بهترین مناطق جهان برای اسکی کجاست؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/10/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با سرد شدن هوا، مردم کم کم به سمت ورزش‌های زمستانی روی می‌آورند. از این میان، اسکی روی برف، یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که ضرورتاً نیازی نیست خودتان را به سطح حرفه‎ای برسانید تا از آن لذت ببرید.

تور اروپا

در بین تفریحات زمستانی، هیچ ورزشی مثل اسکی نمی‌شود. خوشبختانه بیشتر کشورها در آسیا و اروپا، پیست اسکی دارند. بنابراین نیازی نیست که دوستداران این ورزش، در سفرهایشان از این جهت نگرانی داشته باشند. اگر اولین تجربه‌ی اسکی سواری‌تان است یا اگر حرفه‌ای هستید، اما به دنبال بهترین مناطق جهان برای اسکی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست زیر بیندازید که برترین پیست های اسکی در سراسر دنیا را دربرمی‌گیرد.

1. مریبل، فرانسه

«مِریبل» (Meribel)، همان جایی است که مسابقات المپیک زمستانی را در سال 1992 میزبانی کرد. این پیست در منطقه‌ی «سه دره» (Trois Vallees) در فرانسه قرار دارد و از تجهیزات اسکی برای معلولین نیز برخوردار است. مسیر صحرانوردی آن تا 100 کیلومتر کشیده شده و امکان سورتمه رفتن سرعتی، تا 2 کیلومتر در این پیست وجود دارد. علاوه بر آن، یک پارک برفی نیز برای انجام حرکات نمایشی در مریبل ایجاد شده که هیجان اسکی سواری را دو برابر می‌کند. از اوایل آذر تا اواخر فروردین فرصت دارید تا در بهترین زمانِ آن، به این پیست بروید.

پیست اسکی مریبل فرانسه

2. سیرا نوادا، اسپانیا

شاید پیست‌های اسکی اسپانیا به اندازه‌ی کشورهایی مثل فرانسه یا سوئیس معروف نباشند، اما «سیِرا نوادا»، گزینه‌ی خوبی برای استفاده از پیست‌های هیجان‎انگیز با قیمت‌های مناسب‌تر است؛ جایی که می‌توانید صبح‌ها، حس فوق‌العاده‌ی سرازیر شدن از شیب‌های بی‌نظیر آن را تجربه کنید و بعد از ظهر نیز، وقتتان را در سواحل جنوبی اسپانیا بگذرانید. در این پیست، امکان اسکی سرعتی تا 124 کیلومتر و اسکی پیچ در پیچ تا 106 کیلومتر وجود دارد که درجات سختی آن با هم فرق دارد.

سیرا نوادا در اسپانیا

3. زرمات، سوئیس

تعداد پیست‌های با کیفیت اسکی در سوئیس، زیاد و انتخاب از میان آن‌ها بسیار سخت است. اما پیست «زِرمات» (Zermatt) و اشرافش به کوه‌های «ماترهورن» (Matterhorn)، از نظر خیلی‌ها توانسته بقیه‌ی پیست‌ها را از میدان به در کند. با توجه به ارتفاع بالای آن، امکان اسکی در فصل تابستان نیز وجود دارد. در واقع زرمات، بلندترین پیست اسکی تابستانی در اروپا به حساب می‌آید. پیست زرمات، 360 کیلومتر است و در پارک برفی آن نیز می‎توانید اسکی آزاد کنید.

زرمات سوئیس

4. ویسلر، کانادا

«ویسلر» (Whistler)، معروف‌ترین پیست اسکی کانادا است که در شمال ونکوور قرار دارد. این پیست، میزبان مسابقات زمستانی المپیک 2010 بوده و سالانه، بیش از 2 هزار بازدیدکننده به این منطقه می‌آیند. ویسلر، یکی از بزرگ‌ترین مناطق اسکی در جهان به حساب می‌آید و برای میزبانی المپیک، بسیاری از تجهیزاتش را به روز کرده که ویژگی مثبتش به حساب می‌آید. همچنین، بعد از اسکی می‌توانید به مکان‌های تفریحی موجود در روستای ویسلر بروید و از مناظر نیز لذت ببرید.

ویسلر کانادا

5. نیسکو، ژاپن

شهر «نیسِکو» (Niseko) در شمال جزیره‌ی «هوکایدو» (Hokkaido)، یکی از معروف‎ترین مناطق اسکی در ژاپن به حساب می‌آید. این ناحیه، به منظره‌ی زیبای «کوه یُوتی» (Mount Yotei) اشراف دارد که یک کوه آتشفشانی غیرفعال است. تفریحات شبانه‌ی آن باعث شده تا این منطقه، بیشتر شبیه یک شهر بزرگ به نظر برسد تا ناحیه‌ای روستایی. علاوه بر اسکی که بهترین فصلش از آبان تا اردیبهشت است، می‌توانید از چشمه‌های آب گرم اطراف کوهستان نیز استفاده کنید.

نیسکو در ژاپن

6. ریکسگرانسن، سوئد

پیست «ریکسگِرانسن» (Riksgransen) در سوئد، در 200 کیلومتری مدار قطب شمال و در منطقه‌ی «لَپ لَند» (Lapland) قرار دارد. با توجه به زمستان‌های بسیار سرد و تاریک این ناحیه، بهترین زمان برای اسکی از بهمن تا خرداد است. بازدیدکنندگان می‎توانند زیر نور آفتابِ نیمه شب، به اسکی بپردازند که یکی از تجربه‌های استثنایی در دنیا به حساب می‌آید. همچنین، برای کسانی که از اسکی می‌ترسند، این امکان وجود دارد تا سوار سورتمه‌هایی شوند که توسط سگ‌ها کشیده می‌شود.

ریکسگرانسن در سوئد

7. سنت آنتون، اتریش

«سنت آنتون» (St Anton)، نام دهکده‌ی کوچکی در اتریش است که کم‌کم به یکی از پیست‌های اسکی معروف در دنیا تبدیل شد. اولین مدرسه‌ی اسکی، در این منطقه دایر شده بود که در منطقه‌ی «ترولین» (Tyrolean) قرار دارد و از بهترین نوع برف‌های پودری بهره می‌برد.

سن آنتوان در اتریش

8. شامونیکس، فرانسه

 پیست‌های شهر برفی «شامونیکس» (Chamonix)، جزو پیست‌هایی است که هر اسکی‌باز حرفه‌ای آرزو دارد یک بار به آنجا برود. هر 4 محل اسکی آن، به دورنمای بلندترین قله‌ی اروپا یعنی کوه «مون بلان» (Mont Blanc) اشراف دارد. این پیست، میزبان اولین مسابقات المپیک زمستانی در سال 1924 بوده و به خاطر مسیر هیجان انگیزش معروف شده است که از یخ‌رود‌ها و کوهپایه‌های شیب‌دار عبور می‌کند. البته برای مبتدیان هم پیست‌هایی با شیب کم‌تر وجود دارد تا علاوه بر افراد حرفه‌ای، آن‌ها نیز بتوانند تفریح امنی داشته باشند.

شامونیکس در فرانسه

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}