آشنایی با میدان فدراسیون ملبورن و جاذبه‌ هایش

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان فدراسیون یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نقاط شهر ملبورن بوده و جزو قطب‌های غذا، هنر، رویدادها و دورهمی‌های دوستانه است. اگر می‌خواهید درباره دیدنی‌ها و سرگرمی‌های این حوالی بیشتر بدانید، این مقاله برای شما ایده آل خواهد بود.

تور اروپا

میدان فدراسیون در فاصله اندکی از ایستگاه خیابان «فلیندرز» (Flinders) قرار داشته و ظاهر غیر معمولش توجه زیادی را به خود جلب می‌کند که البته در گذشته مورد انتقاد واقع می‌شد. به هر حال چه این میدان را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، این میدان بدون شک موقعیت خود را در بین اماکن فرهنگی مهم شهر پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با میدان فدراسیون و جاذبه‌های حول آن با ما باشید.

مرکز یان پاتر

مرکز «یان پاتر» (Ian Potter) که در پشت میدان واقع شده، برای کسانی که درباره هنر استرالیا کنجکاو هستند ایده آل خواهد بود. این مرکز اولین گالری بزرگ اختصاصی هنرمندان استرالیا بوده و در آن بیش از ۲۵,۰۰۰ اثر هنری نگهداری می‌شود. نمایشگاه‌های دائمی گالری، آثار هنری برجسته بومی را به نمایش گذاشته و گلچینی گسترده از سرتاسر کشور را شامل می‌شوند. نمایشگاه‌های موقتی نیز در اینجا برگزار شده و بازدیدشان هزینه ورودی ندارند.

درباره میدان فدراسیون ملبورن

ACMI

مرکز تصاویر متحرک استرالیا یا همان ACMI برای هر کسی که به فیلم، تلویزیون و بازی علاقه دارد جزو واجبات دیدنی به شمار می‌رود. سینماهای این مرکز بیشتر از فیلم‌های روز هالیوودی، علاقه به نشان دادن مستندهای خیره کننده و جذاب یا یک فیلم کلاسیک محبوب دارند. البته رویدادهای مطرح بین‌المللی مانند جشنواره فیلم ملبورن و «وایت نایت» هم در همین جا برگزار می‌شوند. در ACMI فضاهای نمایشگاهی هم وجود داشته و معمولاً نمایشگاه‌های موقتی مشهوری را در آن برپا می‌کنند. نمایشگاه دائمی اینجا «اسکرین ورلدز» (Screen Worlds) نام داشته و ارزش بازدید را دارد. ورود به این نمایشگاه رایگان بوده و شما را به بازدیدی تعاملی از تاریخ فیلم، رسانه استرالیایی و تولید بازی دعوت می‌کند.

درباره میدان فدراسیون ملبورن

رویداد های میدان فدراسیون

معمولاً همیشه رویدادی در ملبورن در حال برگزاری بوده و میدان فدراسیون مرکز برپایی آن است. در واقع این میدان را طوری طراحی کردند که بتواند پذیرای رویدادهای متعدد باشد و فستیوال‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی را در آن برگزار کنند. این ناحیه در رویدادهای مهم شهری ملبورن نیز نقشی کلیدی بازی می‌کند. میدان فدراسیون یک سالن بزرگ برای تماشای رویدادهای ورزشی هم محسوب می‌شود. بازی‌های المپیک، گراند فاینال AFL و بسیاری از رویدادهای ورزشی بین‌المللی و داخلی مهم بر روی یک مانیتور بزرگ در ضلع خیابان «سوانستون» (Swanston) پخش شده و عده زیادی را می‌بینید که بدون پرداخت هزینه مشغول دنبال کردن جریان بازی‌ها هستند.

شکم گردی در میدان فدراسیون

میدان فدراسیون پر از کافه‌های خوب و رستوران‌های عالی است. مرکز یان پاتر و ACMI هر دو کافه‌های مخصوصشان را دارند و تعداد دیگری را هم می‌توانید در قسمت‌های دیگر میدان پیدا کنید. برای مثال «تایم آوت» (Time Out) و «ترنسپورت هتل» (Transport Hotel) همیشه در آخر هفته‌ها شلوغ و پر طرفدار هستند. همانطور که از شهر چند ملیتی ملبورن انتظار می‌رود، رستوران‌ها سبک آشپزی‌های کشورهای گوناگونی را در کنار هم گرد آورده و می‌توانید از غذاهای ژاپنی گرفته تا ایتالیایی و چینی را در بینشان پیدا کنید. در این شهر برای غذا ارزش زیادی قائل هستند پس چنین تنوعی در میدان فدراسیون نباید شما را غافلگیر کند.

درباره میدان فدراسیون ملبورن

بازار کتاب میدان فدراسیون

ملبورن به عنوان شهر ادبیات یونسکو به ثبت رسیده و رویدادهای ادبی، کتاب فروشی‌ها و بازارهای کتاب جالب توجهی در آن وجود دارند. بزرگ‌ترین بازار هفتگی کتاب ملبورن شنبه‌ها در این میدان برگزار شده و برای پیدا کردن چند کتاب جدید و جذاب جای مناسبی محسوب می‌شود. در این بازار فروشندگان کتاب، گنجینه‌های خود از کتاب‌های نو و دست دوم را به نمایش می‌گذارند. برخی از نویسندگان و تصویرسازان شناخته شده نیز برای خود غرفه داشته و در کل فضایی سر زنده و شاداب انتظارتان را می‌کشد.

درباره میدان فدراسیون ملبورن

سفر به ملبورن شگفت‌انگیز در تور ۱۳ روزه دور استرالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}