دیدنی‌هایی که در دوبروونیک منتظر شما هستند

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/4/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

«دوبروونیک» (Dubrovnik) با جاذبه‌های خاص خود، زیبایی‌های چشم‌نوازی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این شهر بیشتر به خاطر موقعیت ساحلی تماشایی‌اش در کرانه «دالماسی» (Dalmatian) و مرکز تاریخی‌‌اش شهرت دارد.

تور اروپا

سفر به کرواسی با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

دوبروونیک در قرن ۷ میلادی پایه گذاری شد و طی قرون، ونیزی‌ها و مجارها بر آن سلطه داشتند. رشد اصلی شهر در قرن ۱۵ و ۱۶ اتفاق افتاد و این امر را در معماری بناهای آن زمان نیز می‌توانید ببینید. دوبروونیک به عنوان مرکز هنری و فرهنگی کرواسی، جاذبه‌های فرهنگی و فستیوال‌های متعددی را برای بازدیدکنندگان در نظر دارد. از بین این جاذبه‌های تماشایی می‌توان به کلیسای جامع، پیاده‌روهای باریک و پیچ در پیچ، کاخ‌های تاریخی زیبا و دژهای نظامی اشاره کرد. در ادامه با برترین جاذبه‌های دوبروونیک آشنا می‌شویم.

1. دیوارهای شهر قدیمی

دیوارهای شهر قدیمی دوبروونیک یکی از شناخته‌ شده‌ترین ویژگی‌های این شهر است. این دیوارها در قرن ۱۰ ساخته و سپس در قرن ۱۳ و ۱۴ تغییر شکل یافتند. ارتفاع آن‌ها ۶ متر و ضخامتشان نیز به همین میزان است. دیوارهای دفاعی دوبروونیک حدود ۲ کیلومتر طول دارند و برای یک گشت و گذار با مناظری فوق‌العاده مناسب هستند. از قسمت‌های برجسته دیگر آن به ۲ برج به نام‌های «مینستا» (Minceta) و «بوکار» (Bokar) و دژهای «لووریِناس» (Lovrjenac) و «رولین» (Revelin) می‌توان اشاره کرد. برای دسترسی به دیوارها باید از ورودی اصلی در سمت چپ دروازه «پایل گیت» (Pile Gate) عبور کنید.

دیدنی های دوبروونیک

2. استرادون

خیابان «استرادون» (Stradun) محل اجتماع مردم منطقه و گردشگران در روز و شب بوده و بدون شک یکی از زیباترین خیابان‌های سنگفرش و پیاده رو اروپا به شمار می‌رود. در اینجا تعداد زیادی کافه و رستوران وجود داشته و می‌توانید بعد از یک روز گردش در دوبروونیک در آن‌ها به استراحت بپردازید. این خیابان ۳۰۰ متری به سال ۱۴۶۸ باز می‌گردد اما بسیاری از ساختمان‌های آن متعلق به قرن ۱۷ هستند.

دیدنی های دوبروونیک

3. کلیسای جامع

این کلیسا بر روی محوطه کلیسایی قدیمی‌تری متعلق به قرن ۶ ساخته شد که در زلزله‌های متعدد آسیب جدی دیده‌ بود. کلیسای جامع دوبروونیک که به کلیسای جامع عروج نیز شناخته می‌شود، به سبک باروکی و توسط «آندرئا بوفالینی» (Andrea Buffalini) طراحی شد. این بنا به خاطر ۳ راهرو و طراحی داخلی‌اش شهرت داشته و از نقاط برجسته آن می‌توان به نقاشی‌های هنرمندان ایتالیایی قرن ۱۶ تا ۱۸ شامل اثری از «رافائل» اشاره کرد. همچنین گنجینه کلیسا نیز با عتیقه‌های مهمش از دیدنی‌های ارزشمند این جاذبه به شمار می‌رود. از میان موارد داخل این گنجینه می‌توان به ۱۳۸ جعبه نگهداری از اشیا متبرکه طلا و نقره از سرتاسر جهان اشاره کرد.

دیدنی های دوبروونیک

4. دروازه‌ های شهر

برای قرن‌ها دروازه «پایل گیت» مشهور دوبروونیک به عنوان ورودی اصلی مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز هم از نقاط دسترسی جذاب به قسمت قدیمی شهر است. در گذشته این دروازه با خندق‌هایی احاطه می‌شد و یک پل متحرک ساخت سال ۱۵۳۷ آن را تکمیل می‌کرد. امروزه در قسمت خندق باغی بسیار زیبا قرار دارد. از سایر قسمت‌های برجسته می‌توان به تندیس «بلائیس مقدس» (St. Blaise) اشاره کرد. یک دروازه ارزشمند دیگر «پلوچه» (Ploče) است که به عنوان یک سیستم دفاعی دوگانه طراحی شده بود.

دیدنی های دوبروونیک

5. میدان لوجا

این میدان سال‌های زیادی است که محل اجتماع مردم منطقه و گردشگران به شمار می‌رود. در اینجا می‌توانید برخی از معروف‌ترین ساختمان‌های شهر و یادمان‌های عمومی را تماشا کنید. میدان لوجا (Loggia) در شمال شرق محله قدیمی دوبروونیک قرار دارد. از میان این جاذبه‌ها می‌توان به «ستون اورلاندو» (Orlando) ساخته شده توسط مجسمه سازی به نام «آنتونیو راگوزینو» (Antonio Ragusino) و ناقوس‌های لوجا متعلق به سال ۱۴۸۰ اشاره کرد که در زمان آشوب‌ها به عنوان یک سیستم هشدار استفاده می‌شدند.

دیدنی های دوبروونیک

6. دژ لووریناس

این دژ در بیرون دیوارهای غربی شهر و بر روی یک پرتگاه صخره‌ای قرار دارد. این بنای نظامی مدت‌های زیادی به عنوان یکی از مهم‌ترین دژهای کرواسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. «لووریِناس» (Lovrijenac) در ارتفاع ۳۷ متری از سطح آب قرار داشته و در زمان خود نفوذ ناپذیر بود. این دژ به خاطر نقشه مثلثی‌اش با ۳ تراس مشهور است و از طریق دو پل متحرک می‌توان به آن دسترسی داشت. جشنواره تابستانی معروف دوبروونیک و بسیاری از اجراهای موسیقی و تئاتری در این مکان برگزار می‌شوند.

دیدنی های دوبروونیک

7. آب‌ نمای اونوفریو و کلیسای ناجی مقدس

آب‌نمای بزرگ «اونوفریو» (Onofrio) بین سال‌های ۱۴۳۸ تا ۱۴۴۴ ساخته شد و شاید یکی از معروف‌ترین یادمان‌های تاریخی شهر باشد. با یک پیاده‌روی ساده از پایل گیت می‌توانید به این جاذبه رسیده و به تماشای آن بپردازید. البته چیزی که امروزه می‌بینیم به خاطر آسیب‌های بعد از زلزله سال ۱۶۶۷ کمی کوچک‌تر است. این فواره یکی از بخش‌های مهم سیستم آب‌رسانی شهر از رودخانه «دوبروواکا» (Dubrovacka) بود. اونوفریو درست مقابل کلیسای «ناجی مقدس» قرار داشته که در قرن ۱۶ ساخته شد. این بنا یکی از معدود ساختمان‌هایی بود که از زلزله سال ۱۶۶۷ جان سالم به در برد.

دیدنی های دوبروونیک

8. صومعه‌ های دومینیکن و فرانسیسکن

صومعه دومینیکن در اوایل دهه ۱۳۰۰ ساخته شد و به قدری بزرگ بود که برای ساختنش بخشی از دیوارهای شهر را جا به جا کردند. متأسفانه این صومعه هم در زلزله ۱۶۶۷ آسیب‌های سنگینی دید و ظاهر امروزی آن بعد از بازسازی شکل گرفت. نقاشی‌های مذهبی قرن ۱۵ و ۱۶ را در این صومعه از دست ندهید. بعد از اینجا توصیه می‌کنیم به صومعه فرانسیسکن نیز سر بزنید. یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های کرواسی و یک داروخانه قرون وسطایی شگفت انگیز در این مکان قرار دارند. هنوز هم شیشه‌های قدیمی، ابزار اندازه گیری و هاون‌های داروسازی را می‌توان در این قسمت مشاهده کرد.

دیدنی های دوبروونیک

9. کاخ رِکتور

کاخ رکتور در سال ۱۴۳۵ ساخته شد و امروزه موزه فرهنگی تاریخی شهر را در آن می‌بینیم. این بنا به سبک‌های گوتیک متأخر و اوایل رنسانس ساخته شده و به خاطر آسیب‌های متعددی که در طول عمرش دیده شکوه سابق خود را ندارد. در مجموعه این موزه می‌توانید بیش از ۱۵۰۰۰ مورد به نمایش در آمده را از دوران قرون وسطی به همراه نقاشی‌های هنرمندان مختلف تماشا کنید.

دیدنی های دوبروونیک

10. دژ سنت جان

این دژ در لبه شرقی قسمت قدیمی شهر قرار داشته و امروزه جاذبه‌های مدرن زیادی را برای سرگرمی بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. در قسمت بالایی، موزه دریانوردی دوبروونیک قرار داشته و در قسمت‌های پایینی یک آکواریوم با ماهی‌های منحصر به فرد و مجموعه‌ای شگفت انگیز از اسب‌های دریایی وجود دارد.

دیدنی های دوبروونیک

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}