بهترین جزایری که در ایتالیا باید ببینید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید سفرتان به کشور ایتالیا یک خاطره بی‌همتا و تکرار نشدنی باشد که کمتر کسی آن را تجربه کرده، باید حتماً به جزیره‌های ارزشمند و کمتر شناخته شده این سرزمین بروید و خود را غرق در زیبایی‌ آ‌ن‌ها کنید.

سفر به ونیز با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

تور اروپا

در ایتالیا بیش از ۴۰۰ جزیره وجود دارد. برخی از این جزایر مانند «کاپری» و «ساردینیا» از شهرت جهانی برخوردارند اما بسیاری دیگر مانند گنجی پنهان بوده که باید با کاوش به آن‌ها دست یافت. در این مقاله به معرفی 10 جزیره دیدنی این کشور پرداخته‌ایم که پیشنهاد‌ می‌کنیم طی بازدیدتان حتماً به آن‌ها سر بزنید.

۱. پونتزا

جزیره «پونتزا» (Ponza) قرن‌ها یکی از مقاصد گردشگری محبوب تابستانی برای رومی‌ها بوده است. شاید در بندر، یکی از قایق‌های تفریحی ستاره‌های‌ بین‌المللی پاپ را ببینید، اما مطمئن باشید از هرج و مرج و درخشش سایر مقصد‌های مشهورتر تابستانی ایتالیا در اینجا خبری نیست. برای لذت بردن از زیبایی‌ این جزیره بهترین کار کرایه کردن یک قایق در بندر و گردش بر روی آب‌های زلال و تماشای صخره‌های سنگی خواهد بود.

جزیره های ایتالیا

۲. جیو

اکثر مردمی که به توسکانی فکر می‌کنند تصویری از سواحل و جزایر آن ندارند، اما شما جزو این دسته نباشید! جزیره «جیو» (Giglio) بخشی از «آرجنتاریو آکیپلجو» (Argentario achipelegio) بوده و تنها با یک قایق سواری کوتاه از قسمت اصلی می‌توانید به آن برسید. آب‌های زلال و وضعیت محافظت شده این منطقه آن را تبدیل به بهشتی برای غواصی کرده است. تماشای غروب در ساحل «کامپزه» (Campese) را از دست ندهید.

جزیره های ایتالیا

۳. فاوینانیا

این بهشت پنهان، در نزدیکی ساحل غربی سیسیلی قرار داشته و طیف رنگ آبی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. حال و هوای آرام و کند فاوینانیا (Favingnana) به همراه بهترین بستنی‌های ایتالیایی می‌تواند تعطیلات شما را متفاوت کند. اگر در اوایل تابستان (ماه‌های می یا جولای) به این جزیره سر زدید و خیلی روحیه حساسی نداشتید پیشنهاد می‌کنیم شکار سالانه ماهی تن را نیز امتحان کنید.

جزیره های ایتالیا

۴. بودِلی

جزیره «بودلی» (Budelli) بخشی از پارک ملی «لا مادالنا» (La Maddalena) بوده و با شن‌های صورتی روشن ساحل جنوبی‌اش جزو جاذبه‌های مهم به شمار می‌رود. اکوسیستمی که باعث این پدیده زیبا می‌شود، تنها از فاصله‌ای امن قابل تماشا است، اما می‌توانید در ساحل خیره کننده «کاوالیره» (Cavaliere) که در همان نزدیکی قرار دارد استراحت کنید.

جزیره های ایتالیا

۵. پروچیدا

جزیره زیبای «پروچیدا» (Procida) با فاصله اندکی از ساحل ناپل، جزو مقاصد جذاب برای شاعران و افراد رمانتیک است. یکی از سواحل این جزیره به عنوان پس زمینه فیلم کلاسیک ایتالیایی «پستچی» مورد استفاده قرار گرفته بود. اگر اندکی تا بالاترین نقطه جزیره پیاده روی کنید، می‌توانید به کلبه‌های رنگارنگ و دلنواز ماهیگیران برسید و چند عکس خوب برای اینستاگرام خود تهیه کنید!

جزیره های ایتالیا

۶. سالینا

جزیره «سالینا» (Salina) یکی از زیباترین جزایر آئولین سیسیلی محسوب شده، اما در عین حال آرامش زیادی هم در خود دارد. در این جزیره رستوران‌های ستاره دار میشلن و کافه‌های ساحلی زیادی وجود دارند که ساندویچ تازه و خوشمزه شما را به کنار محل استراحتتان در ساحل می‌آورند. زیبایی این جزیره دل ربا را در کنار غذاهای وسوسه کننده ایتالیایی از دست ندهید.

جزیره های ایتالیا

۷. استرومبولی

اگر به دنبال یک ماجراجویی آتشین و خشن هستید، حتماً به جزیره «استرومبولی» (Stromboli) سر بزنید. اینجا یکی دیگر از نواحی متعلق به سیسیلی بوده و می‌توانید یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ایتالیا را در نوکش پیدا کنید. اگر علاقه‌ای به کوهپیمایی نداشتید، می‌توانید سوار یکی از کشتی‌های تفریحی شده و از غروب آفتاب و آتش‌بازی‌های طبیعی لذت ببرید!

جزیره های ایتالیا

۸. مونته ایزولا

آیا شما هم تماشای دریاچه‌ها را بیش از اقیانوس دوست دارید؟ ایتالیا جزیره‌هایی در دل دریاچه نیز در خود پنهان کرده است. «مونته ایزولا» (Monte Isola) یکی از بزرگ‌ترین جزایر دریاچه‌ای در اروپا بوده و باید حتماً از آن دیدن کنید. هیچ ماشینی اجازه ورود به جزیره را نداشته و تنها شهردار، کشیش و آمبولانس از این قاعده مستثنا هستند. این جزیره که انگار از دل قصه‌ها بیرون آمده، بین دریاچه‌های «کومو» (Como) و «گاردا» (Garda) قرار دارد. در اینجا به گردش و اکتشاف پرداخته و ویلاها، باغ‌ها و کلیسا‌های قرون وسطایی و رنسانسی آن را ببینید.

جزیره های ایتالیا

۹. ماتزوربو

تنها با یک کشتی سواری کمتر از یک ساعت می‌توانید جمعیت و شلوغی ونیز را پشت سر گذاشته و اندکی در جزیره زیبای «ماتزوربو» (Mazzorbo) زمان خود را سپری کنید. شاید اینجا خیلی چیزی برای ارائه نداشته باشد اما افسون و زیبایی آن به سادگی شما را دچار خود خواهد کرد. می‌توانید در رستوران «ونیسا» (Venissa) که ستاره میشلن را در رزومه کاری خود دارد، به صرف یک وعده غذای لذیذ بنشینید یا حتی به گردش در جزیره «بورانو» (Burano) که تنها یک پل با اینجا فاصله دارد بروید.

جزیره های ایتالیا

۱۰. سن دومینو

جزیره «سن دومینو» (San Domino) بزرگ‌ترین جزیره در بین جزایر کوچک دریای آدریاتیک بوده و در نزدیکی ساحلی بین «مولیزه» (Molise) و «پولیا» (Puglia) قرار دارد. برای استراحت در ساحل می‌توانید به سمت «کالا دلا آرنه» (Cala delle Arene) رفته و از آب‌های فیروزه‌ای آن لذت ببرید. برای علاقه‌مندان غواصی یک لاشه کشتی جذاب در فاصله کمی از ساحل وجود دارد که می‌توانید در آن به کاوش بپردازید.

جزیره های ایتالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}