این موارد را داخل کیفی که به هواپیما می‌ برید حمل نکنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/7
  • 58 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما هم جزو طرفداران سبک سفر کردن هستید و نمی‌خواهید درگیر قسمت چمدان فرودگاه شوید، خواندن این مقاله کمک می‌کند که کیف همراه خود را با وسایل مناسب و غیر ممنوع پر کرده و سفری آسوده داشته باشید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

برخی به خاطر رهایی از پرداخت هزینه چمدان یا جلوگیری از گم شدن آن به دلایل مختلف، ترجیح می‌دهند فقط با کیف همراه خود سفر هوایی کنند. این به معنی همراه بردن وسایل بسیار کمتر بوده و برای این کار باید بدانید همراه داشتن چه چیزهایی ممکن است در روند کارهای فرودگاهی‌تان خلل ایجاد کند. در ادامه برای شما وسایل ممنوعه داخل هواپیما را نام برده‌ایم. اگر حتی یک مورد از آن‌ها را در فهرستتان داشتید، حتماً از برداشتنش صرف نظر کنید.

1. مایعات بیشتر از ۱۰۰ میلی‌ لیتر

محدودیت حمل مایعات به داخل هواپیما این روزها جهانی بوده ولی بسته به ایرلاین‌ها می‌تواند اندکی متفاوت باشد. برای آن که آرامش سفرتان را بر هم نزنید بهتر است به قواعدی که وضع شده پایبند باشید. تمام مایعات و ژل‌هایی که به همراه دارید باید در ظرف‌هایی کمتر از ۱۰۰ میلی‌ لیتر بوده و تمامشان در یک کیسه پلاستیکی زیپی بسته بندی شوند. اگر باید حتماً خمیر دندان، شامپو یا مایعات دیگر به همراه ببرید، می‌توانید آن‌ها را در ظرف‌های کوچک مسافرتی بریزید.

برای دارو قوانین مخصوصی وجود دارد که بسته به کشور فرق می‌کنند. توصیه می‌کنیم از قبل درباره این قوانین اطلاعات کسب کنید اما در اکثر مواقع باید به مأمور بازرسی بگویید که داروی مایع به همراه دارید. برخی موارد هستند که مسافران جزو مایعات به حساب نمی‌آورند اما باید درباره آن‌ها نیز دقت کنند: کره بادام زمینی، ریمل، اسپری و گوی‌های تزئینی.

نباید ها در هواپیما

2. وسایل تیز

شاید این مورد به نظر واضح باشد اما به هر حال باید عنوان کنیم که وسایل تیز در کیف همراه ممنوع هستند زیرا جزو سلاح به حساب می‌آیند. اگر باید حتماً یک چاقو، کاتر یا شمشیر به همراه داشته باشید، حتماً آن را در چمدانی که تحویل قسمت بار می‌دهید بسته بندی کنید. در اکثر ایرلاین‌ها به همراه داشتن قیچی‌های کوچک و ناخن‌گیر موردی ندارد. البته توصیه می‌کنیم به خاطر آن که تصمیم نهایی دست مأمور بازرسی خواهد بود، لوازمی که ممکن است دردسر ساز باشند را داخل کیف همراهتان حمل نکنید.

نباید ها در هواپیما

3. لوازم ورزشی

چوب بیسبال، باتوم اسکی، تیر و کمان، چوب گلف، هاکی و چوب بیلیارد و هر وسیله ورزشی دیگری که چوب و باتوم و قسمت‌هایی از این دست دارد، داخل هواپیما مجاز نیستند. اگر ورزشکار هستید و این ورزش بخشی از سفر شما را نیز در بر می‌گیرد، بهتر است به اجاره این لوازم در شهر مقصد فکر کنید. اگر حتماً باید از وسیله خودتان استفاده کنید باید آن را در قسمت بار تحویل دهید.

نباید ها در هواپیما

4. اسلحه

حتماً خودتان هم حدس می‌زدید که آوردن اسلحه داخل هواپیما ممنوع است. بسیاری از سلاح‌ها می‌توانند در صورت خالی بودن در چمدانی که تحویل بار می‌دهید بسته بندی شوند؛ البته باید حتماً آن‌ها را در جعبه‌ای محکم و قفل شده قرار دهید. توصیه می‌کنیم در این رابطه حتماً قوانین ایرلاین مربوطه را مطالعه کنید چون ممکن است هزینه‌های بیشتری را برای حمل آن متحمل شوید. حمل باروت در چمدان هم ممنوع است. قبل از سفر حتماً درباره قوانین کشور مقصد در رابطه با حمل اسلحه اطلاعات کسب کنید زیرا برخی کشورها قوانین بسیار سختی در زمینه حمل یا مالکیت سلاح شخصی دارند.

نباید ها در هواپیما

5. ابزارآلات

آوردن اکثر ابزارآلات به داخل هواپیما ممنوع است. اگر برنامه دارید که ابزاری با خود ببرید، احتمال زیاد مجبور باشید آن را داخل چمدانی که تحویل می‌دهید حمل کنید. شاید شما به چکش و دریل به چشم اسلحه نگاه نکنید اما عقیده بخش امنیت اینطور نخواهد بود!

نباید ها در هواپیما

6. فندک، کبریت و سایر وسایل آتش زا

احتمالاً همه ما موافق باشیم که روشن کردن آتش در هواپیما ایده خوبی نیست. لطفاً تمام وسایل و مواد شیمیایی آتش‌زای خود را در خانه بگذارید. اگر در شهر مقصد به تینر یا وسایل آتش بازی نیاز داشتید آن‌ها را در همان جا تهیه کنید. این موارد به همراه سایر اقلام انفجاری چه در کیف همراه و چه در چمدان ممنوع هستند. لوازمی مانند اجاق‌های کمپ نیز جزو اقلام آتش‌زا محسوب می‌شوند. برخی پروازها اجازه حمل یک بسته کبریت بی‌خطر را به شما می‌دهند اما حق ندارید آن‌ها را در چمدان خود بگذارید. فندک‌های معمولی را می‌توانید در کیف همراهتان حمل کنید اما اگر خواستید داخل چمدان بگذارید باید بدون مواد قابل اشتعال‌ باشند.

نباید ها در هواپیما

7. میوه، گوشت، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی

وقتی سفر بین‌المللی دارید، باید بدانید که اکثر کشورها شما را از همراه داشتن گوشت، میوه، سبزیجات، گیاهان و سایر محصولات کشاورزی بازمی‌دارند. اگر می‌خواهید به عنوان خوراکی با خود یک سیب حمل کنید حتماً باید آن را در هواپیما بخورید وگرنه موقع رسیدن آن را توقیف می‌کنند و با یک مأمور عصبانی روبه‌رو می‌شوید. برخی کشورها مانند استرالیا و نیوزلند حتی بسیار سختگیرتر بوده و اجازه حمل سوغاتی‌های چوبی که از جاهای دیگر خریده‌اید را نیز نمی‌دهند.

نباید ها در هواپیما

اگر در تور اروپا بودید، مراقب وسایل داخل کیفتان باشید.

زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}