افسون در طبیعت و معماری شهر سینترا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر سینترا در نزدیکی لیسبون، با کاخ‌ها و ویلاهای باشکوه تاریخی‌ متعدد، طبیعت بسیار زیبا و افسونگر و امکانات ورزشی، یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور پرتغال به شمار می‌رود.

تور اروپا

سفر به شهر رنگارنگ لیسبون در تورهای پرتغال

شهر «سینترا» (Sintra) و تپه‌های افسانه‌ای آن، به همراه کاخ‌هایی بیرون آمده از دل داستان‌های پریان و ویلاهایی عجیب و دیدنی، قرن‌ها بازدیدکنندگان را با افسونش به سمت خود جذب کرده است. رومی‌ها این شهر را محلی برای پرستش ماه در نظر گرفته و نام آن را «سینتیا» برگرفته از «الهه ماه» گذاشتند. علاقه به این شهر در دوران مورها نیز ادامه داشت و آن‌ها هم در بالای تپه‌های سر سبز سینترا یک قلعه، کاخ و فواره‌هایی متعدد حول شهر ساختند. بعدها این شهر تبدیل به اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی پرتغال شد و تعدادی از خانواده‌های اشرافی نیز به سمت آن جذب شده و ویلاهای مجلل و بزرگی برای خود ساختند.

شاعر معروف انگلیسی «لرد بایرون» که بسیار زیاد سفر می‌کرد، در قرن ۱۸ در سینترا توقف کرده و در شعر حماسی خود به نام «سفر زیارتی چایلد هارولد» (Childe Harold's Pilgrimage) آن را «بهشت باشکوه» وصف می‌کند. افراد سرشناس دیگری نیز طی سفر خود به این نقطه بی‌بدیل از آن به نیکی یاد کرده‌اند. اینجا در واقع مکانی خارق‌العاده با ترکیبی فراواقعی از تاریخ و قصه‌های پریان است و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی حفاظت می‌شود. کاخ‌های رویایی، مناظر باورنکردنی و مجموعه‌های قابل توجه داخل موزه، این مقصد را تبدیل به یک تجربه تکرار نشدنی در طی سفر به لیسبون می‌کنند. دسترسی به این منطقه از پایتخت بسیار آسان بوده و تنها با ۳۰ دقیقه رانندگی، یا سوار شدن قطار می‌توان به آن رسید.

سینترا پرتغال

در میدان اصلی، کاخ ملی را پیدا می‌کنید که متعلق به قرن ۱۴ میلادی است. دو دودکش مخروطی عظیم آن جزو معروف‌ترین مناظر شهر هستند و باقی سازه سبک‌های موری، گوتیک و مانوئلین را به نمایش می‌گذارد. در داخل بنا وسیع‌ترین مجموعه کاشی‌های لعابی سبک مودخار در جهان به همراه اتاق‌هایی منحصر به فرد را خواهید دید. اتاق «نشان‌های رسمی»، سقفی گنبدی با نشان‌ رسمی ۷۴ خانواده نجیب زاده پرتغالی داشته و به خاطر دیوارهایی که با پانل‌های کاشی‌کاری شده قرن هجدهمی تزئین شده‌اند نیز شهرت دارد. تالار ضیافت سابق یا اتاق «قوها» نیز با سقفی بسیار زیبا، به پانل‌های هشت ضلعی تقسیم گشته و با تصاویری از قوها متعلق به قرن ۱۷ تزئین شده است. بخش‌های دیدنی دیگر، اتاق «مگپای» (Magpie)، اتاق سلطنتی شاه جان اول، آشپزخانه بزرگی با گنجایش ۱۰۰۰ نفر و حیاط‌های داخلی خواهند بود.

سینترا پرتغال

یکی از بناهای معروف سینترا، کاخ «پنا» (Pena)، ساخته شده در دهه ۱۸۴۰ است که یکی از شگفت‌انگیزترین کاخ‌های اروپا به شمار می‌رود. این سازه را با «نوی شوانشتاین» (Neuschwanstein) و سایر قلعه‌های قرون وسطایی لودویگ در بایرن مقایسه می‌کنند. این کاخ از یک پل متحرک، باروها و گنبدها، مجموعه‌ای از برجک‌ها و ناودان‌هایی بالای طاق نئو مانوئلین تشکیل شده است. فضای داخلی مجلل با اثاثیه‌ای به سبک ویکتوریایی متأخر و ادواردی چیدمان شده و اتاق بزرگ باله، اتاق عربی، یک نمازخانه تحسین برانگیز قرن شانزدهمی از سایر بخش‌هایی هستند که می‌توانید تماشا کنید.

سینترا پرتغال

دور کاخ پنا را پارکی به همین نام در بر گرفته است. در این پارک گستره وسیعی از درختان و گیاهان نادر و عجیب را خواهید دید. حوضچه‌ها، فواره‌ها و قوهای سیاه، جزو زیبایی‌های دیدنی امپراطوری سابق پرتغال بودند. یک اقامتگاه بسیار جذاب نیز در بین درختان پنهان شده که می‌توانید آن را تماشا کنید. در بلندترین نقطه تندیس شاه فردیناند رو به کاخ قرار دارد. تعدادی ویلای قدیمی لوکس در حول پارک پراکنده شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها (به خاطر اینکه در فیلم «دروازه نهم» اثر رومن پولانسکی حضور داشته) ویلای «شالیت بیستر» (Challet Biester) با پنجره‌های گوتیکی و بام کله قندی تیره است. 

سینترا پرتغال

یکی دیگر از ساختمان‌های قابل توجه «کاخ میلیون‌ها» بخشی از املاک «رگلالیرا» (Regaleira) خواهد بود. این بنا در نزدیکی قرن ۱۹ و به سبک گوتیک، مانوئلین و رنسانس ساخته شد. دور کاخ میلیون‌ها را باغ‌هایی پر از تندیس‌های نمادین، رمزی و افسانه‌ای از خدایان گرفته‌اند. قسمت ویژه آن یک تونل پلکانی ماورایی به نمادی از هدایت شدن توسط مرگ به سمت باغ عدن خواهد بود. عبور از این پلکان نمادی از تولد دوباره و ورود به بهشت محسوب می‌شد. شما می‌توانید بدون نیاز به راهنما در این محوطه به گشت و گذار بپردازید.

سینترا پرتغال

کاخ عجیب و با شکوه «مونسراته» (Monserrate) با باغ‌های رمانتیک استوایی‌اش یکی دیگر از دیدنی‌های سینترا به حساب می‌آید. این کاخ توسط «فرانسیس کوک» (Francis Cook) خریداری و توسط «ویلیام بکفورد» (William Beckford) اجاره شد و امروزه در حال بازسازی با هدف تبدیل کردن آن به موزه است. معماری این سازه تلفیقی از سبک‌های گوتیک و مور با الهام از معماری ایتالیایی بوده و باغ‌های آن مناظری رویایی از آبشارها، گل‌های رز، درختان استوایی و دست کم ۲۴ نژاد نخل را به نمایش می‌گذارد.

سینترا پرتغال

اگر کمی از سینترا فاصله بگیرید، در سمت شمال سواحل بی‌نظیری را پیدا می‌کنید که می‌توان آن را یکی از ۲۰ ساحل برتر اروپا هستند. یک دهکده ماهیگیری جذاب به نام «آزنیاس دو مار» (Azenhas do Mar) با نماهایی به غایت زیبا، یک استخر طبیعی ساحلی صخره‌ای و خانه‌های سفید نیز در این حوالی وجود دارد. سینترا علاوه بر مکان‌های تاریخی و طبیعت زیبا، امکانات ورزشی خیلی خوبی هم تعبیه کرده که شامل تنیس، گلف و اسب سواری می‌شوند.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}