آشنایی با مردم برزیل، سرزمین جشن‌ ها و شادی ها

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/5/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بخش زیادی از شهرت بین‌المللی برزیل حول محور سنت‌ها و جشن‌های محلی مانند کاپوئیرا، ورزش‌های ملی، جشن‌ها و کارناوال‌ها می‌گردد.

تور اروپا

برزیل با کشورهای آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا مرز مشترک دارد. آب و هوای برزیل عمدتاً استوایی بوده و در قسمت‌های جنوبی کشور، معتدل است. بر خلاف تصور عموم، ۵۵ درصد جمعیت برزیل را سفید پوست‌ها تشکیل داده و سیاهپوست‌ها تنها ۶ درصد از جمعیت کل را به خود اختصاص داده‌اند. برزیل ترکیبی از نژاد‌ها و قومیت‌های مختلف است که در مجموع رنگین کمانی غنی ار فرهنگ‌های متنوع را تشکیل داده است. بسیاری از پرتغالی‌هایی که به این کشور آمده‌اند با زنان بومی برزیل ازداوج کرده و نسل جدیدی را ایجاد کرده‌اند. خانواده در فرهنگ برزیل بنیان ساختار اجتماعی را تشکیل داده و مبنای ثبات برای بیشتر افراد است. خانواده‌های برزیلی معمولاً پر جمعیت هستند و اعضای خانواده از صمیمیت و نزدیکی برخوردارند و در زمان نیاز به کمک هم می‌شتابند.

جهت مشاهده تورهای برزیل آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/brazil/

فرهنگ مردم برزیل

آداب معاشرت در برزیل

مردان برزیلی در هنگام ملاقات با یکدیگر دست داده و مستقیم در چشم هم نگاه می‌کنند. زنان اما در هنگام ملاقات یکدیگر را بوسیده و این کار را ابتدا از گونه چپ شروع می‌کنند. بغل کردن و با کف دست به پشت طرف مقابل به آرامی ضربه زدن جزو آداب رایج احوالپرسی در میان دوستان به حساب می‌آید. اگر به خانه یک برزیلی دعوت شدید حتماً برای صاحبخانه گل یا یک هدیه کوچک تهیه کنید. در اینگونه مواقع ارکیده هدیه خوبی است البته یادتان باشد رنگ ارکیده‌ها بنفش نباشد. اصلا هیچ چیز بنفش یا سیاهی را به عنوان هدیه به کسی ندهید چون این دو رنگ در برزیل نماد سوگواری و ماتم هستند. اگر همان شب برای صاحبخانه هدیه‌ای نبردید، فرستادن گل در روز بعد هم همیشه گزینه خوبی است. یکی دیگر از نکاتی که در برزیل رایج است این است که اگر برای صرف شام دعوت شدید حداقل نیم ساعت دیرتر از زمانی که گفته شده است به منزل میزبان برسید. اگر به یک مهمانی بزرگ دعوت شدید حداقل یک ساعت دیرتر به محل میهمانی برسید.

برزیلی‌ها در مهمانی‌های خود لباس‌های فوق‌العاده زیبایی می‌پوشند و دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌کنند. آنها معمولاً لباس‌های راحت اما زیبا بر تن می‌کنند و به سلیقه خود در انتخاب رنگ‌های شاد و زیبا می‌بالند. آنها در قرارهای کاری خود کت و شلوارهای کلاسیک با رنگ‌های تیره به تن می‌کنند. خانم‌‌های برزیلی به آرایش ناخن‌هایشان علاقه زیادی دارند.

فرهنگ مردم برزیل

جشن‌ ها  و کارناوال

همانطور که همه ما می‌دانیم برزیل را با جشن‌ها و فستیوال‌ها می‌شناسند. از مدارس فوتبال گرفته تا تعطیلات کاتولیک و مراسم مذاهب بومی، «کاندومبِل» و سنت‌های به جای مانده از گذشته‌ی برزیل، فرهنگ عامه مردم را تشکیل می‌دهند.

کارناوال، جشن سنتی است که قبل از شروع چله روزه (روزه‌ای که برای پرهیز بوده و تا شب عید پاک ادامه دارد) در برزیل برگزار می‌شود. شهرهای ریودوژانیرو و سالوادور دارای رژه‌های مشهوری طی این جشن‌ها هستند. اجراکنندگان ماه‌ها وقت صرف تمرین و آماده‌سازی می‌کنند. درست دو هفته قبل از شروع جشن، گروه‌های موسیقی محلی در محله‌های ریودوژانیرو به اجرا می‌پردازند. جشن‌های غیر رسمی قبل از شروع جشن اصلی در همه جا به راه می‌افتد. مجالس رویایی رقص در تمام محله‌های بالای شهر برگزار می‌شود. «جشن رقص قصر کوپاکابانا» نگین جواهر این جشن‌ها به شمار می‌رود. تماشاگران از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه در خیابان‌های شهر شاهد رقص زیبای سامبا هستند.

کارناوال ریو

جشن‌ های سال نو

ریودوژانیرو مرکز برگزاری «رِوِیلون» (Reveillon)، جشن روحانی سال نو است. در ظهر همان روز بسیاری از رستوران‌های محلی ناهارهای خاص سرو می‌کنند. در هنگام غروب جمعیت در سواحل شهر جمع می‌شوند تا نمایش آتش‌بازی نیمه شب را تماشا کنند. برای پیروان مذهب آفریقایی- بزریلی کاندومبل، جشن‌های سال نو شامل پوشیدن لباس‌های سفید، روشن کردن شمع و فرستادن قایق‌های کوچک پر شده از جواهر بدلی به اقیانوس برای پیشکش کردن به خدای دریاها است.

فرهنگ مردم برزیل

سنت‌ های ملی

برزیل در کنار جشن‌های و فستیوال‌های متحرک و سرزنده، چندین سنت قدیمی ورزشی، رقص و مراسم مذهبی دارد. «کاپوئیرا» (capoeira) که یک هنر رزمی بومی محسوب می‌شود بر اساس تمرین‌های دفاع شخصی است که توسط بردگان آفریقایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به دلیل اینکه از همان ابتدا لازم بوده که این فنون تغییر شکل داده شوند بنابراین کاپوئیرا بیشتر از آنکه شبیه جنگیدن باشد، نوعی رقص را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. اشتیاق و عشق برزیلی‌ها به فوتبال باعث شده که این ورزش در تمام جامعه یک فعالیت مقدس شناخته شود. یکی از پر طرفدارترین موسیقی‌های سنتی برزیل موسیقی سامبا است که از آنگولا وارد برزیل شده است. این سوغاتی آفریقایی به مرور زمان تحول یافته و اشکال دیگری از موسیقی سنتی برزیل را ایجاد کرده است.

فرهنگ مردم برزیل

فرهنگ غذا در برزیل

زمان غذا در برزیل معمولاً رویدادی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان است. در خانه هر خانواده برزیلی همیشه کلی غذای اضافه برای مهمانان ناخوانده آماده می‌شود. آنها در زمان صرف غذا لحظات خوشی در کنار یکدیگر دارند. در برزیل وعده ناهار به عنوان وعده اصلی به حساب می‌آید. آنها در هر دو وعده‌ی ناهار و شام یک فنجان کوچک قهوه غلیظ می‌نوشند. هر منطقه غذاهای مخصوص به خود را دارد. برزیلی‌ها معمولاً در وعده صبحانه از میوه‌های گرمسیری، آبمیوه یا چای استفاده می‌کنند. برنج و لوبیا پای ثابت آشپزی در برزیل است. این دو ماده غذایی را عمدتاً با یک ماده پروتئینی مثل تخم مرغ یا گوشت، سالاد و آرد ذرت سرو می‌کنند. اگر یک بار غذاهای برزیلی را بچشید عاشق طعم لذیذ و منحصر به فرد آن خواهید شد.

غذاهای برزیلی - بهترین غذای برزیل

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}