر به کوراندا، دهکده‌ی جذاب جنگلی در «آترون تیبلند»، بیشتر مسیر مورد توجه است تا مقصد! از همان شروع مسیر، به محض خروج از کنز، توریست‌ها می‌توانند با استفاده از مسیر خطوط هوایی جنگلی (Skyrail Rainforest Cableway) و پرواز بر فراز جنگل‌های ثبت جهانی شده و زیبای «بارون ریور و جورج» (Barron River and Gorge) مسیر را بپیمایند. خط آهن زیبای کوراندا در راستای جنگل‌های انبوه حرکت می‌کند و از قله‌های ناهموار و آبشارها می‌گذرد. مسیر در یک ایستگاه کوچک در کوراندا، در حدود 25 کیلومتری شمال غربی کنز، جایی که با گیاهان گرمسیری و درختان نخل مخفی شده است، پایان می‌یابد. مغازه‌های هنری و فروشگاه‌های رنگی که سوغاتی و صنایع دستی محلی می‌فروشند، جاذبه‌ی اصلی کوراندا به شمار می‌آید. گردشگران می‌توانند مسیر پیاده روی بسیار عاشقانه‌ای از کوراندا تا پارک ملی بارون جورج را تجربه کنند. در پارک فرهنگی- بومی تیوپوکای (Tjapukai) نیز می‌توانید از رقص‌های محلی و اجراهای مردم بومی لذت ببرند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند9. ساحل سان شاین | Sunshine Coast

از کالوندرا (Caloundra) تا نوسا هدز (Noosa Heads)، ساحل «سان شاین» بعد از ساحل طلا دومین منطقه‌ی توریستی در قسمت جنوبی کوئینزلند است. این سرزمین با خلیج‌های ماسه‌ای متفاوت و با صخره‌های شیب‌دار و بوته‌های طبیعی و رودخانه‌های ساحلی آرام محصور شده است.  نوسا هدز یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها است که شما می‌توانید در پارک ملی آن مسیر پیاده روی خوش منظره‌ای را بیابید که در آن کوالاهای تبنل روی درختان اوکالیپتوس ولو شده‌اند، دیدن این مسیر به شدت توصیه می‌شود! گردشگران می‌توانند تنها مسیر کوتاهی را رانندگی کنند و از یکشنبه بازار محبوب ایموندی (Eumundi) خرید نمایند. جنوب نوسا اقامتگاه‌های ساحلی کوچک‌تری را مانند ساحل کولوم (Coolum)، ساحل پرگِین (Peregian) و ساحل سان شاین را شامل می‌شود.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند10. پارک ملی لمینگتون | Lamington National Park

تقریباً به فاصله‌ی 2 ساعت از بریزبن با ماشین، پارک ملی لمینگتون، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی منطقه که از محوطه‌های ثبت جهانی است، قرار دارد. در فلات لمینگتون، در محدوده مک فرسون (McPherson) در میان بقایای یک آتشفشان قدیمی، پارک که شامل دره‌هایی با شیب‌های تند، بیش از 500 آبشار، جنگل‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری و جنگل‌های راش قرار گرفته و علاقه‌مندان به طبیعت حس بهشت را تجربه خواهند کرد. بیش از 190 گونه از پرندگان مختلف از جمله بوبرد (bowerbirds) و طوطی‌های رنگی محلی در این پارک زندگی می‌کنند. فیلاندر گردن قرمز (Red-necked pademelons)، کانگوروهای کوچک مانند مارسوپال (marsupial) در جای جای این جنگل انبوه جست و خیز می‌کنند و پیلاتپوس خجالتی (shy platypus) (پستاندار آب‌زی و منقاردار و صدف‌خوار جنوب استرالیا) در استخر و رودهای سنگی در حال شنا کردن هستند. این پارک با داشتن بیش از 150 کیلومتر مسیر پیاده روی، حتی برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند11. تانزویل و جزیره مغناطیسی | Townsville and Magnetic Island

تانزویل (بزرگ‌ترین شهر گرمسیری در استرالیا) و به خصوص جزیره مغناطیسی، محیطی فوق‌العاده‌ای برای گشت و گذار و برگزاری تورهای مختلف است. این شهر در خلیج کلیولند (Cleveland Bay) قرارگرفته است. تانزویل بیشتر جذابیت خود را مدیون پارک‌ها و باغ‌های اختصاصی است که با گل‌های گرمسیری مجلل پر شده‌اند. پارک کویین (Queen's Park) در خیابان واربرتون (Warburton) یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های عمومی شهر است. در مجاورت باغ‌های کویین، باغ بوتانیک (botanic) که در سال 1870 میلادی ایجاد شده قرار دارد. در کنار اسکله، گردشگران ساختمان‌ها، رستوران‌ها، مناطق شنا، ورزش‌های آبی، پارک‌ها و زمین‌های بازی تاریخی را می‌یابند. سرزمین عجایب دیواره بلند مرجانی با تونل زیر آبی که از شیشه آکریلی ساخته شده آهنربای گردشگران است، چراکه آن‌ها می‌توانند از نزدیک‌ترین فاصله صخره‌های مرجانی و زندگی دریایی را مشاهده کنند. در همان مجموعه سالن سینمای 3 بعدی اومنیمکس (Omnimax)، موزه گرمسیری کویینزلند (Museum of Tropical Queensland) و ترمینال کشتی‌های جزیره‌ی مغناطیسی قرار گرفته است. تانزویل فرودگاه بزرگی دارد که آن را به تمامی نقاط استرالیا متصل می‌کند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند12. بریزبن | Brisbane

بریزبن، سومین شهر بزرگ استرالیا و مرکز کوئینزلند است. این شهر نسبت به مراکز بزرگ‌تر جنوب شرقی کشور بسیار آرام‌تر و ریلکس‌تر می‌باشد. این شهر رود بریزبن را در خود جای داده و از شرق با دریا و از غرب با گریت دیوایدینگ رنج (Great Dividing Range) محصور شده است. گردشگران عاشقِ آب و هوای آفتابی و پارک‌ها و باغ‌های مجلل این شهر هستند. بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر عبارت‌اند از: باغ‌های بوتانیک بریزبن با بیش از 2000 گونه گیاهی و منطقه «لون پاین کوالا» که از جمله محدود محوطه‌هایی است که گردشگران می‌توانند حیوانات را لمس کنند و یا حتی به آن‌ها غذا دهند. در محیط خانوادگی «سوت بانک پارکلندز» (South Bank Parklands)، گردشگران می‌توانند از مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی کنار رودخانه، باغ‌های بوته‌ای، مغازه‌ها، رستوران‌ها یا کشتی‌های رودخانه لذت ببرند. یکی از جاذبه‌های شناخته شده‌ی بریزبن، قایق پدالی-بخاری قدیمی «کوکابورا کویین» (Kookaburra Queen) می‌باشد که در رود بریزبن در کنار ورزش‌های پر هیجان رود تردد دارد. گردشگران همچنین می‌توانند در فروشگاه خیابانی کویین خرید کنند و یا از پل استوری (Story) بالا روند و در نمایشگاه‌های موزه‌ی کوئینزلند (که برای کودکان بسیار جذاب است گشت) گشت و گذار کنند.

جاذبه های گردشگری استرالیا - کوینزلند

مارال گرگین پور مارال گرگین پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}