فرود 4 فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده در تهران

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1396/2/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از ورود 4 فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده به فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد و گفت : هر 4 هواپیما فردا در فرودگاه مهر آباد تهران به زمین می نشیند.

تور اروپا

وی گفت: تمام پیش پرداخت های مورد نیاز این 4 هواپیما به شرکت ای تی آر پرداخت شده و 15 تا 20 درصد مبلغ 400 میلیون دلاری آن توسط ایران و مابقی 80 تا 85 درصد آن از طریق فاینانس خارجی تامین می شود. وی اظهار داشت: این هواپیماها پس از پرواز از تولز فرانسه با سوختگیری در فرودگاه آتن به طرف فرودگاه مهرآباد پرواز می کنند. اصغر فخریه کاشان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این چهار فروند با ریجستر ep-ita-bcd امشب از فرودگاه تولز فرانسه عازم تهران می شوند و فردا صبح هر 4 هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشینند. بر روی بدنه این ۴ هواپیما  لوگو شرکت هواپیمایی ایران ایر طراحی شده است.
جهت خرید بلیط هواپیما در آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

با احتساب هواپیماهای قبلی تحویل داده شده به ایران، با ورود این ۴ فروند هواپیما تعداد هواپیماهای غربی تحویل داده شده به جمهوری اسلامی ایران از بعد از برجام به ۷ فروند می رسد. همچنین شرکت ایران ایر تعداد ۲۰ فروند هواپیما سفارش داده است که با سرمایه گذاری مشترک میان ایرباس و شرکت هواپیمایی «لئوناردو» ایتالیا ساخته خواهند شد.  ارزش هر هواپیمای ۷۰ صندلی ای تی آر ۶۰۰-۷۲ بر اساس فهرست قیمت ها ۲۶.۸ میلیون دلار است و ایران ایر انتظار دارد تا سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۱۶ هواپیمای باقیمانده آی تی ار را تحویل بگیرد. این ۴ هواپیما در مسیرهای منطقه ای ایران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

هواپیماهای ای تی آر ایران

درباره هواپیمای ای تی آر

ای تی آر (ATR) یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده هواپیماهای مسافربری میان برد است. نخستین هواپیمای ATR72-600 در سال 2010 تحویل مشتری شد و منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است. مدل سفارش شده توسط ایران قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است. این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را فراهم می سازد. این مدل و مدل‌های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت‌های مختلف و پرآوازه قرار می‌گیرد.

هواپیماهای ای تی آر ایران

لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهار فصل بودن کشورمان حقیقتی غیرقابل انکار است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با درنظر گرفتن تمام پارامترهای فنی، اقتصادی و صنعتی بهترین انتخاب را داشته و هواپیمایی را انتخاب کرده برخلاف رقبایی همچون Dash8 و آنتونوف 140 سالیان سال پروازهای ایمن و کم خطری را برای هم میهنانمان در سایر شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است. کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) است و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم‌های الکتریکی و ... شباهت‌هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A350 دارد که با توجه به سفارش 16 فروندی از این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت است و باعث راحتی خدمه پروازی می‌شود.

هواپیماهای ای تی آر ایران

در نگاه اول و به دلیل تصور غلطی که در کشور ما در مورد هواپیماهای ملخی وجود دارد، ممکن است اینطور به نظر برسد که هواپیماهای ملخی قدیمی بوده و از ایمنی پایینی برخوردار است در حالی که عکس این مسئله صادق است. موتورهای ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی (Pratt and Whitney) ساخته شدند و از نوع PW127M است. محصولات این شرکت بزرگ سالیان دراز است در این کره پهناور مشغول فعالیت بوده و به خوبی از پس هر امتحانی در هر شرایط جوی ای بر آمده‌اند. این موتورها می‌تواند قدرتی معادل 2750 اسب بخار تولید کنند و در زمره بهترین، کارآمدترین، اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین موتورهای ملخی است. با توجه به خوشنام بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا این هواپیما بازارهای جهانی را در اختیار دارد.

هواپیماهای ای تی آر ایران

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}