جاذبه های خیره کننده گلدکست استرالیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/29
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

گلدکست که از «کولنگاتا» (Coolangatta) تا «ساوت پورت» (Southport) در امتداد ساحل جنوب شرقی کوئینزلند کشیده شده و یکی از مهم‌ترین مقاصد تعطیلات استرالیا به شمار می‌رود.

تور اروپا

قطب گردشگری خط ساحلی باشکوه گلدکست، «سرفرز پارادایس» (Surfers Paradise) است که نام آن را حقیقتاً مناسب انتخاب کرده‌اند. شاید بتوان این ناحیه را ورژن استرالیایی لاس وگاس نامید. ردیفی از برج‌ها در کنار ساحل قد علم کرده‌اند و تابلوهای نئونی چشمک زن مکان‌های تفریحی، بوتیک‌های شیک طراحان و مراکز خرید ساحلی نیز در کنارشان خودنمایی می‌کنند. در حومه اینجا یک تم پارک به جذابیت منطقه اضافه می‌کند. جدای از تمام این موارد، زیبایی‌های طبیعی هم در گلدکست کم نیستند: سواحل دلربا، زمین‌های ساحلی زمردین، آب و هوای نیمه حاره‌ای با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال.

با اندکی فاصله از هیاهوی این نقطه توریستی، گردشگران می‌توانند نقاط آرام بسیاری را پیدا کنند. سواحل طلایی کیلومترها به سمت جنوب امتداد داشته و ماسه‌های عالی و جاذبه‌های طبیعی‌اش برای هر کسی می‌توانند وسوسه انگیز باشد. زمین‌های سبز پشت ساحل برای عاشقان طبیعت می‌تواند فوق‌العاده باشد. در آنجا دره‌های سبز، قله‌های خیره کننده‌ و جنگل‌های بارانی به ثبت رسیده جهانی وجود دارند.

۱. ساحل سرفرز پارادایس

خورشید، ماسه و دریا، سه امتیاز برتر گلدکست هستند. این سه در کنار یکدیگر منظره خیره کننده‌ای به طول ۳ کیلومتر را خلق کرده‌اند. بر خلاف تمام برج‌هایی که پشت ساحل سر برافراشته‌ و مردمی که مشغول آفتاب گرفتن هستند، محیطی بسیار تمیز و دیدنی انتظار شما را می‌کشد. کودکان می‌توانند در آب‌های کم عمق بازی کرده و قلعه شنی بسازند. موج سواران نیز می‌توانند از موج‌های ملایم لذت برده و برای رفع عطش آفتاب دوستان هم کافه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند.

نجات غریق‌ها تمام روزهای سال مشغول مراقبت هستند ولی شناگران باید حتماً در محوطه بین پرچم‌های زرد و قرمز باقی بمانند. در شب تمام محوطه ساحل نورپردازی شده تا مشکلی برای گشت و گذار شبانه وجود نداشته باشد. فروشندگان در شب‌های چهارشنبه، جمعه و یکشنبه برای بازار ساحلی به این سمت سرازیر شده و بیش از صد غرفه با کالاهای گوناگون از لباس گرفته تا عکس و زیورآلات و سوغاتی‌های جذاب می‌بینید.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۲. اسکای پوینت

«اسکای پوینت» (SkyPoint) در هتل معاصر Q1 قرار داشته که بلندترین برج مسکونی استرالیا به حساب می‌آید و مناظری خیره کننده از کل گلدکست را می‌توان از آن تماشا کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند دو جاذبه گردشی را در اینجا پیدا کنند. سکوی تماشای شهر اسکای پوینت در طبقه ۷۷، مناظری پانورامیک از گلدکست، دریا و سرزمین‌های سبز دورتر را به شما هدیه کرده و در اسکای پوینت کلایم، کسانی که به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند باید پله‌هایی را بالا رفته تا به سکویی در ارتفاع ۲۷۰ متری بالای شهر برسند. هزینه این بخش بالاتر است اما کسانی که آن را پرداخت می‌کنند امکان استفاده از سکوی تماشای شهر و کافه‌ آن را نیز دارند.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۳. منطقه حفاظت شده کارمبن

اگر با خانواده سفر می‌کنید، بازدید از منطقه حفاظت شده «کارِمبِن» (Currumbin) را به شما توصیه می‌کنیم. علاقه‌مندان تماشای پرندگان از گردش در این پارک طبیعی لذت می‌برند. صدها پرنده لوریکیت هفت رنگ از دست بازدیدکنندگان غذا می‌خورند و حتی روی سرشان می‌نشینند. جدای از این، بازدیدکنندگان می‌توانند با کانگروها ارتباط برقرار کرده، کوالاها را بغل گرفته و از دور کروکدیل‌ها را تماشا کنند. گردشی با یک قطار کوچک نیز در پارک تعبیه شده که می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۴. خیابان کاویل

خیابان «کاویل» (Cavill) قلب خرید و سرگرمی سرفرز پارادایس محسوب می‌شود. این خیابان از مرکز شهر آغاز شده و تا سواحل آفتابی گردشگاه «اسپلنید» (Esplanade) امتداد می‌یابد. مرکز خرید کاویل با درختان نخل خرما و کاج مطبق، نقطه مهمی با غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌ها متعدد است. در اینجا سرگرمی‌های زیادی را نیز پیدا می‌کنید. در طول خیابان یک مجموعه بزرگ خرید به نام «سنترو سرفرز پارادایس» (Centro Surfers Paradise) نیز وجود دارد که در آن فروشگاه‌های فشن بیشتری پیدا می‌شود. یکی از شعب «هارد راک کافه» نیز در همین حوالی واقع شده است.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۵. کولنگاتا

منطقه آرام کولنگاتا به نسبت سرفرز پارادایسِ، بسیار آرام‌تر است. همه این شهرک را به خاطر ساحل زیبایی که دارد بسیار دوست دارند. والدین کودکان خود را برای بازی به اینجا آورده تا در سواحل دل انگیزش بالا و پایین بپرند و موج سواران برای بهترین موقعیت به انتهای شمالی ساحل می‌روند. فرودگاه گلدکست نیز در کولنگاتا قرار دارد.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۶. دنیای دریایی

«دنیای دریایی» بزرگ‌ترین پارک آبی استرالیا بوده و کودکان و بزرگسالان را به یک اندازه به خود جذب می‌کند. نمایش‌های شلوغ با اجرای دلفین‌ها، شیرهای آبی و باله اسکی روی آب بخشی از جذابیت‌های اینجا هستند. حیوانات جذابی چون خرس‌های قطبی، پنگوئن‌ها، ماهی‌های استوایی و کوسه‌های کوچک در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند. جدای از این، ترن‌های با تم دریایی هم در پارک وجود دارند. بعد از دیدن تمام موجودات آبی، پارک آبی کوچک برای بازی کودکان جای مناسبی خواهد بود. هزینه ورود به پارک حدود ۹۰ دلار است.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۷. دریم ورلد

«دریم ورلد» (Dreamworld) یکی از محبوب‌ترین تم پارک‌های گلدکست بوده و ویژگی‌های استرالیایی خاص خود را نیز دارد. جدای از ترن‌های جذاب و هیجان انگیز، نمایش‌های زنده و شخصیت‌های معروف فیلم‌ها، در اینجا بیش از ۵۰۰ حیوان بومی استرالیا وجود داشته که می‌توانید در بین آن‌ها به کانگروها غذا داده یا کوالاها را بغل کنید. اگر وقت کم نداشتید، می‌توانید لباس شنا به همراه برده و در «دنیای آب‌های سفید»، با سرسره‌ آبی‌های خارق‌العاده و استخر‌هایش تفریح کنید.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۸. دنیای فیلم‌ برادران وارنر

در دنیای فیلم برادران وارنر، کودکان می‌توانند با ابرقهرمان‌های خود از نزدیک روبرو شوند، ترن سوار شده و از نمایش‌ها و بازی‌های سه بعدی تعاملی فانتزی لند لذت ببرند. کوچک‌ترها می‌توانند به شهربازی کودکان با بازی‌های رنگارنگ و شخصیت‌های کارتونی معروف «لونی تونز» نیز بروند. رژه‌های خیابان اصلی هم برای آن‌ها جذاب خواهد بود.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۹. پارک ملی لمینگتون

با یک ساعت ماشین سواری می‌توانید از سرفرز پارادایس به پارک ملی «لمینگتون» (Lamington) که جزو میراث طبیعی جهانی به شمار می‌رود برسید. اینجا به خاطر جنگل‌های بارانی زیبا و دیدنی، آبشارهای متعدد و حیات وحش بی‌همتایش شهرت دارد. این پارک بر روی تپه‌های سرسبزی قرار گرفته است. پرنده دوستان اینجا را بهشت خود می‌یابند زیرا بیش از ۱۹۰ گونه پرنده در پارک ملی زندگی می‌کنند. طوطی‌های رنگارنگ یکی از این نمونه‌ها هستند.

دیدنی های گلدکست استرالیا

۱۰. پارک ملی اسپرینگ بروک

پارک ملی «اسپرینگ بروک» (Springbrook) خیلی از خط ساحلی دور نیست و می‌توانید خود را در آرامش طبیعت وحشی‌اش رها کنید. جنگل‌های بارانی، صخره‌های بلند، آبشارها و تنگه‌های زیادی در اینجا به چشم می‌خورند. یک جاذبه معروف این پارک، پل قوسی طبیعی بوده که یک آبشار از آنجا به داخل غار می‌ریزد. در این غار یک قوس طبیعی بازالتی با کرم‌های درخشان را می‌بینید. مسیرهای جنگلی شما را از محوطه‌های مخصوص پیک نیک به رودخانه می‌رسانند. نباید به هیچ عنوان زیبایی خیره کننده طبیعی این پارک را از دست داد.

دیدنی های گلدکست استرالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}