دیدنی هایی که نباید در کاخ باکینگهام از دست بدهید

ملیکا علی مدد
  • ملیکا علی مدد
  • 1396/8/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کاخ باکینگهام یکی از تنها بازماندگان فعال بین کاخ‌های سلطنتی دنیا به حساب می‌آید که بیش از ۲۰ سال درهایش به روی بازدیدکنندگان باز بوده است.

تور اروپا

قصر باکینگهام از سال ۱۸۳۷ اقامتگاه خاندان سلطنتی انگلیس شناخته می‌شود. ملکه ویکتوریا اولین کسی بود که این مکان را برای زندگی و اداره‌ی امور برگزید. در ابتدا این قصر خانه‌ای بود که توسط دوک باکینگهام برای همسرش ساخته شد. اما جرج چهارم آن را تبدیل به یک کاخ کرد. اگر از شیفتگان کاخ ها باشید یا اولین بار است که از یک کاخ سلطنتی دیدن می‌کنید، در بازدیدتان از اقامتگاه ملکه انگلیس در لندن، یعنی کاخ باکینگهام، دیدن این ۱۰ مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۱. سالن های تشریفاتی

کاخ باکینگهام ۷۷۶ اتاق دارد که شامل ۱۹ سالن تشریفاتی و ۷۸ سرویس بهداشتی می‌شود. اتاق تشریفات (State Room) در کاخ باکینگهام، مکانی شبیه سالن استراحت و انتظار است که با اسباب و اثاثیه مجللی تجهیز شده و شخص پادشاه یا ملکه، مهمانان و بازدیدکنندگان را ملاقات کرده یا از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. تعدادی از این سالن‌ها برای عروسی‌های سلطنتی هم استفاده شده است. اخیراً پذیرایی مهمانان در عروسی دوک و دوشس کمبریج، پرنس ویلیام و کیت میدلتون، در یکی از همین سالن‌ها صورت گرفت. این اتاق‌ها غرق شده در نور چهل چراغ‌ها، ستون‌های مرمرین، فرش‌های نفیس، کاغذ‌دیواری طرح‌دار، مبلمان مجلل، مجسمه‌‌ها و آثار هنری هستند.

کاخ باکینگهام

۲. پلکان طلایی بزرگ

پلکان طلایی، باشکوه‌ترین مکان است که در تور کاخ باکینگهام خواهید دید. طراحی و دیزاین این پلکان مجلل که از جنس برنز ساخته شده، بخشی از وظایف جان نش (John Nash) بود تا قصر را به دستور جرج چهارم از ۱۸۲۵ تا ۱۸۳۰ بازسازی کند. نردبان دوبله‌ی این پلکان با طرحی بهم پیچیده از برگ درخت بلوط، لائورل (Laurel) و کنگر ساخته شده و یکی بهترین نمونه‌ی کار دستی برنز در دنیا محسوب می‌شود. نوری که از سقف شیشه‌ای حکاکی شده در بالای این پلکان عبور می‌کند زیبایی این مکان را دو چندان می‌کند.

کاخ باکینگهام

 ۳. گالری هنری ملکه

بعضی از آثار هنرمندان بزرگ دنیا در این کاخ به چشم می‌خورد. حتماً با نقاشی‌های ون دایک، روبنس، رامبراند، ورمیر، پوسن، کانالتو، کلود مونه و مجسمه‌های کانووا و چَنتری دیدار خواهید کرد. البته در سالن‌های تشریفات هم پرتره‌ی نقاشی خاندان‌های سلطنتی از گذشته تا امروز دیده می‌شود از جمله ملکه ویکتوریا، جرج سوم، ملکه شارلوت، ویلیام چهارم و همسرش ملکه آدلاید و صد البته خانواده سلطنتی کنونی بریتانیا.

کاخ باکینگهام

۴. راهنمای گردشگری صوتی با صدای پرنس چارلز

به عنوان بخشی از تور، یک راهنمای صوتی رایگان در ورود به قصر دریافت می‌کنید. این راهنما با صدای پرنس ولز، یعنی شاهزاده شاهزاده چارلز ثبت شده و شما را در هر ۱۹ سالن تشریفات و همچنین مراسم بازگشایی ویژه‌ی سالانه قصر همراهی می‌کند. این راهنمای صوتی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، برزیلی، پرتغالی، روسی، ماندارین موجود است. همچنین راهنمایی برای تورهای خانوادگی و  افراد ناشنوا و نابینا فراهم کرده‌اند.

قصر باکینگهام لندن

۵. سالن تخت سلطنتی

سالنی که در آن تخت سلطنتی قرار دارد در زمره‌ی یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. این سالن، مخصوص مراسم‌های مهمی همچون اعطای مقام و تاج‌گذاری ملکه است؛ اگرچه گاهی به عنوان تالار رقص و مهمانی هم استفاده می‌شود. احتمالاً در پس زمینه‌ی عکس‌های عروسی سلطنتی از جمله عروسی ملکه الیزابت و دوک ادینبورگ در سال ۱۹۴۷، این سالن را دیده‌اید.

کاخ باکینگهام

۶. سرویس چینی سِورِس

کاخ باکینگهام محل نگهداری یکی از مرغوب‌ترین سرویس‌های چینی دنیا، یعنی سِورِس است. این چینی‌ها در شهر سورس، نزدیکی ورسای در کارخانه‌ای سلطنتی تولید می‌شد. این سرویس‌های چینی توسط پادشاه جرج چهارم، بین سال‌های ۱۷۸۳ تا ۱۸۳۰ از این تولیدکننده‌ی مشهور فرانسوی خریداری شد. علاوه ظروف پذیرایی، سوپ‌خوری‌ها و فنجان‌های نقاشی و طلاکاری شده‌ی سورس، اشیای تزئینی همچون گلدان‌ها و مجسمه‌های نیم تنه آن را هم در سراسر کاخ می‌بینید.

کاخ باکینگهام

۷. باغ سلطنتی

باغ‌ها در کاخ باکینگهام ۱۵.۸ هکتار مساحت دارند که شامل بیش از ۳۵۰ نوع گل‌های وحشی، ۲۰۰ درخت و ۱.۵ هکتار دریاچه هستند و ملکه، جشنی به نام «مهمانی باغ» (Garden party) را در همینجا برگزار می‌کند. در این مراسم ملکه با اقشار مختلف که تأثیر مثبت بر جامعه داشته‌اند، دیدار کرده و از آن ها پذیرایی می‌شود. زمین‌های تنیس، خط مرزی ساخته شده از گل و گیاهان بین قصر و شهر، خانه‌ی تابستانی پوشیده از گل‌های بنفش گلیسین، باغ رز و گلدان برزگ واترلو از دیدنی های چشم گیر باغ سلطنتی شمرده می‌شود.

قصر باکینگهام لندن

۸. پرچم ها و ساعت ها

چه به قصر وارد یا از آن خارج می‌شوید، حتما به پرچم بالای پشت بام توجه کنید. اگر ملکه در قصر باشد، پرچم سلطنتی (Royal Standard) در احتزاز است. اگر ملکه حضور نداشته باشد، پرچم ملی بریتانیا (Union Flag) را خواهید دید. وقتی داخل قصر می‌شوید، می‌توانید به دنبال شکار ساعت باشید. چون که این کاخ یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های ساعت دنیا با بیش از ۳۵۰ ساعت دیواری و میزی را در خود جمع کرد است. دو نفر از متخصصین ساعت سنجی، به طور تمام وقت وظیفه تعمیر و کوک کردن آن‌ها را بر عهده دارند.

قصر باکینگهام لندن

۹. نمایشگاه های ویژه

هر سال در بازگشایی تابستانه‌ی قصر، نمایشگاهی مخصوص برگزار می‌گردد. سال ۲۰۱۷، نمایشگاه مخصوص هدایای سلطنتی بود که ملکه در دوران حکومتش از سران سایر کشورها دریافت کرده بود، مثل هدایایی از طرف نلسون ماندلا (Nelson Mandela) و دوایت دی آیزنهاور (Dwight D. Eisenhower) و ژی جینپینگ (Xi Jinping).

قصر باکینگهام لندن

۱۰. کافی شاپ در کنار باغ سلطنتی

در انتهای تور، در کافی شاپی در تراس غربی کاخ باکینگهام استراحت خواهید کرد. منوی کافه شامل خوردنی‌های سبک همچون چای، قهوه، ساندویچ و شیرینی است. در تور تابستانه، فروشگاهی برپاست که هدایا و سوغات که مخصوص کلکسیون سلطنتی است را می‌فروشد؛ هدایایی از جمله وسایل خانه، ظروف چینی، لباس، جواهرات و اسباب بازی، کتاب و کارت پستال! بیشتر این محصولات الهام گرفته از کارهای هنری در کلکسیون سلطنتی هستند.

کاخ باکینگهام

ملیکا علی مدد ملیکا علی مدد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}