آیا می دانید گران ترین مقاصد دنیا برای تعطیلات کجا هستند؟

مریم صمدی
  • مریم صمدی
  • 1396/10/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای رفتن به تعطیلات، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که هر کدامشان می‌تواند جذاب و خاطره انگیز باشد. اما بعضی از نقاط در دنیا هست که برگزیدنشان نیاز به یک جیب پر از پول دارد.

تور اروپا

وقتی به گرانترین شهرهای جهان برای سفر فکر می‌کنید، کدام مقاصد به ذهنتان خطور می‌کند؟ پاریس، دبی، نیویورک؟

مقاصد جذاب بسیاری در اطراف جهان برای بازدید وجود دارد. بعضی از آن‌ها بیشتر از بقیه مورد توجه توریست‌ها هستند. رفتن به مکان‌های جدید به ما اجازه می‌دهد که از زندگی روزمره فرار کنیم، با فرهنگ‌های دیگر آشنا شویم و در مورد دنیایی که در آن ساکنیم بیشتر بدانیم.

دبی، یکی از گران ترین شهرهای دنیا

قطعاً در هر نقطه‌ی دنیا جاذبه‌های هیجان‌انگیز بسیاری برای انتخاب پیدا خواهید کرد. اگر به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستید و جیب پر پولی دارید، یا دوست دارید بدانید که مقصد سفر ثروتمندان کجاست، این مقاله را مطالعه کنید تا با گران‌قیمت‌ترین مقاصد گردشگری جهان آشنا شوید.

۱. پاریس

شهر پاریس مقصد بسیاری از مسافران جهان است. علاوه بر نقش تأثیرگذار پاریس در اروپا و جهان جدید،‌ این شهر به عنوان شهر عشق در جهان شهرت دارد. کافه‌های متنوع شهر، شیرینی‌های خوشمزه فرانسوی، شکلات‌ها و تصاویر بی‌نظیر برج ایفل، همه و همه این شهر زیبا را ماندگار می‌کند. علاوه بر این، کاخ‌های سلطنتی و کلیساهای باشکوهی که قدمت بعضی از آن‌ها به قرون وسطی می‌رسد، علاقه‌مندان به تاریخ، مجذوبان معماری و حتی گردشگران عادی، را مبهوت خود می‌کند. همه‌ی این ویژگی‌‌ها پاریس فرانسه را به یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است.

پاریس

۲. فیجی

بر خلاف تصور رایج، فیجی (Fiji) نه یک جزیره، بلکه مجموعه‌ای از ۳۳۲ جزیره است. فیجی یکی از بهترین و منحصر به فردترین مقاصد در جنوب اقیانوس آرام به حساب می‌آید. این کشور به دلیل طبیعت زیبا و دور بودن از زندگی شهری مشهور شده که این ویژگی‌ها، هزینه‌ی اقامت در آن را بسیار بالا می‌برد. شاید بتوانید به جزایر اصلی با هزینه‌ای نسبتاً ارزان برسید، اما جزایر کوچکتر خصوصی هستند و توسط افراد یا شرکت‌ها خریداری شده‌اند و هزینه‌ی سرسام‌آوری از توریست‌ها دریافت می‌کنند.
جزایر فیجی

۳. نیویورک

نیویورک یکی از مشهورترین مقاصد توریستی در جهان است. این شهر، قلب بسیاری از صنایع آمریکا از جمله صنایع فرهنگی بوده و به طور سنتی مرکزی برای تجارت و هنر به حساب می‌آید. سفر به این شهر که هرگز نمی‌خوابد، به یک موفقیت بزرگ و رویداد مهم در زندگی افراد تبدیل شده است. قطعا صنعت گردشگری به افزایش شهرت نیویورک کمک و دلارهای توریست‌ها را به سمت خود جذب کرده است. بعضاً علت قیمت بالا را تقاضای زیاد و فضای محدود عنوان می‌کنند؛ اما بسیاری از هتل‌ها بیش از اندازه گران هستند. متوسط نرخ یک شب اقامت در یک هتل معمولی برابر ۳۵۰ دلار است که تا ۷۳۰ دلار هم بالا می‌رود.

نیویورک

۴. جزایر بریتیش ویرجین

جزایر بریتیش ویرجین (British Virgin) به زمین بازی ثروتمندان بریتانیایی معروف شده است. سر ریچارد برانسون (Richard Branson)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ویرجین، در یک جزیره‌ی خصوصی، یک ویلا دارد و آن را به کسانی که از پس اجاره‌ی آن بربیایند اجاره می‌دهد. جزیره‌ی «گونا» (Guana) هم یکی دیگر از جزایر گران‌قیمت این منطقه است که هیچ دسترسی عمومی ندارد و باید از جزایر اطراف با قایق اختصاصی وارد آن شد. این جزیره‌ با ساحل شنی سفیدش، معمولاً حدود سی مهمان دارد.

جزایز بریتیش ویرجین

۵. بورا بورا

جزیره‌ی بورا بورا (Bora Bora) در «فرنچ پولینزیا» (French Polynesia) جیب بسیاری از بازدیدکنندگانش را خالی می‌کند. هزینه‌ی یک شب اقامت در این جزیره‌ی زیبا حداقل ۸۰۰ دلار خرج دارد. مسئله‌ی دیگر این است که گرفتن هواپیما به مقصد وسط اقیانوس آرام، چندان ارزان نیست. با این حال این جزیره سهم خود را از حضور افراد مشهور، بزرگان تجارت و نخبگان سیاسی دریافت می‌کند.

بورا بورا

۶. جزایر سیشلز

یک مجموعه جزایر دیگر به نام «سیشلز»  (Seychelles)‌ در لیست گران‌قیمت ما وجود دارد. این جزایر در اقیانوس هند جای گرفته و در واقع یکی از جزایر آن به نام فرگیت (Fregate) علت این انتخاب است. این جزیره یک استراحتگاه خصوصی با ۱۷ ویلای باشکوه چوبی بوده که طبقات مرمرین، چشم‌انداز اقیانوس، جکوزی‌های دلچسب و استخرهای مفرحش آن را به یادماندنی می‌کند. ویلاها حداقل برای سه روز و با مبلغی حدود سه هزار دلار اجاره داده می‌شوند.

جزایر سیشل

۷. توسکانی

افراد کمی در زمان سفر به ایتالیا برای رفتن به «توسکانی» (Tuscany) برنامه‌ریزی می‌کنند، اما نباید تصور کنید کم بازدید بودن یا دور بودن از مقاصد اصلی گردشگری، موجب پایین آمدن قیمت‌ها در این شهر می‌شود. توسکانی یکی از گران‌ترین مناطق در ایتالیا به شمار می‌آید. جاذبه‌ی این شهر، تاریخ آن است که به پیش از رومیان برمی‌گردد. هتل‌هایش، ویلاهای باستانی هستند که برای گردشگران ثروتمند به سوييت‌هایی زیبا تبدیل شده‌اند. بعضی از خانه‌های قدیمی که تبدیل به محل اقامت شده‌اند، در حدود سه تا چهار هزار دلار برای یک هفته اقامت دریافت می‌کنند.

توسکانی

۸. دبی

در یک دهه گذشته در مورد دوبی بسیار صحبت می‌شود. این شهر خاورمیانه، مقصد رؤیایی ثروتمندانی شده که پول زیادی برای خرج کردن دارند. از جزایر مصنوعی تا هتل لوکس برج العرب و برج‌های بلند، همه با پول‌‌های حاصل از نفت برای جذب سرمایه‌ی توریست‌ها ساخته شده‌اند. دبی فرهنگ و شخصیتی را که جزو جذابیت‌های دیگر مقاصد گران قیمت بود، ندارد. به هر حال اگر بخواهید یک شب در گران‌ترین هتل شهر بمانید،‌ باید ۲۰ هزار دلار خرج کنید.

دبی

۹. موشا کی

«اکسوماس» (The Exumas) یا «اوت آیلندز» (Out Islands) در باهاما مدت‌ها به عنوان مقصدی برای افراد مشهور و ثروتمند شناخته می‌شده است. ارنست همینگوی از آن‌ها بازدید کرده بود و دیوید کاپرفیلد مدعی بود که چشمه‌ی جوانی در آنجا است. با توجه به قیمت «موشا کی» (Musha Cay) باید امیدوار باشیم، که راست گفته باشند! موشا کی تنها یکی از یازده جزیره‌ی خلیج کاپرفیلد بوده که مانند بقیه‌ی جزایر، برای حضور در آن باید هزینه‌ی اجاره‌ی کل جزیره ، یعنی هر شب ۴۰ هزار دلار را بپردازید. می‌توانید حداکثر ۱۱ نفر دیگر را به آنجا دعوت کنید.
جزیره موشا کی

۱۰. اسلو

اسلو، پایتخت نروژ، تماشایی و مملوء از جذابیت‌های اسکاندیناوی و یادآور تاریخ وایکینگ‌های نروژی است. خانه‌های رنگارنگ و منظره‌ی تماشایی کوه‌ها، گردشگران را بهت‌زده می‌کند. مانند دیگر شهرهای اسکاندیناوی، این شهر  تمیز و امن بوده و چون اکثر مردم زبان انگلیسی را روان صحبت می‌کنند، توریست‌ها کمتر در برقراری ارتباط به مشکل می‌خورند. نروژ گران‌ترین کشور اسکاندیناوی به شمار می‌آید؛ هرچند که کشور با پول نفت غنی است و شهروندانش وضعیت مالی خوبی دارند، ثروت آن بیشتر از صنعت گردشگری تأمین می‌شود. عجیب نیست که اسلو گران قیمت‌ترین شهر جهان باشد. سرویس‌های ارائه شده در این شهر حدود ۲۰ درصد گران‌تر از غرب اروپا و ۷۰ درصد بیش از متوسط جهانی است.

اسلو

مریم صمدی مریم صمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}