شگفت انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

شبنم قدیرنژاد
  • شبنم قدیرنژاد
  • 1397/10/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر دلتان می‌خواهد سفری با قطار انتخاب کنید که هیچ‌وقت خاطره‌ی آن از یادتان نرود، پس پیشنهاد قاطعانه‌ی ما یکی از این مسیرهای زیبا در سراسر جهان است.

تور اروپا

سفر با قطار یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال دوست داشتنی‌ترین روش‌هایی است که انسان برای رفتن به یک مقصد دلخواه انتخاب می‌کند. با این‌که قطار سرعت هواپیما را ندارد، اما امروزه شاهد آن هستیم که امکانات و خدمات ارائه شده در قطارها دست کمی از هواپیماها ندارد. جدای از همه این‌ها، شما با سفر کردن با قطار می‌توانید حس و حال مسیرهای مختلف را بیشتر درک کنید. حالا می‌خواهیم با هم به سراغ بهترین مسیرهای قطار در جهان رفته و با آن‌ها آشنا شویم.

اولین گذرگاه کوهستان راکی به غرب، کانادا

این مسیر فوق العاده که با مناظر زیبا در جنوب بریتیش کلمبیا بین ونکوور و بَنف پوشیده شده است را می‌توان زیباترین مسیر قطار کانادا یا حتی جهان دانست. با خروج از شهر ساحلی جهانی ونکوور، شما با چشم اندازهای نفس‌گیری نظیر مسیرهای شیب‌دار امتداد رودخانه تامپسون روبرو می‌شوید که در کنار امکانات لوکس این قطار، برای شما خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد ساخت. در طول این مسیر، اقامتی در شهر کَملوپس خواهید داشت که در کنار دریاچه‌ای زیبا قرار دارد و صبح را با دیدن قله‌های برفی راکی شروع می‌کنید و سپس به بَنف زیبا می‌رسید.

اولین گذرگاه کوهستان راکی به غرب کانادا

گلَسیر اکسپرس، سوئیس

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دیدن مناظر زیبای کوه‌های آلپ، سفر با قطارگلَسیر اکسپرس است که دو منطقه کوهستانی معروف سوئیس یعنی زِرمات و سنت موریتز را به هم متصل می‌کند. زمانی که به سمت شرق از طرف زرمات حرکت می‌کنید، مسیری یک روزه خواهید داشت که با 91 تونل و 291 پل از میان سبزه زارها، دریاچه‌‌های کوهستانی و چشم اندازهای شگفت‌انگیز می‌گذرد.

گلاسیر اکسپرس، سوییس

ترنز آلپاین، نیوزیلند

یک صندلی کنار پنجره از ترنز آلپاین خریداری کنید تا به دیدن فوق العاده‌ترین مناظر نیوزیلند و کوه‌های جنوبی ساوت آیلند بروید. این مسیر که از یک کلیسا شروع می شود، به سمت شمال غرب حرکت کرده و مسافرانش را به تماشای مزارع بارور دشت کانتربری در کنار رودخانه ویماکاریری (Waimakariri) دعوت می‌کند. سپس از کوه‌ها بالا رفته و پس از مدتی شما را در میان گذرگاه پارک ملی آرتور، شگفت‌زده می‌کند. پس از این منطقه است که به مقصد موردنظر و رویایی خود یعنی شهرستان تاریخی گرِی‌موس (Greymouth) می‌رسید.

ترنز الپاین، نیوزیلند

مسیر وست هایلند، اسکاتلند

یکی دیگر از بهترین مسیرهای قطار در جهان در کشور اسکاتلند قرار گرفته که از نظر بسیاری از گردشگران روش بسیار مناسبی برای تجربه مناظر بکر و دست نخورده‌ی سواحل غربی این کشور است. زمانی که شما گلاسگو را ترک می‌کنید، چشم‌انداز شهری به سرعت جای خودش را به دره‌های سرسبز و دریاچه‌های آرامش‌بخش می‌دهد. این قطار شما را به سمت شمال برده، از طبیعت وحشی و بکر رانُك مور (Rannoch Moor) گذر کرده و در نهایت پس از این‌که از تمام چشم اندازهای کشور اسکاتلند لذت بردید، شما را به بندر پر جنب و جوش مالیگ می‌رساند.

مسیر وست هایلند، گلاسگو به مالیگ، اسکاتلند

غان (Ghan)، یادبود افغان ها در استرالیا

صحرای استرالیا، بی‌شک بخشی از حیرت انگیزترین دیدنی‌های زمین است و مسیر قطار غان (Ghan)، این فرصت را به شما می‌دهد تا از میان این جاذبه‌ی باشکوه عبور کنید. از چشم اندازهای این قطار سواحل سرسبز و گرمسیری بخش‌های شمالی، سنگ‌های قرمز رشته کوه‌های مک دانل و دشت‌های حاصلخیز استرالیای جنوبی را می‌توان نام برد.

گَن، استرالیا

ترنس سیبرین، روسیه

این قطار روسی، علاوه‌بر این‌که جزء بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای قطار در جهان است، یکی از طولانی‌ترین مسیرها هم به شمار می‌رود. ایستگاه حرکت آن در غرب مسکو واقع شده و پس از ترک این شهر زیبا، از میان کوه‌های اورال و جنگل‌های انبوه عبور می‌کند. این قطار عرض روسیه را طی کرده و در واقع پایتخت را به شهر شرقی ولادی‌وستوک متصل می‌کند. این مسیر 8 روزه، فرصتی فراهم می‌آورد که شما دیدن جاذبه‌هایی مانند پلی 100 متری روی رودخانه اوب (Ob) و همچنین دریاچه‌ی فوق العاده زیبای بایکال را تجربه کنید.

ترنس سیبرین، روسیه

مسیر فلام، نروژ

مسیر یک ساعته‌ي فلام (Flåm) شاید خیلی طولانی نباشد، اما قطعا یکی از زیباترین مسیرهای قطار نروژ و کل جهان است. این مسیر که از نقطه شروع تا پایان، چیزی حدود 862 متر ارتفاع می‌گیرد، جزء شیب‌دارترین ریل‌های اروپا است. قطار از حوضچه‌های عمیق، آبشارهای پلکانی و صخره‌های بلند عبور می‌کند تا به ایستگاه کوهستانی میردال برسد. با این‌که در تابستان مناظر زیبای فراوانی خواهید دید، اما در فصل سرد هنگامی‌که همه‌جا را برف پوشانده چشم اندازی را تجربه خواهید کرد که بدون شک از یادتان نخواهد رفت.

مسیر فلم، نروژ

سافاری نامیبیا با رُووس رِیل، آفریقای جنوبی

قطار رووس ریل سافاری نامیبیا، قطار لوکسی است که حدودا 3200 کیلومتر طول دارد و در سفر با این قطار شما برخی از بهترین مناظر آفریقای جنوبی را خواهید دید. نقطه شروع این قطار، پرِتوریا (Pretoria) است و از کیمبرلی، جایگاه یکی از بزرگ‌ترین معادن دست‌کن جهان، عبور می‌کند. همچنین در سفرتان از مناطقی نظیر استان کیپ شمالی و کانیون فیش ریور نیز بازدید خواهید کرد. زمانی که قطار در بیابان کالاهاری پیش می‌رود، از پایتخت نامیبیا، ویندهوک، گذر کرده و پس از عبور از بیابان نامیبیا به مقصد نهایی خود یعنی سواکوپموند (Swakopmund) می‌رسد.

سافاری نامیبیا با رُووس رِیل، آفریقای جنوبی

بلموند هیرام بینگام، پرو

قطعا نمی‌توان در مورد بهترین مسیرهای قطار در جهان صحبت کرد و نامی از این مسیر به زبان نیاورد. قطار بسیار لوکس بلموند هیرام بینگام، مسیری فوق‌العاده زیبا دارد و در نهایت به ماچوپیچو، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان می‌رسد. مسیر این قطار از کوسکو حرکت کرده و شما را از میان دره مقدس اینکاها عبور می‌دهد که از طریق فرسایش آبی رودخانه‌ی اوروباما شکل گرفته است. پس پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های جهان، ماچوپیچو، را ببینید، این قطار را انتخاب کنید که مسیر راه هم برای شما لذت بخش و فراموش نشدنی شود.

بلموند هایرم بینگام، پرو

گلدن ایگل دانوب اکسپرس، اروپای مرکزی و ترانسیلوانیا

مسیر 14 روزه گلدن ایگل، یکی از بهترین مسیرهای قطار در جهان است که شما را از استانبول به پایتخت چک، پراگ می‌رساند. شما با پیمایش این مسیر با قطار از هشت کشور عبور خواهید کرد که به عقیده‌ی بسیاری از مسافران، یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه‌ی طبیعت زیبای اروپا است. این قطار از استانبول شروع به حرکت کرده و از کشورهایی نظیر مجارستان، اسلوواکی، اتریش، لهستان و چک عبور می‌کند.

گلدن ایگل دانوب اکسپرس

شبنم قدیرنژاد شبنم قدیرنژاد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}