۵ محوطه باستانی مایاها در نزدیکی کانکون

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به شهر کانکون سفر کردید، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که با آن روبه‌رو خواهید شد مربوط به تمدن برجسته مایاها خواهد بود. در این مقاله به معرفی محوطه‌های باستانی معروف این تمدن در نزدیکی کانکون پرداخته‌ایم.

تور اروپا

افسانه‌ها، آداب و رسوم و مراسم‌های آیینی که مربوط به مایاهای دوران باستان می‌شود، بسیار پر راز و رمز و جذاب هستند. آثاری از این تمدن که در بخش‌هایی از مکزیک، بلیز، گواتمالا و هندوراس دیده می‌شود، اعتقاداتی راسخ به چرخه حیات، کهکشان‌ها و نیروهای برتر را منعکس می‌کند. چیزی که امروزه از مایاهای باستان باقی مانده را می‌توان در محوطه‌های باستان‌شناسی متعددی در سرتاسر منطقه کاوش کرد. بد نیست بدانید مایاها یک تمدن گمشده نبودند! بسیاری از وارثان آن قوم هنوز هم در این سرزمین زندگی می‌کنند.

۱. چیچن ایتزا

«چیچن ایتزا» (Chichen Itza) به عنوان یک محوطه باستانی به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از معروف‌ترین محوطه‌های به جا مانده از ویرانه‌های باستانی مایاها شناخته می‌شود. سالانه بیش از ۱.۵ میلیون بازدیدکننده برای کاوش در این ناحیه به سمت چیچن ایتزا سرازیر می‌شوند. اینجا که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های این تمدن محسوب می‌شد، نامش به معنی «در دهانه چاه ایتزا» بوده و کاوشگران می‌توانند در آن یک روز کامل را صرف بازدید و گرفتن عکس‌های جذاب برای اینستاگرام خود کنند. برخی از سازه‌های به جای مانده در چیچن ایتزا بیش از بقیه خودنمایی می‌کنند که از این میان می‌توانیم به «کوکولکان» (Kukulkan) اشاره کنیم که اخیراً با ۲۴ متر ارتفاع نامزد یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شد.

تمدن مایا ها در مکزیک

۲. کوبا

محوطه «کوبا» (Cobá) اندکی از چیچن ایتزا کمتر شهرت داشته و دسترسی به آن سخت‌تر خواهد بود. سپری کردن یک روز در ویرانه‌های کوبا بیشتر شبیه به ماجراجویی‌های ایندیانا جونز در میان جنگل است. پوشش گیاهی انبوه این منطقه آن را به زیبایی قاب می‌گیرد. یکی از شاخصه‌های قابل توجه کوبا، داشتن بیشترین تعداد مسیرهای سفید است که در گذشته مایاها از آن برای پیدا کردم مسیرشان به سمت دهکده‌های کوچک در شب استفاده می‌کردند. مسیرهای سفید، از معبد هرمی اصلی به سمت دهکده‌های باستانی مایایی کشیده می‌شدند. می‌توانید در طول کوبا به پیاده‌روی، دوچرخه سواری یا ماشین سواری بپردازید.

تمدن مایا ها در مکزیک

۳. تولوم

شاید یک روز پر از بازدیدهای باستان شناسانه، تاریخ و صنایع دستی نتواند با سواحل شن سفید خیره کننده دریای کارائیب رقابت کند، اما اگر این محوطه باستانی در کنار این مناظر شگفت انگیز امتداد یابد چطور؟ ویرانه‌های «تولوم» (Tulum) تجربه‌ای بسیار متفاوت را برای گردشگران منطقه رقم می‌زند. اینجا در گذشته بندرگاهی دریایی برای تجارت یشم و فیروزه بوده است. نظریه‌ها و افسانه‌های زیادی حول سازه‌های مختلف تولوم وجود دارد اما به هر جهت بازدید و گشتن در بین ویرانه‌ها برای تمام مسافران کنجکاو گزینه‌ای غیر قابل اجتناب خواهد بود.

تمدن مایا ها در مکزیک

۴. اِل ری

منطقه «ال ری» (El Rey) برای تمام مسافران کانکون به سادگی قابل دسترس بوده و می‌توانند در آن چند ساعتی را به کاوش در محوطه فرهنگی تاریخی پرداخته و به راحتی در شب به کافه‌های دلخواهشان برسند. اطلاعات زیادی درباره سازه‌های مختلف این محوطه باستانی در اختیار نیست اما بازدیدکنندگان می‌توانند یک راهنما گرفته و داستان‌هایی را درباره رسوم و باورهای مایاهای باستانی بشنوند. اینجا با توجه به موقعیتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌های بازدید در وسط روز به شمار می‌رود.

تمدن مایا ها در مکزیک

۵. سِلا

محوطه باستانی «سلا» (Xel-Há) بخش زیاد و وسیعی از تاریخ مردمان مایا را در خود نگهداری می‌کند. باستان شناسان اهمیت این ویرانه‌ها را به باور مایاها به الهه باروری نسبت می‌دهند. سلا به عنوان دروازه‌ای برای دسترسی به سایر محوطه‌های اجرای مراسم‌ آئینی استفاده می‌شد. چیزی که به اندازه داستان‌های مربوط به سلا اهمیت دارد، سرزمین‌های اطرافش با اکو-پارکی در نزدیکی و گودال‌های طبیعی آب است. یک بازدید ساده از این محوطه باستانی می‌تواند تبدیل به تفریحی یک روزه و کامل شود.

تمدن مایا ها در مکزیک

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}