۶ ساختمان عجیب و دیدنی در بوئنوس آیرس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر به پایتخت آرژانتین شما را با دنیایی پر از شگفتی و تنوع روبه‌رو می‌کند. قطعاً ساختمان‌های هر شهر، یکی از مهم‌ترین عناصر آن برای بازنمایی ویژگی‌های فرهنگی هستند. ما نیز شما را با برخی از شگفت انگیزترین ساختمان‌های بوئنوس آیرس آشنا خواهیم کرد.

تور اروپا

بوئنوس آیرس، سهم خود را در معماری‌های شگفت انگیز و عجیب دارد. در شهری که هرج و مرج طبیعی بوده و چیزهای غیر معمول با استقبال روبه‌رو می‌شوند، ساختمان‌ها و محیط اطرافشان نیز به تمامی این شاخصه‌های پایتخت را منعکس می‌کنند. در این مقاله شما را با برخی از عجیب‌ترین بناهای بوئنوس آیرس آشنا می‌کنیم.

1. پلنتاریو گالیلئو گالیلئی

پلَنِتاریوم (Planetario) یا همان کیهان نمای بوئنوس آیرس، می‌تواند تاج عجیب‌ترین ساختمان شهر را بر سر بگذارد. این مجموعه در پارک مرکزی «ترس د فبررو» (Tres de Febrero) در «پالِرمو» قرار داشته و انگار که به همین تازگی روی زمین پا گذاشته است. معمار بنا، برای ساختمانی که چیزهای آسمانی را به نمایش می‌گذارد، ایده جالب و مناسبی را پروراند. این بنای غیر زمینی در سال ۱۹۶۸ به اتمام رسید و محصول تفکرات وزارت فرهنگ و شورای اجتماعی بود. طراحی آن را معماری آرژانتینی به نام «انریکه خان» (Enrique Jan) با هدف ترویج نجوم و علم انجام داد. این طرح از هندسه و ریاضیات برگرفته شده و به ویژه در آن شکل کلی یک مثلث متساوی‌الاضلاع خودنمایی می‌کند. سیلوئت کروی معروف ساختمان در شب واقعاً دیدنی می‌شود زیرا آن را با لامپ‌های LED نورپردازی می‌کنند.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

۲. کامپنوپلیس

بیرون از شهر بوئنوس آیرس به فاصله یک ساعت، می‌توانید ساختمان‌های عجیب و شگفت انگیز «کامپَنوپلیس» (Campanopolis) را پیدا کنید. اینجا یک دهکده مستقل و کامل قرون وسطایی ساخته شده توسط میلیونری به نام «آلبرتو کامپانا» در دهه ۱۹۷۰ است که بخشی از سریال محبوب «بازی تاج و تخت» نیز در آن فیلم برداری شد. کامپنوپلیس در واقع مجموعه‌ای از ساختمان‌ها بوده که با پل‌ها یا گذرگاه‌های کوچکی به هم متصل می‌شوند. مناظر باشکوه و جریان‌های در هم تنیده آب و حوضچه‌ها واقعاً زیبا و دیدنی خواهد بود. برای این جاذبه چشم نواز هم تورهای هدایت شده وجود دارد.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

۳. منهتن کلاب

«منهتن کلاب» (Manhattan Club) که یک ادای احترام به شهر نیویورک به شمار می‌رود، در «بلگرانو» (Belgrano) قرار دارد. در این رستوران معمولی آرژانتینی، غذاهای رایج این کشور را با کیفیت متوسط ارائه می‌کنند اما ساختمان فراواقعی آن بسیار دیدنی‌تر است. این بنا نسخه کوچک برج کرایسلر بوده اما ارتفاع و ابهت آن را کم دارد. منهتن کلاب در نبش یک خیابان شلوغ قرار داشته و از نظر نمای بیرونی به این برج نیویورکی شبیه است؛ اما این شباهت‌ها در همین حد به پایان می‌رسند.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

۴. پالاسیو بارولو

«پالاسیو بارولو» (Palacio Barolo) به خاطر بنیاد و اساسی که بر پایه شکل گیری کمدی الهی دانته استوار شده در بین ساختمان‌های عجیب قرار گرفته است. این بلوک توسط یک معمار ایتالیایی به نام «ماریو پالانتی» و برای یک بیزنس من ایتالیایی به نام «لوئیز بارولو» ساخته شد. ۲۲ طبقه این ساختمان به سه بخش تقسیم می‌شوند: دوزخ، برزخ و بهشت. نمادگرایی ماسونی زیادی در ساخت آن به چشم می‌خورد و پایه‌اش بر اساس نسبت طلایی پی‌ریزی شد. یک نورافکن در بالاترین نقطه این بنا، پرتویی از نور را بر روی ساختمان‌های خواهرش یعنی «مونته ویدئو» (Montevideo) و «اوروگوئه» (Uruguay) می‌اندازد. این ساختمان در زمان ساخت بلندترین برج آمریکای جنوبی بود و هنوز هم مناظری که از گنبد آن از بالای شهر می‌توانید ببینید، برخی از بی‌همتاترین نماهای بوئنوس آیرس هستند.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

۵. لوخیا ماسونیکا ایخوس دل تراباخو

معبد ماسونیک در «باراکاس» واقع در جنوب بوئنوس آیرس، با محیطی که آن را احاطه کرده در تضادی عجیب است. «لوخیا ماسونیکا ایخوس دل تراباخو» (Logia Masónica Hijos del Trabajo) در محله‌ای صنعتی قرار داشته و سر دری عجیب به سبکی مصری را به نمایش می‌گذارد. تزئینات خاص و رنگ‌های درخشان، این بنا را از ساختمان‌های سنتی طرف دیگر متمایز می‌کنند. البته چیزی که پشت درهای بسته آن نیز اتفاق می‌افتد به همان اندازه عجیب است.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

۶. کتابخانه ملی

ساختمان کتابخانه ملی بیشتر از آن که عجیب باشد، حماسی و باشکوه است. البته باز هم چیزهایی فوتوریستی و عجیب در چهره‌اش نمایان بوده و پایه مستطیلی خشن و یکپارچه‌ آن بر محیط آرام محله «رکولتا» (Recoleta) سایه می‌افکند. در واقع این بنا به لحاظ بصری بر محوطه اطراف خود کاملاً غالب شده است. طراح کتابخانه ملی، معماری مشهور به نام «کلوریندو تستا» (Clorindo Testa) بود و آن را چون یک غرور ملی خلق کرد.

ساختمان های عجیب بوینس آیرس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}