بدرباره بلیط های اعتباری یوریل (Eurail Pass)

مریم ذبیحی
  • مریم ذبیحی
  • 1397/9/8
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای برخی سفرهای ریلی، بلیط‌های خاصی طراحی شده است که مقرون‌ به‌ صرف‌تر از خرید بلیط های تک سفره می‌باشد.در این مقاله به بررسی دقیق فواید استفاده از بلیط‌های اعتباری یوریل و معرفی انواع آن می‌پردازیم.

تور اروپا

بلیط اعتباری به بلیطی اطلاق می‌شود که در تعداد روز مشخص در یک بازه زمانی معین برای استفاده نامحدود از قطارهای کشورهای منتخب معتبر است. با این بلیط‌ها می‌توانید در یک روز هر چند بار که بخواهید سوار قطار شوید، فقط باید قبل از 12 شب سفر شما به پایان رسیده باشد. بلیط‌های اعتباری یوریل در یک کشور تا 27 کشور اروپایی قابل استفاده هستند؛ فقط باید توجه داشته باشید که کشورهای بلژیک-هلند-لوکزانبورگ یک کشور محسوب میشوند با نام «بنلوکس»؛ بوسنی و مونتنگرو نیز یک کشور محسوب می‌شوند. همچنین کشور انگلستان تحت پوشش هیچکدام از بلیط‌های اعتباری یوریل نیست.

بلیط اعتباری یوریل برای چه نوع سفرهایی مناسب است

1. برای سفرهای خانوادگی، چراکه کودکان تا 12 سال بلیط رایگان دریافت خواهند کرد. (در هر کشور سن کودک متفاوت است مثلا در فرانسه تا 11 سال در سوئیس تا 16 سال در انگلستان تا 15 سال و ... باید در هنگام خرید بلیط سن کودک دقیقا محاسبه گردد). نام بلیط کودکان «Family Card» است.

2. برای مسافرانی که در یک کشور بیش از 3 روز سفر و در چند کشور بیش از 5 روز سفر داشته باشند.

3. مسافرانی که نمی‌توانند تاریخ و ساعت سفر خود را از ایران تعیین کنند و نیاز دارند تا در محل تصمیم گیری کنند.

4. برای گروه‌های 2 تا 5 نفر که قصد سفر با هم را دارند 20 % تخفیف تعریف شده است.

5. برای مسافرانی که قصد اسکان در یک شهر را دارند و می‌خواهند سفرهای رفت و برگشتی یک روزه داشته باشند. برای مثال مسافرانی که قصد بازدید از نمایشگاه های معتبر در اروپا را دارند و نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت هتل در شهری که نمایشگاه در آنجا دایر است پرداخت کنند، میتوانند هتل را در شهر نزدیک دیگری بگیرند و با قطار هر روز به نمایشگاه مراجعه کنند.

6. نرخ ویژه برای جوانان 12 تا 26 سال که از 20% تخفیف بهره مند می‌شوند.

7. بیش از 500 تخفیف مختلف برای دارندگان بلیط های اعتباری یوریل در کشورهای مختلف تعریف شده است برای مثال استفاده از کشتی، مترو، تلکابین، اتوبوس شهری، ورودی موزه‌ها، برخی هتل‌ها، تخفیف در برخی مراکز خرید و رستوران‌ها و ... . برای اطلاع از ریز این تخفیف‌ها می‌توانید با ایوار تماس حاصل فرمایید.

به عنوان نمونه می‌توان به تخفیف‌های زیر اشاره کرد:

  • در کشور سوئیس بهترین و گستره‌ترین تخفیف‌ها برای دارندگان انواع بلیط‌های اعتباری یوریل در نظر گرفته شده است برای مثال استفاده از تمامی سرویس‌های حمل و نقل عمومی در سوئیس رایگان است، ورودی برخی از تلکابین‌ها و کوه‌ها مانند پیلاتس و یونگفرایوخ و همچنین ورودی بسیاری از موزه‌ها رایگان است.
  •  در یونان استفاده از کشتی Blue Star با 30 % تخفیف و بین یونان، ایتالیا، اسپانیا سفر با کشتی Grimaldi با 20 % تخفیف برای دارندگان بلیط‌های اعتباری که مبدا و مقصد را پوشش می‌دهند امکان‌پذیر است.
  • در آلمان می‌توانید از اتوبوس‌های IC بین شهری به‌صورت رایگان استفاده کنید.
  • در فرانسه 25 % تخفیف در قطار شب‌رو «Thello» بین فرانسه و ایتالیا؛ 20 یورو تخفیف برای ورودی پارک دیزنی‌لند از جمله تخفیف‌های تعریف شده برای دارندگان بلیط‌های اعتباری یوریل است.
  • در ترکیه کشتی رایگان «TCDD» در مسیر تاتوان به وان در وزهای سه شنبه و جمعه در اختیار شما خواهد بود.
  • در اسپانیا 30 % تخفیف در کشتی‌های بین اسپانیا و مراکش با کشتی «AML» وجود دارد.
  • در جمهوری چک برای استفاده از هتل ‌های زنجیره‌ای «A&O» می‌توانید 10% تخفیف بگیرید.
  • در اتریش استفاده از اتوبوس‌های شرکت «OBB» رایگان است. در وین و اینسبورک می‌توانید از S-Bahn رایگان استفاده کنید.

رزرو و خرید بلیط قطار

کلاس‌ بلیط های اعتباری

بلیط‌های اعتباری در کلاس یک و دو ارائه می‌شوند. با خرید بلیط درجه یک در تمام مسیر در قطارها روی صندلی درجه یک و با بلیط درجه دو روی صندلی درجه دو خواهید نشست. توجه کنید که در صورت پر بودن صندلی درجه یک دارندگان بلیط اعتباری درجه یک می‌توانند بدون هزینه در واگن درجه دو سوار شوند، اما دارندگان بلیط اعتباری درجه دو نمی‌توانند در واگن درجه یک بنشینند. نکته بعدی این است که در هر قطار تعداد محدودی صندلی به دارندگان بلیط‌های اعتباری اختصاص داده می‌شود در نتیجه سعی کنید یا از ایران صندلی‌های خود را رزرو کنید یا در محل چند روز قبل از سفر رزرو صندلی خود را انجام دهید. در زمان‌های شلوغ (15 آپریل تا پایان آگوست) شدیداً پیشنهاد می‌شود که بدون صندلی رزرو شده سوار قطار نشوید.

یوریل بلیط قطار خارجی

شرایط استفاده از بلیط های اعتباری یوریل

این بلیط‌ها در اروپا فروخته نمی‌شوند و شرط استفاده از آن داشتن پاسپورت غیر اروپایی است، همچنین این بلیط‌ها به افراد مقیم روسیه و ترکیه فروخته نمی‌شود. بلیط‌های اعتباری تا ۱۱ ماه پس از تاریخ صدور قابل استفاده هستند. در روز اول از استفاده قبل از سوار شدن به اولین قطار باید بلیط خود را به گیشه فروش بلیط برده و در آنجا مهر اعتبار بزنید. روزهای بلیط اعتباری می‌توانند بصورت متوالی و یا غیر متوالی استفاده شوند. توجه داشته باشید که تعداد روزی که سوار قطار می‌شوید اهمیت دارد نه تعداد باری که سوار قطار می‌شوید.در صورتی که از قطار خود جا بمانید یا تصمیم به تغییر ساعت و روز سفر خود گرفتید تنها هزینه رزرو صندلی شما سوخت می‌شود و بلیط اعتباری شما بدون مشکل قابل استفاده خواهد بود.

بلیط قطار خارجی

انواع بلیط های اعتباری یوریل

1. Eurail Global Pass معتبر برای سفر ریلی در 27 کشور اروپایی (آلمان، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، جمهوری ایرلند، فرانسه، فنلاند، سوئد، سوئیس، ترکیه، پرتغال، اسلوواکی، اسلوونی، مجارستان، بلژیک، بلغارستان، یونان، لهستان، رومانی، نروژ، هلند، دانمارک، لوگزانبورگ، کرواسی، جمهوری چک، صربستان، بوسنی هرزگووین و مونتنگرو.

2. Eurail Selcet pass 2-4 countries کشورهای منتخب باید مرز آبی یا خاکی مشترک با هم داشته باشند.

3. Eurail One Country معتبر در یک کشور ( بلیط اعتباری سویئس، آلمان و انگلستان تحت پوشش یوریل نیستند).

4. Eurail Greek Island Pass بلیط اعتباری معتبر برای استفاده در 6 مسیر کشتیرانی در یونان و ایتالیا. 4 سفر بین جزایر داخلی یونان و 2 سفر بین یونان و ایتالیا.

بلیط اعتباری یوریل

بلیط‌های اعتباری روی کوپن صادر می‌شوند و باید در هنگام سوار شدن به قطار بلیط خود را همراه داشته باشید. بلیط‌های اعتباری به نام مسافر صادر می‌شوند و قابل انتقال به غیر نیستند. در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن بلیط امکان صدور مجدد و یا استرداد بلیط وجود ندارد.بلیط های اعتباری در صورتیکه هیچ روزی از آنها استفاده نشده باشد و مهر اعتبار هم نداشته باشند تا 11 ماه پس از صدور با ارائه اصل بلیط به دفتر صادر کننده با کسر 15% جریمه قابل استرداد هستند. برای آگاهی از نرخ انواع بلیط‌های اعتباری قطار یوریل به سایت شیرین سفر، نمایندگی اصلی ریل‌یوروپ در ایران مراجعه کنید.

مریم ذبیحی مریم ذبیحی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}