جاذبه های شهر ماهیگیری صویره

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مراکش با حال و هوای خاصی که دارد یکی از مقاصد گردشگری محبوب به شمار می‌رود. این بار به شهر ساحلی و زیبای صویره پرداخته‌ایم تا شما را با جاذبه‌های گردشگری برتر آن آشنا کنیم.

تور اروپا

سفر به شهر صویره در تور ۸ روزه مراکش

صویره یک شهر ساحلی ماهیگیری زیبا در منطقه توریستی مراکش است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را مسحور خود می‌کند. بد نیست بدانید که چند قسمت از سریال معروف «بازی تاج و تخت» در اینجا فیلم‌برداری شده بود. تاریخ غنی این شهر را می‌توانید به خوبی در باروهای ساحلی زیبایش تماشا کنید و از غنای فرهنگی و موسیقی معروف و ویژه‌اش نیز لذت ببرید. کارهای آرام‌بخش و جذابی را می‌توان در صویره تجربه کرد که ما به ۱۰ مورد برتر آن‌ها پرداخته‌ایم.

۱. باروها

باروهای صویره دیوارهایی در ساحل هستند که از قلعه یا بنایی دیگر محافظت می‌کنند. با توجه به اینکه این باروها را برای هدف دفاعی ساخته بودند، عجیب نیست که هنوز هم آن‌ها را در قسمت‌های گوناگون کشور مراکش مانند صویره ببینیم. باروهای صویره، بسیار زیبا بوده و بخش‌هایی با ابهت از تاریخ این شهر را منعکس می‌کنند. عظمت این دیوارها حال و هوای خاصی به شهر می‌دهد. اینجا جدای از غنای تاریخی، با توپ‌های جنگی کاملاً سالمش، جایی عالی برای تماشای مناظر دریایی نیز به حساب می‌آید. با هزینه‌ای حدود ۲ دلار بازدیدکنندگان می‌توانند تمام باروها را تماشا کرده و عکس‌هایی به یاد ماندنی از ساحل و شهر بگیرند.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۲. لذت بردن شبانه در کافه ایل ماره

«ایل ماره» (Il Mare) یک کافه رستوران معروف است که به خاطر موسیقی زنده سرگرم کننده‌اش شهرت دارد و گاه مهمانان را بیش از چیزی که برنامه داشته‌اند در خود نگه می‌دارد. تراس‌های جالب اینجا با مناظر خیره کننده‌اش از باروهای تاریخی، زمینه‌ای حیرت انگیز را برای یک تجربه شام فراهم می‌کنند. بسیاری از مردم محلی هم به اندازه گردشگران به اینجا آمده تا در محیط جذاب و لذت بخشش اوقات خوشی را سپری کنند. تماشا کردن غروب خورشید در کنار نوای زنده پیانو صحنه بی‌همتایی را شکل می‌دهد.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۳. فستیوال سالانه موسیقی

اگر طرفدار هنر هستید، باید به نواحی ساحلی «اصیله» بروید اما اگر به دنبال موسیقی بودید، صویره بهترین مقصد برای شما است. سالانه جشنواره بین‌المللی موسیقی «ناوا» (Gnaoua) بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می‌کشاند. اگر می‌توانستید طوری برنامه‌ریزی کنید که به آن برسید مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. این جشنواره برای معرفی بهتر نوازندگان «ناوا» شکل گرفت که اصالتشان به امپراطوری غنا بازمی‌گردد. در اینجا متخصصینی از سبک‌های جاز، پاپ، راک و دنیای معاصر موسیقی جهان را می‌بینید که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مهمان را طی ۴ روز سرگرم می‌کنند. بسیاری از اجراها رایگان هستند و نباید تماشایشان را از دست داد.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۴. بازدید از یک شرکت تولید روغن آرگان

یکی از بهترین جاها برای پیدا کردن روغن آرگان و محصولات مرتبط به آن، مراکش است. درخت‌های آرگان بومی این کشور هستند. در صویره چند تولیدی مهم روغن آرگان وجود دارند که به بازدیدکنندگان اجازه تماشای روند تولید این محصول را می‌دهند. در اینجا زنان شهر با وسایلی سنتی به روغن گیری از هسته‌های آرگان مشغول هستند و طی روندی بسیار پیچیده و سخت کرم آرگان می‌سازند. شاید خریدن این محصولات از اینجا گران‌تر باشد اما تماشای روند تولید دستی چیزی شبیه به یک موزه آزاد است.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۵. ورزش‌ های آبی

سواحل صویره در بین علاقه‌مندان ورزش‌های آبی بسیار محبوب هستند. با توجه به نعمت بادهای شدید در این شهر و به ویژه در تابستان، حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌ها به این سمت سرازیر می‌شوند تا درجه متفاوتی از ماجراجویی و هیجان را بچشند. مغازه‌ها و مدارس موج سواری زیادی در همان حوالی وجود دارند و یک مدرسه اسکی روی آب نیز برای مبتدی‌ها پیدا می‌شود. برای یک شهر توریستی مانند صویره، این تفریحات آبی هیجان انگیز یک امتیاز بزرگ هستند.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۶. اسب سواری

اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌ای ندارید، صویره سواحلی زیبا برای اسب سواری هم دارد. می‌توانید به جای گشت و گذار با پای پیاده، سوار بر پشت یک اسب شده و از کنار دریا و شن‌های روان عبور کنید. مبتدی‌ها هم می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند. دوره‌های آموزشی و حمایت‌های زیادی برای کسانی که تا به حال سوار اسب نشده‌اند در نظر گرفته شده است. این گردش‌های ماجراجویانه می‌توانند بین یک ساعت تا چند روز ادامه پیدا کنند.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۷. موزه سید محمد بن عبدالله

صویره هم موزه تاریخی خودش را دارد. در موزه «سید محمد بن عبدالله» که به نام مؤسس شهر است، دست سازه‌هایی تاریخی از سفالینه‌های باستانی گرفته تا جواهرآلات مختلف را می‌بینید که همگی منعکس کننده تاریخ غنی صویره هستند. این موزه در یک عمارت قرن نوزدهمی واقع شده و بهترین موزه شهر نامیده می‌شود. بازدیدکنندگان در کنار تحسین معماری زیبای بنا می‌توانند از گستره وسیع اقلام به نمایش درآمده نیز لذت ببرند. در اینجا می‌توان درباره فرهنگ بربر، سنت‌ها و آئین‌های مذهبی‌شان اطلاعاتی مفید به دست آورد.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۸. بازار و بندر ماهیگیری

به خاطر آنکه صویره در دهه ۱۹۰۰ بندر ماهیگیری اصلی کشور مراکش بود، بازدید از بازار ماهی و بندر ماهیگیری آن امری واجب به نظر می‌رسد. قدم زدن و گشت و گذار در این حوالی، بعد از ظهر آرام و دلچسبی را برای شما فراهم می‌کند. منظره پیش رویتان فوق‌العاده بوده و قایق‌های کوچک و زیاد، موجی بی‌انتها از آبی درخشان را ایجاد می‌کنند. با توجه به اینکه ماهیگیری تجارت مهم صویره به شمار می‌رود، حین گردش با تعداد زیادی از ماهیگیرانی روبرو می‌شوید که مشغول فروختن ماهی‌های تازه خود هستند. می‌توانید از این ماهی‌ها به صورت تازه پخته شده در همان محل میل کنید.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۹. بازار سنتی

یکی دیگر از بازارهای دیدنی صویره، بازار سنتی آن است. در هر شهر بزرگ و کوچک مراکش، بازدیدکنندگان باید حتماً از بازارهای خیابانی سنتی که شبیه به هزارتویی به انتها از عطر و رنگ‌های دلچسب هستند دیدن کنند. در این بازار، لباس‌های سنتی، فرش، سفال و حتی غذا پیدا می‌شود و اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید جایی بهتر از اینجا پیدا نمی‌کنید. گشتن در بازار سنتی یکی از بهترین تجربه‌های فرهنگی مراکش است.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

۱۰. حد درعه

«حد درعه» (Had Dra) یکی دیگر از آن بازارهای مخصوص خرید سوغاتی بوده و در واقع یکی از بزرگ‌ترین‌های کشور مراکش نیز به شمار می‌رود. برای آن دسته افراد خوش شانسی که در روزه یکشنبه در صویره حضور دارند، یک تاکسی سواری کوتاه می‌تواند آغاز گردشی هیجان انگیز در بین محصولات کشاورزی و حیوانی تازه و خاص باشد. اینجا در ابتدا یک بازار برده بود که امروزه متوقف شده و تنها سایه‌ای از آن به چشم می‌خورد. اگر می‌خواهید به زندگی روزمره مردم این کشور سر بکشید نباید بازدید از اینجا را از دست بدهید.

جاذبه های گردشگری شهر صویره

سفر به شهر صویره در تور ۸ روزه مراکش

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}