غذاهایی که باید در روسیه امتحان کنید

    تیم ایوار
    • تیم ایوار
    • 1395/10/28
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    تنها چند خوراک از غذاهای روسی شهرت بین‌المللی کسب کرده‌اند، اما شکم‌گردی در روسیه به این تعداد غذا‌های محدود ختم نمی‌شود. هنگامی که درجه حرارت طی زمستان مسکو به 30- درجه سانتی‌گراد می‌رسد، غذا‌های معروف روسی با مواد تشکیل‌ دهنده‌ای مانند سیب‌زمینی، نان، شیرینی و خامه ترش بسیار دل‌چسب است. 

    تور اروپا

    لیست تور‌هایی که روسیه یکی از مقاصد آن‌هاست

    ماهی دودی خوشمزه، کرپ‌های کاغذی نازک و خاویار قرمز و سیاه مدعی بهترین‌ غذا‌های روسی هستند. هنگام شکم گردی در مسکو ممکن است تأثیرات غذا‌های فرانسوی را در غذاهای مختلف روسیه احساس کنید، اما نسخه‌های روسی بر شایستگی و خلاقیت خود استوارند. رستوران‌ها در مسکو ارزان نیستند، با این حال، غذاهای کلاسیک روسیه ارزش چندین بار امتحان شدن را دارند. در ادامه لیست 10 غذای معروف روسیه را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر خود به این کشور، آن‌ها را از دست ندهید:

    1. بُر‌‌ْشْت | Borscht

    این سوپ چغندر و کلم قرمز، غذای خوشمزه و گرمی در روزهای سرد مسکو است که با گوشت، سیب‌زمینی، سبزی (معمولاً شوید) و خامه ترش روسی سرو می شود. این غذا همراه با یک تکه نان چاودار یا نان سیر (با پنیرِ آب شده‌ای که روی آن) به اندازه کافی مقوی است تا به عنوان یک وعده غذایی سرو شود، اما معمولاً به عنوان پیش غذا خورده می شود. تا زمانی که این سوپ را امتحان نکرده‌اید، مسکو را ترک نکنید؛ بعد‌ها طعم شگفت‌آور و خوشمزه‌ی آن قطعاً باعث می‌شود که آرزو کنید ای کاش بیشتر از یک‌بار این غذا را می خوردید.

    برشت

    2. پنکیک روسی | Russian pancakes

    «بلینی» نسخه روسی «کرپ فرانسوی» و جزء اصلی بسیاری از منوهای مسکو است که معمولاً با گندم سیاه یا آرد سفید تهیه می شود. این غذا را همراه با ماهی آزاد دودی، قارچ خامه‌ای، خامه ترش، مربا و شیر خواهید دید. یکی دیگر از پنکیک های خوشمزه روسی «syrniki» است؛ شکل متراکم‌تر پنکیک «ریکوتا» که برای صبحانه یا دسر خورده می‌شود. بهترین سرو آن با مربای خانگی تهیه شده از توت‌های روسیه است، هر چند شیر غلیظ شده، عسل و خامه‌ی ترش نیز به عنوان چاشنی سرو می شود.

    بهترین غذا های روسیه

    3. سالاد روسی | Russian salad

    سالاد روسی به عنوان غذایی نام برده می‌شود که آوازه‌ای بین‌المللی دارد، ولی باید آن را در خود روسیه امتحان کنید. نسخه روسی با مقدار کمی مایونز تازه‌تر و تردتر است (کاملاً مخالف نسخه‌های بین‌المللی با سس مایونز سنگین)! این سالاد در مسکو، با اسم «سالاد الویه» شناخته می‌شود زیرا آشپزی با نام «Lucien Olivier» حدود اواسط دهه 1800 دستور تهیه مخفی آن را ابداع کرد. سالاد روسی گاهی به عنوان وعده اصلی و گاهی در کنار آن خورده می‌شود.

    بهترین غذا های روسیه

    4. ماهی آزاد دودی و شاه ماهی شور | Smoked salmon

    ماهی‌های دودی و آب شور به طور گسترده‌ای در غذاهای روسی نمایان است و به طرز ماهرانه آماده می شوند. معمولاً در منوهای خود، «ماهی آزاد ترش یا دودی» را پیدا خواهید کرد که به تنهایی به عنوان یک غذا و یا با پنکیک سرو می شود و «شاه ماهی شور» در سالادها سرو می‌شود، یک نمونه که به طور محاوره‌ای «shuba» نام دارد، شاه ماهی شور را با لایه هایی از پیاز، چغندر و سبزیجات رنده شده آب پز و سس مایونز می پوشاند.

    بهترین غذا های روسیه

    5. ششلیک | Shashlik

    اگر ماهی ترش نیمه خام مطابق سلیقه شما نیست، ممکن نیست گوشت و ماهی برشته شده روی سیخ‌های کباب را دوست نداشته باشید. همان‌طور که از نام آن پیداست، این غذا شکلی از کباب برگ است، اگرچه نسخه روسی با بخش‌هایی از گوشت بره، گوشت گاو، مرغ و یا ماهی قزل آلا و با نان فطیر، ترشی روسی و گاهی اوقات با سس گوجه فرنگی تند سرو می شود. اگر در سفرتان، سری به بازار دست‌فروشان «Izmailovsky» مسکو زدید، تعداد زیادی از غرفه‌های بازار را پیدا می‌کنید که این کباب را سرو می‌کنند.

    بهترین غذا های روسیه

    6. کوفته روسی | Russian dumplings

    چیز متفاوتی که در کوفته روسی (pelmeni) خواهید دید، گیاهان خوشمزه‌ای است که به گوشت بسته‌بندی شده  اضافه می‌شود. همچنین می‌توانید ماهی (معمولاً ماهی قزل آلا) یا قارچ خامه‌ای را به عنوان مواد داخلی رایج پیدا کنید. هنگام سفارش این غذا، از شما پرسیده خواهد شد که آیا آن را تنها (آب پز) می خورید و یا داخل غذایی مایع سرو شود؛ هر کدام را انتخاب کنید لذت خواهید برد.

    بهترین غذا های روسیه

    7. مینی پای | Mini-pies

    در مینی پای روسیه (پیراشکی) از محتوا و سبزی‌های مشابه کوفته استفاده می‌شود، اگرچه داخل کلوچه یا شیرینی مغز دار، در تابه سرخ شده و یا در فر پخته می‌شوند. با این حال، علاوه بر مواد داخلی گوشت و یا ماهی قزل آلا، انتخاب‌های اضافه‌ای از کلم، سیب‌زمینی، تخم مرغ و پنیر را خواهید داشت. 

    بهترین غذا های روسیه

    8. کیک عسلی | Honeycake

    این کیک شامل لایه‌های متناوب فوق العاده نازک از کیک اسفنجی عسل با کرم شیرین (یا ترش) است. لایه‌های نازک برای تشکیل کیک اضافه می‌شوند، بین 5 تا 15 لایه و با افشانه‌ای از اسفنجِ خرد شده و یا آجیل پر می‌شود، سپس به مدت یک شب باقی می‌ماند تا نرم شده و کرم را جذب کند.

    بهترین غذا های روسیه

    9. استروگانف | Stroganoff

    یکی دیگر از غذاهای روسی که در میز شام سراسر جهان سرو می شود استروگانف است؛ تمام آن چیزی که شما انتظار دارید! اما در خود روسیه این غذا را خوشمزه‌تر، نرم‌تر و خامه‌ای تر خواهید یافت. اعتبار استراگانف تا حدودی به خاطر خامه ترش روسی است. همراه با تنوع جالب گوشت‌های شکاری، قطعاً مایل خواهید بود تا این غذا را (دوباره) میل کنید.

    بهترین غذا های روسیه

    10. ژولین قارچ | Mushroom julienne

    با طعم مشابه استروگانف، اما بدون گوشت! این غذای «قارچ خامه‌ای» تقریباً در هر منو به عنوان پیش غذایی داغ پیدا می‌شود. با ترکیب برخی از مواد تشکیل دهنده‌ي روسی که در همه جا موجود است و اشاره‌ای از وسواس فرانسوی، قارچ خرد شده، پنیر و خامه ترش تهیه می‌شود و باید سرخ یا بریانی شود. این غذا در یک ظرف فلزی سرو می شود. این غذا، خوراکی خاص در بین غذاهای روسی به حساب می‌آید.

    بهترین غذا های روسیه

    لیست تور‌هایی که روسیه یکی از مقاصد آن‌هاست

    تیم ایوار تیم ایوار
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}