مکان‌هایی که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/6/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دنیا جای زیبایی است، ولی ممکن است سخت باورتان شود که این مکان‌های سوررئال واقعاً روی سیاره‌ی کوچک آبی و سبز ما وجود دارند؛ البته ممکن است بعضی از آنها را به چشم خود دیده باشید اما ما شما را به یک چالش دعوت می‌کنیم که این مطلب را بخوانید، بدون این که در میانه‌ی آن پاسپورت خود را برداشته و سریع به سمت این مکان‌ها پرواز کنید!

تور اروپا

1. دره‌ی آنتلوپ، ایالات متحده‌ی آمریکا (Antelope Canyon)

دره‌ی آنتلوپ در بیابان ناواجو در آریزونا، دره‌ای عمیق و باریک است که طی قرن‌ها توسط آب و باد به گونه‌ای عجیب فرسایش یافته و اشکال مارپیچی حیرت‌آوری به‌وجود آورده است. انعکاس نور، فضایِ کم و شکل خاص سنگ ها دست در دست هم این زیبایی را خلق کرده‌اند. راهرو‌های باریک و پر پیچ‌و‌خم سنگ‌ها و خطوط یک دست و ممتدی که بر روی تمام قسمت‌های سنگ‌ها دیده می‌شوند، به زیبایی این منطقه افزوده است. آنتلوپ با نور‌پردازی فوق‌العاده خود محلی است که هر عکاس آماتور یا معتاد اینستاگرام باید به آن سری بزند!

دره‌ی آنتلوپ

2. سالار دی یونی، بولیوی (Salar de Uyuni)

این دشت نمک آلود زیبا در جنوب غربی کشور بولیوی قرار گرفته است؛ بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شور جهان که در زمستان یخ می‌بندد و در فصل بارش به یک آینه‌ی بزرگ تبدیل می‌شود که آسمان را منعکس می‌کند! به دلیل همین ویژگی‌های ساختاری و همچنین سطحی مسطح، آسمانی پاک و رطوبت اندک هوا، مکانی مناسب برای فعالیت‌های ماهواره‌ای است. با توجه به  این چشم انداز منحصر بفرد، سالار دی یونی هر ساله گردشگران مشتاق فراوانی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند.  در همراهی با حال و هوا و فضای موجود، هتل‌های این منطقه نیز دست به ابتکاراتی زده و تمام یا بخشی از سازه و مبلمان خود را از سنگ‌های نمکی ساخته‌اند.

سالار دی یونی

3. دریاچه‌ی بایکال شمالی، روسیه (Northern Lake Baikal)

دریاچه‌ی بایکال روسیه هفتمین دریاچه‌ی بزرگ جهان است و در فهرست میراث جهانی قرار دارد. این دریاچه‌ی حیرت‌آور در جنوب سیبری واقع شده و بزرگ‌ترین پهنه‌ی آب شیرین در دنیاست. یکی از ویژگی‌های اصلی این دریاچه زلال بودن بیش از حد آن است، به طوری که جسمی در عمق ۴۰ متری به راحتی دیده خواهد شد. عکس‌هایی که در فصل سرما گرفته شده‌، به خوبی شگفتی حکاکی‌های یخی این دریاچه را به تصور کشیده‌اند. در ماه‌های زمستان دما در این محل به 19- درجه می‌رسد، پس لباس گرم را فراموش نکنید!

دریاچه‌ی بایکال شمالی

4. آبشار کوآنگ سی، لائوس (Kung Si Waterfall)

شهر لائوسی «لوانگ پرابانگ» که منزلگاه آبشار «کوانگ سی» می‌باشد جای خود را در دل گردشگران جهان به خوبی باز کرده است. آبشاری سه‌طبقه با آبی بسیار تمیز که نپریدن در آن بسیار سخت خواهد بود. جذابیت این آبشار دو دلیل اصلی دارد: اول درختان و پوشش گیاهی شگفت‌انگیز اطراف آن و دیگر؛ استخرهای طبیعی که در پایین آبشار‌ها به‌وجود آمده است. بیشتر حوضچه‌ها به‌جز یکی از آنها (به علت تقدس) برای شنا باز است.

آبشار کوآنگ سی

5. پارک ملی تورس دل پین ، شیلی (Torres del Paine National Park)

این پارک ملی در منطقه‌ی پاتاگونیای شیلی واقع شده و دارای کوه‌ها، دریاچه‌ها و یخچال‌های طبیعی است. محور اصلی پارک سه برج می‌باشد، سه قله‌ی گرانیتی دیدنی و جذاب که توسط یخ‌ها تشکیل شده‌اند. این پارک ملی یک منطقه‌ی انتقال مابین جنگل و استپ است؛ پس کوله‌ی خود را ببندید و برای کوهنوردی در کوهستان‌هایی پر از برف و عبور از یخچال‌های باشکوه آماده شوید. تورس دل پین یکی از بزرگ‌ترین و پر‌بازدید‌ترین پارک‌های ملی در شیلی است، به طوری که هر‌سال حدود ۱۵۰ هزار نفر از این پارک دیدن می‌کنند که ۶۰ درصد آنها خارجی هستند.

پارک ملی تورس دل پین

6. چشمه‌ی منشوری بزرگ، ایالات متحده‌ی آمریکا (Grand Prismatic Spring)

«چشمه بزرگ منشوری» یکی از هزاران چشمه آب‌گرم است که در پارک ملی «یلوستون» ویومینگ آمریکا و سومین چشمه‌ی آب‌گرم بزرگ دنیاست. بر اثر وجود باکتری‌های مختلف در آب، رنگ این حوضچه از سبز تا قرمز متنوع است که با تغییر فصل‌ عوض می‌شوند و رنگین‌کمانی زمینی را پدید می‌آورند. چشمه‌ی منشوری با این زیبایی مطمئناً چیزی بیشتر از خیس کردن جوراب‌هایتان برای شما خواهد داشت. یلوستون فقط جایگاه چشمه‌های آب گرم نیست؛ خرس‌های گریزلی، گرگ‌ها و گله‌های بایسن (گاومیش وحشی آمریکای شمالی) و موس (گوزن شمالی) هم در آن زندگی می‌کنند.

چشمه‌ی منشوری بزرگ

7. هواکیکینا، پرو (Huacachina)

 در اطراف یک دریاچه‌ی طبیعی کوچک در جنوب غربی پرو یک واحه به نام هواکیکینا ساخته شده است. این روستای شگفت‌انگیز که توسط تپه‌های شنی احاطه شده است به عنوان یک تفریحگاه برای خانواده‌های محلی از شهرستان‌های مجاور به‌شمار می‌آید. اسکی روی شن‌ و سافاری از جاذبه‌های این روستای زیبا محسوب می‌شود که سالانه افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. این تپه‌های شنی با ارتفاع ۲۰۷۸ متر از سطح دریا بلندترین تپه‌های شنی در جهان نامیده شده است. هنگامی که به هواکیکینا سفر کردید، چشمانتان را برای دیدن پری افسانه‌ای این دریاچه باز نگاه دارید!

هواکیکینا پرو

8. دروازه‌ی جهنم، ترکمنستان (The Door to Hell)

دروازه‌ی جهنم عنوانی است که برای یک میدان گازی در کنار روستای قره‌قوم در ترکمنستان در نظر گرفته‌اند. این گودال عظیم قطری معادل ۷۰ متر دارد و بوی گاز و ترکیبات دارای گوگرد آن تا مسافتِ زیادی به مشام می‌رسد. این مکان نزدیک به ۴۰ سال شعله‌ور بوده و هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. به نظر می‌آید که «دروازه‌ی جهنم» اسم مناسب‌تری برای این مکان است، چیزی که شما از دروازه‌ی دنیای مردگان انتظار دارید، قرمز و داغ و پر از بخار!

دروازه‌ی جهنم، ترکمنستان

9. دارک هجز، ایرلند شمالی (The Dark Hedges)

زمانی که خانوانده استوارت در قرن هجدهم برای خوش‌آمدگویی و تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان و میهمان‌ها، درخت‌هایی را در راستای جاده‌ی عمارت خود ساختند، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که این مکان به یکی از توریستی‌ترین محله‌های ایرلند شمالی بدل شود. در حال حاضر دارک هجز عاشقان عکاسی را به خود جلب می‌کند و در هر ساعتی از روز و هر فصلی از سال، زیبایی خاص خود را دارد. اگر به ایرلند شمالی سفر کردید حتماً سری هم به دارک‌ هجز بزنید، جاده‌ای در ساحل انتریم که طرفداران سریال Game of Thrones این مکان را با عنوان Kingsroad به خاطر دارند.

دارک هجز

10. کوهستان رینجانی، اندونزی (Mount Rinjani)

کوهستان رینجانی یک آتشفشان فعال در اندونزی در جزیره لومبوک است. یکی دو روز کوهنوردی سخت، پاداش خوبی در قله‌ی کوه ریجانی برایتان دارد، تماشای دومین آتشفشان مرتفع اندونزی با چشم‌انداز تماشایی! بر فراز این ارتفاع پرصلابت، دریاچه‌ای در دهانه‌ی آتشفشانی قرار دارد که محلی‌ها آن را با عنوان "فرزند دریا" می‌شناسند.

کوهستان رینجانی

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}