غذاهای معروف جزایر سیشل چیست؟

    آرزو اعظمی
    • آرزو اعظمی
    • 1397/2/3
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    در سفر به کشور سیشل، با غذاهای خوشمزه و متنوعی روبرو می‌شوید که احتمالاً انتخاب میان این تعداد، برایتان دشوار خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا لیستی از غذاهایی که باید امتحان کنید و آن‌هایی را که نباید به سراغشان بروید، به شما معرفی کنیم.

    تور اروپا

    غذاهای جزایر سیشل نیز مانند مردمش، از تمام دنیا تأثیر پذیرفته و ترکیب منحصر به فردی را به وجود آورده است. مخصوصاً کشورهای فرانسه، آفریقا، هند و چین بیشترین تأثیر را در فرهنگ غذایی آن‌ها داشته‌اند. با توجه به تعداد و تنوع غذاهای خوشمزه‌ی این کشور، شاید بهتر باشد نگاهی به لیست زیر بیندازید تا با بهترین و معروف‌ترینِ آن‌ها بیشتر آشنا شوید. البته خوردن بعضی غذاها در سیشل، غیرقانونی است که در پایان به آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم.

    1. ماهی کبابی

    کیفیت «ماهی کبابی» (Grilled fish) در سیشل، زمین تا آسمان با آن‌هایی که تا به حال خورده‌اید، فرق دارد و معمولاً از «سرخوماهیان»، «اردک ماهی» و «بادبان‌ماهی» برای کبابی کردن استفاده می‌کنند. تمام ماهی‌های موجود در رستوران‌ها تازه هستند؛ اما هر کدام، ادویه‌ی مخصوص به خودش را برای طعم دادن به ماهی‌ها دارند. درمجموع می‌توان گفت که ترکیب جادویی آشپزان به احتمال زیاد از فلفل تند، زنجبیل، سیر و آبلیمو تشکیل می‌شود.
    غذاهای سیشل

    2. چیپس برد فروت

    هنگام گردش در جزیره، اگر کمی به نوع درختان اطرافتان دقت کنید، پیدا کردن درخت «برِد فروت» (Breadfruit) یا همان «درخت نان»، اصلاً کار سختی نیست. برد فروت، کاربردهای بسیاری در سیشل دارد و از آن برای تهیه‌ی غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. «چیپس برِد فروت» (Breadfruit chips)، یکی از اصلی‌ترین اسنک‌های این کشور است که آن را در ماهی‌تابه سرخ و کمی هم نمک به آن اضافه می‌کنند. این اسنک پرطرفدار را می‌توانید در رستوران‌ها یا فروشگاه‌های محلی تهیه کنید.

    غذاهای سیشل

    3. خوراک اختاپوس

    بعد از ماهی، اختاپوس به طور قطع پرطرفدارترین غذای دریایی در سیشل به حساب می‌آید. «خوراک اختاپوس» (Octopus curry)، یکی از معروف‌ترین غذاهای این کشور است و در شمار غذاهای مورد علاقه‌ی مردم محلی و گردشگران قرار دارد.‌

    غذاهای سیشل

    4. پوره برد فروت

    «پوره برد فروت» (Breadfruit mash)، یکی دیگر از کاربردهای درخت نان به شمار می‎رود و چیزی از دیگر غذاهای خوشمزه‌ی لیست کم ندارد. به جای سرخ کردن، این بار باید برد فروت را بپزند و بعد با کره، کمی آب مرغ و پودر کاری مخلوط کنند. البته این غذا را به شیوه‌های دیگری نیز می‎توان پخت.

    غذاهای سیشل

    5. چاتنی کوسه

    برای تهیه‌ی «چاتنی کوسه» (Shark chutney) که معمولاً جزو غذاهای خیابانی به حساب می‎آید، ابتدا کوسه را سرخ و به پره‌های کوچک تقسیم کرده و بعد آن را با گیاه «بیلیمبی»، لیمو ترش، زردچوبه و پیاز مخلوط می‌کنند. البته ماهی خشک یا نمک سود شده نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای کوسه باشد.

    غذاهای سیشل

    6. سالاد ماهی دودی

    «سالاد ماهی دودی» (Smoked fish salad)، غذایی بسیار ساده است و بیشتر تنوعش به ترکیباتی برمی‌گردد که در کنار آن گذاشته می‌شود. برای پختن ماهی دودی، بیشتر از «شمشیرماهی»، «نیزه‌ماهی» و «بادبان‌ماهی» استفاده می‌کنند و معمولاً چیز دیگری به خود ماهی اضافه نمی‌شود تا طعم اصلی آن را تغییر ندهد. برای ترکیبات کنار آن نیز می‌توانید تقریباً از هر موادی که بخواهید در آن استفاده کنید.

    غذاهای سیشل

    7. لادوب

    «لادوب» (Ladob)، دسری ساده و بسیار خوشمزه است که برای تهیه‌ی آن، ابتدا سیب زمینی شیرین یا موز محلی را در شیر نارگیل و شکر می‌پزند و بعد دارچین، وانیل و جوز هندی را هم به آن اضافه می‌کنند.

    غذاهای سیشل

    اما سراغ این غذاها نروید

    بعضی از غذاها هستند که خوردن آن‌ها قبلاً در سیشل رواج داشته، اما امروزه در شمار غذاهای غیرقانونی قرار گرفته‌اند. لاک پشت، دلفین و نارگیل دریایی جزو این موارد به حساب می‌آیند که متأسفانه هنوز هم عده‌ای آن‌ها را به صورت غیرقانونی تهیه و به عنوان غذا مصرف می‌کنند. اما اگر همچین غذایی را در سیشل به شما تعارف کردند، یادتان باشد که غیرقانونی است و آن را رد کنید. تهیه، کشتن یا خوردن لاک پشت از سال 1994 تا به امروز در سیشل ممنوع شده، اما می‌توانید غذاهایی که به مقدار کم از نارگیل دریایی در آن‌ها استفاده می‌شود را در مناسبت‌هایی مثل جشنواره‌های غذا امتحان کنید که البته دولت، آن را از قبل تبلیغ می‌کند تا مردم تکلیفشان را بدانند.

    آرزو اعظمی آرزو اعظمی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}