پارک میمون ها، تجربه‌ای مفرح در آفریقای جنوبی

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/2/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پارک میمون‌ها در آفریقای جنوبی یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری است که لحظات شاد و مفرحی را برای خانواده‌ها به خصوص بچه‌ها می‌سازد.

تور اروپا

پار میمون‌ها همانطور که از نامش پیداست یک مرکز حیات وحش و پناهگاه میمون‌ها است. پارک میمون‌ها در N2 و درست خارج از «سامرست وست» (Somerset West) در نزدیکی شهر کیپ تاون قرار گرفته و بیش از بیست سال قبل توسط «روزالین گرابلر»، وقتی اولین میمون از نژاد کپوچین قهوه‌ای را نجات داد، تأسیس شد. او از آن زمان تا حالا بیش از ۲۷۰ میمون را نجات داده و یا سرپرستی آنها را به عهده گرفته است. هدف او از ساخت این محل، ایجاد فرصتی برای عموم مردم بود تا میمون‌ها را به روشی که او تجربه می‌کند بشناسند. حالا بیش از ۲۳۰ عدد از ۲۷ گونه‌ی مختلف در این منطقه‌ آزادانه زندگی می‌کنند که شامل «تامی»، «روبی» و «سانی» می‌شوند.

پارک میمون‌ ها آفریقای جنوبی

وقتی به پارک میمون‌ها می‌رسید، انتظار دارید قفس‌های کوچکی را ببینید که میمون‌ها را در آن نگه می‌دارند اما در واقع چیزی که وجود دارد این است که شما در دالانی حصار کشیده شده قرار دارید و از میان محدوده‌ی حیوانات می‌گذرید. معمولاً اول که وارد می‌شوید با میون‌های سنجابی رو به رو خواهید شد که روی شاخه‌ها مشغول بازی کردن هستند. گاهی هم یک میمون عنکبوتی را خواهید دید که در بالای فنس‌ها لم داده و بازدیدکنندگان را سرشماری می‌کند.

پارک میمون‌ها

بازدیدکنندگان به هیچ عنوان حق ندارند انگشت خود را وارد فنس کنند اما گاهی میمون‌های صمیمی و اهلی وجود دارند که دلشان کمی نوازش می‌خواهد و خودشان را به شما نزدیک می‌کنند تا لمس‌شان کنید یا انگشتتان را بگیرند. این مخصوصاً برای بچه‌ها خیلی لذت‌بخش است اما باید کاملاً مراقب باشید. وقتی وارد قسمت‌هایی می‌شوید که گونه‌های خاصی در آن نگهداری می‌شوند، با پلاک‌هایی روبه‌رو خواهید شد که به شما می‌گویند چه نژادی در این قسمت نگهداری می‌شود و اینکه از کجا و چرا نجات داده شده است. داستان زندگی و نجات بعضی از آنها گاهی شما را به شدت متأثر می‌کند اما بلافاصله از اینکه توسط انسان‌های مهربان نجات داده شده‌اند و حالا در محیطی امن و شاد زندگی می‌کنند خوشحال می‌شوید.

پارک میمون ها

حیواناتی که پارک میمون‌ها را خانه‌ی خود می‌دانند فقط میمون‌ها و شامپانزه‌هایی که در اسارت به دنیا آمده یا توسط صاحبان خود رها شده‌اند نیستند؛ جالب است بدانید که بیش از ۱۰۰ گونه از خزندگان، لاپاکاها (شتر بی کوهان) و پرندگان هم در این پارک زندگی می‌کنند. خزندگان در قسمت «باغ خزندگان» نگهداری می‌شوند که دیدن آنها هم خالی از لطف نیست.

اگر عاشق میمون‌ها هستید یا از کار‌های بامزه‌ی آنها لذت می‌برید، اینجا برای شما ساخته شده است که می‌توانید در مسیر حصار کشیده شده قدم زده و از نزدیک شاهد زندگی میمون‌ها باشید اما ورود به حریم آنها کاملاً ممنوع است. نژاد میمون‌هایی که در این پارک هستند اکثراً شامل «لمور»، «کپوچین»، «میمون‌های سنجابی» و «میمون‌های گرگی» است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پارک میمون‌ها رویارویی نزدیک با میمون‌ها و فرصت در آغوش گرفته شدن توسط آنهاست که در بخشی جداگانه از حریم شخصی سایر میمون‌ها اتفاق می‌افتد. همچنین می‌توانید از تالاب نگهداری از کپور‌های گلگون و مزرعه‌ی بزهای کوهی هم دیدن کنید.

پارک میمون‌ ها آفریقای جنوبی

کارهایی که می‌توانید روز خود را با آن بگذرانید شامل تور پارک میمون‌ها که رأس ساعت ۱۲ شروع می‌شود، غذا دادن به شامپانزه ها و سایر حیوانات پارک در ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۳:۰۰، لمس برخی از حیوانات از نزدیک، باغ خزندگان، پارک بازی، شنا، باربیکیو، رستوران و کافه است. اگر با خانواده سفر می‌کنید بازدید از این پارک را در برنامه‌ی خود قرار دهید؛ مطمئن باشید که بچه‌ها از بودن در این پارک بسیار لذت خواهند برد. در ضمن، حتماً دوربین خود را همراه داشته باشید وگرنه از ثبت نکردن لحظات تکرار نشدنی آن پشیمان خواهید شد. هزینه‌ی ورودی این پارک برای هر نفر حدود 6 دلار است که بابت هر یک از فعالیت‌های دیگر مثل باغ خزندگان، باربیکیو یا رویارویی نزدیک با حیوانات باید هزینه‌ی جداگانه‌ای پرداخت کنید.

پارک میمون‌ ها آفریقای جنوبی

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}