عجیب ترین موزه های زیر آبی

بهاره یوسفیان
  • بهاره یوسفیان
  • 1396/12/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی صحبت از موزه می‌شود، احتمالاً به ذهنتان هم خطور نخواهد کرد که تعدادی از آن‌ها می‌توانند زیر آب باشند.

تور اروپا

حتماً به این فکر می‌کنید که «بدون گواهی غواصی که این کار شدنی نیست!» نگران نباشید؛ تورهای غواصی یا تورهایی که در قایق‌های شیشه‌ای برگزار می‌شوند برای همین منظور ایجاد‌ شده‌اند که می‌توانید به همراه آن‌ها از این موزه‌های فوق‌العاده در زیرآب هم لذت ببرید. در ادامه با عجیب‌ترین موزه‌های زیر دریا آشنا می‌شوید.

۱. پارک زیر آب بایا، ایتالیا

اکثراً با شهر باستانی «پمپی» (Pompeii) در نزدیکی ناپل کنونی در ایتالیا آشنا هستند. اما تعداد کمی درباره‌ی شهر «بایا» (Baia) که سه برابر پمپی وسعت داشته، می‌دانند. این شهر در چند کیلومتری ناپل، ابتدا پاتوقی در کنار ساحل برای ثروتمندان شهر رم و حتی امپراتور کالیگولا به حساب می‌آمد. اما در قرن هشتم میلادی رها شد و سپس به زیر آب فرو رفت. امروزه مورخان این شهر را با لاس‌ وگاس یا بورلی‌ هیلز مقایسه می‌کنند. در روزهای آفتابی تابستان، می‌توانید با قایق‌های کف-شیشه‌ای، اسنورکلینگ یا غواصی اسکوبا «پارک زیر آب بایا» (Baia Underwater Park) را ببینید. با کمک راهنمایی یک مربی محلی قادر خواهید بود در میان مجسمه‌های مرمرین شنا و کف موزائیکی را لمس کنید.

پارک زیر آب بایا در ایتالیا

۲. موزه سوبوأتیکو د آرته، مکزیک

این موزه‌ی هنر معاصر با بیش از 500 مجسمه‌ی نمادین در آب‌های اطراف کانکون، «ایسلا موهرس» (Isla Mujeres) و پونتا نیسوک (Punta Nizuc) قرار دارد. هدف «موزه سوبوأتیکو د آرته» (Museo Subacuático de Arte) نشان دادن تعامل بین هنر و علم و همچنین تشکیل صخره‌ای مرجانی برای زندگی موجودات دریایی در مکزیک است. تمام آثار هنری از جنس خاصی هستند که باعث بهبود زندگی مرجانی شوند.

موزه سوبوأتیکو د آرته در مکزیک

۳. موزه آتلانتیکو لنزروته، اسپانیا

برای ساخت این موزه از «سوبوأتیکو د آرته»الهام گرفته‌اند. «آتلانتیکو لنزروته» (Museo Atlantico Lanzarote) در سال 2016 در اسپانیا افتتاح شد که اولین موزه هنرهای معاصر زیر آب در اروپا به شمار می‌آید. هدف از تأسیس این موزه جلب توجه به مشکلات تغییرات اقلیمی و همچنین ساختن زیستگاهی دریایی در جزایر قناری بود. مربیان غواصی در این موزه تورهایی را با جزئیات تمام درباره‌ی حدود 300 مجسمه برگزار می‌کنند.

موزه آتلانتیکو لنزروته

۴. شیپ رک تریل، فلوریدا

در «شیپ رک تریل فلوریدا» (Shipwreck Trail Florida) غواصان ردی از کشتی‌های غرق‌شده را در مکان‌های عمیق و کم‌عمق یافتند که بسیار قابل توجه است. قدیمی‌ترین کشتی غرق‌شده «سن پدرو» نام دارد که هاوانا در  کوبا را در سال 1733 به مقصد اسپانیا ترک کرد و حامل سکه‌های نقره مکزیکی و جعبه‌های ظروف ساخت چین بوده است. این کشتی در طوفانی گرفتار شد. چون زمان کافی برای برگشت به بندر را نداشت، غرق شد. در دهه‌ی 1960 کسانی به دنبال گنج بودند، این کشتی را کشف و به بازیابی بقایای محموله‌ی کشتی کمک کردند. تازه‌ترین کشتی نیز «تاندربولت» (thunderbolt) نام دارد که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. اگرچه این کشی هرگز به‌ طور رسمی راه‌اندازی نگردید، اما بعدها برای تحقیق روی انرژی الکتریکیِ صاعقه‌های رعدوبرق به جزایر فلوریدا کیز اهدا کردند.

شیپ رک تریل در فلوریدا

بهاره یوسفیان بهاره یوسفیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}