۱۲ نکته مهم از نباید های سفر به ریودوژانیرو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیلی از مسافران دوست دارند شهر ریودوژانیرو را مانند یک بومی بگردند اما برای این کار باید حتماً با قوانین نانوشته این شهر آشنا باشید تا حین گردشتان چیزی را زیر پا نگذاشته و بهترین خاطرات را رقم بزنید.

تور اروپا

بهترین راه تجربه کردن شهر ریودوژانیرو با تمام شکوه و زیبایی سواحل طلایی‌اش، تجربه کردن آن به شیوه مردم بومی منطقه است. حتی جا افتاده‌ترین مسافران نیز گاهی در سفرها درگیر گردش‌های روتین توریستی می‌شوند، اما برای آن‌ که شما دچار این مشکل نشده و بتوانید به تمامی از دیدنی‌های این شهر زیبا لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بایدها و نباید‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان ریو را از طریق این مقاله یاد گرفته و سپس زندگی روزمره واقعی شهر را تجربه کنید.

جهت مشاهده تورهای برزیل آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/brazil/

۱. لباس‌ هایی که از دور توریست‌ ها را لو می‌ دهند

ما قصد نداریم به شما بگوییم که در سفرتان چه چیزی بپوشید یا نپوشید. در واقع ریودوژانیرو یک شهر آزاد با مردمان با فرهنگ است که هیچ کس اهمیت نمی‌دهد شما چه چیزی به تن کرده‌اید؛ اما بلوز‌های هاوایی، کلاه‌های کوبایی و گردنبند‌های چرمی سبب می‌شوند که بتوان به سادگی توریست‌ها را شناسایی کرده و احتمالاً برخی جاها به همین خاطر هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کنند. بهترین راه همرنگ بودن با مردم محلی خواهد بود!

باید ها و نباید ها در برزیل

۲. حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آفتاب ریودوژانیرو می‌تواند در برابر پوست‌های حساس و روشن بسیار بی‌رحم باشد. این مقوله حتی برای کسانی که در آفتاب گرفتن قهار هستند نیز صدق می‌کند. ظاهر قرمز و آفتاب سوخته شما ممکن است تعطیلات ارزشمند و دلچسبتان را خراب کند پس بد نیست کرم‌های ضد آفتاب را به یاد داشته باشید.

باید ها و نباید ها در برزیل

۳. آشغال نریزید

این امر دو بخش دارد، اولی به سادگی درباره رفتار مناسب و فرهنگ شما بوده که نباید محلی را که بازدید می‌کنید کثیف کنید. شاید در سواحل توریستی ریو زباله ببینید اما بد نیست خودتان یک الگوی خوب و مناسب باشید و آشغال‌هایتان را درون سطل زباله بریزید. دلیل دوم این نکته، قانون «بدون زباله» است که افرادی که در اماکن عمومی آشغال بریزند را جریمه‌های سنگینی می‌کند. اگر کسی حین آشغال ریختن (حتی یک ته سیگار) دستگیر شود باید خود را برای این هزینه قابل توجه آماده کند.

باید ها و نباید ها در برزیل

۴. وسایل قیمتی خود را به نمایش نگذارید

هر وقت در فضاهای عمومی بودید حتماً مراقب وسایل خود باشید. دوربین‌های گران قیمت و گوشی‌های تلفن همراه اگر حواستان نباشد می‌توانند توجه برخی دزدها را به خود جلب کرده و زمانی که مشغول صحبت یا تفریح هستید آن را از دستتان بقاپند. چه در یک خیابان خلوت بودید یا نقاط توریستی شلوغ، حتماً از وسایل ارزشمندتان به دقت مراقبت کنید. البته جواهرآلات از این قاعده مستثنا هستند، اما اگر آن‌ها نیز خیلی گران قیمت بودند توصیه می‌کنیم بگذارید در خانه باقی بمانند.

باید ها و نباید ها در برزیل

۵. منتظر نباشید همه زبان شما را بفهمند

انتظار نداشته باشید تمام مردم ریو زبان انگلیسی را بلد باشند و منظور شما را بفهمند. علاوه بر این شما در برزیل یک بازدید کننده هستید و اگر بتوانید با مردم چند کلمه‌ای به زبان خودشان صحبت کنید برای آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. اگر چند عبارت کاربردی را به زبان پرتغالی یاد بگیرید، مطمئن باشید درهای بیشتری به رویتان باز شده و مردم این کشور با آغوش بازتری شما را پذیرا می‌شوند. پس استفاده از چند کلمه به زبان بومی را دست کم نگیرید!

باید ها و نباید ها در برزیل

۶. در محله‌ های فقیر نشین پرسه نزنید

شهر ریو به خاطر خشونت و خطرناکی برخی محله‌هایش بدنام است. هر چند این ادعاها خیلی هم بی اساس نیستند، اما توصیه می‌کنیم با پرهیز از نواحی مستعد اتفاق‌های ناگوار، از تعطیلات خود خاطرات خوب به جای بگذارید. بهترین کار گردش در نواحی گردشگری جنوبی و فاصله گرفتن از محله‌های فقیر نشین خواهد بود. خشونتی که این شهر به خاطرش بد نام شده اکثر مواقع در همین محله‌ها اتفاق می‌افتد پس با دوری از آن‌ها از خود مراقبت کنید.

باید ها و نباید ها در برزیل

۷. در رستوران‌ های ساحلی کوپاکابانا غذا نخورید

شاید یک بار غذا خوردن در رستوران‌های ساحل کوپاکابانا بد نباشد. غذای اینجا عالی بوده و در بین منوها انواع غذای دریایی، پیتزای تازه و گوشت‌های آبدار را پیدا می‌کنید. هر چند این غذاها هم بسیار گران هستند و هم آشپزی اصیل بومی را منعکس نمی‌کنند. اگر به خارج از نواحی توریستی بروید می‌توانید غذاهایی اصیل‌تر با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.

باید ها و نباید ها در برزیل

۸. فقط کباب نخورید

کباب‌های برزیلی بی‌نظیر هستند و باید حتماً آن‌ها را امتحان کنید؛ اما قطعاً نباید غذاهای بی‌همتای دیگر برزیلی مانند «فیژوادا» (feijoada) را از دست داد. برای آشنایی با گستره فوق‌العاده غذاهای برزیلی توصیه می‌کنیم به مقاله اختصاصی آن سر بزنید. یکی از تجربه‌های سفر همواره درباره غذاهای بومی مناطق بوده و بد نیست شما هم با گشت و گذاری در این طیف وسیع و لذیذ تجربیات هیجان انگیزی را ثبت کنید.

غذاهای برزیلی - بهترین غذای برزیل

۹. بعد از نوشیدن مقدار زیادی موهیتو شنا نکنید

شهر ریو در ماه‌های تابستان‌ می‌تواند بسیار گرم و سوزان باشد و یکی از بهترین راه‌های فرار از این گرما نوشیدن موهیتو در ساحل است. این کار بسیار منطقی بوده و می‌توانید از آن بسیار لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که بعد از نوشیدن مقدار زیادی از موهیتو شنا نکنید. جریان‌های آب در این نواحی بسیار قوی بوده و گاهی با قدرت امواج بزرگ ترکیب شده و می‌توانند شرایط مهلکی را فراهم کنند.

باید ها و نباید ها در برزیل

۱۰. از دیدن کیک روی میز صبحانه تعجب نکنید

شاید کیک‌ها جذاب‌ترین بخش صبحانه برزیلی باشند. این خوراکی لذیذ یکی از موارد مرسوم صبحانه‌های سنتی برزیل بوده و همیشه آن را روی میز خواهید دید. چه در هتل باشید یا هاستل یا در کافه‌ای در سطح شهر صبحانه سفارش دهید، می‌توانید منتظر کیک‌های جذاب و وسوسه‌انگیز باشید. البته این کیک‌ها از نوع خامه‌ای و سنگین نیستند و بیشتر کیک‌های سبک موزی یا پرتغالی برای صبحانه صرف می‌شوند.

باید ها و نباید ها در برزیل

۱۱. آخر هفته‌ها به سمت جاذبه‌های گردشگری نروید

این مورد را به ویژه در فصل شلوغی گردشگری باید حتماً رعایت کنید. در حوالی کریسمس یا کارناوا‌ل‌ها جمعیت زیادی به سمت این نقاط سرازیر می‌شوند. مجسمه مسیح یا کوه شوگرلوف، دو منطقه گردشگری برجسته هستند که باید حتماً آن‌ها را طی سفر ببینید اما بهترین کار بازدید در طول هفته و پرهیز از آخر هفته‌ است. اگر مجبور بودید آخر هفته به تماشای این جاذبه‌ها بروید توصیه می‌کنیم حتماً صبح خیلی زود به سمتشان عازم شوید. آخر هفته‌ها صف‌هایی بسیار طولانی انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند.

مجسمه کریستو ردنتور - مسیح منجی ریو

۱۲. برزیل را یک کشور جهان سومی خطاب نکنید

هرگز برزیل را یک کشور جهان سومی خطاب نکنید! این امر واقعیت نداشته و این سرزمین در اقتصاد و سیاست جهان سهم خود را دارد. جهان سومی نامیدن این کشور نه تنها بسیار ناآگاهانه است که بی‌ادبانه بوده و به عنوان یک گردشگر خوب و دوست داشتنی هیچ‌کس آن را از شما نخواهد پذیرفت.

کوه شوگرلوف ریو دو ژانیرو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}