تاریخچه شگفت‌ انگیز پلازا دمایو در بوئنوس آیرس

ساناز محمدی
  • ساناز محمدی
  • 1396/3/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پلازا دِمایو، یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی شهر بوئنوس آیرس و اولین میدان مرکزی این شهر است.

تور اروپا

پلازا دِمایو که ز جذاب‌ترین قسمت‌های شهر بوئنوس آیرس به شمار می‌رود، در سال 1580 ساخته شد. این میدان، اولین میدان مرکزی شهر بود و نقش مهمی در تاریخ بوئنوس آیرس به عهده داشت. اگر وسط میدان ایستاده باشید، کاسا روسادا یا کاخ صورتی (اسمی که توریست‌ها به آن داده‌اند) را می‌بینید. این کاخ، ساختمان رسمی دولت است که رئیس‌جمهور در آن کار می‌کند. در این محل، معترضانی که به علت بحران سال 2001 اخراج  شده بودند، «اویتا پرون» (Evita Peron) را تشویق و نظرات خود را ابراز کردند. جای تعجب نیست که چرا چنین پیوند سیاسی قوی بین پلازا دمایو و مردم بوئنوس آیرس وجود دارد. در گذر زمان، این میدان برجسته، شاهد تشویق‌ها، اشک‌ها و اعتراضات بسیاری بوده است.

جهت مشاهده تورهای آرژانتین در آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/argentina/

میدان پلازا د مایو بوئنوس آیرس آرژانتین

دیدنی‌ های پلازا دِ مایو

پلازا دمایو با ساختمان‌های قدیمی و تاریخی متعلق به قرن هجدهم احاطه شده است. در سمت چپ، بانکو دِلا ناکشن (بانک مرکزی)، کلیسای جامع و هتل «کابیلدو» را خواهید یافت. در خود میدان نیز تندیس‌ها و بناهای تاریخی متعدد و مهمی قرار گرفته‌اند. یکی از آن‌ها مجسمه‌ای از «ژنرال بلگرانو» (General Belgrano) است که سوار بر اسبش پرچمی را حمل می‌کند، بلگرانو یک شخصیت مهم در تاریخ و یکی از رهبران اعلام استقلال آرژانتین بود که در جنگ‌های زیادی شرکت داشت که در بسیاری از آنها پیروز شد. نصب پرچم آرژانتین بر سنگ مرمر استفاده شده در مجسمه ژنرال بلگرانو، حرکتی بسیار نمادین است.

میدان پلازا د مایو بوئنوس آیرس آرژانتین

روبه‌روی بخش مالی شهر و در مرکز پلازا، یک مجسمه سفید بزرگ به نام «پایرامید دِ مایو» قرار دارد که در سال 1811 برای تجلیل از انقلاب ماه مه سال 1810 ساخته شد. این مجسمه 18.76 متری با یک نماد آزادی در بالای آن، هنر دست مجسمه‌ساز فرانسوی، جوزف دوبُردیو است. در سمت چپ و بافاصله زیاد، صلیب سفید پلازا قرار دارد که احتمالاً مربوط به سربازانی است که در جنگ فالکلند شرکت کردند.

میدان پلازا د مایو بوئنوس آیرس آرژانتین

بمب‌گذاری در پلازا دمایو

حادثه ای غم‌انگیز در 15 آپریل سال 1953 در این میدان رخ داد؛ دو عضو حزب مخالف، حزب «روکه کارانزا»، دو بمب در مسیر تجمع سیاسیون کار گذاشتند که باعث کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 95 نفر شد. دو سال بعد، در تاریخ 16 ژوئن، نیروی هوایی آرژانتین برای سرنگونی دولت پرون، این میدان را بمباران کرد. این رویداد، به عنوان «لا ماساکره دلا پلازا دمایو» (کشتار میدان مه) شناخته می‌شود. 32 هواپیما، بیش از 9.5 تن خمپاره را در میدان خالی کردند؛ آمار دقیقی از تلفات در دسترس نیست، اما 321 کشته و بیش از 700 زخمی، اعلام شد.

میدان پلازا د مایو بوئنوس آیرس آرژانتین

رویداد عجیب پلازا دمایو

مراسم و رویدادهای خاصی وجود دارد که به طور منظم در پلازا دمایو اجرا می‌شوند. هر پنج‌شنبه در ساعت 3:30 بعدازظهر، «مَدرس دِلا دِسَپَرسیدوس» (Madres de los Desaparecidos) یا مادران کودکان ناپدید شده، در پلازا دمایو گردهم می‌آیند و با در دست داشتن عکس کودکان خود که در دوره دیکتاتوری دهه 1970 مفقودالاثر شده‌اند، راهپیمایی می‌کنند. راهپیمایی آنها، بسیار پرشور است. در طول روز رفت‌وآمد زیادی دیده می شود و لحظه‌ای آرامش ندارد. نیمکت‌ها و مسیرهای پیاده‌روی زیبایی نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

میدان پلازا د مایو بوئنوس آیرس آرژانتین

ساناز محمدی ساناز محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}