چطور در عکس‌های سفرتان جذاب‌تر به نظر برسید

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/11/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که وقتی از سفر برگشته‌اید، با عکس‌هایی نه چندان زیبا روبه‌رو شده‌اید که ترجیح دادید کسی آن‌ها را نبیند.

تور اروپا

  قبل از اینکه دست به دامن یک عکاس حرفه‌ای شوید، بهتر است این 8 نکته‌ی ساده و سریع برای بهتر شدن عکس‌هایتان بیاموزید؛ تکنیک‌های ساده‌ای که شما را در عکس، جذاب‌تر نشان می‌دهد.

عکس‌های زیادی بگیرید

حرفه‌ای‌ها تنها 1 تا 10 درصد از عکس‌هایی که می‌گیرند را نگه می‌دارند. باور کنید! این طور نیست که مدل‌ها وارد صحنه شوند، یک عکس بیاندازید و از صحنه خارج شوند. زوایای خود را تغییر داده و کارهای مختلفی انجام دهید. هرچه مجموعه‌ی شما گسترده‌تر باشد، انتخاب بهتری خواهید داشت؛ پس عکس‌های زیادی بگیرید اما تعداد کمی را نگه دارید!

چطور عکس خوب بگیریم

ژست و زوایا

گردن خود را کشیده کنید و چانه را کمی کج نگاه دارید؛ شل و وارفته نباشید. شانه‌ها را عقب دهید. اگر ایستاده‌اید، کمی بچرخید و وزنتان را روی پای عقبی قرار دهید. پاها را به هم نچسبانید و شانه‌ها را هم‌سطح نگه ندارید. به آرامی به سمت دوربین، مایل شوید و چهره و بدنتان را طبق آن زاویه دهید. لنز باید بالاتر از شما باشد. اگر عکاس کوتاه‌تر از شماست، می‌تواند روی چیزی بایستد یا شما در سطحی پایین‌تر از وی بایستید. عکاسی از سر، در صورتی مطلوب خواهد بود که تنها یک گوشتان در عکس مشخص باشد.

چطور عکس خوب بگیریم

حالت‌های چهره

لبخند بزنید اما زبانتان را پشت دندان‌ها پنهان کنید. به بالای لنز نگاه کنید. سعی کنید به چیزی دورتر درون دوربین خیره شوید و کمی به چهره‌تان حالت دهید. عکس‌های تصادفی جذاب‌تر و مشکل‌تر از عکس‌های سنتیِ «اینجا را نگاه کن و بگو سییییب!» هستند چرا که در لبخندهای تصنعی، چشم‌ها لوچ و چهره منقبض به نظر می‌رسد.

چطور عکس خوب بگیریم

چشم‌ها

چشمان شما نکته‌ی اصلی است. این‌که یک ژست انتخاب کنید و چشمانتان را طبق آن حالت دهید کار دشواری است؛ بنابراین چشم‌ها را ببندید و دوباره باز کنید. می‌توانید به دور و اطراف نگاه کرده و سپس به دوربین نگاه کنید. کار غیرمنتظره‌ای انجام دهید، مثلاً با عکاس حرف بزنید. چشمانتان را به سمت منبع نور بگیرید. اگر عکاسی در فضای باز انجام می‌شود، در سایه بایستید و چهره‌تان را به سمت نور بگیرید اما اگر عکاسی در داخل ساختمان است، با یک زاویه، چشم‌ها را به سمت پنجره بگیرید.

چطور عکس خوب بگیریم

چی بپوشیم

رنگی را بپوشید که به شما می‌آید. لباس‌های پر نقش و نگار و عجیب بر تن نکنید؛ این باعث می‌شود خودتان به چشم نیایید. از بلوزهای راه‌راه یا شطرنجی دوری کنید. هم‌چنین لباس شما نباید چروک یا چسبان باشد. لباس‌های خیلی گشاد نیز شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

چطور عکس خوب بگیریم

نورپردازی

در نور مستقیم آفتاب یا نور مستقیم فلاش، عکس نگیرید. نتیجه‌ی این کار چندان جالب نمی‌شود و سایه‌های تیز درون عکس می‌افتند. در سایه بایستید یا فلاش را به دیوار بتابانید. نور ملایم باعث محو شدن چین و چروک‌ها می‌شود.

چطور عکس خوب بگیریم

پس‌زمینه

نمی‌خواهید پس‌زمینه بیش‌تر از شما جلوه کند؛ بنابراین به پشت سرتان نگاه کنید؛ مطمئناً دوست ندارید یک درخت درست از وسط سرتان سبز شده باشد! به دنبال یک پس‌زمینه‌ی تمیز و ساده بگردید که با شما تضاد داشته باشد. اگر موهایتان مشکی است، از پس‌زمینه‌های تیره خودداری کنید. اگر لباس سفیدی بر تن دارید، مستقیم جلوی یک دیوار سفید نایستید.

چطور عکس خوب بگیریم

از یک جسم استفاده کنید

با دست‌هایتان کاری انجام دهید یا چیزی را در دست بگیرید. وقتی دستتان پر باشد، تمرکز شما برای ژست گرفتن بالا می‌رود، می‌توانید از دوربین عکس‌برداریتان شروع کنید، بعد‌ها سو‌ژه‌های جذاب‌تری برای پر کردن فضای خالی بین دستانتان پیدا خواهید کرد.

چطور عکس خوب بگیریم

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}