هیاهوی ناتمام در اسکله تاریخی ویکتوریا و آلفرد

حسین رسولی
  • حسین رسولی
  • 1396/3/9
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

اسکله تاریخی ویکتوریا و آلفرد در کیپ تاون علاوه بر اینکه یک مرکز حمل و نقل دریاییِ سطح جهانی است؛ به عنوان یک محله‌ی گردشگرپذیر دوست داشتنی در این شهر شناخته می‌شود.

تور اروپا

جهت مشاهده تورهای آفریقای جنوبی در آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/south-africa/

اسکله زیبا و تاریخی ویکتوریا و آلفرد علاوه بر گردشگران و مسافران شهر کیپ تاون، مردم بومی آفریقای جنوبی و اهالی شهر را نیز به سمت خود جذاب می‌کند. هیاهو فعالیت و زندگی روزانه در این اسکله به شدّت جاری است، شاید به همین دلیل از این محل به عنوان برترین بندر قاره آفریقا یاد می‌شود. این اسکله تاریخی امروزه مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و زندگی شبانه است؛ همچنین تعداد زیادی گالری‌های هنری، آکواریوم و آمفی‌تئاتر با سرگرمی‌های زنده و ... در اسکله وجود دارد که تماشای آن‌ها معمولاً رایگان می‌باشند.

ساخت اسکله ویکتوریا و آلفرد

در سال 1860 میلادی، شاهزاده آلفرد، دومین پسر ملکه ویکتوریا، عملیات ساخت یک موج‌شکن را در این مکان به عهده گرفت. ساخت این موج شکن کار چندان ساده‌ای نبود، به همین دلیل عملیات ده سال به طول انجامید و سرانجام حوزه آبگیر آلفرد راه‌اندازی شد که در پشت موج شکن فضایی امن برای حضور کشتی‌ها ایجاد می‌کرد. سی و پنج سال بعد نیز حوزه آبگیر ویکتوریا در این خلیج ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. در دهه 1960 میلادی عوامل متعددی از قبیل ساخت و احداث بزرگراه‌ها و موج شکن‌های متعدد سبب عدم اقبال مردم شهر به این محل شد. در این زمان بود که در اطراف اسکله؛ حصار کشی انجام گرفت و اهالی شهر رفته رفته به این محل به عنوان مکانی برای تفریح؛ کافه نشینی و خوردن فیش اند چیپس روی آوردند.

اسکله ویکتوریا و آلبرت کیپ تاون

در دهه 80 میلادی، جنبشی عظیم در شهر کیپ تاون به وجود آمد و مردم نسبت به مناطق قدیمی و تاریخی شهر مانند اسکله، رغبت و توجه زیادی نشان دادند. در این زمان بر اساس نقشه تعیین شده، یک بندر برای امر حمل و نقل دریایی در این محل تعبیه و فضای ویژه گردشگری همراه با مراکز اقامت نیز طراحی و ساخته شد. استفاده از تجربیات، نقشه و کاربردهای سایر اسکله‌ها و بنادر موفق و مشهور جهان مانند سان فرانسیسکو، سیدنی و هنگ کنگ، پیوستگی مناسبی بین طراحی شهری و بندر به وجود آورد.

اسکله ویکتوریا و آلبرت کیپ تاون

امروزه از پروژه اسکله ویکتوریا و آلفرد به عنوان یکی از طرح‌های موفق در کشور آفریقای جنوبی یاد می‌شود. علاوه بر این، اهالی شهر کیپ تاون نیز همواره به این منطقه علاقه نشان داده و در روزهای تعطیل به آن می‌روند. این بندر علاوه بر اینکه یک بندر در سطح جهانی به شمار می‌رود، یکی از مراکز مهم تجاری شهر نیز محسوب شده و نقش مهمی در اقتصاد کیپ تاون ایفا می‌کند. وجود یک لنگرگاه و بارانداز، کشتی‌های متعدد، صنعت فعال ماهیگیری، ترکیب رستوران‌های زیبا، مغازه‌ها، فضاهای زنده شهری و موزه‌ها، از این منطقه یک مرکز توریستی بسیار زیبا و مهم ساخته است. اسکله ویکتوریا و آلبرت و مناطق اطراف آن را می‌توان به عنوان یکی از مشهورترین اسکله‌های جهان معرفی کرد که شهرت آن بسیار فراتر از قاره آفریقا است. توصیه می کنیم در هنگام مراجعه به بندر تاریخی ویکتوریا و آلبرت، اگر دنبال یک وعده فیش اند چیپس با کیفیت و نوشیدنی خوب هستید، به کافه رستوران Hildebrand Ristorante مراجعه کنید.

اسکله ویکتوریا و آلبرت کیپ تاون

تفریحات اسکله ویکتوریا و آلفرد

ده هتل از برترین هتل‌های آفریقای جنوبی در این اسکله زیبا و تاریخی قرار داشته و همچنین در این محل امکان دسترسی به بیش از 500 فروشگاه و مغازه مختلف وجود دارد. رستوران‌های این منطقه به اصطلاح اهالی بومی شهر، کافه اسکله یا Harbour Café شهرت داشته و بسیار پرطرفدار هستند. اصلی ترین غذای ارائه شده در این رستوران‌ها را می توان «فیش اند چیپس» و سایر غذاهای دریایی دانست که عطر آن در همه اسکله پراکنده شده و تجربه خوردن این غذا به همراه یک نوشیدنی خنک و تماشای چشم انداز زیبای اسکله و دریا، می‌تواند برای هر گردشگری، یکی از فراموش نشدنی‌ترین خاطرات سفر به کیپ تاون محسوب شود؛ تجربه ای که همراه با حضور مرغان دریایی و پرندگان دیگری است که در آسمان منطقه درحال پرواز بوده و به وفور دیده می‌شوند.

اسکله ویکتوریا و آلبرت کیپ تاون

در این اسکله همچنین حجم وسیعی از فعالیت‌ها برای سلایق مختلف و وقت گذرانی امکان پذیر است. ازدحام همیشگی مردم و دریانوردان، مسافرانی که از کشتی پیاده شده‌اند و دستفروشان دوره‌گردی که همه جا حضور دارند. در حقیقت امروزه هنوز فضای این محل تا حد زیادی مشابه سال 1912 میلادی است که تنها دو سال از اتحاد آفریقای جنوبی گذشته و دوسال به آغاز جنگ جهانی نخست باقی مانده است.

حسین رسولی حسین رسولی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}