ورود دومین ایرباس به ایران

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/12/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده که از مدل «ای 330» سری 200 است و ساعت سه بامداد به وقت محلی، فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد ایران ترک کرده بود با شماره پرواز همای 700 ساعت 8 و 57 دقیقه صبح شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

تور اروپا

هواپیمای ای 330 دارای 238 صندلی شامل 32 صندلی بیزینس کلاس و 206 صندلی اکونومی کلاس است و برای مسافت‌های دور کاربرد دارد. دراین هواپیما کادر پروازی ایران ایر و «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و «اصغر فخریه کاشان» مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل حضور داشتند. با لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد خرید 200 فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نوسازی ناوگان هوایی ایران وارد عرصه جدیدی شد. نخستین فروند هواپیمای ایرباس از نوع 321 عصر روز پنجشنبه بیست و سوم دی ماه 1395 وارد ناوگان هوایی ایران ایر شد و پروازهای خود را در مسیرهای داخلی و خارجی آغاز کرد.

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

فرودگاه مهرآباد امروز شاهد ورود نخستین فروند از هواپیماهای ایرباس با مدل 330 بود که روز گذشته در شهر تولوز فرانسه به طور رسمی به خلبانان و کادر پروازی ایران ایر تحویل داده شد تا در آستانه نوروز 1396 هموطنان بتوانند با آرامش و اطمینان بیشتری سفرهایی هوایی را انجام دهند.

ورود دومین ایرباس

در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید 100 فروند هواپیما را با شرکت اروپایی ایرباس و 80 فروند را با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ امضا کرده و قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای 70 نفره نیز با شرکت ATR یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس بزودی نهایی می‌شود. جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد با بیش از 50 هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از 20 هزار نفر در داخل فراهم می کند.

ورود دومین ایرباس

پیش از این «فرهاد پرورش » مدیرعامل ایران ایر اعلام کرده بود، نخستین هواپیمای 321 ایرباس اواخر دی ماه و دو فروند هواپیمای 330 تا عید امسال تحویل ایران ایر می شود. در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است. خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایر 85 درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و 15 درصد آن را از منابع داخلی خود تامین خواهد کرد.

  

مشخصات فنی:

ورود دومین ایرباس

ایرباس آ-۳۳۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.

فاصله نوک دو بال: ۶۰٫۳ متر

طول: ۶۳٫۷۵ متر

ارتفاع: ۱۶٫۸ متر

ظرفیت مسافر: ۴۴۰ نفر

بیشینه سرعت: ۰/۸۶ ماخ (۹۱۲ کیلومتر بر ساعت)

محدوده پرواز: ۱۰۴۰۰ کیلومتر

ایرباس این هواپیما را به عنوان «مدرن‌ترین، پردسودترین و قابل اعتمادترین» عضو ایرباس برای سفرهای خانوادگی معرفی کرده است.

   


فیلم خوش‌آمدگویی به دومین ایرباس

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}