در ریودوژانیرو به این رستوران ها سر بزنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تجربه سفر به شهر پر شور و هیجان ریودوژانیرو با امتحان کردن بهترین غذاهای برزیلی کامل می‌شود. برای انتخاب بهترین رستوران‌ها و لذت بردن از کیفیت عالی غذاها این مقاله را تا انتها دنبال کنید!

تور اروپا

فرهنگ غذای ریودوژانیرو پر از طعم‌های غلیظ، ادویه جات و تنوع است که در کنار هم تصویری عالی از تاریخ غنی شهر را مجسم می‌کنند. غذاهای محلی برزیل به طرز قابل توجهی تحت تأثیر استعمارگران پرتغالی و برده‌های آفریقایی اواخر قرن ۱۷ بوده و به طور کل تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند. در ادامه به معرفی ۱۰ رستوران برتر ریو می‌پردازیم تا فرهنگ بومی این شهر را با غذاهایش جشن بگیرید.

1. اِسپیریتو سانتا

در رستوران «اسپیریتو سانتا» (Espírito Santa) سر آشپز «ناتاشا فینک» (Natacha Fink) غذاهای برزیلی ترکیب شده با پیچیدگی‌های آمازونی را به مهمانان عرضه می‌کند که برخاسته از ریشه‌های آمازونی خودش هستند. منوی اینجا پر از طعم‌های ماجراجویانه و جزئیات با دقت عالی بوده و استارتر مخصوصش «تامباکی» (نوعی ماهی معروف آمازون) با گیاهان معطر را نباید از دست داد. اسپیریتو سانتا در یک ساختمان قرن نوزدهمی در کنار خط تراموا و در خارج از خیابان‌های شلوغ پر از کافه و گالری محله قرار دارد. به خاطر موقعیت این رستوران بر روی تپه، می‌توانید زیباترین مناظر مشرف بر «سانتا ترزا» را تماشا کنید.

بهترین رستوران های برزیل

2. سینه بوتِکیم

رستوران «سینه بوتیکم» (Cine Botequim) در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و هدفش جذب طرفداران سینما بود. این رستوران در مرکز تاریخی بین کلیسای «کاندلاریا» (Candelária) و صومعه «سنت بندیکت» قرار دارد و طراحی داخلی آن را با یادبودهایی از فیلم‌های مختلف چیدمان کرده‌اند. نام غذاهای سینه بوتیکم همگی از فیلم‌های معروف برزیل گرفته شده است. در این رستوران به صورت روزانه فیلم نمایش داده شده و به دانشجویان رشته سینما نیز موقعیتی برای نمایش آثارشان داده می‌شود.

بهترین رستوران های برزیل

3. رستوران گولا گولا در مجموعه لاگون

«لاگون» (Lagoon) در یک مجموعه بازسازی شده قرار داشته و شامل ۵ رستوران، یک محل اجرای موسیقی زنده و یک سینما می‌شود. رستوران «گولا گولا» (Gula Gula) با اشراف بر تالاب «رودریگو د فریتاس» (Rodrigo de Freitas) از یک تراس بلند، یکی از مقاصد جذاب در بین رستوران‌ها به شمار می‌رود. در اینجا تلفیقی از غذاهای گرم و سالادهای مختلف را پیدا می‌کنید. تمرکز گولا گولا بر روی ارائه غذاهای سالم ولی جذاب، در محیطی شیک و آرام است.

بهترین رستوران های برزیل

4. مارکت

رستوران «مارکت» (Market) در یک کوچه باریک و پرت از خیابان اصلی و شلوغ محله پنهان شده است. در این رستوران کوچک سر زنده، غذاهای محلی تازه‌ای را ارائه می‌کنند که با باغ زیبایش تکمیل می‌شود. ما اینجا را برای یک صبحانه یا ناهار سالم پیشنهاد می‌کنیم. در غذاها تنها از مواد اولیه تازه استفاده شده و مارکت به خلق ترکیبات نوین و ارائه آبمیوه‌های طبیعی و تازه می‌بالد. در اینجا گستره‌ای از گزینه‌های گیاهی را نیز پیدا می‌کنید که از مواد اولیه غنی از پروتئین گیاهی تهیه شده‌اند.

بهترین رستوران های برزیل

5. ریو سناریوم

رستوران «ریو سناریوم» (Rio Scenarium) یکی از زیباترین رستوران‌های ریودوژانیو محسوب می‌شود و به خاطر بازی کردن نقش مهمی در احیای زندگی شبانه منطقه «لپا» (Lapa) شناخته شده است. اینجا در یک انبار بازسازی و تغییر کاربری داده شده در لپا قرار دارد. در واقع ریو سناریوم یک کلوب، رستوران و انبار عتیقه ترکیب شده به شمار می‌رود. نوازندگان محلی به اجرای زنده موسیقی پرداخته و در دکورش ردیفی از اشیای هنری را پیدا می‌کنید. در منو، غذاهای پرتغالی و گستره کاملی از نوشیدنی‌های برزیلی پیش روی شما خواهد بود.

بهترین رستوران های برزیل

6. آلبامار

رستوران «آلبامار» (Albamar) در سال ۱۹۳۳ تأسیس شد و در یکی از ۵ برج کوچک بازار شهری متعلق به سال ۱۹۰۸ قرار دارد. در سال ۱۹۶۲ این سازه بی‌همتای آهنی که از بلژیک و انگلیس وارد شده بود، به عنوان محوطه تاریخی شناخته شد و از ویرانی نجات پیدا کرد. آلبامار را به خاطر گلچینی از نوشیدنی‌های خوب و غذاهای برزیلی سر آشپز «لوئیز اینکائو» (Luiz Incao) می‌شناسند. از اینجا مناظر شگفت انگیزی از پل «ریو نیترویی» (Rio-Niterói)، قایق‌های ماهیگیری و جزیره تاریخی «ایلیا فیسکال» (Ilha Fiscal) را خواهید دید.

بهترین رستوران های برزیل

7. پالافیتا کیچ

رستوران «پالافیتا کیچ» (Palaphita Kitch) در سواحل تالاب زیبای رودریگو قرار دارد. این ساختمان جدا شده از جنگل آمازون، میز‌هایی در فضای باز داشته و مبلمان آن حقیقتاً کهنه و قدیمی هستند. منوی اینجا شامل ماهی‌های مختلف و ظرف‌های میوه می‌شود که بیشترشان از جنگل تهیه شده‌اند. یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین غذاها «کارپاچیوس» (Carpaccios) با گوشت تمساح زرد، شترمرغ، گراز وحشی، غذای دریایی، بوفالو و گوجه فرنگی خشک شده است!

بهترین رستوران های برزیل

8. آپرازیول

رستوران «آپرازیول» (Aprazivel) در محله سانتا ترزا قرار دارد و با یک باغ و صندلی‌هایی در پاسیو و نمای مرکز شهر ریو تکمیل می‌شود. منوی اینجا شامل گستره‌ای از غذاهای برزیلی است. غذای ویژه اصلی از ماهی کبابی و سس پرتقال تهیه شده و با موز تنوری و پودر نارگیل سرو می‌شود. مالک و سرآشپز این رستوران «آنا کاستیلیو» (Ana Castilho) بوده که آن را در سال ۱۹۹۶ افتتاح کرد و هنوز هم بعد از این سال‌ها مهمانانش را با بهترین غذاهای برزیلی خرسند و راضی می‌کند. در پنجشنبه شب‌ها موسیقی جاز زنده برزیلی هم اجرا می‌شود.

بهترین رستوران های برزیل

9. میام میام

رستوران «میام میام» (Miam Miam) در یک ساختمان مستعمراتی بازسازی شده در محله شیک «بوتافوگو» (Botafogo) قرار دارد. مالکان برزیلی-فرانسوی آن منوی بی‌همتایی از ترکیب ویژگی‌های غذایی فرانسه و برزیل را پیش روی شما می‌گذارند که شامل فوتوچینی و قارچ، سیر سوخاری و لیمو ترش می‌شود. دکور رستوران به تمامی از اشیای متعلق به دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ تشکیل شده است.

بهترین رستوران های برزیل

10. رفِئیتوریو ارگانیکو

رستوران گیاهی «رفئیتوریو ارگانیکو» (Refeitório Orgânico) به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های مخصوص گیاهخواری در ریودوژانیرو شناخته می‌شود. غذاهای منو از ترکیب آشپزی‌ برزیل و سایر کشورها ساخته شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند بین گزینه بوفه و گزینه‌های داخل منو انتخاب کنند. تمام غذاها ۱۰۰ درصد گیاهی و ارگانیک هستند ولی این امر نتوانسته جلوی شهرت جهانی آن را بگیرد.

بهترین رستوران های برزیل

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}