بهترین دریاچه‌ های اروپا برای شنای آزاد

آرمینا مشعشعی
  • آرمینا مشعشعی
  • 1396/8/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هزینه‌­های سرسام‌­آور استخرهای شهری را فراموش کنید، و به همراه ما در عمق دریاچه‌­های بی‌­نظیر اروپا شیرجه بزنید.

تور اروپا

اگر به سفر‌های ماجراجویانه علاقه دارید و از آن‌هایی هستید که یک دم از کوله‌پشتی و لوازم اردو زدن شان جدا نمی‌شوند، و همینطور اگر دستی در کوهنوردی دارید و آمادگی بدنی خوبی دارید، پس قطعاً از آب‌تنی در طبیعت بکر بی‌اندازه لذت می‌برید. در این مطلب، ما هشت تا از بهترین دریاچه‌های اروپا برای شنای آزاد را به شما معرّفی می کنیم تا طبیعت‌ گردی‌تان را کامل کنید!

1. دریاچه‌­ بوهینج، اسلوونی

رشته­‌ کوه‌­های جولینِ مکان‌­های خوبی برای شنا کردن در اختیار شما می­‌گذارند، که یکی از آن­‌ها دریاچه‌­ی زیبا، اما نه چندان ارزان «بلد» (Bled) است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیرِ این رشته‌­ کوه‌­ها را پایین بیایید تا به پارک ملّی تریگلاو (Triglav) برسید و شنای مجانی در دریاچه­‌ی بکر بوهینج (Bohinj) را تجربه کنید. رودخانه­‌ی «ساوا بوهینجکا» (Sava Bohinjka) هم باعث می­‌شود طرفداران شنای آزاد آب‌­تنی آرامش‌­بخشی را تجربه کنند.

دریاچه‌‌ی بوهینج اسلوونی

2. بَگی پوینت، انگلستان

اگر می­‌خواهید لا به ­‌لای غارهای اسرارآمیزِ دریایی شنا کنید، به شمالِ دِوون­شایر (Devonshire) سر بزنید. بَگی پوینت (Baggy Point) تونل معروفی دارد که تماماً به دست موج‌­ها ساخته شده‌ ­است که البته از دیدِ شناگران تازه­‌کار و کم‌ دل‌ و جرئت مخفی می‌­ماند، پس روی مهارت‌­های شناگری­تان کار کنید تا این تجربه‌­ی شگفت­‌ انگیز را از دست ندهید. حیات وحش این منطقه را فُک‌­ها، دلفین­‌ها و گرازماهی­‌ها تشکیل می‌دهند.

بگی پوینت انگلستان

3. لاتنِ بالایی؛ رودخانه‌­ ی لمات، سوئیس

قبل از هرچیز بدانید که لاتن یا لتونی (Letten)، نام محله‌­ای در زوریخ است که مثل اغلب محلّه­‌های خودمان بالا دست و پایین ­‌دست دارد. در بخش لاتن بالایی، کانال آبی چهارصد متری‌­ای که از رودخانه­‌ی خروشانِ لمات (Limmat) جدا ­شده ­‌است، درست به مثابهِ یک تفریحگاهِ خنک در هوای شرجیِ تابستان زوریخ، صدها شناگر را به خود جذب می‌کند. این تفریحگاه یک تخته پرش دو متری، رستوران و زمین والیبال ساحلی هم دارد.

رودخانه‌ی لمات سوئیس

4. تنگه‌­ پرکراچیا، جزیره‌ کورس

برای رسیدن به دریاچه­‌های تنگه‌ی پرکراچیا (Purcaraccia) در جزیره‌ی کورس (Corsica)، باید از مسیر نسبتاً خطرناکی بالا بروید، اما بدانید که ارزشش را دارد. در آنجا می توانید شناکنان از آبگیری به آبگیر دیگر سُر بخورید و لبه‌­ی آبشارها بنشینید تا از جریان آب لذت ببرید. آب بسیار تمیز این دریاچه‌­ها با برف‌­های آب‌ شده‌­ی کوهستانی پر شده ­‌است.

تنگه‌ی پرکراچیا جزیره‌ی کورس

5. دریاچه والشن، آلمان

منطقه‌­ی باواریا پر از مکان­‌های مناسب برای شنا­کردن است و والشن (Walchen)، این دریاچه­‌ی عمیق آلپی که در کوه­‌های جنوب مونیخ قرار دارد، از بهترین آن­‌هاست. سواحل شنی، آبِ فیروزه‌­ای و غنی از مواد معدنیِ این دریاچه را احاطه کرده‌­اند و البته جزیره‌­هایی نزدیک ساحل وجود دارند که می‌توانید کشف‌­شان کنید.

دریاچه‌ی والشن آلمان

6. دریاچه‌ ­آنسی، فرانسه

جای تعجب ندارد که این دریاچه انقدر معروف باشد، بخصوص وقتی که با چشمه‌­های آب گرم زیرزمینی پر می‌­شود. بیشتر ساحل­‌های دریاچه‌ی آنسی (Annecy) از شما می­‌خواهند تا هزینه‌­ای پرداخت کنید، اما پلاژِ «آلبیگنی» (Albigny) و پلاژِ «مارکیزا» (Marquisats) مجانی هستند. نقاط بکرتری نیز در این ساحل پیدا می­‌شود، بعضی‌­هایشان هم صخره‌­هایی عالی­ برای شیرجه‌ زدن دارند.

دریاچه‌ی آنسی فرانسه

7. دریاچه فیاسترا، ایتالیا

در دامنه‌­ی کوه‌­های ساحل شمالیِ دریاچه‌ی فیاسترا (Fiastra) در ایتالیا اردو بزنید، و در آب بسیار زلال آن غوطه­‌ور شوید. پیشنهاد می‌کنیم با خودتان لوازم اسنورکلینگ ببرید، چراکه عجایب زیادی در زیر دریاچه در انتظار شماست. یکی از شایعه‌­های معروف آن درباره‌­ی دهکده‌­ای است که تماماً زیر آب بنا شده‌ ­است.

دریاچه ایتالیا

8. لاخ لوموند، اسکاتلند

برای شنا در اسکاتلند باید خیلی شجاع باشید، اما این دریاچه‌­ی زیبا (که بزرگترین گودال بریتانیاست) به هر صورت وسوسه‌­تان می‌کند. لوخ لوموند (Loch Lomond) محل برگزاری مسابقات شنای سالیانه‌­ی اسکاتلند نیز هست (و همینطور درباره‌­ی هیولای ساکنِ آن افسانه‌­هایی سرِ زبان‌هاست، هرچند شهرتِ پسرعمویش در لاخ ­نِس (Loch Ness) را ندارد.

دریاچه اسکاتلند

آرمینا مشعشعی آرمینا مشعشعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}