غذا‌هایی که باید در آرژانتین امتحان کنید

    نسیم محمدی
    • نسیم محمدی
    • 1396/4/14
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    کشور آرژانتین به عنوان بهشت دوستداران گوشت قرمز شناخته می‎شود؛ بنابراین تعجبی نیست که گوشت قرمز، عنصر تشکیل‎دهنده اکثر غذاهای آرژانتینی باشد.

    تور اروپا

    گوشت قرمز، عنصر اصلی تشکیل‌دهنده غذا‌های آرژانتین است و برای گردشگرانی که گیاه‎خوار هستند، تنوع غذایی کمتری وجود دارد اما می‎توان با دسرهای خوشمزه، روز‎های شیرینی را در این کشور سپری کرد. در ادامه با برترین خوراکی‌هایی که باید در این کشور امتحان کنید بیشتر آشنا خواهید شد.

    1. آسادو

    آسادو (asado) به معنی «باربیکیو» است و به تمامی انواع گوشت‎هایی گفته می‎شود که بر روی باربیکیو پخته و کبابی می‎شوند. به‎ خصوص در طول تابستان، «آسادو» بهانه‎ای است برای اجتماع دوستان و خانواده‎های آرژانتینی تا دور هم جمع شوند و «آسادو» بخورند. همه در فرآیند پخت این غذا مشارکت می‎کنند اما تنها یک نفر مسئول کباب کردن گوشت‎ها است. برای گیاه‎خواران هم شانس حضور در چنین محفلی وجود دارد؛ چرا که سبزیجات کبابی مانند سیب‎زمینی، ذرت و ... نیز در کنار گوشت موجود است.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    2. چوریزو

    خوردن آسادو بدون «چوریزو» در آرژانتین یک گناه بزرگ به حساب می‎آید!!! چوریزو نوعی سوسیس آرژانتینی است که در کنار سایر گوشت‎ها کبابی می‎شود و همراه دائمی آسادو است. همان‎طور که می‎بینید باید در آرژانتین منتظر خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز باشید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    3. امپاناداس

    «امپاناداس» (EMPANADA) خوراکی است که علاوه بر آرژانتین، در اسپانیا، شیلی و سایر کشورهای جهان طرفدار دارد اما این بدان معنی نیست که دستور پخت آن در همه جا مانند آرژانتین باشد. «امپاناداس» یعنی پوشیده شده با نان! این خوراک در واقع تکه خمیری است که درون آن با گوشت قرمز، مرغ، پنیر موزارلا و گوجه فرنگی پر می‎شود.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    4. ماتامبره

    نام ماتامبره (MATAMBRE) از عبارت جالبی به دست آمده؛ این واژه در واقع شکل کوتاه شده عبارت: «matar el hambre» به معنی رفع گرسنگی کسی است. «ماتامبره» یک تکه گوشت نازک و دراز است که دور تا دور محتویاتی شامل اسفناج، پیاز، هویج و تخم‎مرغ آب‎پز پیچانده می‎شود. این خوراک بیشتر به عنوان پیش‎غذا قبل از نهار یا شام استفاده می‎شود.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    5. میلانسا

     این غذا تکه گوشتی پوشیده شده از آرد است.میلانسا (MILANESA) عمدتاً برای نهار و به همراه سیب‎زمینی سرخ کرده مصرف می‎شود. شکل سنتی این غذا از گوشت قرمز است اما امروزه میلانسای مرغ (milanesa de pollo) نیز طرفداران زیادی دارد؛ بنابراین پیش از سفارش این غذا، درباره نوع میلانسای خود تصمیم بگیرید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    6. پیتزا (سبک آرژانتینی)

    غذاهای آرژانتین هنوز اثرات آشپزی ایتالیایی را بر خود دارند اما در مقایسه با سبک ایتالیایی، آرژانتینی‎ها پیتزاهای خود را با خمیر ضخیم‎تری آماده می‎کنند. مواد روی پیتزاها در آرژانتین معمولاً گوشت و پنیر هستند اما پیتزای موزارلا و گوجه ‎فرنگی نیز طرفداران زیادی دارد. شما می‎توانید اشکال متنوع‎تری از پیتزا با آناناس، ذرت و تخم‎مرغ آب‎پز را نیز در آرژانتین بیابید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    7. مدیا لونا

    بالاخره به خوراک مخصوص گیاه‎خواران هم رسیدیم! «مدیا لونا» (MEDIA LUNA) به معنی «هلال ماه» و شبیه همان «کروسان» فرانسوی است. خوردن چندین مدیا لونا برای صبحانه در آرژانتین بسیار رایج است اما می‎توانید این نان را به عنوان یک میان‎وعده خوشمزه، بعد از گشت عصرگاهی نوش جان کنید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    8. دولسه د لچه

    «دولسه د لچه» (DULCE DE LECHE) کرم خوشمزه‎ای است که از جوشاندن شیر غلیظ شده به دست می‎آید. شیر تا جایی جوشانده می‎شود که تبدیل به کاراملی ضخیم به رنگ قهوه‎ای شود. این کرم در هر ساعتی از روز مصرف می‎شود. آرژانتینی‎ها دولسه د لچه را به تنهایی یا بر روی نان مصرف می‎کنند.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    9. آلفاخور

    «آلفاخور»ها (ALFAJOR) نان‎ های کوچکی هستند که امروزه در شکل ‎های مختلف در آرژانتین پخته می‎شوند. سنتی‎ترین آن‎ ها، همان نانی است که به همراه «دولسه د لچه» مصرف می‎شود. گاهی نیز این نان‎ها به همراه نارگیل یا شکلات خورده می‎شوند. هاوانا جایی است که می‎توانید انواع گوناگونی از «آلفاخور»ها را مزه کنید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    10. سابمارینو

    «سابمارینو» (SUBMARINO) به معنی زیردریایی است. اما واقعاً چرا به این نوشیدنی مشهور آرژانتینی، لقب زیردریایی را داده‎اند. سابمارینو تکه شکلاتی است که آن را در یک لیوان بزرگ از شیر گرم غوطه‎ور می‎کنند تا با گرمای شیر به تدریج ذوب شود. نتیجه این فرآیند، یک لیوان شکلات داغ شیری است که در هر ساعتی از شبانه‎روز می‎توان از آن لذت برد.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    11. چوریپان

    «چوریپان» (Choripan) یک ساندویچ سوسیس ساده است که ترکیب آن با سس «چیمیچوری» (chimichurri) بسیار خوشمزه می‎شود. بهترین شانس برای یافتن این طعم اصیل آرژانتینی، هنگام پرسه زدن در بازار سنتی «سن تلمو» (San Telmo) در بوئنوس‎ آیرس است. در روزهای یکشنبه، می‎توانید چوریپان را از فروشندگان دوره‎گرد نیز خریداری کنید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    12. لوکرو

     لوکرو (Locro) غذای منحصربه‎فرد بخش‎های شمالی آرژانتین است! بازدید از «سالتا» (Salta) بدون شک بدون خوردن «لوکرو» کامل نخواهد بود. این بشقاب خوشمزه ملی آرژانتینی از ذرت، حبوبات، سبزیجات و گوشت یا چوریتزو (سوسیس مخصوص آرژانتینی) تشکیل می‎شود.

    بخش‎های جنوبی آرژانتین نیز مانند شمال آن، خوراک مخصوص به خود را دارد. منطقه دریاچه پاتاگونیا (Patagonia)، به واسطه تروت‎های خوشمزه‎اش از شهرت زیادی برخوردار است. ماهی تازه خود را سفارش دهید و همراه نوشیدن نوشیدنی‎های محلی از آن لذت ببرید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    13. الادو

    «الادو» (Helado) نوعی بستنی آرژانتینی است که پیشینه آن به ایتالیا باز می‎گردد و توسط اقوام مهاجر ایتالیایی به آرژانتین معرفی شده است. البته در آرژانتین تغییراتی در ساختار این بستنی به وجود آمد. آرژانتینی‎ها خامه بیشتری به این بستنی افزودند. برای روزهایی که زیر تابش آفتاب در شهرهای مختلف آرژانتین در حال گشت و گذار هستید، یک بستنی، میان‎وعده عالی به حساب می‎آید.

    بهترین غذاهای آرژانتینی

    نسیم محمدی نسیم محمدی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}