جاذبه های شهر اتاوا را بیشتر بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/22
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

طی سفر به کانادا نباید از شهر اتاوا به سادگی گذشت. این شهر نیز مانند رقبای گردشگری خود دیدنی‌های بسیاری دارد که می‌توانید به کمک این راهنما با آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

تور اروپا

پایتخت کانادا می‌تواند به خاطر همسایگان معروفش نظیر تورنتو و مونترال نادیده گرفته شود، اما در واقع این شهر با جاذبه‌های مختلف و دیدنی‌های بسیارش خود یک مقصد ارزشمند محسوب می‌شود. از جاذبه‌های فرهنگی گرفته تا مناظر طبیعی بسیار چشمگیر، برای هر کسی در اتاوا چیزی وجود دارد که بتواند از آن لذت ببرد. در این مقاله ما به ۱۰ جاذبه برتر این شهر پرداخته‌ایم.

۱. کانال ریدو

این جاذبه دیدنی که اتاوا را به پایتخت سابق کانادا یعنی کینگ استون متصل می‌کند، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. کانال «ریدو» (Rideau) بیش از ۲۰۲ کیلومتر از اونتاریو را پوشش داده و یکی از معروف‌ترین شاخصه‌های جغرافیایی استان محسوب می‌شود. امروزه این کانال بیشتر توسط دوچرخه سواران، علاقه‌مندان کشتی سواری و تماشای مناظر یا برای پیاده روی استفاده می‌شود.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۲. پارلیامنت هیل

«پارلیامنت هیل» (Parliament Hill) محور اصلی سیاسی کانادا به شمار رفته و ساختمان‌های دولتی شهر را در خود جای داده است. معماری سبک گوتیک به کار رفته در اینجا شما را مسحور کرده و می‌توانید بر رودخانه اتاوا نیز اشراف داشته باشید. جشن‌های روز ملی کانادا (اول جولای) حول همین نقطه از شهر برگزار شده و نمایش‌هایی جذاب از نور و موسیقی در تابستان و طی فستیوال‌های مختلف آن را غرق در خود می‌کنند. در زمان‌های عادی تورهای هدایت شده بهترین راه برای اکتشاف در جنبه‌های مختلف اینجا بوده و به شما اطلاعاتی مفید درباره اهمیت شهر در منظره فرهنگی کانادا می‌دهند.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۳. برج صلح

برج صلح در مرکز ساختمان‌های پارلمان کانادا واقع شده و یک بنای مهم ملی به شمار می‌رود. تزئینات حکاکی شده روی سنگ و ساعتی که در بالای برج قرار دارد، آن را تبدیل به یکی از معروف‌ترین سمبل‌های کانادا کرده‌اند و به خاطر حضور تصویرش بر روی اسکناس‌های بیست دلاری نیز شهرت زیادی کسب کرده است. وقتی در پایین آن هستید از عظمتش حیرت می‌کنید و وقتی به تراس تماشای بالای آن می‌رسید با مناظری پانورامیک و بی‌همتا از کل شهر شگفت زده خواهید شد.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۴. یادمان ملی جنگ

یادمان ملی جنگ در سال ۱۹۳۹ بنا گردید و از یک طاق بلند برای گرامیداشت تمام سربازان کانادایی کشته شده در جنگ تشکیل شده است. جدای از سازه گرانیتی طوسی آن، یادمان شامل تندیس‌های نمادین برنزی از صلح و آزادی نیز می‌شود. در واقع این یادمان را به عنوان سمبلی از تأسیس ملت کانادا می‌شناسند. با توجه به موقعیتی که این جاذبه در مرکز میدان اتحاد (Confédération) اتاوا دارد، یک نقطه دیدنی و ساده در حین گشت و گذارتان در شهر به حساب می‌آید.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۵. گالری ملی کانادا

معماری غیر معمول این ساختمان شیشه‌ای، آن را تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین شاخصه‌های منظره شهری اتاوا کرده است. مجسمه خیره کننده و عجیب «مامان» اثر «لوئیز بورژوا» (Louise Bourgeois) نیز که یک عنکبوت غول پیکر را نمایش می‌دهد، بیرون این ساختمان خودنمایی می‌کند. داخل گالری به همان اندازه بیرونش جذابیت داشته و شامل بیش از ۴۰,۰۰۰ اثر هنری از بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنرمندان کانادایی دنیا می‌شود. آثار سایر هنرمندان برجسته جهان نیز در این بین دیده می‌شود. نمایشگاه‌های موقتی معمولاً بر روی موضوع خاصی تأکید داشته یا به معرفی هنرمندان نوظهور می‌پردازند.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۶. موزه جنگ کانادا

شاید موزه جنگ، جدید‌ترین عضو موزه‌های اتاوا باشد، اما از زمان بازگشایی‌اش در سال ۲۰۰۵ توانسته ارزش خود را به اثبات برساند. فضای نمایشگاهی آن تمامی تاریخ ارتش کانادا را پوشش داده و از آغاز این کشور تا آخرین درگیری‌ها را به نمایش می‌گذارد. راهنماهای صوتی و تصویری، مجموعه سلاح‌ها، تانک‌ها و هواپیماهای جنگی را کامل می‌کنند و آن‌ها را جانی دوباره می‌بخشند. اطلاعاتی که در این موزه به بازدیدکنندگان داده می‌شود به شیوه‌ای بی‌همتا بر روی تجربه انسانی نزاع‌های ارتش تمرکز دارد.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۷. کلیسای نتردام

ساخت کلیسای نتردام در سال ۱۸۴۶ به پایان رسید و می‌توان آن را قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کلیسای اتاوا دانست که هنوز هم به صورت دو زبانه برای پرستش و عبادت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در داخل این سازه ساده یک فضای داخلی سر زنده با نقاشی‌های درخشان پنهان شده و شیشه‌های رنگی زیبا و تمثال نگاری‌های گوتیکی‌اش بسیار دیدنی هستند. این کلیسا روزانه به روی بازدیدکنندگان باز بوده و می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۸. بازار بای‌ وارد

بازار تاریخی «بای‌وارد» (ByWard) در یک محله مرکزی واقع شده و ارزش زمان گذاشتن و بازدید را دارد. اینجا یک جاذبه توریستی بزرگ به شمار رفته و هنوز هم حال و هوای خاص خود را به لطف بوتیک‌ها و رستوران‌های سر زنده‌ای که در بین خیابان‌های متقاطع آن قرار گرفته‌اند حفظ کرده است. ساختمان بازار خودش در تمام سال باز بوده و در ماه‌های تابستان میزبان قدیمی‌ترین بازار دهقانی شده و می‌توانید تازه‌ترین محصولات غذایی و تولیدات صنایع دستی را در آن پیدا کنید. شب‌های این محله بسیار دیدنی و جذاب هستند.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۹. فستیوال وینترلود

بعضی از گردشگران علاقه دارند که از زمستان‌های سخت کانادا دوری کنند، اما برای آن دسته از گردشگران شجاع‌تر، فستیوال «وینترلود» (Winterlude) اتاوا را پیشنهاد می‌کنیم. این جشنواره حقیقتاً یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر است و در سه آخر هفته ژانویه تا اوایل فوریه برگزار می‌شود. وینترلود بزرگ‌ترین جشنواره زمستانی آمریکای شمالی حساب شده و نزدیک به ۶۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده از سرتاسر جهان را به خود جلب می‌کند. کانال ریدو به یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های پاتیناژ طبیعی دنیا تبدیل شده و ۷/۸ کیلومتر مسیر اسکیت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند. مسابقات هاکی هم در این میان برگزار می‌شود. رقابت یخ تراشی و مجسمه‌ سازی بین‌المللی هم بسیار دیدنی خواهد بود.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

۱۰. پارک گاتینو

پارک «گاتینو» (Gatineau) در ۴ کیلومتری شمال مرکز شهر اتاوا قرار داشته و برای فرار از شلوغی شهر، یک پناهگاه عالی محسوب می‌شود. در ماه‌های گرم سال مردم و گردشگران برای دوچرخه سواری و کوهپیمایی در شبکه گسترده مسیرهای اینجا و شنا در یکی از دریاچه‌های متعددش کیلومترها راه را طی می‌کنند. دریاچه «پینک» (Pink) یکی از این دریاچه‌های محبوب بوده و بر خلاف نامش در تابستان به خاطر حجم زیاد جلبک‌ها، رنگی سبز و خیره کننده داشته و در پاییز به رنگ نارنجی و زرد می‌گراید.

دیدنی‌ های اوتاوا در کانادا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}