چطور کازابلانکا را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر کازابلانکا دروازه ورود گردشگران به کشور مراکش است و با فیلم کلاسیک عاشقانه کازابلانکا شهرت یافت.

تور اروپا

سفر به شهر کازابلانکا در تور ۸ روزه مراکش

اگرچه کازابلانکا یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری مراکش نیست، اما باز هم دیدنی‌های زیادی را در خود جا داده است. علیرغم آنکه این شهر وسعت زیادی دارد و جاذبه‌های اصلی در نقاط مختلف آن پراکنده شده‌اند، باز هم می‌توانید با راهنمای سفر به کازابلانکا در یک روزه آن‌ها را ببینید.

شروع گردش از میدان اصلی کازابلانکا

بعد از یک صبحانه عالی در هتل یا یکی از نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی‌های شهر، روز خود را با دیدن «میدان محمد پنجم» (Place Mohammed V) یا میدان اصلی کازابلانکا آغاز کنید. اگرچه بازدید از میدان زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما برای گرفتن عکس‌های یادگاری عالی است. این میدان باشکوه با ساختمان‌هایی زیبا شامل یک دیوان پرتزئین، ساختمان‌های عمومی و اداره پست قدیمی احاطه شده و توصیه می‌کنیم حتماً از داخل اداره پست هم دیدن کنید. یک پیاده‌روی ده دقیقه‌ای شما را به «کلیسای جامع ساکره کور» (Sacre Coeur) می‌رساند. امروزه از این کلیسا استفاده نمی‌کنند، اما ساختمان سفید و باشکوهش هنوز هم با غرور خاصی بر شهر سایه افکنده و روزگاران گذشته را یادآوری می‌کند. «موزه عبدالرحمن السلاوی» (Musee Abderrahman Slaoui) که کمتر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، تنها پنج دقیقه از کلیسای جامع فاصله دارد. اینجا برای علاقه‌مندان هنر یکی از جاذبه‌های اصلی کازابلانکا به شمار می‌رود. برای تماشای آثار هنری گوناگونی که به دیوار آویخته شده‌اند بیشتر از ۴۰ دقیقه نیاز نخواهید داشت.

میدان اصلی کازابلانکا

تماشای بازار قدیمی 

بعد از موزه چند دقیقه‌ای پیاده روی کنید تا به بازار مرکزی برسید و خرید کردن مردم محلی را تماشا کنید. این بازار قدیمی استعماری به خاطر غرفه‌هایی که ماهی تازه، میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات یا گوشت‌های مختلف می‌فروشند شهرت دارد. رستوران‌ها برای ناهار کم‌کم پر می‌شوند. اما وسوسه نشوید، زیرا چیزهای بهترین انتظارتان را می‌کشند.

بازار قدیمی کازابلانکا

ناهار در کافه ریک

برای ناهار دو گزینه دارید که هر دو رستوران در بلوار بزرگ «الموحدین» (Almohades) واقع شده‌اند که در نزدیکی ساحل امتداد دارد. «لا اسکالا» (La Sqala) رستورانی شیک است که در بقایای قلعه قدیمی پرتغالی‌ها قرار گرفته و منوی آن شامل غذاهای دریایی تازه و غذاهای اصیل مراکشی می‌شود. در باغ زیبا و خوش آب و هوای آن ریلکس کنید و از غذاهای لذیذتان تجربه‌ای عالی بسازید. «کافه ریک» (Rick’s Cafe) هم از نقاط معروف شهر محسوب شده و فیلم کلاسیک و مشهور کازابلانکا را بازسازی می‌کند. دکور عالی، موسیقی آرام و ترکیبی از غذاهای مراکشی و بین‌المللی اینجا را در بین گردشگران محبوب کرده‌اند. هر کدام از این رستوران‌ها را که انتخاب کنید پشیمان نمی‌‌‌شوید زیرا جزو بهترین‌‌‌ رستوران‌های شهر هستند.
کافه ریک کازابلانکا

بازدید از گنجینه های معماری شهر

بعد از ناهار، کمی در حوالی محله قدیمی شهر قدم بزنید. محله قدیمی کازابلانکا در قیاس با محله‌های قدیمی دیگر مراکش کوچک است و حال و هوای آن‌ها را ندارد. تقریباً نیم ساعت زمان برای گردش در اینجا کفایت می‌کند و در این مدت می‌توانید زندگی روزمره مردم و ساختمان‌های سنتی و خیابان‌های باریک را تماشا کنید. مقصد بعدی معروف‌ترین جاذبه دیدنی کازابلانکا یعنی «مسجد حسن ثانی» است. این مسجد در کنار ساحل واقع شده و از گوهرهای معماری شهر به شمار می‌رود. جزئیات منحصر به فرد و کار استادان ماهر از این بنا گنجینه‌ای ارزشمند ساخته‌اند. اگرچه این مسجد برای عبادت مسلمانان استفاده می‌شود، اما غیرمسلمانان هم اجازه ورود به قسمت‌های داخلی را با پیوستن به تورهای گردشگری دارند. این تورها هر روز رأس ساعات مشخصی برگزار می‌شوند و اگر تور ساعت ۳ را از دست بدهید باید تا یک ساعت دیگر منتظر بمانید. این گردش‌ها حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برند و برای رسیدن به مسجد از محله قدیمی هم ۲۰ دقیقه پیاده‌‌روی دارید. برای ذخیره کردن زمان می‌توانید از تاکسی‌ استفاده کنید.

مسجد حسن دوم در کازابلانکا

استراحت در کنار سواحل شنی

اگر به شدت هوس کرده‌اید پاهایتان را داخل شن‌ها فرو کنید، به سمت «کورنیش» (Corniche) بروید. برای رسیدن به این ساحل تاکسی گرفتن بهترین راه است، زیرا از مسجد پنج کیلومتر فاصله دارد. اگر نمی‌خواستید شنا کنید می‌توانید در طول ساحل قدم زده و از مناظر اقیانوسی لذت ببرید. «پلاژ میامی» (Miami) و «کلوب ساحلی تاهیتی» (Tahiti Beach Club) هر دو گزینه‌های خوبی برای توقف هستند. بعد از ریلکس کردن کنار ساحل «مرکز خرید موروکو مال» (Morocco Mall) جاذبه بعدی است. این مرکز خرید تا ۱۰ شب باز خواهد بود پس نگران دیر رسیدن نباشید. توصیه می‌کنیم برای آنکه بتوانید کمی هم به پاهایتان استراحت دهید، سوار اتوبوسی شوید که در امتداد ساحل حرکت می‌کند و در نهایت به این مرکز خرید می‌رسد. حتی اگر نمی‌خواستید چیزی بخرید باز هم باید از اینجا دیدن کنید زیرا به شما دیدگاه خوبی از رشد و توسعه مراکش می‌دهد. موروکو مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آفریقا بوده و در بیرونش آبنمایی بزرگ و آکواریومی بی‌همتا در داخلش قرار دارد. اگر سوار آسانسور شیشه‌ای شوید، از میان این آکواریوم دو طبقه عبور خواهید کرد که تجربه‌ای بی‌همتا خواهد بود. رستوران‌های زیادی هم در اینجا هستند که می‌توانید رویشان حساب کنید.

ساحل کورنیش کازابلانکا

سپری کردن شب در توئین سنتر

اگر به دنبال شامی سریع و سبک هستید، یکی از همان رستوران‌های مرکز خرید را انتخاب کنید؛ اما اگر تنوع فضا می خواستید تاکسی بگیرید و به «توئین سنتر» (Twin Centre) بروید. رستوران‌های زیادی در این محوطه وجود دارند که غذاهای مراکشی یا بین‌المللی به مشتریان ارائه می‌کنند. مطمئن باشید که از انتخاب هیچ کدام پشیمان نمی‌شوید. اگر در مرکز خرید شام خوردید، به سمت توئین سنتر بروید و از بلندترین ساختمان کازابلانکا دیدن کنید. در طبقه آخر این برج ۲۸ طبقه «اسکای ۲۸» (Sky28) را خواهید یافت که برای روز هیجان انگیزتان در شهر جای ایده‌آلی است. در واقع اینجا یکی از بهترین کافه‌های کازابلانکا به شمار می‌رود. این شب شیک و آرام با مناظری دیدنی از شهر بهترین پایان برای گردش یک روزه در کازابلانکا محسوب می‌شود.

توئین سنتر کازابلانکا

سفر به شهر کازابلانکا در تور ۸ روزه مراکش

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}