تجربه قهوه‌ های معروف کوبایی در بهترین کافه های هاوانا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

نمی‌توانید به هاوانا سفر کنید اما از عطر دلپذیر قهوه‌های آن غافل شوید. این بار به معرفی کافه‌های برتر کوبایی پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین تجربه از فرهنگ نوشیدن قهوه در این کشور را در سفرتان ثبت کنید.

تور اروپا

فرهنگ قهوه کوبا به دوران استعماری آن بازمی‌گردد که حدود ۳۰۰ سال قبل، صنعت قهوه توسط اشغالگران اسپانیا و فرانسه به این کشور آورده شد. با این حساب فرهنگ قهوه در کوبا ریشه‌های عمیقی داشته و شامل روش‌های آماده سازی و عطر و طعم‌های متمایز است که کوبایی‌ها به آن می‌بالند. اگر چه اکثر کافه‌ها و رستوران‌های هاوانا قهوه‌های خوب کوبایی را سرو می‌کنند، اما در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین کافه‌های این شهر پرداخته‌ایم.

۱. کافه آرکانخِل

کافه «آرکانخل» (Arcángel) توسط دو مالک اقامتگاه‌های تخت و صبحانه (B&B)، با هدف خلق یک کافی بار متمایز در هاوانا تأسیس شد. البته آن‌ها توانستند به هدف خود رسیده و حتی از آن فراتر هم بروند. آرکانخل به جرئت یکی از محبوب‌ترین کافه‌های شهر محسوب می‌شود. سبک خاص و گزینشی اینجا ترکیبی از عناصر اروپایی، آمریکایی و کوبایی را برای خلق محیطی آرام و دلپذیر به کار گرفته است که در کنار خدمات خوب و قیمت‌های ارزان تکمیل می‌شود. این کافه یکی از بهترین نقاط برای صبحانه‌ای مفصل قبل از گردش شهر یا ناهار و نوشیدنی به حساب می‌آید.

بهترین کافه های هاوانا

۲. کافه اِلسکوریال

کافه «السکوریال» (El Escorial) اگر به دنبال جایی با قهوه‌های خوب کوبایی و مناظر عالی باشید یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. این کافه در کنج میدان قدیمی قرار داشته که خود یکی از مراکز اصلی محله قدیمی هاوانا به شمار می‌رود. کافه السکوریال با کافه‌هایی در تراس و سایه‌بان‌هایی زیبا برای روزهای داغ ‌و آفتابی شما را مجذوب می‌کند. البته باید اعتراف کرد که سرویس دهی اندکی کند و بی کیفیت است و باید خود را برای موجود نبودن برخی موارد داخل منو آماده کنید، اما زیبایی محیط اطراف بسیار ارزشمند خواهد بود. در یک روز خوب منو شامل قهوه کوبایی، فراپه و کافی دایکِری می‌شود.

بهترین کافه های هاوانا

۳. کافه دِلوس آرتیستاس

«کافه دلوس آرتیستاس» (Café de los Artistas) یکی از کسب و کارهای جدید در محله قدیمی هاوانا بوده که تلاش می‌کند در رقابت برای دیده شدن در کنار کافی بارهای جا افتاده‌تر برای جذب گردشگران پیروز شود. اگر چه ممکن است نام آن شما را به این فکر بیندازد که اینجا تنها یک کافی‌شاپ ساده مانند بقیه خواهد بود، اما منوی اینجا به اندازه یک رستوران تنوع دارد. این کافه در یک خانه قدیمی به سبک مستعمراتی با سقف بلند قرار داشته و قسمتی از پیشخوان آن رو به خیابان سنگفرش قرار دارد.

بهترین کافه های هاوانا

۴. کافه فورتونا

کافه «فورتونا» (Fortuna) در میرامار واقع شده و فهرست بلندی از نوشیدنی‌های مختلف از یک اسپرسوی ساده کوبایی گرفته تا انواع ترکیبات قهوه، شیر، کاکائو، عسل و غیره را پیش روی شما می‌گذارد. طراحی داخلی کافه شامل ماشین‌های تایپ، رادیو‌ها و دوربین‌های قدیمی می‌شود که به آن حال و هوای نوستالژیک دوران دستگاه‌های آنالوگ را می‌دهد. نوشیدنی ویژه کافه فورتونا یک لیوان قهوه با شیر تغلیظ شده و چند ماده دیگر است.

بهترین کافه های هاوانا

۵. کافه فورتونا یو

شباهت نام این کافه با کافه‌ای که پیش‌تر نام بردیم، اندکی گیج کننده است زیرا حتی منوی آن‌ها نیز به هم شباهت داشته و در نزدیکی هم قرار دارند. برای آن که بتوانید آن‌ها را تمیز دهید، کافه «فورتونا یو» (Café Fortuna Joe) در خیابان اول و نزدیک‌تر به اقیانوس واقع شده و منوی آن شامل بیش از ۳۰ نوع قهوه می‌شود. ترکیب لذیذ و وسوسه کننده بستنی و انواع خوراکی‌های خوشمزه در کنار اسنک‌های خانگی تجربه لذت بخشی را رقم می‌زند.

بهترین کافه های هاوانا

۶. کوبا لیبرو

کافه «کوبا لیبرو» (Cuba Libro) توسط یک شهروند آمریکایی تاسیس شد و برای امتحان کردن آیس کافی بعد از تماشای جاذبه‌های آن حوالی یک گزینه عالی است. اینجا در واقع یک کافه-کتاب به شمار رفته و یکی از معدود جاهای هاوانا برای پیدا کردن کتاب‌های خوب انگلیسی محسوب می‌شود. حال و هوای این رستوران بسیار غیر رسمی و خودمانی بوده می‌توانید به راحتی در بین صفحات کتابتان غرق شوید یا آدم‌های جذابی که به ادبیات علاقه دارند را ملاقات کنید.

بهترین کافه های هاوانا

۷. کافه گالری مامِن

در کافه گالری «مامن» (Mamaine) می‌توانید در یکی از شلوغ‌ترین نواحی هاوانا از آیس کافی با خامه زده شده لذت ببرید. این کافه ویژه ترکیبی جذاب از مبلمان قدیمی و آثار هنری نقاشان و هنرمندان بومی را به نمایش گذاشته و کوسن‌های بزرگی بر روی زمین یا محوطه باز بیرون قرار دارند. گزینه‌های قهوه در اینجا شاید به اندازه بقیه کافه‌ها متنوع نباشد اما آن‌ها هم اکثر آماده‌ سازی‌های رایج را انجام می‌دهند. کافه مامن در فاصله اندکی از هتل لیبره هاوانا، هتل ملی و سفارت آمریکا قرار دارد.

بهترین کافه های هاوانا

۸. کافه آنخل یاکلین فومرو

کافه «آنخل یاکلین فومرو» (Angel Jacqueline Fumero) هم مانند سایر جاها در محله قدیمی، ترکیبی از یک رستوران، بار و کافه است که برای استراحت، صرف نوشیدنی یا امتحان کردن قهوه‌های مشهور کوبایی بعد از گردش در موزه‌ انقلاب بهترین گزینه به شمار می‌رود. این کافه توسط طراح مد معروف «یاکلین فومرو» تأسیس شد و دقیقاً در کنار کلیسای آنخل، یکی دیگر از جاذبه‌های دوران استعماری قرار دارد.

بهترین کافه های هاوانا

۹. کافه نرودا

نام این کافه را از شاعر معروف شیلی، پابلو نِرودا گرفته‌اند و از میان اصلی‌ترین نقاط قوتش می‌توان به منظره شگفت انگیز دریایی مالکون اشاره کرد. می‌توانید این نماهای دلپذیر را در فضای باز کافه ببینید. البته این کافه هم جزو تأسیسات دولتی بوده و مشکل کندی خدمات رسانی را دارد اما برای استراحت و تجدید قوای بعد از پیاده روی طولانی در مالکون می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین کافه های هاوانا

۱۰. اِل داندی

کافه «ال داندی» (El Dandy) یکی از کافه‌های نوظهور کوچک میدان «کریستو» (Cristo) است. در اینجا علاوه بر غذا و نوشیدنی عالی، می‌توانید از قهوه‌های کوبایی بی‌نظیر هم سفارش دهید. سبک چیدمان داخل کافه قدیمی و سرزنده است و با کافی بارهای نزدیک خود رقابت سنگینی می‌کند. معمولاً گردشگران برای صرف یک صبحانه خوب و نوشیدنی ساده بعد از ظهری به اینجا سر می‌زنند. شما هم می‌توانید با انتخاب از میان کافه‌هایی که تا کنون معرفی کردیم، یک تجربه بی‌نظیر از قهوه‌های معروف کوبایی را از سفرتان به هاوانا به یادگار ثبت کنید.

بهترین کافه های هاوانا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}