گردش در بازار رنگارنگ والنسیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/12/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بسیاری از گردشگرانی که به شهر والنسیا می‌آیند، یکی از مقصدهایشان بدون شک بازار مرکزی تاریخی خواهد بود که بین سال‌های ۱۹۱۵ و ۱۹۲۸ ساخته شد. این بنای ۸,۰۰۰ مترمربعی برای گردشگران بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی منطقه را فراهم می‌آورد.

تور اروپا

سفر به شهر بندری والنسیا در تورهای اسپانیا

سبک مدرن ساختمان بازار مرکزی والنسیا شما را به تحسین وا‌می‌دارد. گفته می‌شود از قرن چهاردهم در این مکان بازاری وجود داشته است؛ اگر چه مردمی که در نزدیکی اینجا زندگی می‌کنند دسترسی راحت و بی دغدغه‌ای به آن دارند، اما با توجه به اینکه هیچ ایستگاه مترویی در حوالی آن وجود ندارد، دسترسی به آن برای سایرین اندکی سخت خواهد بود. هر چند والنسیا چیزی نیست که بتوان آن را به این سادگی از دست داد! نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار، ایستگاه «کولون» (Colon) در خطوط ۳ و ۵ مترو (خط قرمز و سبز در نقشه مترو) خواهد بود. هنگام پیاده شدن و خروج از ایستگاه به بقایای رومی در بالای پله‌ها توجه کنید. از ورودی مترو، خیابان را به سمت شمال طی کرده و از دیپارتمنت استور بزرگ «اِل کورته اینگلِس» در دست راستتان نیز بگذرید. بعد از حدود ۷ دقیقه پیاده‌روی به میدان شلوغ «آیونتامیِنتو» (ayuntamiento) در مرکز شهر خواهید رسید.

بازار مرکزی والنسیا

 لطفاً در این منطقه حواستان به جیب‌برها و متکدیان باشد. از اینجا به سمت راست رفته و حدود ۵۰۰ متر پیاده‌روی کنید و بعد از عبور از کنار کافه‌های متعدد، یک ردیف تاکسی در سمت چپتان ظاهر خواهد شد. به مسیرتان ادامه دهید تا به نقطه‌ای برسید که راه چند شاخه می‌شود.

در اینجا مسیری را که تابلوی «Mercat» به معنی بازار را نشان می‌دهد انتخاب کرده تا بعد از ۵ دقیقه پیاده‌روی به یک میدان با کافه‌های قدیمی برسید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع بازار گردی توقف کوتاهی برای استراحت در یکی از کافه‌ها یا بارهای اینجا داشته باشید. با توجه به توریستی بودن این منطقه برخی از پیش‌خدمت‌ها به انگلیسی هم می‌توانند صحبت کنند. بعد از آنکه تجدید قوا کردید می‌توانید از طریق یکی از درهای ورودی متعدد ساختمان بازار به آن وارد شوید.

بازار مرکزی والنسیا

بعد از ورود به بازار چیزی که بلافاصله توجه‌تان را جلب خواهد کرد اندازه و مقیاس خود بازار با سقف آهنی تزئین ‌شده، کاشی‌های رنگارنگ دست‌ساز و نور دل‌چسبی که به داخل می‌آید خواهد بود. در ادامه گنبد شیشه‌ای ۳۰ متری با شیشه‌های رنگی که میوه والنسیا را نشان می‌دهند می‌بینید. چیزی که نقطه اتکای اصلی تولیدات منطقه به شمار رفته و صادرات بین‌المللی طی صدها سال وابسته به آن بوده است.

محیط بازار بسته به مواد غذایی مورد ارائه به بخش‌های متعدد ولی اندکی مبهم تقسیم‌ می‌شود. تقریباً تمام این مواد غذایی محلی، بسیار تازه و همچنین بسیار سنتی هستند. برخی از این مواد غذایی برای کسانی که اولین بار است به یک بازار اسپانیایی می‌آیند اندکی عجیب به نظر خواهند رسید و شاید قسمت‌های مرتبط به محصولات گوشتی برای آن دسته از افرادی که گیاهخوار هستند شبیه به فیلم‌های ترسناک باشد!

چیزی که با قدم زدن در میان مغازه‌های این بخش بازار به چشم می‌خورد کیفیت غذاست، همه مواد غذایی کاملاً ارگانیک بوده و تا جایی که امکان داشته باشد تازه هستند. وقتی که در راهروهای این بازار قدم می‌زنید نمی‌دانید که ممکن است با چه مغازه‌هایی روبرو شوید، برای مثال ممکن است مغازه کوچکی را ببینید که سبزیجات خشک و تازه با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کند.

بازار مرکزی والنسیا

آشپزی و تغذیه در اسپانیا بسیار متفاوت از بسیاری کشورهای دیگر است و شاید بتوان گفت کلمه «غذای آماده» خیلی در اینجا شنیده نمی‌شود. در اسپانیا بیشتر از مواد اولیه تازه استفاده شده و آشپزی آهسته و آرام روشی است که آن‌ها برای طبخ غذاهایشان می‌پسندند. آن‌ها معمولاً غذا را به مقدار زیاد درست کرده تا بین اعضای خانواده تقسیم شود، زیرا یکی از رسوم این منطقه غذا خوردن دور هم فامیلی است. چیزی که شاید این روزها خیلی به چشم نخورد.

بخش دیگری که بسیار جذاب و جالب توجه است، بخش نان و شیرینی می‌باشد. در این قسمت می‌توانید طیف وسیعی از نان‌های خوش عطر و طعم اسپانیایی را تجربه کنید. در اسپانیا به مغازه‌های نانوایی «پانادِریا» (Panaderia) می‌گویند اما در والنسیا بیشتر با عنوان «اورنو» (Horno) روبرو خواهید شد که به معنی تنور می‌باشد. این نام، ریشه در زمانی دارد که هر محله‌ای یک تنور همگانی داشت که پیرزن‌ها به وسیله آن کیک و نان می‌پختند. این رسم شاید به صدها سال قبل و زمان حکومت مسلمانان در اسپانیا بازگردد. این مقوله هنوز هم در مراکش و برخی کشورهای مسلمان دیده  می‌شود.

بازار مرکزی والنسیا

از شیرینی‌های معروف می‌توان به کروسان، کیک بادام، بیسکوئیت‌ها و دونات اشاره کرد که در اینجا به آن «بِرلیناس» (Berlinas) یا «نقطه» می‌گویند. یکی دیگر از شیرینی‌های دوست داشتنی سه گوش که با دارچین طعم دار می‌شود «باندِخا کانِلا» (Bandeja canela) نام دارد.

بخش بعدی میوه و سبزیجات است که در آن می‌توانید انواع محصولات را به تازه‌ترین حالت ممکن تهیه کنید و طیفی که از محصولات ارائه می‌شود باورنکردنی است. با گشتی در میان مغازه‌ها با چیزهای عجیب و غریبی روبرو می‌شوید که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید! برای مثال یک نوع قارچ به نام «ترومپت پادشاه»، نوعی قارچ ارگانیک عجیب از آن دسته می‌باشد که حتی شاید متوجه کوچک‌ترین ارتباط آن با خانواده قارچ‌ها نشوید. مقوله دیگری که شاید قبلاً هرگز با آن روبرو نشده باشید تنوع زیاد فلفل‌ها در بین سبزیجاتی است که در اینجا به فروش می‌رسند.

بازار مرکزی والنسیا

چند نکته

  • برخی از میوه و سبزیجاتی که می‌بینید فوق‌العاده هستند و بسیاری از آن‌ها از زمین‌های اطراف شهر تهیه می‌شوند. آب و هوای این منطقه بیش از هر محصولی برای پرورش مرکبات ایده آل است.
  • اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که تجربه بازارها را دوست دارند، مسلماً از بازار مرکزی والنسیا لذت برده و عاشق آن می‌شوید.
  • بخش‌های دیگری که در طی کاوش‌هایتان ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، مغازه ژاپنی‌ها، برخی مغازه‌های غذاهای ملل و مغازه‌هایی با غذاهای مناسب افرادی با مشکلات گوارشی خواهند بود.
  • بازار والنسیا به راحتی چند ساعت شما را پر خواهد کرد و چون در مرکز شهر قرار دارد به شما امکان دسترسی راحت به سایر مناطق گردشگری را می‌دهد.
  • گردش در خیابان‌های اطراف و کشف جاذبه‌های گوناگونشان از دیگر گزینه‌هایی است که بعد از بازدید بازار خواهید داشت.
صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}