چطور ریودوژانیرو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای توقف ۲۴ ساعته خود در ریو نیاز به کمک دارید این راهنما را دنبال کنید تا با جاذبه‌های برجسته این شهر آشنا شوید.

تور اروپا

ریودوژانیرو دهه‌ها است که با کوهستان‌های سرسبز و سواحل خیره کننده‌اش گردشگران زیادی را مسحور خود کرده و جزو سرزمین‌های رویایی آن‌ها به شمار می‌رود. تمام این جذابیت‌های طبیعی در زیر دستان گشوده مجسمه مسیح ناجی قرار گرفته‌اند که با منظره شگفت انگیزش یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های جهان محسوب می‌شود. این شهر به خاطر میزبانی از جام جهانی یا بازی‌های تابستانی المپیک چند بار در مرکز توجه جهانیان قرار گرفت. ریو با مناطق تاریخی و موزه‌های جدیدش مقصد جذابی به شمار می‌رود و انرژی زیادی را در محله‌های شلوغ مرکزی‌ آن می‌توانید تجربه کنید. سواحل کوپاکابانا یا ایپانما هم قطعاً از گوهرهای ارزشمند این شهر هستند. اگر برای یک توقف ۲۴ ساعته دنبال راهنما می‌گردید جای درستی را انتخاب کرده‌اید!

در پارک سرسبز لاژی گردش کنید

به سمت محله سبز و زیبای «جاردیم بوتانیکو» (Jardim Botánico) بروید و در «کاسا کاراندای» (Casa Carandaí) از غذاهای خوشمزه برزیلی مانند باگت‌ها، تِرین اردک، «گویِرِس» (gougères)، «پروسچیوتو» (prosciutto) یا «کیجو کاناسترا» (queijo canastra) لذت ببرید. این خوراکی خوشمزه را بردارید و با یک تاکسی به سمت «پارک لاژی» (Parque Lage) بروید که یک کاخ به سبک رومی را احاطه کرده است. این ساختمان امروزه محل مدرسه هنرهای تجسمی ریو بوده و فضای سبز اطرافش بیش از پارک‌های معمول برزیلی رسیدگی شده‌اند. همچنین در اینجا می‌توانید از برخی نمایشگاه‌های هنری هم دیدن کنید. منظره «کوهستان کورکووادو» (Corcovado) به طرز خیره کننده‌ای نزدیک به نظر می‌رسد و مجسمه مسیح نیز از روی آن به آسمان پیوند می‌خورد.

پارک لاژی ریودوژانیرو

مناظر شگفت انگیز ساحلی را تماشا کنید

نمی‌توانید ریو را بدون تماشا کردن مناظر شگفت انگیز ساحلی‌اش ترک کنید. باید حتماً به یکی از سواحل «لِبلون» (Leblon)، ایپانما یا کوپاکابانا سر بزنید و با یک دوچرخه نارنجی کرایه‌ای به گردش در تفریحگاه‌های ساحلی معروف بروید. در «ورو» (Vero) می‌توانید خود را به صرف بستنی یا شیره نارگیل دعوت کنید. با گردش در حوالی کوپاکابانا با مناظری باشکوه از «کوهستان شوگرلوف» (Sugerloaf) هم روبرو خواهید شد.

ساحل کوپاکابانا در ریودوژانیرو

در کافه آدگا پرولا ناهار میل کنید

هیچ جایی مثل کافه‌های پرتغالی نمی‌تواند شما را با سبک زندگی قدیمی برزیل آشنا کنند. پرتغال که زمانی برزیل را استعمار کرده بود، حتی بعد از استقلال این کشور باز هم به تأثیرات خود روی فرهنگ آن ادامه داد زیرا مهاجران پرتغالی به سفر به این سرزمین ادامه دادند. در «آدگا پرولا» (Adega Pérola) یک کافه کلاسیک با سقف بلند را می‌بینید که در پشت پیشخوانش غذاهایی به سبک تاپاس را به مشتریان ارائه می‌کند. در میان این غذاهای لذیذ می‌توانید گزینه‌هایی مانند ساردین، ماهی کد نمک سود، سوسیس بره و غیره را پیدا کنید. قیمت‌ها نیز بسیار مناسب هستند و می‌توانید تمام این خوراکی‌های خوشمزه را با نوشیدنی فوق‌العاده‌ای همراه کنید. احتمالاً با ورود به اینجا حس کنید که به سال ۱۹۷۵ بازگشته‌اید.

کافه ها و رستوران های ریودوژانیرو

استعداد‌های هنری را در موزه هنر ریو ببینید

نواحی بندری ریو که مدت‌های مدیدی رها شده‌ بودند و بیشتر به عنوان نقطه خطرناک شهر بدنام بودند، بعد از پروژه بازسازی بزرگ «بندر شگفت انگیز» (Marvelous Port) تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری شدند. شاید نتوانید تمام موزه‌ها و نمایشگاه‌هایش را تماشا کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم به «موزه هنر ریو» که استعدادهای هنری برزیلی به نمایش گذاشته است سر بزنید. علاوه بر این باید حتماً موزه دیزاین «کالاتراوا» (Calatrava) را هم ببینید.

موزه هنرهای معاصر ریودوژانیرو

در رستوران تریس یک شام عالی صرف کنید

یک غذای عالی به همراه خدمات مجلل می‌تواند ترکیب خوبی برای یک خاطره شگفت انگیز از ریو باشد. «تریس» (Térèze) که در زمین‌های شیب‌دار «هتل سانتا ترزا» (Hotel Santa Teresa) واقع شده جزو رستوران‌های شیکی به شمار می‌رود غذاهای بین‌المللی را در کنار غذاهای برزیلی به مشتریان خود ارائه می‌کند. یک خرچنگ گوشتی در کنار خورش ماهی سنتی یا ریزوتو می‌تواند تجربه خوبی باشد. با یک نوشیدنی عالی از اتمسفر آرام اینجا نهایت لذت را ببرید و حتماً دسرهای شگفت انگیزشان را هم امتحان کنید.

رستوران های ریودوژانیرو

شبی پرشور را در محله لاپا به پایان برسانید

محله «لاپا» (Lapa) پر از موقعیت‌های گوناگون برای پایان بردن گردش ۲۴ ساعته شما خواهد بود. می‌توانید به «استودِنچینا موزیکال» (Estudantina Musical) بروید که در یک ساختمان قدیمی در «پراسا چیرادنتیس» (Praça Tiradentes) واقع شده و در محیط پرشور آن حسابی انرژیتان را تخلیه کنید. یک جای دیگر برای سپری کردن ساعات آخر شب، «لا پاز» (La Paz) است که دی جی‌هایی از ژانرهای مختلف داشته و بدون توجه به سنتان می‌توانید ساعات خوشی را در آن رقم بزنید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}