بهترین مکان‌ ها برای امتحان کردن جلاتو در رم

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جلاتو (ژلاتو) نام بستنی اصیل ایتالیایی است. اگرچه شاید این نوع بستنی تفاوتی با نمونه‌های دیگر نداشته باشد، اما در تهیه‌ی آن از روش‌های سنتی استفاده شده و اثری از تخم‌مرغ دیده نمی‌شود.

تور اروپا

بستنی‌های رنگ‌پریده و بزرگ را فراموش کنید و به سراغ انتخاب طعم‌های فصلی بروید. با پیروی از این قوانین، شانس شما برای لذت بردن از یک جلاتوی عالی افزایش می‌یابد. جلاتو (ژلاتو) نام بستنی‌های تهیه‌شده به سبک ایتالیایی است. شاید تصور شود که تنها نام این خوراکی محبوب فرق می‌کند، اما جلاتو کاملاً متفاوت بوده و در مقایسه با دیگر بستنی‌ها چربی کمتری دارد. شهر رم محل مناسبی برای یافتن بهترین بستنی‌های ایتالیایی است. این شهر با داشتن بستنی‌فروشی‌های اصیل، انتخابی ایده‌آل برای عاشقان جلاتو محسوب می‌شود.

تورچه

کلودیو تورچه (Claudio Torce) از زمان افتتاح اولین بستنی‌فروشی خود در سال ۲۰۰۳ تا به امروز، به خاطر طعم‌های فوق‌العاده و نوآورانه‌ی خود بسیار مشهور شده است. او یکی از اولین افرادی بود که از مواد اولیه‌ی جدید مانند کرفس، پنیر چرب و فلفل هابانرو (habanero) استفاده کرد و همین خلاقیت او دیگر بستنی‌سازان شهر رم را تحت تأثیر قرار داد. فرقی نمی‌کند که بستنی شما از نوع کلاسیک، زنجبیلی یا طعمی دیگر باشد، تورچه همیشه آن‌ها را به بهترین شکل آماده می‌کند. فروشگاه اصلی تورچه در خیابان نیروی هوایی (Viale dell’Aeronautica) بهترین انتخاب از سوی گردشگران بوده و ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. امروزه آن‌ها در تولید بستنی‌های جدید خود از فروکتوز (شهد میوه)، شیر فاقد لاکتوز و قیف‌های فاقد گلوتن استفاده می‌کنند. جلاتوی تورچه همچنان استثنایی است.

جلاتو تورچه

فاتامورگانا

فاتامورگانا (Fatamorgana) با ارائه‌ی بستنی‌های متنوعی از قبیل بستنی عسل-نعناع-گردو، ماست-زیره و شکلات-واسابی، شهرت فراوانی در تولید محصولات ترکیبیِ خلاقانه دارد. کافی است تا این بستنی‌های عجیب‌وغریب را امتحان کنید تا با طعم‌هایی ترکیبی و موزون روبه‌رو شوید. همچنان می‌توان بستنی‌های ساده‌ی کلاسیک را در فاتامورگانا پیدا کرد. به علاوه تمامی جلاتوها در اینجا از مواد اولیه‌ی باکیفیت و فصلی تهیه می‌شوند. ازآنجایی‌که صاحب رستوران دارای بیماری سلیاک است، قیف بستنی و جلاتو هر دو فاقد گلوتن و دیگر مواد آلرژی‌زا مانند شیر و تخم‌مرغ هستند. همین امر بستنی آن‌ها را بسیار مشهور کرده است. فاتامورگانا شعبه‌های فراوانی در رم دارد، اما بستنی‌فروشی آن‌ها در محله‌ی مونتی بهترین مکان برای گردشگران به منظور تجربه‌ی طعمی متفاوت از بستنی و تماشای زندگی مردم محلی است.

جلاتو فاتامورگانا

فیور دی لونا

بستنی‌فروشی فیور دی لونا (Fior di Luna) با بستنی‌های ساده‌ی خود در محله‌ی تراستِوره (Trastevere) آن‌قدرها هم شگفت‌انگیز نیست. با این‌حال، بستنی‌های فیور دی لونا، صرف‌نظر از سادگی، کاملاً طبیعی بوده و طعمی خالص دارند. تمامی شربت‌های میوه در این بستنی‌فروشی (به جز لیمو) از میوه و شکر تهیه شده‌اند. به همین خاطر هر اسکوپ بستنی اسانسی غلیظ از طعم‌های واقعی است. این بستنی‌ فروشی همچنین شکلات‌های مخصوص به خود را تولید کرده و همان‌طور که انتظار دارید از آن‌ها در سرو بستنی‌های شکلاتی محبوب هم استفاده می‌کند. این بستنی‌ها را همراه با فلفل، فلفل سیچوان، انجیر، عرق نیشکر یا پرتقال امتحان کرده یا اینکه به سراغ شربت‌هایی بروید که با دانه‌های کاکائوی وارداتی از کشورهایی چون پرو، ونزوئلا و اکوادور تهیه شده‌اند.

جلاتو فیور دی لونا

جلاتریا دل پینیتو

بستنی‌فروشی جلاتریا دِل پینیِتو (Gelateria del Pigneto) بدون هیچ تبلیغات گسترده و حتی با یک تابلو که به سختی دیده می‌شود، همچنان محبوبیت فراوانی دارد. مردم محلی برای امتحان بستنی‌های فوق‌العاده و مرتباً در حال تغییر، راهی اینجا می‌شوند. طعم قوی بستنی‌ها در دل پینیتو متنوع بوده و شامل بستنی فندقی، بستنی پسته، توت‌فرنگی و گزینه‌های کمتر شناخته‌شده مانند خرنوب، هل و گل اقاقیا می‌شود. می‌توان به صفحه‌ی فیس‌بوک دل پینیتو سر زد و با فرآیند تهیه‌ی جلاتو و مواد اولیه‌ی استفاده‌ شده از سوی آن‌ها آشنا شد.

جلاتو جلاتریا دل پینیتو

پونتو جلاتو

راز بستنی‌های گونتر رارجر (Günther Rohregger) با طعمی غلیظ، استفاده‌ی وی از مواد اولیه‌ی باکیفیت است. شیر استفاده‌شده در پونتو جلاتو (Punto Gelato) ارگانیک بوده و حتی آب استفاده‌ شده برای تهیه‌ی شربت هم از نوع معدنی است. مواد اولیه‌ی مورداستفاده به منظور خلق طعم‌هایی شیرین و لذیذ باهم ترکیب می‌شوند؛ شیر بوفالو از منطقه‌ی لاتزیو به همراه فلفل صورتی کشور ماداگاسکار، پنیر ریکوتا همراه با توت‌فرنگی و سرکه‌ی بالزامیک و گردو و پنیر چرب، مواد اولیه‌ی بستنی‌های پونتو جلاتو را تشکیل می‌دهند.

پونتو جلاتو

جلاتریا آرتیجاناله کورونا

این بستنی‌فروشی کوچک در نزدیکی میدان لارگو آرجنتینا (Largo Argentina) بستنی‌های رایج مانند قهوه، پسته و بستنی خامه‌ای را سِرو می‌کند، اما در تهیه‌ی آن‌ها به سراغ استفاده از گیاهان و سبزی‌های معطر می‌رود. ازجمله شربت‌های جلاتریا آرتیجاناله کورونا (Gelateria Artigianale Corona) می‌توان به شربت لیمو-ریحان و لیمو-پرتقال-فلفل اشاره کرد. شربت لیمو-عسل-زردچوبه یکی دیگر از گزینه‌های غیرمعمول در این بستنی‌فروشی است.

جلاتریا آرتیجاناله کورونا

جلاتریا دل گراکی

یک بستنی‌فروشی معمولی کار خود را در محله‌ی مسکونی پراتی آغاز کرد و حالا موفق به توسعه‌ی کار خود به ۴ شعبه برای سرو بهترین بستنی‌های شهر رم شده است. تمامی این موفقیت‌ها به لطف تلاش‌های آلبرتو ماناسِی (Alberto Manassei) در استفاده از مواد اولیه‌ی طبیعیِ بدون نگهدارنده، رنگ‌های مصنوعی و چربی‌های هیدروژنه بوده است. بستنی‌های جلاتریا دل گراکی (Gelateria del Gracchi) به خاطر بافت و خامه‌ی فراوان ارزش امتحان کردن را دارد و بستنی‌هایی چون بستنی فندق، بادام و پسته از همه محبوب‌تر هستند. دسرهای این بستنی‌فروشی مانند گلابی کاراملی یا شیربرنج با مهارت فراوان تهیه می‌شوند.

جلاتریا دل گراکی

جلاتریا دل تئاترو

جلاتریا دل تئاترو (Gelateria del Teatro) با ساختمان سفیدرنگ خود در خیابان محبوب ویا دل کوروناری (Via dei Coronari)، در بنایی زیبا واقع شده است. خوشبختانه جلاتوی این بستنی‌فروشی هم به خوبیِ محل قرارگیری آن است. می‌توان شخصاً از آشپزخانه‌ی این مکان به منظور بررسی کیفیت مواد اولیه دیدن کرد. در این بستنی‌فروشی پسته‌ها از منطقه‌ی سیسیل، شیرین‌بیان از کالابریا و لیموها از ساحل آمالفی تهیه می‌شوند. آن‌ها درست به مانند مردم ایتالیا، قهوه اسپرسو را در قهوه‌سازهای مشهور موکا پات (Moka pot) آماده کرده و از آن در تهیه‌ی یک جلاتوی قهوه‌ی فوق‌العاده استفاده می‌کنند.

جلاتریا دل تئاترو

نوِه دی لاته

نِوِه دی لاته (Neve di Latte) در نزدیکی محله‌ی فلامینیو واقع شده و جلاتوهای آن به خاطر استفاده از مواد اولیه‌ی باکیفیت، طرفداران فراوانی دارد. بستنی‌ها در اینجا به شکل ارگانیک تهیه شده و طعم‌هایی چون شکلات و پسته از محبوب‌ترین‌ها هستند. این بستنی‌فروشی دارای دو جلاتوی پسته‌ای با دو طعم متفاوت است که پسته‌ی یکی از آن‌ها از برونته در سیسیل تهیه شده و پسته‌ی دیگری متعلق به ایران است.

جلاته نوه دی لاته

اوتالگ

مارکو رادیچونی که در گذشته شاگرد کلودیو تورچه بود، حالا در مغازه‌ی خود بستنی‌هایی با بیش از ۶۰ طعم سِرو می‌کند. بستنی با طعم پسته، فندق و شکلات از همه محبوب‌تر هستند؛ به علاوه گزینه‌های دیگر مانند بستنی ترکیبی مایونز و ریشه خردل و رازیانه‌ی وحشی هم طرفداران خود را دارند. راز بستنی‌های رادیچونی استفاده از روش‌های تولید متفاوت و زمان‌بر و همچنین دستگاه مخصوص کاتابریگا (Cattabriga) است. این دستگاهِ عمودیِ بستنی‌ساز هوای کمتری را وارد ترکیب بستنی می‌کند. اوتالگ (Otaleg) قرار است شعبه‌ی دوم خود را به زودی در محله‌ی تراستوره افتتاح کند.

جلاته اوتالگ

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}